clomid vraag

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door miek78, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miek78

miek78 Actief lid

7 jan 2007
    295
    0
    0
    drogiste
    noord holland
    Hoi Meiden !

even een vraagje, bij mijn dochtertje Fleur heb ik clomid 100 mg gebruikt en was ik in de 2e ronde zwanger. Nu gebruik ik 50 mg en wil het nog niet echt lukken, mijn nieuwe Gynaecoloog vind het niet nodig om te verhogen, maar wij willen dat zelf wel graag, wat zouden jullie doen zelf verhogen?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou niet zelf gaan lopen kloten.
    Je zit in je 5e ronde clomid. Is je cyclus wel goed met 50mg? Of slaat het helemaal niet aan? Want als het wel aanslaat is verhogen niet echt nodig. Je hebt dan gewoon per cyclus evenveel kans als iemand die geen clomid nodig heeft.

3. miek78

miek78 Actief lid

7 jan 2007
    295
    0
    0
    drogiste
    noord holland
    nou ik had de laatste 4 maanden keurige cyclussen van 29 dagen maar ben nu dus al dik een week overtijd maar niet zwanger.....
    wij worden er verdrietig van, en willen graag over naar die 100mg...

4. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Miek, krijg je wel echo's bij je Clomid en is daarop te zien dat er een eitje groeit? Wordt er bij je progesteron geprikt om te kijken of je eitje gesprongen is?

5. miek78

miek78 Actief lid

7 jan 2007
    295
    0
    0
    drogiste
    noord holland
    @ zuss
    alleen de 1e keer dat we begonnen hebben ze een echo gemaakt , maar niet bloed geprikt. Dat zag er volgens hun toen goed uit....

6. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm, dan vind ik het toch een beetje vaag hoor.
    Het is algemeen bekend (iig hier op het forum) dat 50mg Clomid heel vaak niet helpt. Dat is duidelijk te zien als je gedurende je cyclus om de dag een echo krijgt. Hiermee kan de groei van je eventuele eitjes in de gaten gehouden kunnen worden. En als dan op de echo te zien is dat je eitje gesprongen is, kunnen ze 7 dagen later Progesteron prikken om te kijken of dat een goede eisprong is geweest.

Begrijp ik nou goed dat je nu al in je 5e ronde met 50mg Clomid zit en dat je geen echo's/progesteron prikken hebt gehad? Als dat zo is zou ik maar heel snel een andere gyn zoeken, want dat is volgens mij echt niet normaal (als ik het vergelijk met mijn verhaal en die van andere meiden op het forum). Succes!

7. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als je een bewezen eisprong hebt met 50 mg hoef je echt niet op te hogen. Wil je arts hier niet op testen, dan zou ik een andere arts zoeken.

9. maaike80

maaike80 Niet meer actief

Begrijp ik nou goed dat je nu al in je 5e ronde met 50mg Clomid zit en dat je geen echo's/progesteron prikken hebt gehad? Als dat zo is zou ik maar heel snel een andere gyn zoeken, want dat is volgens mij echt niet normaal (als ik het vergelijk met mijn verhaal en die van andere meiden op het forum). Succes!

Hoi ik heb 9 rondes clomid 50 gebruikt en alleen de eerste ronde echo's en bloed geprikt. Via eigen ovutesten wel telken een eisprong gehad, behalve de laatste ronde. Zal dan toch niet overal hetzelfde zijn qua behandeling. Ik ben nu overgegaan op spuiten.
    Maar denk wel dat als je gevoel hebt dat het niet genoeg doet, en je eigen arts doet er niks mee. Overstappen op een ander. Veel succes.

10. miek78

miek78 Actief lid

7 jan 2007
    295
    0
    0
    drogiste
    noord holland
    Nee we hebben alleen de 1e keer dat we met de clomid begonnen zijn een echo gehad..... daarna helemaal niet meer....
    wat zouden jullie doen?? wel beginnen met de 100 mg of maandag eerst weer bellen? ik ben er eigenlijk wel klaar mee en wil aan die 100 mg...
    bedankt trouwens voor alle berichtjes !

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als hij nu niet meer aanslaat (wat kan want je wordt er resistent van op een gegeven moment) dan zou ik inderdaad op een verhoging staan.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    krijg je zo veel pillen dan dat je zelf naar 100 kan gaan? Kom je dan op een gegeven moment niet te kort?
    Met 100 zou ik misschien wel weer echos willen. Stel je krijgt meer eisprongen ofzo. Ik zou echt niet zelf gaan lopen kloten, die artsen hebben er niet voor niets voor gestudeerd.

Ik kreeg bij 50 ook geen echos trouwens. En ben wel zwanger geraakt.

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Niet zelf knoeien met Clomid.
    Bij een ophoging zul je waarschijnlijk wel echo's krijgen om te kijken hoe je daar op reageert. Als je echt niet met deze artsen kan praten, waarom zoek je dan geen ander?

Deel Deze Pagina