Ik ben na de vierde IUI dus zwanger geraakt. Helaas loopt dat nu niet goed af, en wacht ik op een miskraam. Maar hoe gaat dat nu verder? Heb ik nu meer kans op meer IUI- behandelingen omdat er 1 raak geweest is of gaan we toch over op IVF na de zesde keer. Weet iemand dit, is er een protocol voor.
Daar heb je zelf denk ook ook wat over te zeggen hoor. Tenminste dat was bij ons zo. In principe is het gelukt met IUi, dus ik zou zelf daar nog even mee door willen gaan. Ik vermoed dat ze dat ook gaan voorstellen.
Protocol is natuurlijk erg lastig, het hangt van zo ongelovelijk veel zaken af. Leeftijd, semenkwaliteit, vruchtbaarheid vrouw, reactie op behandeling. wat bij mij ook eens is voorgesteld om gestimleerde cyclus IUi te doen, indien te veel eitjes voor IUi een escape IVf te doen zodat je geen ronde hoeft te missen
Als eenmaal is gebleken dat je wel zwanger kunt worden met behulp van IUI, dan wordt er vaak wat langer mee doorgegaan en tellen die zes behandelingen niet meer. Dus het kan zijn dat de teller op 0 gaat en dat je nu weer bij IUI nummer 1 begint. Het hangt er wel vanaf waarom je IUI doet, wat de uitslagen qua zaadkwaliteit tijdens de vorige IUI's waren, enz. Ik denk niet dat je nu nog maar twee keer IUI mag doen en dan over moet op IVF. Meestal zijn ze daar nu wat meer afwachtend in. Sterkte!
Volgens mij is hier geen landelijk protocol voor en verschilt het beleid van Zh tot ZH. Ik werd van de 7e iui zwanger (kreeg 6 t/m 9, omdat ik al eens eerder via iui zwanger ben geweest van dochter) en kreeg na de 7e nog 6 iuis. De redenatie van de gyn was, het kan wel met iui, dus waarom niet nog even proberen? Ik kon me hier wel in vinden. Helaas heeft het tot op heden niets meer opgebracht. Ik hoop dat het snel weer lukt!
Bij ons zijn er eigenlijk geen oorzaken gevonden. We hebben zelfs al een zoon rondlopen, die zonder vruchtbaarheidsbehandelingen op de wereld gekomen is. Dankjewel. We wachten het maar af. Eerst deze nachtmerrie achter ons laten.