Ik hoop dat er wat stimulatie-experts tussen zitten die mij kunnen helpen. Ik ga deze maand starten met een derde IVFpoging en heb overlegd met de arts over de dosering Gonal F en nu twijfel ik over wat te doen. Even in het kort mijn vorige rondes: Ronde 0 spoot ik 150 eh en gebeurde er niks. Na 7 dagen stimuleren had ik 2 dominante follikels en werd deze ronde afgebroken. Ronde 1 met 225 eh had ik ong 10 rijpe follikels, 8 bevrucht, 1 verse tp en 3 cryos. Ronde 2 met 225 eh ong 20 rijpe follikels, 17 bevrucht, 1 verse tp en ook weer 3 cryos. In deze ronde van de verse tp zwanger geraakt maar kindje bleek syndroom van Down te hebben, hierom hebben we de zwangerschap afgebroken.. Ik heb aan de arts voorgelegd of een lagere dosis dit keer een optie is, omwille van kwaliteitsverlies van de embryo's en ongemak wat ik tijdens en na de punctie ervaren. Ik begrijp dat dit geen simpel rekensommetje is en dus ook zelf ervaren dat 2 rondes met dezelfde dosering anders kunnen uitpakken, de tweede ronde wel ubiquinol gebruikt wellicht werkt dat toch magisch?.. Arts gaf aan dat 200 eh evt kan maar dat ze dus niet kan voorspellen wat dit gaat doen. Maar nu..wat zouden jullie doen? Lagere dosis proberen deze ronde of niet?
Hi! Wat vervelend dat je nu al aan je 3e ronde zit met lege handen.. Voor mij is IVF nieuw, maar ben wel bekend met verschillende middelen voor stimulatie door best wat jaartjes ovulatie inductie(gonal F, bemfola en pergoveris). Werkt jouw ziekenhuis alleen met Gonal F? Er is absoluut niets mis mee hoor, maar mij is verteld dat bemfola en pergoveris beter zijn voor de kwaliteit van de eitjes. In pergoveris zit naast FSH ook LH (bij bemfola weet ik het niet, maar dat is niet synthetisch maar menseigen hormonen). Misschien is dat nog een optie om te bespreken? Blijven moeilijke keuzes en vertrouwen op de artsen wordt, naar mate het succes uitblijft, natuurlijk ook steeds lastiger. Sterkte, hopelijk maak je in ieder geval een keuze waar je zelf helemaal achter staat.
Bij ronde 1 vind ik wat overblijft normaal. De helft ongeveer is afgevallen. Ronde 2 vind ik dan opvallend omdat je aanzienlijk meer eicellen had maar er aan het eind het zelfde overbleef als ronde 1. Ik zou ook net als wat @Basilicum verteld eens een andere FSH medicatie denken daar is nog niks in veranderd. Ik weet dat meriofert (menotropine) ook schijnt betere kwalitatieve eicellen te geven. Veel succes in ieder geval en ik hoop op het beste!
Ik ben niet heel goed in dit soort onderzoeken vertalen naar jip en janneke taal...maar staat hier nou in dat verhogen naar meer dan 150eh überhaupt geen toegevoegde waarde heeft? https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3454944/