IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elvira, 2 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanrakoe

    sanrakoe Nieuw lid

    10 dec 2005
    4
    0
    0
    Derde keer weer niets. Heb nu te horen gekregen dat ik een maand moet overslaan. Weer uitstel. Wat is eigenlijk het gemiddelde van het aantal IUI alvorens zwanger te zijn? Iemand enig idee?
     
  2. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ow balen meid.....weer een teleurstelling....
    Sterkte!

    En verder kan ik je helaas niet helpen met je vraag.
     
  3. Buckie

    Buckie Lid

    22 okt 2005
    16
    0
    0
    Ik ben ook al een tijdje bezig (9 keer gehad, op naar de 10e). Wij maken gebruik van KID (donorzaad).
    Wel hebben we gesproken over IVF, een volgende stap, maar we proberen het eerst zo nog ff.

    Veel sterkte allemaal, Buckie
     
  4. sjanneke

    sjanneke Lid

    30 dec 2005
    7
    0
    0
    He hallo,

    Ik ben inmiddels drie jaar bezig met onze kinderwens en ben bezig met IUI. het lukt bij ons niet zo goed door allemaal medische omstandigheden. In januari ga ik weer beginnen en moet hierbij hormonen spuiten.
    Als je vragen hebt dan mag je ze gerust stellen!

    groetjes
    Sjanneke
     
  5. grombeertje

    27 dec 2005
    52
    0
    0
    Hallo,

    Wij zouden voor IUI gaan. Nu bleek de verzekering moeilijk te doen.
    Ik ben begonnen met vaginale spoeling. En zowaar zwanger, zonder medische hulp.
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    De kansen liggen niet zo heel erg gunstig, ca 25% van de stellen is uiteindelijk na 6 pogingen zwanger. Vaak wordt hierna overgegaan op IVF of een andere methode, dit is ook afhankelijk van je leeftijd.
    De kans per keer is 1 op 5 dat het raak is, wat overeenkomt met "normale" stellen die (nog) niet de medische molen is ingestapt.
     
  7. sanrakoe

    sanrakoe Nieuw lid

    10 dec 2005
    4
    0
    0

    Al zo veel pogingen. En ik maar puffen met m'n 3 keer :oops:
    Deze maand moet ik overslaan. Ben benieuwd. Kreeg tot nu toe Clomid maar slechts de eerste cyclus had ik 2 follikels en de keren daarna gewoon 1. Stimuleert bij mij blijkbaar niet extra. Mogelijk moet ik volgende maand Menopur spuiten. Wait and see.

    Groetjes en een vruchtbaar 2006 aan allen!
     
  8. loulou

    loulou Nieuw lid

    14 feb 2006
    1
    0
    0
    Utrecht
    Hallo Elvira,

    Ik en mijn man zijn al 3 jaar bezig met een kinderwens en lopen 2 jaar in de medische molen mee. Begin 2005 is er besloten om met een IUI behandeling te starten.
    Medio mei 2005 hebben we de eerste behandeling gehad, het vergt wel een beetje planning, ten eerste mag het zaad niet ouder zijn dan 3 dagen als je wordt ge-insemineerd. Als tweede moet je een ovulatie test doen en bij voorkeur niet van de eerste ontlasting.
    Bij een positieve ovulatie test het ziekenhuis bellen voor een afspraak voor de volgende dag. s'morgens om +/- 8 uur een potje zaad afleveren bij het laboratoruim en om +/- 11 uur weer terug voor de inseminatie. Het ergste vind ik altijd het wachten in de wachtkamer met al die vrouwen die gelukkig zwanger zijn.
    Na de inseminatie is het wachten totdat je overtijd bent en je zwangerschapstest positief is.

    Ik heb nu 4 IUI behandeling gehad en zonder resultaat, deze behandelingen zijn allemaal zonder hormonen, omdat mijn man langzaam zwemmen zaad heeft.
    Ik krijg nog 2 IUI behandeling en daarna gaan we IVF doen.
    Naast IUI loop ik ook nog bij een osteopaat en homeopaat, die doe ik als aanvulling van mijn behandeling.
    De osteopaat is bezig met het creeren van een optimaal mileu in de baarmoeder, zoals een blokkade in mijn rug die een verbinding is voor het geslachtsorgaan, de verbinding tussen bekken en baarmoeder en de kleine bekken.
    De homeopaat kijkt naar mijn gehele gezondheid en schrijf voedingssupplementen voor. Zij heeft mij erg geholpen met gezondheidsproblemen waar een gyno niet naar kijkt.

    Veel succes met je IUI behandeling
    J.

     
  9. sanrakoe

    sanrakoe Nieuw lid

    10 dec 2005
    4
    0
    0
    Hallo

    Voor de 4de IUI werd ik behandeld met Menopur. Dit zorgde ervoor dat m'n eisprong vroeger plaatsvond dan anders. Gelukkig hadden ze het op tijd gezien aan de bloedwaarden en werd ik opgeroepen om te gaan voor IUI. Maar helaas ook de 4de keer is niet gelukt. Begin erover te denken om met IVF te starten. Heb wel ontzettend last van de hormonen: ongelooflijk pijnlijke borsten, opgeblazen buik, supernerveus. Naar 't schijnt is IVF nog belastender voor het lichaam. We will see. Volgende maand op gesprek bij de gyn en dan zullen we zien.
    Groetjes aan allen en keep up the spirit.
     
  10. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Meiden,

    Heb al een tijdje niks meer gepost door drukte en kapotte computer. Inmiddels is er veel gebeurd en zijn de artsen van mening dat iui bij ons minder kans heeft door de endometriose en nu gaan ze dus meteen over op ivf. Inmiddels zijn we al een paar keer in het EMC Rotterdam geweest en hebben we wat testen ondergaan. Nu 9 maart moeten we terug voor de uitslagen en gaan ze eerst een operatie plannen om de endo weg te halen en dan leggen ze mijn menstruatie stil met lucrin om daarna over te gaan op ivf. Tenminste dat is de planning.

    Jeetje Loulou en Sanrakoe, dat is ook niet niks al die IUI behandelingen en het wachten en hopen. Ik kan me voorstellen dat het veel met jullie doet!

    Hou me op de hoogte en hopen dat jullie binnenkort positief nieuws brengen.

    Liefs,
    Elvira
     
  11. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Hallo meiden,

    Met IUI heb je evenveel kans als een samenlevingstest..

    Is mij verteld..
    25% kans, heb je ook met een samenlevingstest..

    Heb afgelopen donderdag IUI gehad..
    spannend zeg??

    Kus Greta
     
  12. Mv 3 wonders

    Mv 3 wonders Actief lid

    19 apr 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    hallo dames ik ben sonja en ben de mama van ryan die gekomen is na de negende behandeling van IUI, dus je ziet alles is mogelijk en nog wel door de slechste behandeling van alle negen.

    Maandag 22 mei gaan wij terug weer de MMM in, dus het is even afwachten wat er gaat gebeuren of we de onderzoeken weer opnieuw krijgen en wanneer wij kunnen gaan starten.
     

Deel Deze Pagina