Lieve Eef, wat een rotnieuws weer. Ik hoop zo ongelofelijk hard met je mee dat die ene follikel een mooi eitje in zich heeft. Je weet het nog van ons: we hebben maar 1 eitje laten bevruchten... en kijk wat er in mijn buik zit. Dit gun ik jou ook heel erg. Duim duim duim! Annerie
Heey meis, Ik hoop voor je dat deze follikel mooi bevrucht mag worden. Heel veel succes donderdag. Ik heb dan ook de punctie. Hopelijk mogen wij samen zwanger verder gaan! Succes meid! Zoals Annerie al zegt het kan wel! Liefs Nikkie
O gelukkig maar dat je wel een punctie krijgt! Ik moest inderdaad aan het wonder van Annerie denken, en ga heel hard duimen voor een mooi top embryootje!
Helaas, het hartje van het wonder van Annerie is gestopt met kloppen. Het is en blijft een wonder dat het gelukt is, maar bij onze eerste echo vanmorgen zagen we alleen een onbeweeglijk kindje liggen. Zo onbegrijpelijk dit.
Annerie...................jezus zeg.........wat ongelofelijk dit..... Ik weet ook niet zo goed wat ik verder kan zeggen... Heel veel kracht toegewenst voor jou en je partner. liefs
Dag allemaal het wordt wel een hele verdrietige topic zo... Annerie, meid, wat vreselijk voor jullie, ik had me een beetje aan jullie wonderverhaal op weten te trekken....sterkte, en een dikke digitsle knuffel. Ik had vanmorgen mijn punctie van mijn enige follikel. Dat ging technisch en qua pijn wel goed, maar er zat gewoon geen ei in.... Dus zelfs de 3 dgn hopen op een bevruchting worden ons niet gegund. Het is eigenlijk over nu, 2 IVF pogingen, met niet 1 normale bevruchting en nu ook eigenlijk geen hoop meer op een eivoorraad. Eiceldonatie zou misschien een optie zijn, maar wij weten echt niemand die we daarvoor zouden kunnen en willen vragen. We gaan nu serieus over adoptie nadenken. Tranen, heel veel tranen, we moeten verder, maar hoe? Eef-x-
Eef wat vreselijk allemaal zeg. Zit er geen eicel in! Jeetje meis, ik kan me voorstellen dat je er helemaal kapot van bent. Ik wil je veel sterkte toewensen. Ook voor Annerie. Meis toch, eerst heel blij en een wonder dat het raak mog zijn en dan nu dit intense verdriet. Ik had het jullie ook zo gegund! Sterkte! Liefs Nikkie
ojee lieve eef, het lijkt alsof ik m'n eigen verhaal terug lees. wat een verdriet en ongeloof brengt dit met zich mee. overhaast niks meid, laat het op je inwerken, praat erover met je partner, en huil, en huil maar uit. er zijn op internet veel site's te vinden over eiceldonatie, ook kun je een oproep doen, of er zijn vrouwen die zichzelf aan bieden. mss wil je juist geen onbekende donor of juist wel. er is ook een kliniek in nederland waar je sperma inlevert voor eicellen. meid wat ik je wil zeggen het is nog niet helemaal het einde. er is nog hoop op een kindje van je partner die jij in je buik zou kunnen dragen. voor nu wil ik je heel heel veel sterkte toewensen. als je vragen heb over eicel donatie mag je me die gerust vragen per pb. ik zit er zelf nu namelijk midden in. dikke knuffel.
Eef, ik ben sprakeloos. Wat een tragedie voor jullie ook zeg. Ongelofelijk. Praat veel met elkaar, met vriendinnen, met ons want praten helpt echt! Laat dit eerst bezinken en dan naar een eventuele volgende stap. Doe vooral niets overhaast. Ik word weer helemaal verdrietig, wat gaat er toch veel mis bij zoveel meiden van dit forum. Liefs en sterkte! Annerie
Ach meiden, ik ben misschien wel de laatste die jullie kan troosten en ik heb ook de goede woorden er niet voor, kan alleen maar zeggen dat het me verdrietig maakt en dat ik aan jullie denk. Annerie had ik al ''gesproken'' maar ik lees nu ook het verdrietige nieuws van Eef. Ik blijf hopen op een wondertje voor jullie alletwee en misschien een hele lieve vriendin Eef die zich spontaan meldt. Ik heb al vaker gelezen bij meiden dat er zo iemand in hun omgeving op bleek te staan, maar ik snap dat dat helemaaaal geen gemakkelijk beslissing is, voor alle partijen niet en het is ook zeker niet vanzelfsprekend dat iemand dat aanbiedt. Tjemig, wat moeilijk. Ik blijf duimen voor jullie meiden. Houd moed! Eva
Even een kleine update: overmorgen gaan we bij de gyn praten. ben benieuwd, we weten eigenlijk niet of dat nu alleen gaat over wat er mis is (gegaan met de ivf's), of ook over of er nog opties zijn naast eiceldonatie (ik zou volgens mij officieel nog een eileideroperatie kunnen krijgen), of dat het meer een afscheidsgesprek wordt. Best eng...dat laatste, een afscheidsgesprek...als dat het zou zijn, er is eigenlijk niets gezegd door de fert-arts... we horen het wel, merken het wel, hebben zelf ook nog allerlei vragen. Zo, zijn jullie weer even op de hoogte, ik ga even op andere topics kijken, maar niet te lang, da's niet goed voor mij nu... Liefs Eef
Goedemorgen meiden, ik wil even mijn hartje luchten op mijn topic..... we hebben afgelopen vrijdag een lang gesprek gehad met de gyn nadat de 1e 2 aanzetten tot een IVF poging waren mislukt. De 1e keer groeiden er nog wel 3 eitjes, maar raakten er 0 normaal bevrucht en de 2e keer kreeg ik de max dosis Gonal F maar groeide er maar 1 follikel en die was leeg. Na de laatste punctie werden we door de (hele lieve) IVF arts voorbereid dat dit wel eens het einde kon betekenen voor ons, omdat het erop lijkt dat mijn eicelvoorraad op is....Ze maakte een afspraak voor ons bij de gyn (anders kon dat pas eind november), dus daar gingen we dan afgelopen vrijdag, met lood in onze schoenen... Eiceldonatie, toch een operatie van mijn eileiders (die niet open lijken te zijn, maar de gyn gelooft het niet)? Adoptie? Wat rest ons nog? De gyn nam echt uitgebreid de tijd voor ons, we (oke, ik ) waren bang dat we met 10 min weer buiten zouden staan, maar we hebben wel 3 kwartier binnen gezeten. Alles kwam aan bod, al onze vragen, alle testen van de afgelopen jaren nog eens doorgelopen. Zo ook de antrale follikelmeting (dat is een echo om je eicelvoorraad te beoordelen) van afgelopen mei: daar was het nog perfect: er zaten er 10 in! De gyn kon dus ook niet geloven, net als mijn vriend, dat het nu, 5 maanden later, echt op zou zijn bij mij. Hij denkt dat we misschien een soort 'misgeschoten' hebben met het schema van Gonal-F en Cetrotide. Hij stelde uiteindelijk voor dat we het nog 1x gaan proberen met IVF in een lang spuitschema. En als ik dan meer eieren blijk te maken, mogen we nog door naar 3 pogingen ook! Een lang schema houdt in dat ik vanaf de 21 CD Lucrin (familie van decapeptyl) moet gaan spuiten en dan vanaf de volgende menstruatie gonalf 300 erbij. Geen cetrotide dus. Wel heftig, maar man o man, dat hadden we dus echt niet meer durven hopen. De operatie van mijn eileiders wil hij als allerlaatste bewaren. Poeh. Ik ben de week tussen de laatste punctie en dit gesprek zo afschuwelijk verdrietig geweest, alle hoop was ik kwijt, ik was letterlijk hope-loos. Ik heb mijn ogen uit mijn hoofd gejankt, ik ben half hysterisch naar buiten gerend omdat ik geen lucht kreeg en ik moet nu weer huilen als ik aan die week terugdenk. En nu hebben we toch weer een sprankje hoop gekregen. We mogen het toch nog een keer proberen. Ongelooflijk, en ik weet ook dat ik niet teveel hoop mag hebben, maar ik mag tenminste weer een beetje hoop hebben. en dat is beter dan hopeloos zijn. Eef
Hopi Eef, Maar dit is super nieuws! Geweldig! Wanneer mag je starten? Oh ik zie half november! Ik snap dat je zelf heel voorzichtig bent maar het klinkt erg positief! Als ik het zo lees volgen er veel IVF-ers waaronder ik zelf dit lange schema. Had jij eerder het korte schema dus direct starten met stimuleren? Ik ga je volgen!
Hoi Eef, Dat klinkt veelbelovend, super dat je nog 3 keer mag proberen! Probeer inderdaad met goede moed hiermee te beginnen en hou hoop! Liefs Nikkie
Lieve Eef, Hoop doet leven! Zolang je hoop hebt, is er toekomst. Wat een voorzichtig goed nieuws zeg. =D> Maar ik begrijp niet dat je eicelvoorraad op kan zijn? Dan raak je toch in de overgang, of ben ik nou abuis? Meid, er gloort weer een lichtstraaltje aan de horizon en laat die zon voor jullie nou maar gaan schijnen na al dat verdriet. Spannend, wanneer gaat het weer gebeuren? Hier is het ook een tranendal de laatste week. Ik ben overwegend intens verdrietig en probeer toch mijn hoofd maar omhoog te houden. Maar ik moet er niet aan denken om weer een behandeling te gaan doen en dus is het even rust in huize Annerie. Een miskraam is toch emotioneel zwaarder dan ik dacht. Liefs, Annerie
O Eef, dat is goed nieuws naar omstandigheden, het moet toch ook nog op een andere manier te proberen zijn, goed dat jullie dat nu ook mogen gaan doen! Je wanhoop en verdriet zijn zo ontzettend begrijpelijk, maar gelukkig heb je weer een beetje hoop gekregen. Houd moed meid! Annerie, vroeg me ook af hoe het met jou zou zijn, een miskraam hakt er vreselijk hard in, zeker als je al zoveel moeite hebt om zwanger te worden en je het wonder vanaf de eerste dag vol hebt omarmd, ik kan er een jaar later nog verdrietig om zijn. Ook voor jou: blijf erin geloven, het is geen gemakkelijke weg, maar er is absoluut hoop dat jullie ooit een kindje mogen krijgen, ik duim me gek voor jullie! Sterkte en groetjes.
Ronde 30: Mijn menstruatie is doorgezet! Dat betekent dat we 16 november dat is dan CD 21 gaan beginnen met Lucrin en de ongi erna een uitgangsecho krijgen en daarna GonalF 300. Na 2 mislukte IVF's geldt: 3x is scheepsrecht toch? Dus December wordt hopelijk een kadootjes-maand! Ik hoef alleen maar 1 heeeeel klein kadootje...(maar 2 mag ook!) Eef