zijn er hier mensen die zwanger zijn geworden doormiddel van IUI en bij een 2e zwangerschap spontaan zwanger werden ?
Hier bij de eerste wel zwanger geworden door iui (ook de 3e iui), maar bij de tweede na een jaar zelf klussen al 4 iuis nog steeds niet zwanger . Dus helaas hier niet. Maar mijn verloskundige zei na mn bevalling dat ze dit best regelmatig hoorde (waardoor ik natuurlijk lekker valse hoop kreeg, grrrrrrr).
Nee de 1e was ik zwanger na de 2e iui. En een 2e komt er helaas niet..... We hebben 9 iui's gehad en 4 icsi's maar helaas allen mislukt
Bah krabje, wat een naar bericht . Wat moet dat ontzettend moeilijk voor jullie zijn, maar ik kan me voorstellen dat je na 9iuis en 4icsis wel klaar bent met de mmm. Is het duidelijk wat het verschil is tussen jullie pogingen voor een eerste kindje en voor de tweede? Is er iets dramatisch veranderd bij jullie?
oh dat zijn geen suc-6 verhalen ! En krabje dat er voor jullie geen 2e kindje in zit , is heftig! Ik heb zoiets van wij hebben nu ons zoontje , als er voor ons geen 2e kindje komt in de toekomst, dan hebben we gelukkig hem ! En wel een zwangerschap mogen ervaren. Hoe snel na de eerste gingen jullie voor een 2e ? en gelijk de MMM in of eerst zelf proberen ?
Wij zijn gelijk begonnen voor een tweede, omdat ik al in mn achterhoofd had dat het waarschijnlijk toch niet zou lukken. Dus 3 weken na bevalling werd ik ongesteld en die cyclus zijn we er meteen weer voor gegaan. Precies toen mn dochter 1 was zijn we de mmm weer ingegaan- na 13 rondes zelf proberen. Ik mocht toen gelijk met iui beginnen zonder eerst weer alle onderzoeken te hoeven doen, omdat alles nog zo kort geleden was. En nu zijn we dus 4 iuis verder, zonder succes helaas.
ok .. Ik denk er hier nu ook al weer aan gewoon omdat je niet weet hoelang het dit keer gaat duren. Ik mag zowiezo 6 maanden na mijn bevalling niet zwanger raken , ivm zware bevalling veel bloedverlies , dus mijn lichaam moet eerst weer aansterken . Ik hoop op daarna een spontaan wonder , en anders nog geen idee weer aan te kloppen in het ziekenhuis .
We zijn van onze zoon bij de tweede iui zwanger geworden. Toen ik na de bevalling en door de borstvoeding na een half jaar mijn cyclus terug had mochten we zonder testen gelijk weer door met iui voor een brusje. Nu hebben we anderhalve week geleden 8ste iui gehad. Ik geloof er niet meer in en verwacht dat ik deze week kan bellen voor de start van het IVF traject.....
Een collega van mijn man heeft 5 jaar in de mmm gezeten en d.m.v IVF een tweeling gekregen. Nu zijn ze spontaan zwanger geworden. Wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!
@Mar: shit, ik hoop echt dat je het mis hebt en je deze ronde toch zwanger blijkt! Ik kan me voorstellen dat je niet uitkijkt naar ivf. Ik zie nu ook al op tegen het ivf traject. Het lijkt me fysiek zoveel zwaarder dan iui en dan heb je natuurlijk ook nog een dreumes om voor te zorgen. Maar goed, de kansen dat het lukt zijn wel weer wat groter natuurlijk. Toch raar en jammer dat er hier zoveel meiden zijn, waarbij de tweede nog veel moeilijker (of niet ) kwam.
Idd vreemd dat hier bij de meeste de 2e moeilijker gaat ! geeft geen goede hoop! Heb zooo geen zin in weer de MMM. Maar heb er natuurlijk alles voor over ! Hier heb ik ook nog geen cyclus weer, Ook wel ff lekker . Eerst nog lekker genieten van mijn zoontje , voordat we ons richten op een 2e. Maar ook wij gaan zeker geen jaar/jaren wachten , voor je het weet ben je weer 3 jaar verder..
Nana: Het vermoeden is dat ws mijn eicellen heel snel verouderd zijn. Maar zeker weten doen we het natuurlijk niet. 1988Mama: Wij hadden met de gyn afgesproken (toen ik 12 weken zwanger was van prinsje hahaha) dat we het zelf een half jaar zouden proberen en dat we daarna weer naar de gyn mochten komen. Dus toen prinsje een half jaar oud was zijn we weer gaan proberen en rond zijn 1e verjaardag zaten we alweer bij de gyn. Maar hoe je het ook ziet, ik blijf hoop houden. Wonderen zijn de wereld nog niet uit... Maar ik probeer ook wel reeel te blijven. Op dit moment ben ik al wel dingen van prinsje aan het verkopen, maar babykamer ed kan ik nog niet wegdoen.
@Krabje: Ik snap dat je de hoop toch niet helemaal wilt opgeven. Zolang je af en toe nog een eisprong hebt en het zaad niet al te slecht is heb je natuurlijk altijd een hele kleine kans. Kijk maar eens in het topic van Juulzon bij de mmm-clubs. Héél soms blijken wonderen de wereld nog niet uit te zijn. Ik hoop voor je dat je alsnog ooit een brusje voor je mannetje mag krijgen! @1988mama: Misschien is één van de redenen dat het met de tweede soms nog moeilijker gaat gewoon dat je dan toch weer minstens een jaartje of twee ouder bent. Maar gezien je nickname denk ik dat dit voor jou geen issue zal zijn. Dus wie weet (hopelijk) gaat het bij jou wel goed!
Bij mij is het probleem dat mijn eiblaasjes niet groot groeien. Blijven hangen op ongeveer 11 mm . Niet groot genoeg dus om bevrucht te worden. Maar idd misschien heeft mijn zwangerschap mijn lichaam veranderd en nu opeens wel de juiste hormoontjes eerst maar eens afwachten wanneer ik weer ongi ga worden !