Wie kan me helpen? Ik spuit nu 1week Lucrin en zou vandaag mijn ongi moeten krijgen, echter: nog niets in aantocht... Hoort dat bij de Lucrin, of zit ik nu iets te hard te wachten op de ongi - uitgangsecho ? Grr, wat een onzekerheden weer he. Eef
Dikke stress vanmorgen en een heel stom gesprek met de verpleegkundige, ben eigenlijk best kwaad merk ik nu. What happened? Ik heb nu 11 dagen Lucrin gespoten en ben nog niet ongesteld geworden, ben nu 4dgn te laat. Dus ik bellen met de verpleegkundige: -wat gebruik je Lucrin? dat kan haast niet, dat is zo ouderwets, ben je wel hier patient? -Pardon? Ik wil alleen maar weten of Lucrin de menstruatie kan uitstellen? -Ja dat kan, maar wij gebruiken dat al lang niet meer. Welke dokter heb je dan eigenlijk?? (de toon was alsof ze me niet geloofde dat ik echt in mijn ziekenhuis patient was....nou ja zeg) -Nou dr. Huppeldepup, en er is echt wel een reden waarom ik dat middel heb hoor. -Nou mevrouw ja ik werk hier al 20 jaar en ik ken die tijd van Lucrin nog wel, maar het is niet meer wat we nu nog geven... -Nou mevrouw, dr. Huppeldepup is toch echt een van de grote bazen hier die weet echt wel wat ie doet lijkt me... -Ja het kan ook wel, maar toch is het gek -maar het kan dus wel de menstruatie uitstellen? -ja -maar kom ik dan nu niet in de knoei met de kerstvakantie-sluiting? -euhm ja nou dat is een goeie, even kijken: nee u heeft nog wel tijd, de uiterste dag dat je mag starten met GonalF is 1 december. - WAT?Dat is aankomende maandag al! -ja wacht nu maar eerst even af, en als het langer dan een week overtijd wordt dan kom je maar voor een echo -Mevrouw, u bedoelt dus vandaag of morgen? - nee na het weekend ben je pas meer dan een week over tijd toch? -MAAR DAT IS T ELAAT, DAN IS HET AL 1 DEC -o ja, nou kom dan maar vandaag... Grrrr.ik ben echt boos. Ik ben onzeker, ik ben bang en weet niet of het a) allemaal wel zal lukken met stimuleren uberhaupt deze ronde en b) of ik niet door de kerstvakantie na 2weken Lucrin helemaal moet stoppen. Ik heb dan toch geen zin in zo'n gesprek? Sjonge jonge, eerst zo'n toon van mevrouw u zult hier wel geen patient zijn en dan moet ik nota bene zelf de kalender uit gaan leggen waarom ik zo gestresst ben!?!?! dat kan toch niet? In ieder geval heb ik daarna gedouched en zag ik bij het plassen daarvoor een klein veegje rose, dus wie weet gaat het nu dan voor zondag nog op gang komen. Mijn echo liet een dikke endometriumlaag zien, dus het wordt afwachten of ik maandag mag starten met gonalf F. Wat vinden jullie hier nou van, is toch echt stom? Eef
Nou ik kan alleen maar zeggen BELACHELIJK! Jeetje zeg komen die mensen van een andere planeet ofzo? Nou hopelijk zet de ongi door, knuf! Zou het nog wel even tegen de arts zeggen!
Echt belachelijk. Ik heb ook Lucrin gebruikt en werd gelukkig wel na zoveel dagen ongesteld. Al hebben ze bij mij aangegeven dat als ik na 1 week nog niet ongesteld was geworden, dat ik dan contact op moest nemen omdat het niet langer moest gaan duren. Dus echt raar, dat verhaal van die "niet-sociale verpleegkundige".
nou echt raar hoor eef. wat voor een communicatie hebben die mutsen daar als ze niet eens waten wat de arten de patienten voor schrijven. ik heb ook lucrin gehad, is helemaal niet iets van vroeger, het is het zelfde als decapeptyl alleen het verschilt per ziekenhuis wat ze je voor schrijven. succes meid, hopelijk breekt je ongie nog op tijd door
BE-LACH-E-LIJK! :x (ik kom effe spieken en lees dan meteen zoiets lulligs...laat je niet kisten meid! Ik zou er zeker de volgende keer iets van zeggen...grrrr ik snap soms die mensen die juist op zo'n afdeling werken, niet! Je zou dan toch juist meer inleving verwachten. Gekke wereld! Ik wens je heel veel goeds toe!)
gelukkig jullie vinden het ook suf ik ga er wel wat van zeggen ja... maarre: mijn ongi is gister doorgekomen, stress om niets en vandaag dus start GonalF! Voor het eerst sinds min 14e blij met een ongi! Eef
Zo nog 2 avonden 2 prikken zetten en dan hebben we zaterdag de 1e echo van deze ronde... Het is wel echt heel spannend hoor, want als er nu met dit nieuwe schema weer niets groeit dan weet ik het niet meer, en de gyn ook niet en dat is nog veel erger. Ik weet ook niet goed wat ik voel, durf denk ik niet te voelen. De 1e 2 keren dacht ik vanalles te voelen bij de eierstokken, maar toen was dat blijkbaar allemaal psychisch, want er groeiden toen resp. 3 en 1 eitjes.... Ik heb een weerstand tegen het prikken gekregen, elke avond zeg ik tegen mezelf kom op, kop op, maar ik zit zo met die naald te hannessen boven mijn buik voordat ik hem erin durf te zetten, stom he? Mijn vriend ziet ook dat ik ervan baal alle prikken en gedoe. Moeilijk moeilijk, je weet waarvoor je het wil doen, maar het vertrouwen in mijn lijf is er niet, dus hoe moet dat dan....?
zowaar goed nieuws! Gistermorgen om 9.00 hadden we onze eerste echo voor deze derde 1e ronde. Na 1x 3eitjes en 1x 1 lege follikel heb ik nu een ander hormoon schema gehad; het was erop of eronder... Het was goed nieuws: er groeien 6 follikels, wauw. Ze zijn nu tussen de 11,5 en de 14mm, en dinsdag hebben we de volgende echo. Als het goed doorgroeit dan rekent de arts op een punctie op do of vrij a.s. Pak van ons hart dit.... En diezelfde middag ben ik ook voor het eerst naar de acupuncturiste geweest. Ze had me van de week 's avonds nog teruggebeld en ze had nog een plekje. Dat was wel apart, het was een intake en ook de 1e behandeling. Ze heeft 2 naaldjes in mijn beide voeten (totaal 4dus), 3 in mijn buik, 1 in iedere hand en 1 in ieder oor gestoken en toen moest ik me ontspannen....lastig met 11 naalden in je lijf ...hihi. de rest van de dag voelde ik me echt enorm moe, ik weet niet of het nu door de acupunctuur kwam of door de opluchting vand e 6 eitjes. De hele week ervoor sliepen we beiden heel slecht om dat er nu zoveel van afhangt.... Maar goed, dit is een hele goede stap voorwaarts, we kunnen weer even verder! Eef
Van harte gefeliciteerd! Wauw wat ben ik blij voor je zeg! Jeetje en misschien volgende week al de punctie, spannend zeg, echt heel goed nieuws. Fijn dat je ook nog acu kon doen! Herken ik wel hoor dat vermoeide gevoel, zal vast ook wel spanning zijn maar het klinkt echt allemaal super goed. Ik ga door met duimen, dit moet jullie ronde worden!
Goed zo Eef, 6 follikels op een ander schema, dat stemt hoopvol! Ik volg je nog steeds hoor en ga nu weer lekker verder duimen voor je. Op naar meer goed nieuws aankomende dinsdag! Doeg
Goed nieuws Eef! Ik hoop dat je donderdag of vrijdag al je punctie krijgt super! veel succes meid! Liefs Nikkie
Jawel jawel: mijn eitjes zijn niet op! Ik heb vanochtend de punctie van mijn 6 follikels gehad en er zaten ook echt 6 eitjes in! Nu duimen voor de volgende stap: goede bevruchting en embryogroei! Zondag worden we daarover gebeld, dank voor jullie lieve berichtjes, Eef
wow goede score zeg hopelijk worden ze ook goed bevrucht heel veel succes met wachten en hopelijk zondag de tp
wauw eef wist helemaal niet dat je de punctie had anders had ik je wel even succes gewenst! in ieder geval ga ik nu heel hard duimen zodat dit super nieuws verder gaat, wauw 6 eitjes, je hebt ZEKER nog eitjes, duim duim duim hoe gaat het verder met je? rust maar lekker uit!