endometriose en geen eileiders

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maui78, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    hoi,
    zijn er hier ook meiden die geen eileiders meer hbb en die endometriose hebben?

2. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    yep daar ben ik weer

3. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    haha Annaatje, knuffel...xxx

4. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel eileiders maar die zijn niet doorgankelijk. En ik heb endo..
    Hebben jullie geen eileiders? Door operatie?

Ik heb overigens wel nog maar 1 eierstok (door operatie ivm terug kerende cysten)

5. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Hoi Loek, neen geen eileiders verwijderd wegens verkleefd, gevuld met vocht...enz...
    Nu endometriosecyste, geopereerd, en nu teruggekeerd, maandag terug onder het mes...
    Hoe komt het dat je maar 1 eierstok hebt?
    En ben je nog bezig met behandelen, vertel vertel...

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Sinds vorig jaar februari moet ik verder met 1 slechte eileider.
    De andere is verwijderd vanwege een bbz, tijdens die operatie kwamen ze erachter dat mijn overgebleven eileider slecht is.
    En in mijn baarmoeder een kleine myoom.
    Toch het zelf nog geprobeerd maar zonder resultaat.
    Nu zwanger via IVF, van onze enigste cryo die we hadden.
    Sterkte.

7. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Jane, proficiat met je zwangerschap, bedankt voor je reactie!! Ik wens je veel succes toe! x

8. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jane, gefeliciteerd! Wow!
    Wat bedoel je met: dat je eileider niet goed was? Niet doorgankelijk? Of wat anders?

Maui78,

Ik ben nu, ik vermoed net zo oud als jij ;) geboren in 1978. Op mijn 23ste is endometriose geconstateerd, toen m.n. in de vorm van een endo cyste, dus geopereerd. Ongeveer 3 jaar later zat er weer een cyste, geen last van dus waarsch GEEN endocyste en dus laten zitten. Tijdje daarna was het ding zo groot dat ze hem toch eruit wilde halen. Poging gedaan, niet goed gelukt, weer operatie en toen is mijn hele eierstok eruit gehaald. Sindsdien gaat het heel goed me me! Geen cysten meer.

Alleen onderga ik ik nu dus toch helaas de gevolgen van dit alles. Recentelijk een baarmoeder foto gemaakt waaruit blijkt dat mijn eileiders niet doorgankelijk zijn. Tenminste bijna zeker, 100 procent zekerheid hebben ze dan pas na kijkoperatie maar die gaan ze bij mij niet meer doen, gezien verklevingen enzo in buik.
    Nu dus bezig met icsi, en het ziet er niet goed uit.
    Ik had na 11 dagen gonal 300 eenheden maar 2 follikels waarvan slecht maar 1 evt noemens waardig. Dat was afgelopen vrijdag. Morgen weer echo maar grote kans dat 'het avontuur' daar al stopt.

Lekker opbeurend verhaal he haha.

Voor jou wordt het ook operatie nr 3 begrijp ik? En die eerste operatie toen ze je eileiders hebben verwijderd was er toen ook al Endo te zien?

Deel Deze Pagina