IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Wat heb je weer een mooi verhaaltje geschreven, liefjuultje!
    Echt weer ouderwets.

Ik kan je geen adviezen geven, op een na dan:
    Doe waar jij je goed bij voelt.
    En ik denk dat t doorgaan is, maar dat weet je zelf t beste.

Pipelle klinkt in ieder geval erg goed, en ik hoop dat t niet meer nodig zal zijn, maar goed, een back-up plan is altijd goed natuurlijk he?
    3 stappen vooruit denken klinkt mij ook niet onbekend.
    (Zat met mn hoofd al in Dusseldorf, terwijl ik de ICSI nog moest starten :) )

In ieder geval heel veel succes met wachten op Claire.
    Knuffels voor jou!

2. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lieve Juulz,

Wat klink je toch weer strijdlustig!
    Chapeau!!!

Ik vind de prof zo'n heerlijke fijne vrouw om mee te brainstormen.
    Volgens mij hebben jullie dat gisteren ook lekker gedaan.

Heb zelf veel gelezen over cryo's in een natuurlijke cyclus.
    De slagingskans ligt echt hoger dan een tp in een gestimuleerde cyclus.
    Daarom hebben wij zelfs geopperd bij de prof om alle embryo's na de verse behandeling in te vriezen en in een natuurlijke cyclus te laten tp-en, ookal hebben we meestal maar 2 embryo's ivm de weinige eicellen.
    Echter durfde de prof dit niet aan ivm de ontdooiingskansen zoals jij ook al omschreef. Precies zo heeft ze het ook tegen ons gezegd.
    Maar Utro heeft volgens mij geen invloed op je cyclus.
    Ik zou alleen niet aan de stimulerende middelen gaan (Progynova of zelfs FSH middelen) en ook niet voor Pregnyl.
    Maar Utro zou ik in jouw geval wel overwegen met je iets kortere LF.

Ik ben trouwens 1 keer zwanger geweest van de enige cryo tp in een natuurlijke cyclus (heb ook een keer in een Progynova cyclus gedaan) en dat was direct de cyclus na een verse poging.
    Dus tja, in mijn geval had het geen nadelig effect.
    Of misschien wel en is het daarom mis gegaan ;)

Ben wel blij te horen dat de prof nog wel veel hoop voor jullie had en nog wel enthousiast was!
    Ze is echt heel eerlijk en dus ziet ze echt nog wel goede mogelijkheden voor jullie!
    In ons geval wilde ze met alle liefde met ons doorgaan, maar was ze ook heel eerlijk in de slagingskansen. En daar was ze niet zo hoopvol in vergeleken bij jullie.
    Kortom, het MOET en SAL goedkomen Juulz!

*duim duim*

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dank voor de lieve en fijne en meedenkende reacties! Heb ik wel wat aan!

Laurise, Ricmar, Annedore, thnx! Lief dat jullie reageren!

Wat Guppie zegt is helemaal waar, voor je het weet ben je weet zo'n tijd verder. Ik weet dat er een kans dat de cryo's niet overleven. In dat geval zou ik ervoor kunnen kiezen om of de komende ronde weer te starten met spuiten of om toch voor de Pipelle te gaan... en de ronde erop te starten.

Nataly, jouw cyclus was dus echt van slag de ronde na de punctie begrijp ik. De mijn niet. Werd donderdag 19 jan ongesteld en maandag was het weer klaar en dinsdag waren de inlegkruisjes weer omowit... Voel me fysiek, behalve dat ik de winter te koud vind, maar heb dat nu al 35 jaar!!!, prima eigenlijk. En geestelijk, wetende dat we nog niet 'afgeschreven / uitbehandeld' zijn, gaat het ook wel weer.

Angelica, jammer hé ;) ? Ben heel benieuwd wat ICSI bij jullie gaat doen, hoop zo dat dat dé sleutel is naar goede emmy's (en heb dat gevoel op de een of andere manier wel bij je, al slaat dat natuurlijk nergens op!) Was bij mij wel zo. Denk zelf dat het ook scheelt dat Gent ze langer door laat groeien. Wel spannend weer! En ja, jij zo ook gelijk door gaan :) !

Met vriendlief er niet meer over gehad. Hij was gisteravond moe en ging lekker zijn muziekjes luisteren en daarna slapen. Vriendlief en ik hebben onze nukken, maar die duren gelukkig nooit heel lang. We zijn een apart duo en verschillen in vele opzichten (van uiterlijk tot innerlijk!), maar vullen elkaar daarmee ook weer mooi aan. Dat beseffen we gelukkig ook wel. En tja, soms beseffen we dat pas achteraf...

Brabbel, thnx! Wat ga jij trouwens snel!!! Prachtige banner!!! Wordt het een jongetje? En heb je al een buifoto in je album :) ?
    Hoop ook dat backup plan niet nodig is, maar houd het wel in het achterhoofd deel van mijn voorhoofd... ;) ! Geniet van je buikje!!!

Andere reacties / ideeen / visies nog altijd welkom!!!

xxxxx

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik weet niet of je wat hebt aan mijn reactie aangezien ik alleen maar IUI's heb ondergaan. IVF/ICSI is veel zwaarder, vooral lichamelijk.
    Dat laatste in ogenschouw....ik weet niet hoe jij je lichamelijk voelt. Of je weer op krachten bent....
    Dat kan alleen jij beoordelen.

Mocht dat zo zijn en zo voelen, tsja.....DAN ZOU IK VERDER GAAN! Deze cyclus dus. ZO!! Das eruit ;).
    Ik heb totaaaaaaaaaaaaaaal geen geduld. Ik wil NU moeder worden, ik kan niet meer wachten. Ik word GEK van dat wachten :(:).
    Jij ook las ik, dus das ook niet bevordelijk voor de psyche zeg maar.
    Het mag van de arts....dat vind ik wel een heel belangrijk argument. Die zou echt wel een pauze inlassen mocht dat nodig zijn....

Dikke knuf!!

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Als je een prachtige :) bij claire hebt dan zou ik ook doorgaan.Ik heb toen wel 10 ovutesten achter elkaar gedaan maar geen :) gehad en de maand erna wel netjes een :) gehad op dag 13. Mijn cyclus is wel vaker wat van slag dus was het voor mij niet vreemd. Op dinsdag had ik een :) en op woensdag dus de eisprong. Op woensdag zijn ook de cryo's ontdooit en vrijdags had ik de TP.

Heel veel succes en ik en mijn draakje denken aan jullie!

6. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees al een hele tijd mee en heb bijna nooit gereageerd, maar als jij door wilt gaan, dan is dat psychisch gezien volgens mij beter dan gedwongen worden om nog een maand langer te wachten! Ik ben eigenlijk ook altijd direct doorgegaan, omdat geduld ook in mijn woordenboek niet voorkomt!

Ik haal ook meer positieve energie uit het focussen op een volgende stap, dan uit stom zitten wachten! Alleen als het lichamelijk beter is, vind ik het een ander verhaal, maar dat geldt voor jou niet.

De theorie "hoe natuurlijker, hoe beter" sta ik ook helemaal achter, maar in het geval van de utro vind ik dat toch iets anders. In NL krijg je het alleen na de tp na de punctie, tot aan de positieve test. Wij hebben de pogingen in Düsseldorf gedaan en toen ze er daar achter kwamen dat ik 2x na een positieve test gestopt was én beide keren een vroege miskraam kreeg, waren ze zelfs een beetje boos! Mijn baarmoederslijmvlies is vrij dun, dus zij vonden dat ik het minstens tot 8 weken, maar liever nog tot 12 weken, had moeten gebruiken!
    Uiteraard was dat geen garantie geweest voor 2 voldragen zwangerschappen, maar het geeft wel aan dat die utro een belangrijke rol kan spelen bij de innestelling én daarna!

Oh ja: mijn oudste is een cryo, teruggeplaatst in m'n natuurlijke cyclus!

7. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve Juulz,

Ik zou ook zeggen 'doorgaan' blijven zitten in onzekerheid is ook niet goed voor je psyche en je mind en als de dokter zegt dat het lichamelijk geen kwaad kan is het soms goed om vertrouwen te hebben in haar professionele oordeel, meer dan dat kan je niet doen. En wat betreft de utro, dat zou ik wel doen, kan echt geen kwaad. Het is meer ziekenhuisbeleid en ieder ziekenhuis heeft dus zijn eigen regels. Ik moest stoppen na een positieve test, toen ik het ziekenhuis belde met de vraag of ik door mocht gaan zeiden ze 'als je nog utro hebt dan mag dat, wij gaan het niet meer voorschrijven maar het is jezelf voor de gek houden' was ik het niet helemaal mee eens dus ik ben nog netjes een week doorgegaan.

Meis, sterkte, ik lees je trouw en duim KEIhard met je mee!!! xxx

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dank voor alle lieve reacties!

Ga er nog over nadenken, ben er nog niet uit..

Hier even wat minder online, ben erg lekker druk met werk, misschien van het weekend meer in schrijfmodus (of zal het een schaatsmodus zijn? Mmmm, alleen wel errug koud!!!)

Heb wel een serieuze denkstap gemaakt in de grote kans dat wij geen papa en mama gaan worden. Niet dat ik de hoop heb opgegeven, maar besef wel dat ik alvast moet leren wennen aan de mogelijke realiteit die er ook zou kunnen zijn... Een confronterende gedachte die me van mezelf moet doen inzien dat er meer is. En dat ik dat blijf zien. Van die gedachten die dan door je hoofd spoken als "dan wordt dit gewoon een neefje-nichtjes-logeerkamer".

Vriendlief staat, zoals we al wisten, echt niet open voor adoptie, maar we hebben wel gesproken over Als Dan en we bedachten hardop dat we dan wel willen uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om Waar Nodig (Peru, Haiti, ???) een weeshuis op te zetten, om ons in zoiets te gaan verdiepen. En dat vriendlief daar wel voor open stond, vond ik heel bijzonder en fijn. Toch een stukje zingeving...

Nou ja, van die dingen houden mijn hoofd bezig. En weet nog steeds niet wanneer ik TP wil gaan doen ;)!

Ga nu naar huis, zit nog op mijn werk!

Knuff voor allemaal!

9. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    knuffel terug meid!!! En succes met je keuze. Jij bent de enige die samen met je mannetje de knoop door kunt hakken!

10. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Juulzon!! Hoest met je??

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Knuffel!

Moeilijk die beslissingen, hè! Je moet ze zelf maken, een ander kan en mag dat niet. Ik hoop dat de cryo wordt teruggeplaatst op het beste moment om uit te groeien tot een prachtige beeb, zodat je over de rest nooit meer hoeft na te denken.

Ik hoop het zo
    Jullie hebben het verdient

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meiden,

Dit weekend maar weinig achter internet gezeten, maar weer eens ouderwets gelezen. Tijdschriften - had nog een stapel met zeer gevarieerd leesvoer liggen: Van Linda tot Quest, van Viva&Flair tot Elsevier en van Flow magazine & VT Wonen tot NRC aan toe. Vandaag dan ook heel lui, lang op bed gekomen.
    Heb namelijk echt last van de kou, krijg onwijs snel pijnlijke voeten als ik buiten loop (want fietsen is hier ook nog met gevaar voor eigen leven, glibberglad!). Dus niet hardgelopen dit weekend, maar wel mijn eigen oefeningen en even op de roeitrainer gezeten. Maar vooral niet te lang :).

Merkte dat ik de laatse dagen in mijn hoofd zat, op een ontspannen manier. Vanmorgen met vriendlief gesproken over mijn gedachten voor de komende tijd.

Wil deze ronde WEL voor een terugplaatsing gaan. En wel beargumenteerd:
    - De prof zegt dat het prima kan, dat het niet meer kans heeft om een maand rust te nemen.
    - aangezien er een redelijke 50% kans is dat er NIETS goed ontdooit, is er ook een kans dat er geen TP is en dat we weer een nieuwe rond in moeten gaan. Het is een prettig gevoel deze gedachte te hebben, want ik voel me daar ook klaar voor.
    - Er is ook een kans dat er wel een TP plaatsvindt (ook 50%!) en dat de TP mislukt... (is dan 80-90%, want helaas is de kans dat het NIET lukt nog altijd groter dan dat het wel lukt...). In dat geval wil ik de komende ronde WEL voor de pipelle gaan.
    - Waarom bij mislukking wel Pipelle? Omdat we dan in totaal 5 terugplaatsingen hebben gehad, waarvan er dan 4 mislukt zijn en BBZ is geworden. En ze dus allemaal niet in de baarmoeder zijn ingenesteld. Wie weet ligt het dan wel aan het baarmoederslijm... Dus dan kunnen we komende ronde de Pipelle-ronde doen en daarna weer voor een verse behandeling...

Vriendlief kon zich hierin goed vinden. Zijn gevoel, legde hij uit, was dat ik misschien gewoon zo snel door wilde en niet zou luisteren naar mijn lichaam, maar slechts naar mijn wil.
    Ik legde uit dat als ik nu idd snotverkouden zou zijn of niet fit, of nog pijn zou hebben, ik echt niet voor een TP zou willen gaan. Maar dat als ik me fit voel op het moment van de eisprong, ik niet in zou zien waarom deze ronde niet.. En zo hadden we besloten...

En welnu, vanmorgen was de test nog niet smiley blij, maar mijn gevoel zei echt dat er een eisprong aan komt.... Dus ik was benieuwd of mijn gevoel gelijk had en ik deed aan het einde van de dag nog een testje. En jawel, een smiley!

Nu zegt het protocol in Gent echt dat je in de ochtend een positieve ovu-test moet hebben, dus volgens hun geldt vandaag niet... Hoe zien jullie dit?
    Zal morgenochtend nog een testje doen en als deze nog een smiley heeft, moet ik dat dan als dag van de positieve test rekenen? Wat denken jullie?

En heeft iemand ervaring met wanneer dan de TP zou moeten zijn? Is dat dan vijf dagen NA de positieve ovutest? Dus zaterdag? Of zal het dan vrijdag zijn en is de dag van de positeve ovutest dag 1 en dus vrijdag dag 5?

En nog een vraag, wil eigenlijk toch wel utrogestan gebruiken, omdat mijn luteale fase zo kort is (zal de prof ook wel mailen hoor), maar vanaf wanneer moet ik dat dan gebruiken? Vanaf de dag van de eisprong (dinsdag denk ik dan?)? Of pas na de TP?

Kortom, spannend weer!!! En wie antwoorden heeft op mijn vragen, graaaag!!!!

Sorry dat ik u allen een beetje verwaarloosd heb, maar zat even in gedachten en in mijn omowitte iglo ...

Knuffel voor allemaal!!!

xxx

13. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Hai meid, ik ben (gelukkig nog) geen ervaringsdeskundige op dit gebied dus kan je geen antw geven... Ben wel blij te horen dat jullie een weloverwogen keuze hebben kunnen maken. Ik hoop dat die smiley je vanochtend weer toelacht en zou het dan gewoon even telefonisch toelichten en vragen wat je als dag 1 moet tellen.

Ik hoop dat jouw eskimootjes goed mogen ontdooien!!

Knuf van chanty

14. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Lieve Juulz,

Wat spannend allemaal weer! Hopelijk had je vanmorgen nog een dikke vette smiley en mogen jullie binnen enkele dagen weer naar Gent. Oooooh wat blijven mijn duimen toch draaien!! Vind het verdrietig om te lezen dat je al nadenkt over een Wat Als Dan situatie. Ik hoop gewoon zo dat het jullie wél gegund is en dat dat neefjes-nichtjes logeerkamertje een prachtige babykamer mag worden voor jullie eigen draakje(s?).
    En ik ben geen deskundige op gebied van utro, maar denk dat het wel goed is dat je er toch voor kiest om dat ook te gebruiken. Kwaad zal het niet kunnen toch? Dus dan maar beter voor de zekerheid wel doen icm je korte lf.

Dikke knuffel voor jou meid, want wat ben je toch sterk!!!!

xxx liefs!

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dank jullie wel Nen en Chantal!!

En Nen, zie dat je weer zwanger bent! Wat geweldig! Zonder medicatie? Spontaan? Wow! Gefeliciteerd!!!

Hier: vanmorgen was er weer een smiley (en vanavond niet, hoe bedoel je controlfreak ;) !) en dus vanmorgen gesmst naar Gent.

De vroedvrouw belde gelijk terug: onze cyclus was niet aangemeld en we hadden nog geen toestemmingsformulier ingeleverd. Ze klonk niet echt vriendelijk... Dus, de ontdooing kon niet plaatsvinden.Ik gaf aan dat we vorige weke bij de prof waren geweest en van haar toestemming hadden gekregen. En dat ons verteld was dat een sms op de dag van de smiley volstond en we de formulieren dan mee moesten nemen. Toen was de gepikeerde vroedvrouw even stil. Maar goed, duidelijk dat ze mij niet kent, want hiermee ga ik natuurlijk niet akkoord, ha!

Dus ik vroeg of ik het formulier anders ook mocht opsturen of mailen, getekend en wel. Nou, vooruit, dat mocht wel, maar, we moesten de prof er wel op aanspreken, want zo ging het normaliter niet. Tja, kunnen wij niets aan doen, ik heb het niet zelf zo bedacht.

Afin, inmiddels een foto van ons ingevulde formulier gemaakt en opgestuurd, moet volstaan... Ze gaan vrijdag de emmy's ontdooien en dan worden we zaterdag om 08u30 gebeld of ze goed ontdooid zijn. Dan is de TP om 1ou10... Dus, we moeten hoe dan ook al onderweg zijn, anders redden we het niet. Met de kans dat we voor niets zo vroeg uit de veren zijn...

Al ben ik enigszins gerustgesteld door de berichtjes op een ander topic mbt de ontdooikansen. We zullen zien...
    Voelt op zich wel goed in de eigen cyclus, sta je er toch wel iets (lees: iets!!!) relaxter in.

Ga wel de utro gebruiken (heb de prof gemaild en ze zegt dat het in principe geen zin heeft, omdat je eigen lichaam nu progesteron aanmaakt. Maar als wij het willen, vindt zij het prima. Maar omdat mijn LF niet korter is dan 10 dagen - is precies 10 dagen en ook wel eens 9 dagen geweest!!! - hoeft het in theorie niet). Vindt het wel een relatief late TP, omdat ik normaalgesproken echt 11/12 dagen na de positieve ovutest bruinverlies heb.

Nu is de positeve ovutest zondag / maandag 5-6 februari en normaalgesproken zou ik dan al op 15/16 febr ongesteld worden...

Nu is de TP op 11 februari en als de emmy('s) niet innestelt/en dan weet ik dat al heel gauw... Dus mooi dat de emmy;s utro als ondersteuning gaan krijgen hoor!!! Niet geschoten, altijd mis (dus ik schiet die utro er gewoon in!!!).

Lang verhaal weer hé... Geloof dat ik nu maar gauw naast vriendlief ga liggen :). Of zal ik maar bovenop 'm gaan liggen gezien dit tEIdstip :) ???

Knuff voor iedereen!!!

16. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Spannend weer! Ga nu alvast heel hard duimen!

17. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    voor jou dus ook weer een tp. Ik ga duimen voor een goede ontdooiing.
    succes.

ben weinig online, maar ook hier ga ik weer voor een tp deze maand. denk dat ik rond 20feb een tp heb.

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik ga ook duimen

19. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Duim, duim, duim Juulzon: goed van je dat je de utro toch gebruikt, wees maar creatief met die kauwgomballetjes, jij kent je lijf nog altijd het beste van allemaal:)

@Zonnetje: jij ook succes de 20ste he!!!!

20. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Jeetje Juulzon, wat spannend meis!! Ik ga enorm duimen!!
    Nou de Eskimootjes zijn er klaar voor hoor....die verkiezen echt wel een warm buikje t.o.v. een koude iglo ;):D.

Ik ga kaarsjes voor je branden!

Deel Deze Pagina