iui's en ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mandy80, 27 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hey dames,

hoeveel IUI's hebben jullie gehad en wat zei je gyn ervan? voordat je overging op IVF/ICSI?

ik heb nl 9 IUI's gehad. Gisteren op gesprek geweest bij de gyn voor uitslagen van testen. Nu w8en we nog op 1 test, waarvan de gyn er vanuit gaat dat deze ook gewoon positief is.
    Zij vond dat we de behandeling met IUI met 3x moesten verlengen, omdat er uit 9 IUI's 2 zwangerschappen waren.
    Maar ik moest de uiteindelijk de keuze maken tussen IUI en IVF, heb gekozen voor IUI ( gevoelsmatig) Na drie keer IVF is het ook afgelopen met de behandelingen? Hoe voelen jullie je hierbij? het maakt mij heel onzeker dat ik nog maar 6x kans maak op een behandeling?

liefs mandy

2. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    In Zwolle doen ze max. 6 x IUI. Na 3x is er overleg. In overleg met onze arts hebben wij besloten (wij zouden namelijk eerst ICSI gaan doen omdat onsze eerste zaadtest geen levende zaadjes opgeleverd had) dat wij eerst onze 6x IUI gaan proberen, en als ik dan nog niet zwanger ben mogen we nog 3x ICSI.

Je zou je arts nog even kunnen bellen en vragen of je dan niet de keuze ICSI mag kiezen in plaats van IVF. Bij ons is IVF namelijk op voorhand uitgesloten gezien onze slechte zaadresultaten uit het verleden. De tussenstap IVF gaan wij dus bewust niet meer maken.

Ik kan me jou onzekerheid heel goed voorstellen. Als ik in jouw situatie zat zou ik vragen of ik niet ICSI mocht doen in plaats van IVF. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Wij zouden 6x iui krijgen. Na de 4e iui ben ik zwanger geworden. Helaas geeindigd in een mk. Nu krijgen we nog eens 6x iui...

4. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    oke,
    zelfde dus... 12 intotaal. Ik had navraag gedaan over icsi, maar het is praktisch hetzelfde als ivf alleen de bewerking eicel-zaadcel is anders.

groetjes mandy

5. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    Met alle respect, volgens mij ligt het niet zo dicht bij elkaar als wat je nu schetst.
    Bij IVF spuiten ze (naar mijn weten) alle goede zaadjes in toch? Ik kan mij natuurlijk ook gewoon vergissen, :) Bij ICSI hebben ze maar een paar nodig. Dus ook als er bijna geen zaad is (bij ons was de eerste keer helemaal niets) maar ze vinden toch 1 of 2 dan heb je genoeg voor ICSI. Volgens mij kom je dan zelfs niet meer voor IVF in aanmerking. Maar goed, ik ben ook geen expert, ik ga maar af op wat de arts mij vertelt.

Maar onze kansen zijn gelijk dus zo te zien, nou gelukkig maar! Ik hoop ook voor jou dat het toch nu eindelijk een keer mag lukken! Mijn duimen draaien volop voor je! Liefs Ester.

6. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    Wel afschuwelijk trouwens dat je ook nog een miskraam hebt gehad na IUI want het gaat al zo moeizaam! Dat had je ook niet verdiend zeg!

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bij ivf laten ze in een reageerbuisje het eitje en de zaadcellen samenkomen. Toch nog enigzins een natuurlijke keuze.

Bij icsc kiest de laborant er 1 uit en deze zaadcel wordt in het eitje gebracht.

Deel Deze Pagina