Hier ook hysteroscopie gehad tijdens laperoscopie, dus kan er ook niet veel over melden.Volledige narcose en daarna nog morfine, dus heb het niet meegekregen Daarna wel flink buikpijn gehad, maar mijn eileiders zitten dicht, dus wellicht dat het daardoor komt.
Hoi hoi, Bij mij was die baarmoederfoto een ramp, maar heb heel veel pos verhalen gehoord. Nu hoor ik vaak rampverhalen over punctie en daar had ik geen last van. Het is afwachten, hoop dat het meevalt! Bij mij zat 1 kant verstopt dus dat scheelt. Na die tijd weinig last gehad. Succes meis!! Gr. Jantien
Bij een hysteroscopie kijken ze enkel naar je baarmoeder of die een goede vorm heeft en of er geen afwijkingen in te vinden zijn,de HSG is om naar je eileiders te kijken of die doorgankelijk zijn of niet. En dat laatste onderzoek kan inderdaad ontzettend veel pijn doen als je eileiders verstopt zitten. Ik heb maar één eileider en eierstok meer maar die HSG was toch wel zeer pijnlijk omdat die enige overblijver dus ook nog eens verstopt zit.
Sorry ondanks al die jaren medische molen had ik het niet goed begrepen.. Ik heb dat onderzoek denk ik niet gehad.. Dan is het vast prima te doen meis! Ik heb mo echo, ben beetje gespannen, zal beter lezen ha ha Lfs jantien
Je zou voor minder in de war geraken met al dat medische gedoe en al die benamingen van de onderzoeken Ik denk persoonlijk ook dat de hysteroscopie wel zal meevallen Veel succes met je echo jantien!!
Hoi, Echo gehad viel iets tegen. Minder follikels dan vorige x. 1 van 18, 17 en 16. 3 van 13 en 3 van 12. Verder nog paar kleiner dan 10. Zondag bloedprikken en weer echo.. Gr. Jantien
Mss een beetje te laat om mee te kletsen maar toch..Vorige week zondag hebben de dokter 11 paaseitjes gevonden bij mij..maar het was eentje bevrucht..nu in de wachtweken @tachake ik ben ermee akkoord..van mij bij HSG waren allebei verstopt..zij hebben 2 keer geprobeerd..tevergeefs..maar het feit dat het niet meer mogelijk is om zwanger te zijn op mijn leeftijd doet meer zeer hoor @jan10 het kan nog altijd plots uit de hoek komen hoor die eitjes..bij mij was eerst ook niet goed maar 2 dagen daarna is het verdubbeld Dus ik duim voor jullie allemaal
Dag numatje, je bent zeer welkom hier hoor Veel succes met je komende wachtweken. Wanneer zal je het resultaat gaan weten? HSG doet idd lichamelijk pijn als alles verstopt zit maar kan me er zeer goed in vinden dat het nog meer pijn doet als je idd van nature niet meer spontaan zwanger kan worden. Is dit voor jullie eerste kindje? En een eerste poging of welke weg hebben jullie al afgelegd? @Jantien: ik hoop dat er morgen toch nog een pak eitjes zijn meegegroeid dat je een mooi aantal hebt voor de pick-up! Ik duim voor je mee
@tachake 16 april is mijn officiale testdag en ja dit is voor onze de eerste kind wij hebben 2j geprobeerd maar zoals vele vrouwen..als er iets mis is met je lichaam dan voel je dat wel..dus eerst heb ik bloedtest moeten doen om de hormonen te kijken en mijn vriend zaadtest..zaad was goed dus probleem ligt bij mij..toen ben ik terecht gekomen bij dr. v/d kerkhoeve in gent Het wordt snel aangepakt, 2 weken daarna HSG gehad, 2 verstopte eileiders (toen was ik 21) dan nog kijkoperatie om te kijken of het nog te herstellen was, geen schijn van kans Het wordt dan ivf voor ons..het valt eigelijk nog mee hoor..de zwaarste is de puntie denk ik Ik zie dat voor jullie ook eerste keer ivf is..het blijft toch wel spannend é gaat mijn eitjes wel groeien? Hoeveel gaan zij eruit prikken? Hoeveel wordt dan bevrucht? Hoeveel cellen is mijn emmy wel? Ik wens jullie echt allerbeste toe dat iedereen straks positieve testen in handen hebt voor mij is nog 10 keer slapen
Hoi allemaal, We gaan het morgen gewoon afwachten.. Blijven broeden haha. Het bloedprikken is om het hormoongehalte te bepalen volgens mij... Goed weekend allemaal! Gr. Jantien
Hey numatje, nog 8 dagen en je weet het spannend zeg. Ik hoop voor je dat alles positief is en je 9maanden kan genieten van dat lekker groeiende buikje Ik ben zelf ook nog jong en heb vorige zomer tamelijk wat meegemaakt. Ik heb veel geluk dat ik al 2 kindjes heb voor al de miserie begonnen is. Eerste kindje via ovulatie inductie en 2e is spontaan gekomen. Daarna een miskraam waardoor de ellende is begonnen. Hier is alles ook snel in actie geschoten en alle onderzoek snel gedaan en ook snel resultaat. Jantien, Hoe was je echo gisteren en je bloedafname? Ben heel benieuwd of er al verder schot in de zaak is
Pffff even een ego berichtje hoor..ik wil zo graag ongesteld worden! ( Nooit gedacht dat ik dit ooit zou gaan zeggen hihi) Vanaf cyclusdag 1 mogen we starten met decapeptyl prikken, maar dat duurt nog 2 hele lange weken! Donderdag wel nog een sementest voor mijn vriend, en dan horen we een week later of het IVF of ICSI wordt..ik vind het zoooo spannend allemaal!
Hier ook een ego berichtje. Al 12 dagen ongesteld Pfff. Hoop dat het donderdag echt klaar is anders mag het onderzoek niet door gaan en hebben we weer vertraging. Morgen ivf voorlichtingsavond.
Dankjewel nik. Jij ook veel succes! Ik wil ook zo graag zo snel maar wachten duurt zoooo lang!! Vraagje wij willen de ivf samen met acupunctuur samen gaan doen. Zijn er meer mensen die dit gaan doen of daar al ervaring mee hebben? En hoe gaan jullie er mee om op werk? Weten ze het daar? Ik heb zelf het alleen mijn leidinggevende verteld en verder niemand. Maar krijg nu wel veel vragen waarom ik zoveel vrij/afwezig ben hoe gaan jullie daarmee om?
Ik meld me ook weer! Vanmorgen de definitieve intake gehad en ik kan de volgende ronde starten en dat is volgende week al! Yes! We heddan het laatste plekje! Morgen prikles, dat duurt 2 uur?! Ook de meds opgehaald, jezus wat een ellendige enorme berg rotzooi! Heb niet eerder spuiten gedaan dus schrik er enorm van. Ben thuis zelf wel een beetje ingestort! It just hit me... Maar goed, we gaan ervoor! Ik heb kort protocol, dag 2 of 3 starten met 150 eh menopur en dan cetrocide erbij en uiteindelijk 10000 eh pregnyl. Nietjes om je vragen te beantwoorden : ik doe al een tijdje acupunctuur, als tijdens mijn iuis. Ik voel me er rustiger door, hetvhaalt wel stress weg. Met ivf ga ik er ook mee door, hope for the best. Mijn leidinggevende is volledig op de hoogte en reageert supergoed. Vandaag zou ik gewoon gaan werken, maar ik heb me afgemeld omdat ik echt alleen maar kan huilen. Hij heeft me ziek gemeld nu. Dat geefft wel lucht. Er zijn een aantal collegas die het weten. Ik ben er heel open in, dat voelt voor mij wel fijn.
@tachake het gaat raar doen..ik heb geen idee wat da is zwanger zijn..pfff nog zo lang en natuurlijk hoop ik zelfde voor jou..da wij samen kan discuseren welke naam het zal zijn hahaha @nik i know dat wachten is erg balen en het gaat zo traag..ik ken dat gevoel..nog nooit had ik de dagen afgeteld om mijn regels te hebben als vorige maand..hopelijk komt het snel van je @nietjes toen ik de eerste keer op controle ging had ik mijn regels nog hoor maar toch heb ik inwending echo gehad..bij mij is enkel mijn verantwoordelijke die het weet..ik ziet mijn collega's 1 keer per maand dus..ik had geluk dat mijn puntie op pasen viel dus ben maar 2 dagen afwezig geweest en weekend ben ik vrij @betties van mij was maar 5 min uitleg hoe dat je moet prikken..gewoon een dikke vel pakken van je buik en de naamd daarin..dat doet echt geen pijn omdat de naald zodanig klein is En hier Duimen voor iedereen
Hier weet ook alleen mijn leidinggevende het, en 1 collegaatje. Verder weet in onze vriendengroep iedereen het, want we zijn er verder heel open in. Ik heb wel eerder accupunctuur gehad, en daar veel baat bij gehad, dus goed idee, ik ga eens navragen, dan ga ik dan ook tijdens de ivf doen!
@Nik: ik hoop dat die 2weken snel voorbij vliegen en dat je dan er meteen kan invliegen. Raar hé,opeens naar je regels verlangen terwijl je eigenlijk zwanger wil zijn @Nietjes: amaai 12dagen ongesteld,dat is echt wel lang hier doen ze ook echo's tijdens de ms,alleen de hsg mochten we geen regels voor hebben. Bij de hysteroscopie hebben ze ook liefst van niet maar kan geen kwaad. Als je namelijk veel bloed verliest kunnen ze moeilijk alles in je baarmoeder bekijken. Ik zat net op dag 2 toen ze de hystero hebben uitgevoerd tijdens de laparoscopie. En ze hebben daar ook geen probleem van gemaakt,gewoon gedaan @Betties: spannend dat je volgende week ook mag starten ja het is heel wat hé al die meds. 2uur prikles is toch wel veel bij ons was dat getoond op nog geen 5min en we konden weer weg. @numatje: ik hoop dat je heel snel zal gaan voelen hoe het is om zwanger te zijn, je bent er bijna. Nog een weekje geduld. Maar een week kan lang duren hé ik hoop volgende week ergens toch de pick up misschien al te hebben. Aan alle dames die al gestart zijn,wanneer hadden jullie de eerste echo na het starten met de effectieve stimulatie? Ik spuit 225eh Puregon...