Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit forum en heb advies nodig van jullie. Na een hele reeks van IUI behandelingen mocht ik starten met IVF. Bij de 1e IVF punctie had ik 6 follikels en overleefden er 5. Van de eerste verse terugplaatsing werd ik niet zwanger, maar de 1e cryo terugplaatsing daarna wel. Na 6 weken werd de zwangerschap helaas afgebroken. Ik mocht gelukkig gelijk door en werd gelijk weer zwanger van de volgende cryo, die bleef maar een paar dagen goed zitten en brak het geheel toen af. Van de volgende poging had ik 2 cryo's nodig, 1 ontdooide nl niet goed, de volgende wel. Wederom zwanger, op 1 dag na de 12 weken niet gehaald en mocht vervolgens een curretage ondergaan. Nu wilde ik deze maand voor een 2e IVF poging gaan. Gestart met medicatie (Triptopfen, Fostimon en Pregnyl) en had afgelopen maandag de punctie. Echter bleek tijdens de punctie dat de 4 follikels niet goed aan te prikken waren, omdat mijn eierstokken verschoven waren en niet bereikbaar. Ter plekke werd mij voorgelegd om door te gaan voor een IUI, ondanks dat ik dus 4 rijpe follikels had. Alle risico's werden doorgenomen, maar ik was alleen maar blij dat dit, na alle tegenslagen die ik al gehad had de afgelopen tijd, niet verloren tijd was en er toch iets gedaan kon worden nog. Ik begin nu inmiddels wel wat last van een opgezette buik te krijgen, dus probeer veel te drinken om een overstimulatie te voorkomen. Wellicht haal ik nu iets in mijn hoofd wat nergens op slaat hoor, maar voorkomen is beter dan genezen. Zijn er meiden die ook weleens van een IVF over gestapt zijn op een IUI? En is er iemand die ook weleens een IUI heeft gehad op 4 rijpe follikels? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik heb meerdere iui's gehad waarvan 2x met 3 follikels. Beide keren zwanger geraakt, de ene een miskraam, van de andere nu ruim 23 weken zwanger. Beide keren van 1 kindje. Ik heb ook ivf gehad maar daar niet zwanger mee geraakt. Veel succes!
Ok, goed om te weten! Het kan dus , fijn! Helaas nu nog erg last van mijn opgezette buik. Het komt met golven, een hele tijd niet echt last gehad vandaag maar sinds een uurtje is het in alle hevigheid terug. Heb jij dat destijds ook gehad? Maak me een beetje zorgen.
De derde poging is afgebroken en is een escape IUI geworden met 3 eicellen. Niet zwanger. Bij de volgende icsi poging was t dubbel raak!
Wat fijn Anja! Gefeliciteerd met je 2 wondertjes! Ik kan alleen maar hopen dat ik hetzelfde mee mag maken! Al lijkt me 2 tegelijk ook wel heel heftig in 1x.