Hoi Eef, ik had nog even zitten surfen nav jouw bericht, want ik ben ook bang dat morgen blijft dat ik maar weinig follikels heb. Maar ik las bij Freya dat iemand er 5 had bij de metingen, en uiteindelijk 19! bij de pick-up! En meiden van mijn oude forum die al veel meer ervaring hebben, hebben mij wel eens verteld dat zij er op elke opeenvolgende echo weer meer hadden. Een van hen had er altijd bij de pick--up aanzienlijk meer dan op de echo's bleek. Ik wil je natuurlijk absoluut geen valse hoop geven, maar wilde je dit toch even melden. Ook schrijven meiden bij Freya dat de kwaliteit van de eitjes belangrijker is dan het aantal en dat soms bij weinig eitjes de kwaliteit gemiddeld beter is. Hoe het precies zit weet ik natuurlijk ook nog niet, geen ervaring, maar een goed eitje en een super embryo kan genoeg zijn! Hoop dat je je wat beter voelt, laat gauw weten! Succes!
Ha meiden, dank voor jullie supportende berichtjes. Het gaat nu wel weer een beetje, ik voel me wel wat lamgeslagen, maar probeer positief te blijven voor deze ronde. Ik hoop dat 3 genoeg zal zijn, maar de arts heeft gister na overleg met de gyn nog teruggebeld en het is dus zo: - bij 3 follikels mogen wij het zeggen: door of stoppen (dan wordt het denk ik doorgaan) - bij minder beslist het zh tot afbreken van deze poging - en bij een volgende poging (wellicht niet nodig als 3 genoeg is voor 1 beebje) wordt de GonalF dosering verdubbeld, naar 300 per dag Nou ja, hup maar weer, nog een tegenslag erbij, we worden voor ons gevoel zo enorm getest door 'wat er dan ook is' (we zijn nl. niet gelovig). In ieder geval: EvaZ hoop dat jouw echo beter is, Annerie: succes met prikken! Linda, ik heb ook heel lang getwijfeld hoor over een eigen topic, maar nu vind ik het wel heel fijn. Zeker met een groepje meiden in dezelfde fase! Liefs Eef
O ja en EvaZ super bedankt voor het opzoeken op freya natuurlijk! Ik hoop op 'less is more' zeg maar!
Hoi Eef en andere meiden, Wat een hoop geschreven weer en wat een rotnieuws. @ Eef, gatsie, dit verwacht je niet. Wat een domper zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je er meer van verwacht had. In mijn geval zit de kans er natuurlijk ook dik in dat ik niet veel follikels heb omdat ik een mild schema krijg, maar dat is een eigen keuze. Zowiezo als je natuurlijk maar 1 eitje wil bevruchten. Maar toch valt het tegen. Maar ik zou hoe dan ook doorgaan, het kan toch ook best zijn dat er 3 mooie eitjes in de follikels zitten? Er hoeft er maar 1-tje te bevruchten. En ja, je wordt voor je gevoel vreselijk getest, ik heb hetzelfde gevoel weleens. @EvaZ, heeel veel succes met je echo vandaag! @Linda, ik hoef ook niet zonodig een eigen topic, ik schrijf liever her en der eens mee en lees graag. En ik ben zo vrij een beetje 'gebruik' te maken van Eefs topic
Eef: balen van je drie follikels! Maar zoals in je topic al werd gezegd, bij de punctie kunnnen het er wel meer zijn, dat had ik ook! Ik snap dat je voor de keuze "doorgaan" gaat. Veel succes! Annerie: hoe was je eerste echo gisteren? EvaZ: hoe was jouw echo? Liefs Nikkie
Hi meiden, Ik had er 10 vanmorgen. Morgen nog een keer terug voor echo, want ze waren al groot (14-19mm). Eef, lastig om zoiets zelf te beslissen, maar ik duim nog steeds dat ze er toch meer vinden! We worden inderdaad op de proef gesteld, maar het moet toch gewoon goed komen! Succes morgen joh. Annerie, jij succes met je 1e spuit, het went gauw genoeg hoor!
EvaZ, wat fijn, zoveel en dat ze al zo groot zijn, hoe je ook niet meer zo vaak terug toch? Mijn eerste spuit gisteren ging goed, al vond ik het heel gek omdat je er verder weinig van voelt. Ik dacht nog 'heb ik eigenlijk wel vloeistof binnengekregen'? Maar het zal vast goed zijn. Eef, hoe is het, gaan jullie nu gewoon door? Kop op he?
Nog een vraagje aan de dames die ook Gonal-F spuiten, ik kreeg helemaal geen druppeltje op de spuit, terwijl dat wel de bedoeling was?! Heb alles keurig volgens het boekje gedaan qua instellingen en zo, maar er verscheen geen druppel. En er zit ook een luchtbelletje die ik er niet uitkrijg. Ben ik nou kippig? En ik weet niet of het *nu al* aan de Gonal-F ligt, maar ik ben kapot-moe, ongelofelijk, ik ben niet vooruit te bran-den! Hebben jullie dit ook?
sjjt, mijn hele getypte verhaal ineens verdwenen. goed dan maar opnieuw maar korter: de 2e echo toonde maar weinig groei ten opzichte van zondag, de bloedwaarde oestradiol was 'redelijk', maar niet passend bij geweldige follikels...en nog altijd maar 3 stuks. advies: stoppen tenzij wij willen doorgaan op 2 follikels die weinig groeien waarom waarom waarom? wat als dit nu HET ei is, en we stoppen? wat als we wel doorgaan, maar een IVF-poging voor de verzekering 'weggooien', want het ziekenhuis adviseert stoppen? Onze verzekering rekent pas als een poging vanaf een TP, dus wat is dan wijsheid? morgen moeten we het laten weten, maar eigenlijk moeten we dus straks al beslissen om wel of niet de spuiten van vandaag te zetten.... Eef -x-
Acchh Eef meid wat een naar gedoe nou toch weer! Moeilijk dilemma, maar ik denk toch dat ik zou doen wat het ziekenhuis zegt. Stoppen dus. Zeker als je rekening houdt met het vergoeden van de verzekering. De kans is natuurlijk heel klein dat het met deze follikeltjes wel goed gaat. Probeer er niet bij stil te staan dat dit HET ei kan zijn, dat weet je toch nooit. Maar ik snap dat stoppen ook zo;n enorme domper is voor jullie. Ik baal heel erg met je mee en wens je sterkte met het nemen van een (voor jullie) juiste beslissing. Annerie
we hebben tot uitstel van executie besloten we willen er gewoon nog niet aan dat het niet gelukt is, alweer een tegenslag, alweer een slechte uitslag. we hebben nu nog 1x een echo en als die dan weer zo weinig groei toont dan stoppen we, want dan is er nog steeds geen 1 follikel boven de 20mm. en als er dan 2 goeie zijn, moeten we weer denken, weer overleggen, weer kiezen.... 1 kan genoeg zijn voor 1 mooie emmy en als er geen emmy van komt, dan is het bij onze verzekering nog altijd geen poging, want er is dan geen terugplaatsing. Ik wil en durf en kan de moed en de hoop gewoon nog niet opgeven... (sorry andere meiden, ik ben even aan het egotrippen hier)
Dit is geen egotripperij, het is je eigen topic ! Ik begrijp jullie beslissing. Wat een rotkeuzes :x allemaal. Ik duim mee dat het goed gaat.
Daarvoor heb je tenslotte je eigen topic, maar wat balen zeg, had nog zo gehoopt, snap je beslissing best, moest je wel de dosis verhogen?
tenks meiden, ja eigen topic, is ook zom heb ik ook nog niet zo lang, vandaar.. maar de dosis ophogen nu nog was zinloos, om dat wat er zit al behoorlijk groot is en er geen kleintjes zitten. Het is in feite dat er 2 dominante zijn en die slurpen alle gonal F op en de kleintje hebben dan geen kans... helaas. we wachten de echo donderdag af, en als we moeten stoppen, dan moeten we stoppen. Dan gaan we wel eerst uitgebreid op vakantie, en dan de maand daarna opnieuw proberen met 300 IE Gonal F, veel he? Eef
Jeetje Eef, wat een vervelend gedoe allemaal zeg! Ben je blij dat je eindelijk voor de IVF kan gaan en dan dit! Toen ik de Gonal op moest ophogen, begon bij mij de eitjes allemaal flink te groeien. Ze hadden toen dus gewoon een boost nodig. Ik ben benieuwd donderdag naar je FM! Succes meid! En jullie beslissing is altijd de juiste beslissing! Liefs Nikkie
Jeetje Eef, wat rot zeg voor jullie. Als de verzekering het pas als poging rekent als er een tp is, dan zou ik geloof ik toch ook proberen of er niet een hele goede emmy uitkomt. Maar ja, als het ziekenhuis het stop zet, dan kun je niks doen natuurlijk. Bah, ik had zo gehoopt dat ze er vandaag toch meer zagen! Tjemig, ik durf bijna niet te schrijven over dat het bij ons voorspoedig gaat, ik had zo gehoopt dat alles bij jou ook goed zou gaan. Wij spuiten trouwens 225 eenheden Gonal F, verder had ik hetzelfde schema als jij, alleen begon ik 2 daagjes later. 300 klinkt inderdaad veel, maar kennelijk heb je het nodig. Het zal wel vaker voorkomen dat ze een beetje moeten ontdekken wat voor jou de geschikte dosis is. Teveel is ook niet goed, ik ken iemand die had er ineens 60! en toen moest ze onmiddellijk stoppen! Nou meid, ik durf je helemaal niks te adviseren, maar hoop in elk geval dat jullie tot een besluit komen waar je beiden helemaal achter staat. Annerie, jij moest zeker ook eerst 37,5 eruit spuiten. Ik verwachtte een straaltje, maar bij ons kwam er vrijwel niks, een miniscuul druppeltje. Dat luchtbelletje bleef bij ons ook zitten, maar ze zeiden dat dat niet erg is, je moet hem alleen naar boven tikken zodat ie niet in de naald komt tijdens het prikken. Ik voel trouwens ook niks, dacht de eerste dag ook dat er niks was gebeurd. Dit in tegenstelling tot de decapeptyl, die doet echt pijn. Fijn dat je begonnen bent! Nou, even kort dan: vandaag waren ze op de echo weer gegroeid, de grootste 21mm. Vannacht pregnyl halen op EHBO. Donderdag punctie. Vandaar dat ik zo laat nog wakker ben. Daag!