Zijn er meer mensen in de MMM ten gevolge van een infectie?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by suus85, Sep 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus85

suus85 Actief lid

May 11, 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Hallo allemaal,
    De titel zegt het al. Zal kort mijn verhaal vertellen.
    Vorig jaar ben ik spontaan zwanger geraakt, helaas is dit een miskraam geworden. Na de curretage kreeg ik een fikse infectie, ben daarvoor ook opgenomen geweest in het ziekenhuis en het duurde lang voor ik er weer bovenop was. De infectie zat bij mijn beide eileiders + eierstokken.
    Nu heb ik verklevingen en veel vrij vocht in de buik. Mijn eileiders zijn wel doorgankelijk bleek uit een hsg, maar de vraag is of ze nog functioneren. Inmiddels zitten we in de wachtweken van de laatste IUI, als deze niet is gelukt wordt het ivf. Een operatie heeft geen zin, dit neemt de beschadiging niet wel aldus de gynaecoloog.
    En dat ten gevolge van de infectie, heel frustrerend dat daarvoor alles gewoon gezond was.

Ik hoor nooit dat mensen zoiets hebben meegemaakt, ik lees het ook nergens op forums. Ben ik de enige, of zijn er toch meer mensen met een soortgelijk verhaal?

2. Tachake

Tachake Actief lid

Nov 27, 2012
    142
    0
    0
    Semmerzake
    Hey suus85,
    Je bent lang niet alleen hoor. Je leest er idd zeer weinig over.
    Ik heb zelf wel al 2 kindjes. De eerste is er gekomen via ovulatie inductie na 22 maand proberen. Erna is alles op z'n plooi gevallen. Ik was amper 7maand later terug spontaan zwanger. 5maand na de 2e bevalling was ik opnieuw zwanger en dit is zoals bij jou een mk geworden.
    Ook ik heb toen een curretage gehad en daar heeft de gynae m'n baarmoeder en darmen doorboort (is later aan het licht gekomen). Toen ik 3 dagen later met hevige koorts en buikpijn bij hem ging stuurde hij me gewoon naar huis met wat extra pillen. Controleerde zelfs m'n bloed niet.
    Die nacht naar het spoed gegaan (ander ziekenhuis). Uiteindelijk een week op intensive care gelegen met sepsis (orgaanfalen,bloedvergiftiging) en buikvliesontsteking. En alsof dat nog niet genoeg was had ik trombose gekregen op mijn rechter eierstok. Die is dus volledig verwijderd. M'n kinderen waren bijna moederloos,het heeft weinig gescheeld.

Ik had een wens voor 3 kinderen dus toen we groen licht kregen gingen we er terug voor. Maar m'n lichaam voelde dat er iets niet klopte.
    Na 6 maanden hsg gehad en die was slecht,erna nog laparoscopie maar dat was enkel om te zien of ze het konden herstellen...niet dus...
    De eileider zit verkleefd aan m'n eierstok en kleine bekken dus ze moesten hem laten zitten om de eierstok zeker niet te beschadigen.
    Ondertussen hebben we al 2 verse ivf pogingen gehad en één cryo maar deze zijn helaas mislukt. In oktober laten we 2 cryo's terugplaatsen.

Ik duim voor je dat je geen ivf nodig hebt en dat het deze iui gewoon raak is voor jullie!!

Share This Page