Twee weken geleden heb ik pregnyl 5000 gespoten om een terugplaatsing van een cryo in mijn eigen cyclus te krijgen. TP is echter afgeblazen wegens corona, dus deze week "gewoon" ongesteld geworden. Alleen het is zo'n rare menstruatie. Allereerst twee dagen eerder dan verwacht terwijl ik altijd erg stipt ben. Maar daarnaast ook de eerste twee dagen weinig bloedverlies, wel helderrood. Pas op de dag dat ik mijn menstruatie verwachtte werd het meer, tot een normale hoeveelheid. Maar ik had die dag 's avonds ineens enorme krampen, veel meer dan normaal, werd er echt even niet lekker van. Uiteindelijk na paracetamol zakte het wat af en bleef de dag erna nog hangen maar niet zo fel meer. Ik heb altijd wel wat krampen maar dit deed me qua hevigheid serieus denken aan mijn bbz van een paar jaar geleden! Zwanger kan ik echt niet zijn, die maand helemaal geen seks gehad. Enige wat ik kan bedenken is dat ik dus pregnyl heb gespoten rond mijn eisprong. Zat zelf te denken of dat niet een cyste op je eierstok kan veroorzaken? Ik kan uiteraard het ziekenhuis bellen als ik me echt zorgen maak, maar aangezien de pijn afneemt kijk ik het even aan, ze hebben het druk zat denk ik zo. Maar vroeg me af of iemand dit herkent? Heeft pregnyl rond je ovulatie invloed op je menstruatie? Edit: de heftige pijn was trouwens aan de rechterkant, waar ook mijn grootste follikel zat op de echo's. Vandaar dat ik nadacht over een cyste.
Pregnyl wekt je eisprong op, als je het ervoor spuit. Of het wordt na je eisprong gespoten om je baarmoederslijmvlies in stand te houden en je progesteron aan te vullen. Het kan zeker effect op je menstruatie hebben. Als je baarmoederslijmvlies door de Pregnyl wat dikker geworden is, is er meer af te stoten en dit kan soms krampen veroorzaken of heftiger bloedverlies. Het is ook wel normaal dat je luteale fase iets anders is bij hormoongebruik. Dus eigenlijk niks om je zorgen over te maken!
Dat klinkt inderdaad logisch. Had nog niet bedacht dat pregnyl ook zorgt voor dikker baarmoederslijmvlies. Dankjewel!