Waarschijnlijk IUI, goed zaad maar te zuur cervixslijm

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nienke87, 17 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Heej allen,

Na een heleboel vooronderzoeken zijn we er maandag achter gekomen dat het zaad van mn vriend geen schijn van kans heeft in mn cervixslijm te overleven. De zuurgraad was veel te hoog, en tijdens de samenlevingstest was er geen enkele levende spermacel te ontdekken. Wat een baalmoment was dat!
    Uit een eerder zaadonderzoek is wel gebleken dat de zaadkwaliteit van mn vriend prima is.

Zoals het er nu naar uit ziet, gaan we binnenkort beginnen met IUI behandelingen. Dit gaf de fertiliteitsarts maandag aan, alleen moet het nog wel besproken worden met de gyn.

De slagingskans van IUI is niet heel hoog, maar dit is natuurlijk een combinatie van verschillende redenen van de IUI. Verminderde zaadkwaliteit doet dan natuurlijk ook al een hoop.. Ben benieuwd of de kans met goed zaad toch wat hoger wordt.. Ik heb nog maar 1 eileider en eierstok, dus alle zaadjes blijven of in de baarmoeder of gaan die ene eileider in. Aan de andere kant worden ze tegengehouden..

Zijn er hier meer dames die om deze reden IUI hebben gekregen? Wat zijn jullie ervaringen wat betreft slagingskans enzo?

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik heb ook om deze reden IUI gehad, samenlevingstest bleef keer op keer negatief. Helaas heeft het hier niet geholpen, maar met deze "afwijking" heb je volgens mij juist een enorme goede kans! Met IUI gaan ze het moeilijke punt voorbij, en heb je net zoveel kans als een "normaal" koppel.

Heel veel succes!!

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Kans met iui is niet even goed als die van een koppel die geen "zetje" nodig hebben.
    Iui heeft een slagingskans van "maar" 10 a 12%.

Bij ons was er geen oorzaak te vinden waarom het niet zou kunnen lukken. Mijn vriend z'n zaad is "topkwaliteit" altijd boven de 200 miljoen en 90% bewegelijkheid. Het laagste was 170 miljoen. Dus ik denk dat het niet veel zegt want het was uiteindelijk de onze laatste en 4e poging raak.

Iui is eigenlijk een zetje in de goede richting! Wij hebben nooit een samenlevingstest gedaan omdat deze volgens onze gyn niet 100% is.

Maar het is wel een goede optie! Als het zaadjes al meteen op t juiste moment in je baarmoeder terecht komt voorbij het slijmvlies heb je goede kans op een geslaagde poging!!
    Heel veel succes!

Deel Deze Pagina