Eiblaasje van 37mm of cyste?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Isa, 20 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Hallo,

Ik kom net terug uit de fertiliteitskliniek. Ben sinds deze maand van Clomid 50mg naar Clomid 100mg gegaan. Nu zit ik op dag 11 en tot onze verbazing was er al iets te zien van 37 mm groot! Ter vergelijking: met de Clomid 50mg was mijn eitje op z'n allergrootst iets van 22 mm ( en dat toen op dag 19 ofzo!)
    De arts denkt dat het toch wel een eiblaasje is maar de kans is er ook dat het een cyste is. Een maand geleden was er echter nog niks te zien van een cyste o.i.d. dus de arts denkt dat er alsnog wel een eitje gaat springen.
    Wie heeft dit ook een keer meegemaakt?? Ik heb er nu al behoorlijk last van dus ik zou wel graag willen weten of iemand weet hoe groot een eiblaasje maximaal kan worden?? Ik hoop maar dat'ie dan wel gaat springen binnenkort.
    Zaterdag moeten we terug om weer een echo te maken.

2. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Ik had afgelopen maandag een eiblaasje van 33 mm.....en die is wel gesprongen. Ik had behoorlijke pijn onder in de buik en rug maar dat is sinds dinsdag weg, dus ik ga ervan uit dat het follikel gesprongen is. Maar een eiblaasje van 37 heb ik geen ervaring mee.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat is wel een hele grote! Bij mij springen ze altijd rond de 24 mm. Ik hoop voor je dat je alsnog een eisprong gaat krijgen en dat het geen cyste is! Succes!

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    hmmm ik weetniet, maar ik had zelf gisteren eentje van 31 mm en de arts besloot toen dat ik pregnyl moest gaan prikken om te voorkomen dat hij nog gek door zou gaan groeien. Zo kon dit ei nog gebruikt worden.. Heb jij dat niet hoeven doen? Het lijkt mij heel gek dat een arts zo'n groot ei gewoon laat zitten. Mijn arts zij dag je een ei gewoon een zetje kon geven met dit middel... Vraag anders aan de arts of je dat niet alsnog kunt kringen..

5. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Maartje: dus jij ook al zo'n groot ei op dag 10.
    De arts heeft er verder niks over gezegd. Ik moet zaterdag terugkomen en dan willen ze kijken of hij er nog zit.
    Ik zal het dan wel vragen of ze niet zoiets kunnen doen als bij jou. Ik zit dan op dag 14, dat vind ik wel een goede dag voor een eisprong :)
    Maar wie weet springt hij wel eerder. Ik hoop het.
    Met een cyste ben je mooi klaar want in het ergste geval moet je een maand aan de pil zodat de cyste kan krimpen.

6. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    hoi meiden,

Even een update over hoe het afliep: het was inderdaad een cyste. Ik moest aan de Provera en toen twee weken later hadden we het geluk dat de cyste weer weg was!
    Nu ben ik weer begonnen met Clomid 100mg en nu zijn er twee mooie eitjes gegroeid die op het punt staat te springen dus deze maand hebben we twee keer zoveel kans!

7. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    fijn meis dat je nu 2 mooie folikels klaar heb staan :D
    Ik hoop dat ze binnekort gaan springen!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi meid, fijn dat je cyste weg is en dat je nu 2 eitjes hebt!!
    Ik had vorige ronde ook een cyste, eentje van 31 MM maar ik hoefde geen Provera en mocht nu deze nieuwe ronde wel weer gewoon clomid nemen....
    Ik heb deze maand 2 a 3 eitjes die mee doen en volgens mij zijn er 2 gesprongen....

Deel Deze Pagina