Ja poppetje, precies wat je zegt! Ik denk zelf ook dat het logisch is dat het nu icsi wordt. En hopenlijk vinden zij ook dat er sprake is van onderstimulatie. Hopenlijk krijg ik niet ineens te horen dat ze er helemaal niet meer in geloven. Ik bekijk even waar ze nu mee komen en anders trek ik mijn conclusie en pak mijn boeltje op en ga naar gent. Is dat heel veel 'gedoe'?
Gent is best een afstand, wij rijden 1,5 uur enkele reis. Maar ze behandelen je zo als mens, en dat is ook wat waard. Alle tussentijdse echo's mag je in NL laten doen (behalve dat hij het nu wel zelf wilde zien) dus tot zover ben ik 3x naar Gent gereden en dan donderdag weer, evt. laatste echo, punctie en tp. dus het valt mee. Qua mail zijn ze altijd snel met reageren, telefonisch soms wat lastiger. Onze eerste intake was februari, daarna vanwege manlief zijn verslavingsproblemen uit het verleden moesten wij ook langs de psych, dus duurde twee maanden voor de arts en de psych op dezelfde dag konden en vanaf toen kreeg ik een vervolgafspraak voor te starten drie weken later. Dus duurt ff maar dan heb je ook wat Maar ga er bij jou echt vanuit dat ze je nog wel willen helpen hoor. Gewoon de volgende poging ICSI maar dat maakt voor jou geen verschil. Ben aan het duimen voor je en wat zul je nu zenuwachtig zijn! Denk aan je.
Nou gesprek gehad.... Advies is inderdaad om over te gaan op icsi. Kom dan in een ander stimulatieschema, maar.... De eerste mogelijkheid voor een punctie is pas 18 juli! Aaaaaaargggghhhh.... Voorstel is om na mijn volgende menstruatie dan aan de pil te gaan en zo de boel te manipuleren zodat er een schema kan worden gestart dat uitkomt op 18 juli. Ik wil perse onder narcose en die mogelijkheid is ee gelukkig op 19 juli, nou prima dan. Maar wij hebben onze vakantie geboekt op 20 juli, us kijken of we kunnen omboeken/ schuiven... ZUCHT
Gatsie! wat ontzettend vervelend dat je iedere keer zo lang moet wachten, dat schiet niet op Hoop dat je makkelijk je vakantie kunt omboeken, het hele MMM gebeuren vraagt veel planningskills helaas :x
Wat knap dat ze de punctie dan kunnen plannen. Ik was aan de pil door Gent maar de punctie was nog geen datum voor gepland. Hangt dat niet af van de groei van de eggies??? En idd al dat geplan, ik durf nog geen vakantie te boeken met heel dit gebeuren Wel prettig dat ze wel verder gaan, je grootste angst is weg nu.. gewoon door met iets wat voor jou zelf niet heel anders wordt!
Er morgen maar max 4 icsi op een dag en 8 in de week, dus de punctie data liggen dan vast, en de plekjes ervoor ook. Tot en met 18 juli was hetbal volgepland, dus dat was de eerste mogelijkheid. En dan wordtbhet terugrekenen, wanneer je dus start met stimuleren. Bij mij gaan ze uit van een 10 dagen fase. En tot die tijd aan de pil om hetvook zo geregeld te krijgen... Bizar idee om aan de pil te gaan. Datvis toch wel heel watvjaartjes geleden. Nou ja, voor het goede doel. Inmiddelsmde vakantie een week door kunnen schuiven, mevrouw aan de telefoon deed helemaal niet moeilijk en schoof het kosteloos allemaal een week door. Er zijn dus ook fijne vriendelijke mensen die gewoon met je mee willen denken.
@ Betties: wat een bureaucratie zeg. Welk zkh zit jij? Wel fijn dat je vakantie kon omboeken. Dat is een zorg minder. P.s. Voor je het weet zit je weer in juli...
@ Fisher: Ik weet nog niet of we cryo's hebben. Krijgen we een brief over. Weet jij al dat al, want tegen ons werd gezegd dat ze dat pas weten als de embryo's doordelen en van goede kwaliteit blijven. Bloedtest op 7 juni? dat klinkt snel. Gebruik je geen Pregnyl meer? Ik wel nl (ipv utrogestan) en daar schijnt hcg in te zitten. groetjes, Minigirl
Betties, jij moet ook een lange adem hebben zeg. Zou je niet willen overstappen naar een ander ziekenhuis? Ik heb mezelf gister afgemeld voor poging 1. Heb gister al de pil gehaald bij de apotheek, meteen mee begonnen en morgen kan ik de andere medicatie ophalen. Onze cryo word binnen 5 weken teruggeplaatst. Minigirl, spannend hoor. Wanneer mag jij testen?
Ik zit in umc utrecht. Het is niet bureaucratie, maar ze gaan volgens mij een beetje ten onder aan de drukte... Ze doen ongeveer 2000 stellen per jaar. Ik loop tegen volle planningen aan. Op zich vind ik het plan nu wel goed, wij hadden dezelfde 'eisen': hogere dosering, misschien icsi en pinctie onder narcose. Dat kan dus allemaal, alleen niet zo snel als we willen. Tsja en overstappen naar een ander zkh.... Volgens mij duurt het wel even voordat je je dossier hebt, dan heb je eerst een intake gesprek ( duurt meestal ook wel zo n 6 weken) en dan moet er weer een plan gemaakt worden, wellicht nog nieuwe onderzoeken en voordat je dan weer ingepland bent ben je ook weer een paar maanden verder. Als deze poging niet verloopt zoals we hopen gaan we denk ik wel voor onze laatste poging goed orienteren. Nu wil ik gewoon door! Mijn zoon wordt al 5 in september....
Alle vier de embryo's waren een kwaliteit 2 (van 1tm4) als ze kwaliteit hebben van 3 of 4 dan worden ze sowieso niet ingevroren en ze waren allemaal minimaal 6 cellig en dat waren volgens lumc de voorwaarden voor invriezen. Ik vind het idd ook al snel 7 juni maar das 14 dagen na de punctie, bevruchting dus opzich klinkt dat ook wel weer logisch. Ik gebruik alleen utrogestan. Pfff tot nu toe valt het mij allemaal zwaar tegen, heb nog zo'n gevoelige buik en als ik ga plassem doet het echt zeer bij mn eierstokken, hadden andere dat ook..? Wil ik te snel alles weer kunnen? Ben vandaag thuis gebleven want zit er helemaal doorheen kan alleen maar huilen, die hormomen oefff! Tis een van de eerste keren dat ik echt rustig aan moet doen en dat ben ik zooo niet gewend maar voor dit doel hou ik zeker meer rekening met mezelf dan ik normaal zou doen..
Taatje dat klinkt ook al snel binnen 5 weken! Spannend hoor! Ik duim voor je! Wat voor een soort pil moet je gaan slikken..?
Betties ik zou denk ik hetzelfde hebben, het proces er naartoe duurt al zo lang dat je die tijd niet kwijt wil zijn. Wij waren in begin toen we nog niet helemaal wisten wat er fout zat overgegaan naar lumc maar dan willen ze toch hun eigen testen doen en niet de resultaten overnemen van een ander ziekenhuis omdat ze zich de beste voelen..zo moest mn man heeel vaak zn zaad laten testen, das best frustrerend. Hoop dat de volgende ronde voor je aanslaat en super dat je je vakantie heb kunnen verzetten!
Wat fijn dat je al zekerheid hebt over de cryo's! wij hadden nog 3 embryo's, allen van kwaliteit 2 en 7 delig maar het laboratorium kon nog niet zeggen of ze ingevroren konden worden. Ze zouden het nog een oaar dagen aankijken en pas als ze door zouden delen en kwaliteit 2 bleven, dan zouden ze ingevroren worden. Last van eierstokken bij het plassen heb ik inmiddels 6 dagen na de punctie, helaas nog steeds. Wat vervelend voor je dat je zo voelt. Misschien dat het door de hormonen komt. Ikzelf vind de onzekerheid en de belasting die het traject met zich meebrengt ook slopend. Veel sterkte!
Betties, begrijp het helemaal. Duurt allemaal al zo lang, pff. Succes meid! Fisher, geen idee welke pil. Moet ik ff op het doosje kijken. Ik ga bij mijn volgende menstruatie progynova gebruiken, is iemand hier bekend mee? Wij hadden ook 4 embryo's, kwaliteit 2, 6&7 delig. Helaas maar 1 echt goed doorgedeeld. Nou ja ga er maar vanuit, dat ze alleen het allerbeste invriezen.
Hoi, Dat wachten is zeker slopend! In mijn ziekenhuis (Nijmegen) vriezen ze alleen À kwaliteit in. Ik ben nu gestart met acupunctuur. Na 2 mislukte ICSIpogingen grijp je alles aan he? Ik heb v ronde 2, 8 cryo's in de vriezer..l Toch heb ik nog weinig vertrouwen in cryo's omdat die kansen een stuk lager liggen. Ad andere ben ik natuurlijk blij, het zijn extra kansen! De vorige pogingen had ik geen cryo's.. Iemand ervaring met cryo's? Gr. Jantien
Vorige keer geen emmy dus helemaal geen cryo dus kan je niet uit eigen ervaring helpen. Lees wel redelijk vaak dames die zwanger zijn geworden van een cryo! Dus duim voor je mee. @hier We zijn bij Gent bij onze arts geweest en hij maakte zich niet druk. Baarmoederslijmvlies was dik genoeg 8, hij zag 9 eitjes tussen de 14 en 19 en 2 kleinere van 9 dus nu zaterdag 07.50u de waarschijnlijk laatste echo en dan maandag of dinsdag als alles goed doorgroeit de punctie. Hij is wel super vriendelijk, hij is vrij, maar degene die mijn echo maakt moet hem wel bellen, al is hij vrij. Hoe betrokken is dat?! Dat ben ik hier bij het EMC niet gewend geweest hoor. Zo opgelucht dat hij zich niet druk maakte, hij doet al 30 jaar IVF dus als hij rustig is en zich geen zorgen maakt, wie ben ik dan om dat wel te doen.. dus spannend!!!
Dat is dan inderdaad fijn om te merken dat ze moeite voor je willen doen! Fijn dat er nu eindelijk wat gaat gebeuren voor je popptje! Minigirl heb je het idee dat er iets staat te gebeuren in je lichaam?
@ Fisher: ja ik ben geregeld misselijk en heb vreemde trek (augurken ed) maar ik heb gebruik ook Pregnyl (bevat hcg) ipv de vaginale knikkers. Ik vermoed dat het daaraan ligt? En jij? Hoe is het bij jou? Gebruik je pregnyl of de knikkers? @ Poppetje: fijn dat ze in Gent goed behandeld hebben en dat je er vertrouwen in hebt. Heel belangrijk! Punctie komt ook steeds dichterbij (eigenlijk is het aftellen).
@ minigirl ik gebruik inderdaad die knikkers en heb van heel veel dingen last maar dat is volgens mij allemaal nog nasleep van de punctie. Alles is nog erg gevoelig. Bovendien zou ik denk ik gisteren of vandaag pas de innesteling hebben gehad of zoiets dus dan heb je denk ik nog geen zwangerschapskwaaltjes, nog maar een kleine week wachten en dan weten we het! Heb er eerlijk gezegd een slecht gevoel over, waarom? dat weet ik niet, is gewoon een gevoel, we shall see! Waarom gebruik je eigenlijk Pregnyl?