Dikte baarmoederslijmvlies

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Marjo83, Jan 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hoi hoi,

Ik ben al geruime tijd met hormoonbehandelingen bezig, eerst clomid, toen puregon en nu weer clomid. Eén van de redenen voor mij om te gaan spuiten was de slechte opbouw van het baarmoederslijmvlies. Het zit voor een eisprong altijd tegen de 6 mm. aan. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe dat bij jullie zit?

Marjo

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,
    Mijn baarmoederslijnmvlies is altijd "mooi dik" volgens de arts. Let eigenlijk nooit op hoe dik dat dan precies is. Denk dat als iets goed is je daar ook niet op let verder.
    Ik hoop dat iemand je verder kan helpen. Anders gewoon ff bellen morgen. Kan je het in het zh ff vragen.
    Liefs Elmo

3. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    thnx elmo! Heb het al es gevraagd aan mn gyn, en 5 schijnt de ondergrens te zijn. Ben gewoon ff benieuwd hoe het bij andere dames zit!

liefs

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kan me voorstellen meid! Weet niet of ze het straks bij ons nog bekijken en of je dan al antwoorden hebt. Tegen die tijd kan je het altijd nog eens vragen ;)
    Succes meid! Ook jij moet een walvisje worden hoor!
    Liefs Elmo

5. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hahaha bedankt hoor meissie. Ik hoop natuurlijk nog wel een paar reacties te mogen ontvangen hier! Enne de walvisclub, moet ik er nog iets speciaals voor doen om lid te mogen worden? :)

6. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Ik kan je ook niet verder helpen. Bij 1 echo die ik heb gehad werd ook gezegd dat mijn baarmoederslijmvlies mooi dik was, maar hoe dik dat dan is?

Enne geen bijzondere eisen hoor voor de walvisclub....je komt er vanzelf in, dat moet gewoon!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jawel...1 eis...je moet wel zwanger zijn....
    Lenneke is pas de eerste hoor...wij zijn ook nog wannabe's ;)

8. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hihihi gekkies ;) Kwartje valt vlgs mij... nou ja een beetje :)
    Enne Elvira, toch bedankt voor je antwoord hoor! Ik hoop dat ik morgen al één stapje dichterbij een walvisbestaan mag komen.... 8)

9. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Uiteraard zwanger...dan pas walvis he ;) Maar dacht dat dat duidelijk was....We komen er gewoon allemaal in dit jaar. Dat MOET gewoon!
    Suc6 morgen meis! Misschien kan je gyn je wel verder helpen met je vragen?
    X

10. bengel

bengel Niet meer actief

bij mij was ie voor de eisprong meer dan 10 mm..zo'n 10,8 ongeveer...ei is gesprongen bij 26 mm...op dag 9 was ie uit mijn hoofd 6 mm dik, op dag 14 8,.. en dag 17 dus meer dan 10 mm....met elke dosering clomid was mijn bmslijmvlies 'prachtig'

gr bengel

11. Nannie

Nannie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    2,706
    0
    0
    hey marjo,

het slijmvlies moet tussen de 7 mm en 12 mm volgens mij zijn.
    Dat schijnt het mooiste te zijn voor de innesteling!
    ikzelf heb ook altijd last van te dun slijmvlies zoals nu mijn laatste eisprong was het donderdags maar 6,5 mm maar gyn wou toch doorzetten en moest zondag pregnyl zetten. Ze verwachtte dat het die dagen nog wel wat zou groeien.

liefs nannie

12. gigi

gigi Actief lid

hai ladies,

ik heb geen idee wat de dikte moet zijn van het bmslijmvlies maar het valt mij wel op...
    dat sie artsen het graag mooi of prachtig zien!

zo mooi!

(waarschijnlijk proberen ze het nog een beetje dragelijk te houden met deze termen terwijl wij daar mooi met de billen bloot liggen.. hihi ;) )

13. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    mijne was op dag 9 ... 4.5
    Ik wist niet eens dat het tussen een bepaalde waarde moest zitten.
    M'n vorige gyn verteld nl niet alles bij de echo's de 2 die ik nu telkens heb wel.

14. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Hey dames,
    Ik ben nog steeds op de 'normale' manier aan het proberen.
    En nu viel mijn oog op dit topic en nu word ik een beetje bangig.

Het zit namelijk zo:
    Een jaar of 4 geleden had ik problemen met mijn cyclus TIJDENS de pil. Ik was ongeveer 3 weken ongi en 1 week nie, hele hevige krampen enzo.
    Gyn heeft een inwendige echo gemaakt en constateerde een BM-slijmvlies van 2mm, wat volgens hem op dat moment helemaal niet goed was en dat kwam door mijn pil, die zou te licht zijn.
    Ik had een aantal keuzes om dit 'op te lossen':
    - stoppen met de pil (was ik toen helemaal niet aan toe)
    - zwaardere pil
    - gewoon zo doorleven (zit je natuurlijk ook niet op te wachten)
    Ben uiteindelijk voor een iets zwaardere pil gegaan. Probleem opgelosd!... zover...

3 jaar later definitief gestopt met de pil... nu ben ik dus 9 maanden met de pil gestopt en willen we (natuuuurlijk) zwanger worden.
    Maar nu vraag ik mij af... zou mijn bm-slijmvlies ondertussen weer een beetje 'normale' dikte zijn?

Ik hoop natuurlijk dat ik 'gewoon' zwanger word en dat ik me niet hoef te gaan melden bij de HA of gyn over een aantal maanden... maar ik krijg nu toch ff de kriebels.. :(

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Waarom neem je niet even contact op met je ha met deze vraag Realtjuh?
    Zou ik gewoon doen meid, zij kunnen je of geruststellen of ff een echo'tje maken.
    Succes meid,
    Elmo

16. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Ja is misschien wel een ideetje Elmo... Weet hij ook meteen dat ik met de pil gestopt ben :D

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, dat boeit de meeste ha niet zo ;)
    Mijn ha wordt niet eens op de hoogte gehouden door het zh...ga hem binnekort maar even een briefje sturen denk ik.
    Breng hem wel persoonlijk denk ik....bang dat ie van zijn stoel lazert ;)

Elmo

18. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Meiden: Mijn slijmvlies werd eerst altijd prachtig dik genoemd. (ongeveer 14mm) De laatste keer te dik. Geen idee wat het precies zeggen wil. :(

Groetjes en suc6!
    Marjo

Share This Page