Hey daar! Is er iemand hier die zogenaamde vleesbomen heeft en daardoor moeilijk zwanger kan raken? Ook vraag ik mij af of tussentijdse bloedingen een symptoom hiervan is. Alvast bedankt! Bezorgde Dominique
Geen idee meis... Getverderrie wat balen zeg, kan me voorstellen dat je daar veel vragen over hebt. Probeer het anders even bij Google...typ vleesboom en je krijgt vast een mega lijst met sites. Heel veel succes enne...ben anders je ziekenhuis gewoon. Vragen staat vrij toch! Succes meid, Elmo
Ik heb ook een vleesboom in mijn baarmoeder.. Voor mij heeft dit geen conseqenties omdat het op een "gusnstige"plek zit... Laat het nakijken bij de gynaegoloog,die kan je uitsluitsel geven! groetjes,Alida
er vanuit gaande dat de gynocoloog degene is geweest die de vleesboom heeft ontdekt (via inwendige echo) mag je toch ook wel aannemen dat hij / zij jou heeft ingelicht wat de vleesboom bij jou inhoud.... normaal gesproken hoef je van een vleesboom (oftewel myoom..is beter zoeken via google) totaal geen last te hebben, en krijg je daar in 1e instantie medicijnen voor, ook is er doorgaans geen enkele reden om aan te nemen dat je daardoor verminderd vruchtbaar bent. als je gyn je dingen niet goed uitgelegd heeft of je bent de helft alweer vergeten, zou ik toch weer contact opnemen met je gyn of je huisarts (die kan je ook alles vertellen wat je gyn weet) en vooraf opschrijven wat je precies wilt weten. succes
O jee, ik zaai verwarring! Mijn gynocoloog heeft geen vleesboom geconstateerd, maar na uitvoerig te googelen vermoed ik dat ik er een zou kunnen hebben. Ik heb vanaf de eisprong tot mijn ongesteldheid bloedingen en ik heb gelezen dat een vleesboom daarvan de oorzaak kan zijn. Mijn moeder had dit ook, en die had ook vleesbomen (wat een onsmakelijk woord eigenlijk). Mijn vraag is of iemand hier uit ervaring iets van weet. Excuus, meiden, als ik het een verkeerde indruk heb gewekt. Ik ga zeker naar de doctor, zodra deze periode voorbij is, en ik weer een dag of 10 geen spotting/bloedverlies heb. Maar, ja, voor je weet wat er aan de hand is, duurt het weer zo lang, en ik maak me zorgen. Misschien haal ik me wel vanalles in mijn hoofd ... Bedankt voor de antwoorden in ieder geval! Dominique
Hoihoi, Ik weet niet of je dit voor mij bedoelde,maar als het zo is: Voor de gynaegoloog is er geen rede om het bij mij weg te halen.. Na 4 jaar dokteren is er omtrent een zwangerschap niets gezegd over de vleesboom die een negatieve invloed zou kunnen hebben op een zwangerschap.(bij mij persoonlijk)..Zelfs na een operatie n.a.v. de BBZ (eileider verwijderd) is er geen negatief bericht over gekomen,en is het ook niet weggehaald.. groetjes,Alida
Vat het niet verkeerd op hoor, maar juist door te Googlen haal je JUIST van alles in je hoofd. Bloedingen (spotting, zo u wilt) kunnen heel veel verschillende orzaken hebben. Het niet hebben van een eisprong was bij mij bijvoorbeeld de oorzaak..... Dus voordat je je van alles in je hoofd haalt (en daaraan consequenties verbindt) kun je beter afwachten wat de arts te melden heeft!