Heb juist mijn eerste IUI poging achter de rug (1-8-12). Heb geen hormonen moeten nemen, alleen Pregnyl. Weet helemaal niets over resultaat van het zaad van mijn man etc. Onze gynaecoloog vertelt bijna niets, echt geen vriendelijke man. Allemaal routinewerk voor hem, lijkt niet dat hij met mensen bezig is. Nu heb ik buikpijn en wat gevoelige borsten al 6 dagen na IUI. Kan dat? Is toch al te snel voor mijn maandstonden?
hoi HF5, Over je vraag heb ik geen antwoord, dat is het probleem met de wachtweken, je voelt van alles en het kan van alles betekenen. Afwachten dus helaas.. Maar over hoe je je gynaecoloog beschrijft.. wegwezen daar! Ik heb zelf mijn eerste onderzoeken gedaan in een streekziekenhuis bij mij in de buurt, maar kwam daar elke keer huilend vandaan. Allemaal oudere mannen zonder enig invoelend vermogen, geen uitleg, niet zachtzinnig, verschrikkelijk. Ben toen net voor mijn laatste onderzoek overgestapt naar een universitair ziekenhuis, omdat mijn man het niet meer aan kon zien en ik echt niet meer wilde. Wat een opluchting, dat maakt echt zoveel verschil! Ze moesten daar de meeste onderzoeken overdoen, maar dat vond ik niet eens meer erg! Het is allemaal al heftig genoeg, dit hele traject en dan maakt het een enorm verschil als je goed behandeld wordt en je je verhaal kwijt kan, geen vraag te veel is en ze duidelijk uitleggen wat ze doen en waarom. Ik kan het je echt aanraden! Succes en liefs, Klaasje
Bedankt Klaasje!! Is bij mij ook een streekziekenhuis. Ik had ook al op websites van universitaire ziekenhuizen zitten kijken, maar daar zal ik dan ook maar eens een afspraak maken. Wat dat klinkt inderdaad veel beter wat jij beschrijft. Hoop alleen niet dat je dan weer enkele maanden moet wachten voor ze starten met behandeling. En jij ook in je wachtweken nu? Veel succes!! Groetjes
Dat kan heel goed van de pregnyl komen hoor! Mijn borsten deden na m'n pregnyl shot ook zo gruwelijk veel pijn! Ik heb vanaf de IUI tot m'n menstruatie ook regelmatig steken in m'n buik gehad. Denk dus dat het niets vreemds is hoor meis. En wat een nare man, die gynaecoloog!
mss overwegen om van gyn te veranderen ? Wij gaan ook starten met IUI. Eerste ronde FM gehad op dag 11 => follikel van 14 mm 2de fm op dag 13 => follikel verdwenen :x Ik krijg ook redelijk weinig uitleg en overweeg daarom ook een second opinion
Beste HF5, Zoals je aan mijn handtekening kunt zien ben ik zwanger geworden via IUI met hormoonstimulatie. Allereerst zou ik als ik jou was een andere gynecoloog of een ander zkh zoeken. Mijn idee is ervan als je al geen vertrouwen hebt in je behandelend arts dan kun je toch geen vertrouwen in de behandeling zelf hebben. Over jou vraag van de pregnyl kan ik je als antwoordt geven. De pregnyl is een zwangerschapshormoon dus als je die inspuit lijkt het alsof je even zwanger bent. Zo herkent je lichaam het en die verschijnselen die je dan hebt kunnen dus heel normaal zijn. Afhankelijk van de hoeveelheid die je hebt gespoten gaat het na een aantal dagen je lichaam uit en verdwijnen de verschijnselen ook. Tenminste als je niet zwanger bent. Ik moest 5000 IH spuiten en bij mij waren de verschijnselen na ongeveer 11 dagen over behalve natuurlijk de 3de IUI. Toen zijn ze gebleven en ben nu vandaag alweer 23 weken en 1 dag zwanger. Ik wens jou en alle anderen ontzettend veel succes en geef de moed niet op. Ik weet dat het moeilijk is dat had ik ook maar vaak komt het goed. Groetjes irisje!
Beste Irisje, Bedankt voor je antwoord en de lieve woorden van bemoediging. Helpt toch om er met mensen over te spreken die hetzelfde moeten doormaken. Jij echt een dikke proficiat met je zwangerschap!! Geniet ervan! Beste Hopen op, Ben je ook bezig met je eerste IUI? Ben je ook in wachtweken nu? Mijn eerste FM op 30-7-12 (dag 11, heb heel regelmatige cyclus) had ik 1 follikel van 17 mm, 's avonds moest ik 5000IE Pregnyl spuiten en 1-8-12 IUI (37u na inspuiting Pregnyl). Nu aftellen tot 15-8-12 vooraleer ik mag testen. Maar mijn gynaecoloog zegt echt bijna niets, als ik iets vraag zegt hij, lees dat maar in de folder (is alleen folder met praktische uitleg op welke naam je wanneer moet inschrijven, welke sticker op welk potje etc...) Hij zal geen woord teveel zeggen. Ik ga nu echt kijken om in een ander ziekenhuis een afspraak te krijgen. Is alleen moeilijk om nu over te schakelen omdat we al in traject gestapt zijn en als de eerste IUI nu niet gelukt is, zouden we normaal onmiddellijk doorgaan naar de 2de. Alleen weet ik niet of dat dan ook gaat. Jij ook heel veel succes en moed met jullie 1ste IUI en met het zoeken van een second opinion!!