Lieve allemaal, Ik heb een prachtige dochter van 2.5 jaar oud en de wens voor een 2e kindje is er sinds augustus 2014. Van mijn dochter in ronde 8 zwanger geraakt. Inmiddels ben ik in ronde 11 beland. . Naast de maandelijkse baal dag dat het weer niet was gelukt heb ik me altijd vrij rustig kunnen houden. Ik sta er nuchter in en het komt wanneer het komt zeg ik maar altijd. . ik zie er tegen op om naar de huisarts te stappen en wil het graag zelf nog een maand of 4 proberen.. Ik wil er aankomende maanden wel "alles" aan doen om de kansen optimaal te benutten. . Sinds deze ronde slik ik daarom tarwekiemolie + een zwanger worden tabletje met foliumzuur + vit. D ( foliumzuur slik ik al 11 maanden inmiddels) Wie heeft er nog tips/ adviezen? Vitaminepillen, eet gewoonte noem maar op.. wat deed jij om je lichaam zo gezond mogelijk te maken voor een zwangerschap ? Mijn ovulatie is 19 juli geweest dus zit inmiddels op het wachtbankje. . Liefs Mariahh
Ik zit nog in ronde 1 maar heb het half jaar voor stoppen met de pil gebruikt om klaar te zijn voor we nu zijn begonnen. Ik ben behoorlijk wat afgevallen mbv een diëtist die ook van de kinderwens op de hoogte was. Op die manier precies geleerd hoe ik gezond kan eten en alle voedingsstoffen binnen krijgt. Ik weet niet hoe gezond je eet en drinkt? Daarnaast ben ik bezig gegaan om conditioneel beter te worden. Ook ben ik op tijd begonnen met foliumzuur en ben ik op tijd gestopt met de pil om eerst te kunnen ontpillen. Ik probeer stress ook uit de weg te gaan omdat ik weet dat dit veel effect op mijn lichaam heeft. Ik denk dat je al best veel doet om er klaar voor te zijn.... Ik hoop voor je dat het snel lukt!
Ik ben in september 2013 gestopt met de pil en toen ook gelijk begonnen met foliumzuur en visolie. Eind november 2013 zijn we er toen voor gegaan en ik bleek gelijk zwanger te zijn. Ik heb vanaf september geen alcohol meer gedronken. Het verbaasde mij dat ik meteen zwanger was. Ik eet wel goed maar gezond kan ik het niet noemen. Lust graag een hamburger, chocola, koekje etc... fruit at ik bijna nooit. Toen ik stopte met de pil at ik meer fruit (lees van 1 stuks fruit per week naar 4). Toen ik zwanger was at ik elke dag fruit maar dat was echt met tegenzin. Ik sportte toen niet meer dus lichaamsbeweging kreeg ik ook niet. Verder ben ik normaal op gewicht. Ik deed dus niks speciaals eigenlijk dan wat jij doet. Overigens wilde ik al heeeel lang een kindje en waren we bang dat het een hele tijd zou duren voor het zou lukken. Stress kan ook een factor zijn dat het niet lukt, ook dat was bij ons niet het geval. Ik wil hier dus mee zeggen dat je eigenlijk niks speciaals hoeft te doen al snap ik heel goed dat je die behoefte wel hebt. Als je al zo lang bezig bent voor een 2e kindje wil je er alles aan doen.
ik ben 3 jaar geleden gestopt met de pil. Had daarna de eerste 2 jaar een cyclus van soms langer dan 100 dagen. Na die 2 jaar werd het iets beter met cyclus tussen de 30 en 42. Ik was er zo klaar mee en voelde me heel slecht en dus ben ik vanaf januari heel anders gaan eten ( paleo). Ik eet zo min mogelijk gluten, melkproducten en bewerkte producten. Ik eet veel groente en fruit en slik al heel lang vitamine pillen. Eerst de zwanger worden van etos en nu sinds een maandje foliumzuur en magnesium/calcium/zink tabletten. Voor mij is er sinds 5 maanden heel veel veranderd. Ik voel me beter en mijn cyclussen zijn van de 30+ naar 28 dagen gegaan. Ik heb nog nooit een cyclus gehad van 28 dagen!. ik heb elke maand duidelijk vruchtbaar slijm en minder pms klachten. Ik hoop dat ik nu snel zwanger raak. Dat het nog niet gebeurt is komt niet helemaal door mijn lichaam maar ook door mijn partner die een probleempje heeft. Verder merk ik dat stress ook heel slecht is voor je cyclus etc. Ik ben de afgelopen maanden veel relaxer geworden en ook dat scheelt een hoop. Dus ik ben mijn lichaam echt heel erg aan het voorbereiden op een zwangerschap. Trouwens niet alleen mijn lichaam maar ook mijn huis. De afgelopen maanden heb ik heel veel opgeruimd, weggegooid en gesorteerd. En dat doe ik omdat een opgeruimd huis ook een opgeruimd hoofd betekent, dus weer minder stress. Daarbij is een huis met minder spullen ook minder snel vies en rommelig en dus als ik dadelijk zwanger ben en ik weer een HG zwangerschap krijg ik zeker weet dat het geen zwijnestal word.
Bedankt voor de reacties! Qua gewicht zit ik nu sinds een maand of 2 redelijk goed. 1.73 en 59 kg ( voorheen 54 ) Ik ben water gaan drinken en probeer 1 tot 1.5 liter water op een dag te drinken. Prik heb ik echt beperkt tot 1 glas per dag voorheen kon ik zo 4/5 glazen op een avond drinken. Ipv daarvan drink ik thee of groene thee uit een pak. Ik ben flink aan het ruimen thuis en heb genoeg afleiding Door mijn peuter puber Stress ervaar ik niet , tuurlijk af en toe Door de weeks met werken maar vindt dat meer gezonde stress ..