Hai allemaal, even een korte update, het wordt spannender nu. Want nog maar 4nachtjes slapen tot aan de prikinstructie en dan is het wachten op de ongi zodat onze eerste IVF echt echt echt van start gaat! Ik realiseerde me vanmorgen pas goed hoe dichtbij dat al is en hoe kort geleden het lijkt dat we bij de gyn aangaven dat we voor ivf wilden gaan ipv alsmaar meer onderzoeken en testen die hij steeds bedacht. Wordt nu toch wel beetje nerveus, maar in positieve zin wel, gelukkig! Eef
Hoi, Ik vond de prikinstructie enorm verhelderend, erg spannend hoor! Ben benieuwd hoe het bij jou verder gaat, 't wordt een spannend maandje groetjes, Annerie
Hoi Eef, Nu vind ik je hier ook! Spannend zeg! Jij begint in aug. en ik in sept. vandaag de officiele brief van het zkh gekregen, 2 sept. intake (infoavond) en a.s. dinsdag nog even een persoonlijk gesprek. Wat zijn de 1e stappen als je straks ongi bent?
Wat mij betreft zijn de eerste stappen dat ik moet spuiten (vanaf dag 5) en dan regelmatig naar het zkhs voor echo's.... denk dat dit ook voor Eef geldt?
Hoi Linda en Annerie, Annerie, ik zie dat jij pas op dag 5 gaat spuiten? Jullie hebben icsi he? Ik krijg morgen mijn prikinstrictie dus dan zal ik het definitief horen, maar in mijn boekje staat dat ik vanaf dag 2 zal moeten gaan spuiten en vanaf de 5e dag komt er een 2e soort hormoon bij. De hele rambam is al in huis, 1 volle tas in de kast en 1 volle zak in de koelkast...poewie Spannend allemaal, jullie ook heeeeeel veel succes en geluk voor de komende behandelingen, spuit ze! Eef
Hi, klopt dat ik pas op dag 5 moet gaan spuiten, wij hebben een iets aangepast schema ivm (iets) minder hormonen.
Hoi Eef, En hoe was vandaag de prikinstructie gegaan? Viel het mee? Ja allemaal veel hormonen he! Hier lag de koelkast ook vol! Veel succes! Liefs Nikkie
Hi Eef en andere meiden, ik had je voor mijn vakantie geschreven, omdat ik tegelijk met jou begin met 1e IVF. Spannend spannend he, dat het nu zover is! Ik had woensdag echo en prikinstructie. Moest gelijk mezelf prikken met alleen water erin, tjemig, dat vond ik raar hoor! Ging goed, maar later bij het bloed laten prikken viel ik toch bijna flauw van de opgebouwde spanning denk ik... Echo was goed. Donderdag laatste pil geslikt, maar ik heb de hele maand bloed verloren dwars door het slikken van de pil heen. Vandaag is denk ik 1e dag menstruatie maar zie bijna geen verschil met afgelopen weken het bloedverlies. Maandag ga ik prikken, net als jij eerst met 1 spuit (hypofyse-remmer). Dan vanaf woensdag de 2e erbij (FSH). Ik stond even te kijken van die vuilniszak aan spullen van de apotheek en vooral het prijskaartje erop: bijna 1500 euro aan medicatie, poe he! Nou Eef, zou het leuk vinden als ik met je mee af mag tellen en dat we over 4 weekjes maar heeeeeel erg blij achter onze compjes mogen zitten met goed nieuws! Succes he! Groet, Eva
Hai meiden, EvaZ en Linda, jaja het gaat beginnen, Let the Games begin, zeg maar! We gaan voor goud in deze Olympische maand, zei mijn vriend, en dat vond ik wel een goeie! Ik ben het w-end ongi geworden en ga zo het zh bellen, dat ik vanavond de eerste Gonal-F ga spuiten, spannnnnend. (dat noemen ze dan stimulatiedag 1, en ik ben nu 3e cyclusdag). Meiden, ook voor jullie, deze maand of de volgende: heel veel geluk! Liefs Eef PS: EvaZ ben je goed uitgerust en fit van vakantie teruggekomen?
Hoi Eef, Fijn dat je vanaaf al je eerste spuit mag zetten, het gaat idd beginnen, spannend! Veel succes! Hoeveel Gonal mag je spuiten? Liefs Nikkie
Hoi Nikkie, ja thanks, wel spannend. Maar de prikinstructie was in ieder geval helder en duidelijk, dus in ieder geval de Gonal F (ik moet 150) moet wel lukken om in te stellen en in te spuiten. Vanaf vrijdag komt daar de cetrotide bij en dat moet ik dan eerst nog poedertje en vloeistof bij mekaar doen en dat lijkt me best ook wel een grote spuit... Hoe gaat het bij jou? Eef-x-
Ik heb ook 150 Gonal gespoten en ook die cetrotide, of zoiets. Ik vond die best wel branden, lijkt een beetje op Pregnyl, die brand ook altijd zo erg. Hoe lang moet je cetrotide spuiten? Ik hoefde die maar 4 keer te zetten. Mijn NOD is pas donderdag. Maar ik denk dat we woensdag al gaan testen....Ik heb last van een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en vlagen van misselijkheid. Ik heb geen rose afscheiding gehad of last van mijn borsten......Was dat maar waar dan had ik misschien meer hoop gehad hihi! Veel succes! LIefs Nikkie
Oh wat spannend, je mag vanavond dus beginnen met Gonaf-F ! Ik zit nu ook e-no-rum aan te hikken tegen m'n menstruatie, laat maar komen, kan niet wachten met spuiten. Ik moet overigens 112,5 spuiten en vanaf dag 2 Cetotride erbij. Succes vanavond, maar de Gonal-F is vrij simpel toch, je stelt 'm in op die 150 en met diezelfde spuit kun je een aantal dagen vooruit. Ik ben benieuwd wanneer je voor het eerst voor een echo moet komen?
Hi meiden Eef, wat gaaf zeg, we lopen echt precies gelijk op, ik zit nu ook op cyclusdag 3 en mag vanavond gaan spuiten, alleen nog niet de Gonal F, daar begin ik woensdag pas mee. Nu eerst een andere spuit met hypofyseremmer (Decapeptyl). Ben er een beetje nerveus voor, ik laat mijn liefje het doen denk ik... Ja, vakantie was fijn, merkte daar pas hoe onwijs gespannen ik ben geweest het hele jaar... Nikkie wat spannend, jij kan al bijna testen! Duim voor je. Annerie dat je maar gauw mag volgen! Groetjes
Jeetje wat een ontwikkelingen zeg, weet iemand waar de verschillende spuit en medicijn instructies vandaan komen oftewel wat bepaalt wat enzo? Ik duim voor jullie en hoop snel te volgen!
Hoi Linda, volgens mij bepalen de artsen dat aan de hand van het ziekenhuis-protocol, en kan het inderdaad nogal verschillen per patient, per dokter en per ziekenhuis! Ik ben blij dat ik per soort spuit maar 1 hoeveelheid hoef, ik lees ook wel eens dat er meiden zijn die van 1 spuit op verschillende dagen ook verschillende hoeveelheden moeten spuiten, pfff. Maar ja alles voor het goede doel! Eef-x-
Heey Eef, Hoe gaat het spuiten? Valt het mee? Dat je eitjes maar lekker mogen groeien! Annerie en EvaZ: vanochtend heb ik gestest, 2 dagen voor mijn NOD en helaas negatief. Zelf geen dun vaag streepje, helemaal niks. Dus ik denk dat het deze IVF game over is. Ook had ik licht bruin/rose met afvegen net. Dat zal dan wel een voorbode zijn van de menstruatie vrees ik. Veel succes met jullie IVF! Liefs Nikkie
Nikkie dat meen je niet, ik duim nog even voor je! @all: zojuist gesprek gehad, verhelderend, 2 september is de intake, oftewel alles instructies en de recepten mee en dan dus hopelijk zo snel mogelijk starten! Nog even een vraagje, welke beslissing hebben jullie gemaakt wat betreft het terugplaatsen van embryos? Ons is het verhaal van A, B en C embryo uitgelegd. Nu kunnen we dus kiezen of we 1 of 2 embryos zouden willen laten terugplaatsen. De risico's zijn ons ook uitgebreid verteld en nu denken wij aan de keuze: 1 embryo A of anders 2 embryo's B of zelfs C