IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Thnx meiden! Ga vanavond de eerste utro weer gebruiken. Heb nog een receptje liggen om de boel weer aan te vullen, mocht dat nodig zijn...

Vind het langzaam maar zeker alweer een beetje spannend worden! Maar ervaar wel een groot verschil tov een cyclus waarin je ook een punctie hebt...

Hopelijk ontdooien de eskimootjes tot mooie draakjes..

xxx

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoop dat dat blijft! Ik voelde me zowat net zo k** door de stress om het wel/niet ontdooien :(.

Maar we gaan ervoor dat jij een cryo mama bent! Er zijn er meer hier op zp.

Kus

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lief Marjah! Dankjewel... Maarre, eerst maar eens even de eskimo's uit hun iglo halen en hopen dat ze de sneeuwkou trotseren en het witte landschap tot prachtig roze omtoveren...

Heb trouwens wel een goed gevoel in wat jij op het poffertjes-pannekoeken-topic schreef over de acupunctuur enzo. Vooral omdat ik door de regels heen weer de strijdlustige Marjah met meer energie lees! En dat doet me goed!

Knuff voor ied'reen die hier lees!

xxxx

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En is het er naast of er op geworden?? ;) :p

Knuffelllll!!! :)

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Maartje, gisteravond ernaast, vandaag voor het eten spontaan erop ;). Geen idee of ei nog leefde, maar ik leefde wel weer even op :).

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dát is ook heel wat waard ;)

Hier tot de ontdekking gekomen dat we al maanden mijn ei hebben ontweken. Zucht.. Dát moeten we niet doen nu mijn lichaam weet hoe het moet en zich ongetwijfeld reset heeft. Hóé dom kunnen we zijn?? Bij deze beloof ik plechtig volgende ronde ovulatietest's te gaan doen

:p:p:p

Nog 14 geschat vandaag?? :p

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Heeeel goed, aan die ovutesten jij! Ik zweer bij de lachers van Claire, al zijn die wat duurder (nog altijd goedkoper dan IVF)... en ach, jij met je nieuwe job kan zich dat nu máááákkelijk permiteren ;).

Ja, was echt hylarisch vandaag. Voor de rest even ter update.. Moest vandaag voor mijn werk naar A'dam, met de trein...
    En was geen strikt zakelijke afspraak, dus kon in vrijetijds outfit... En tel bij dit verhaal op dat ik niet zo groot ben en een eh, smal postuur heb (naar zeggen, vind mezelf vrij normaal).

Outfit - Ben een kouwkleumeerste klas - warme leren uchuch (die vriend en alle mannen zo lelijk vinden) laarzen aan, skinny jeans (met oh zo sexy -niet-dat-iemand-dat-zag-hoor) thermo onderbroek eronder, warme jas, wollen petje op mijn hoofd en rugzakje om en hele dikke handschoenen aan. Haren vrolijk los (blond).

Stap ik uit de trein, vraagt een ietwat oudere man sympathiek lachend: "Zo, weer lekker naar school vandaag?". Lag he-le-maal dubbel... (en dan ben je 30+!!!). Tja, hoe blijf je je jong voelen :)...

Tot gauw weer!!!

xxx

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hihi vind het zo'n leuk verhaal!! :D
    Maar je bent niet dun, je bent prachtig slank!!

Over de smiley's van Clairie-slettenbakkie... Tis een beetje dubbel...
    Afgelopen weken vond ik het wel fijn dat we mn ei hadden ontweken. Geen loze hoop, geen loze spanning... Laatst toen ik ineens vét over tijd was (lees: ineens een cyclus van 27 dagen ipv max maar dan ook écht max 24) deed mijn hartje zenuwpezig worden. Deze gek was bíjna naar de KV gegaan om een testje te halen... Toch maar niet gedaan omdat Ik Toch Niet Zwanger Kan Raken... Maar soms dacht ik stiekem... Zou Het Dan Toch??
    Helemaal ook omdat ik niet labiel was zoals normaal voor in ongi wordt (kan heeeeel goed de avond of een paar avonden van te voren ruzie maken met manlief of continue janken) ...
    Zelfs vriendlief dacht ff.... ;):)
    Maar goed, uiteindelijk geen testje gehaald want spontaan zwanger worden, tsja, dat overkomt alleen anderen en is dus niet voor mij weggelegd.

En idd, dat klopt, ik werd ongesteld.

Maar goed... Vandaag... Weer geen pre-ongesteldheden. Dat terwijl ik dat normaal al weer zou hebben gehad. We hebben geen seks gehad tijdens mn ei. En vandaag tijdens fysio was er tegelijk met mij ook een groepje zgn *** bezig....

Blablbalbalblaaablabblaaa wat ben ik zielig met mn bekken/rug etc etc én.... Het: ja ''het is zo anders nu met de tweede op komst''

Ik wil ook ervaren hoe het is om een tweede op komst te hebben.

Dacht ik vanmorgen nog het allemaal prima te vinden en weer echt tegen zwangeren te kunnen... (ik zag 1 *** tijdens mijn lunchafspraak in restaurant), de overdosis *** (zwangerschapsgym) bij fysio maakte me lichtjes jaloers... Ik begon een beetje een groen monster te worden!! :$

Dus.... Geen stress te hebben ivm naderende NOD is wel lekker voor gemoedstoestand... Maar ik wil weer een kans maken!!!

Ik ga straks dit maar bestellen... Clearblue Digital Ovulatietest 20 st? Bestel op Drogistplein:

Alhoewel... Kan net zo goed mn geld direct in de sloot flikkeren.

Blehhh ik mag niet zeuren, ik heb er 1!!! (En wát voor 1...) En jullie moeten eerst nog de eerste krijgen... Maar ik vind het gewoon oneerlijk dat ik niet een Breezersletje ben...

Net Uber S. mn mail opnieuw gestuurd over onderzoeken naar IVF en BV....

Nog een paar weken en dan mag ik mn bloed opnieuw prikken ivm schildklier....

SMAK

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Juulz, denk aan je!!!!!!

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Thnx Timon! Hoest nu met jou? Nog wat gehad aan de DD tips toen?

Maartje: gelijk heb je hoor! Bedoel, je weet dat je eicelvoorraad Op Een Dag Ten Einde is en in jouw geval zou het als ik jouw was ook weer gaan kriebelen... Dus geef je helemaal gelijk! En wat ik wel fijn vind met die ovutesten, is dat je gewoon wel zicht blijft houden op je eigen cyclus. Is-ie regelmatig? En het klopt vaak ook wel met hoe je je voelt. En daarbij, niet geschoten is altijd mis...(en daar gaat Maartjeman vast in mee :) !) Bij ons is de kans ook nagenoeg nihil dat het op natuurlijke wijze nog zou lukken hoor, helemaal gezien ik nog maar 1 eileider heb. Dus ik zou er gewoon voor gaan. Enne, groene monsters kunnen ook heel lief zijn... (zoals draakjes).

Las net op het topic babyrinth een uitleg van Sikki over het ontdooien en de percentages in Gent, die dus lager liggen dan in DD :(. Ze vertelde dat hoe meer cellig een emmy is op het moment van invriezen, hoe kleiner de ontdooi kans :(. Maak me nu toch weer wat zenuwachtiger over de dooi... En de 11stedentoch goat oak al niet doar... :( :(.

Er rest ons niets dan Afwachten (en laat ik daar nu hoal slecht in zijn...)

xxx

11. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Lieve juul. 11-2 de eventuele tp lees ik: spannend! Hoor je ook die dag of t ontdooien van de eskimootjes is gelukt? Die percentages kunnen jedan behoorlijk ontmoedigen of niet? Hier draaien de duimen overuren iig!
    Ik hou je topic in de gaten!

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik hoop dat er 1 of 2 goed ontdooien. Ik had zelf na de 1ste punctie 7 emmy's die ze hadden ingevroren. De eerste cryo-tp hebben ze er 3 moeten ontdooien. Dacht toen nog zo gaat het heel snel dat ze op zijn. Bij tp 2,3 en 4 hebben ze er elke keer maar 1 ontdooid.
    Helaas kan je niet meer dan afwachten.
    Hoewel ik het nu ook wel heb dat ik zenuwachtig ben als ze mijn laatste emmy die nog in de vriezer zit gaan ontdooien.

Heel veel succes zaterdag

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieffie, niet teveel in de zenuwen gaan zitten. Schaats dat morgen maar lekker van je af. Ontspan! Ik denk aan je zaterdag!

Ik heb veel aan de DD tips gehad. De intake staat inmiddels en mijn medisch dossier heb ik al van het UMCU ontvangen. Ook heb ik mijn ha al gesproken om bloedonderzoeken in NL te doen ipv DD. Scheelt kosten. Heel fijn is dat de ha meewerkt.
    De tip van Maartje om alles goed in de gaten te houden en meedenken zal ik tegen die tijd toepassen. Zo nodig ga ik tegen die tijd Maartje en de DD topic stalken.:D

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En het aantal actieve bezoekers loopt nog steeds op
    En verbitterd of gefrustreerd... Het gekke is dat ik dacht dat ik dat niet meer was... Ik was wel onwijs gefrustreerd voordat ik mijn dochter heb mogen krijgen. Ik dacht dat ik het kwijt was met de komst van mijn wonder. Maar toen ik ineens geconfronteerd werd met zo'n grote groep zwangeren voelde ik me ineens groen en geel van jaloezie worden. Echt maf, omdat ik al een prachtig wonder heb... En daarom verbaasde het me ook zo en schreef ik het hier van me af. Ik heb 'vroeger' namelijk wel eens gedacht dat als ik ooit 1 wonder zou mogen krijgen, ik nooit meer ''frusti feelings'' zou gaan hebben. Ik dacht altijd: als ik er tenminste maar 1 heb, dan is alles prima, dan zal ik verder er vrede mee hebben...

Het is nu dan ook wel zo dat ik hartstikke gelukkig ben!! Absoluut!!
    Alles lijkt voor de wind te gaan. Alleen, er begint meer en meer de wens voor een tweede te groeien. Ik begrijp nu eigenlijk pas echt waarom er mensen zijn die voor een tweede kindje ook weer een heel traject in gaan... Ik dacht eerst namelijk dat wij voor een tweede misschien enkele behandelingen zou doen, maar dat het daarna zou stoppen. Inmiddels ben ik daar niet meer zeker van...

Ja. Ik durf er voor uit te komen dat ik weer jaloers word op vrouwen die zwanger zijn. Maar dan met name vrouwen die spontaan zwanger kunnen raken en dan helemaal van een tweede zwanger zijn, of vrouwen in mijn directe omgeving die zeggen dat ze binnenkort er maar weer voor gaan (en vrij snel/gemakkelijk zwanger waren van de 1e of 2e) Ik durf daar gewoon voor uit te komen. Ik ben bang dat straks al mijn buurvrouwtjes opnieuw zwanger zijn en wij onze dochter geen broertje of zusje kunnen geven. Daar ben ik bang voor en dat maakt dat ik weer jaloers word...

Tegelijkertijd denk ik: waar maak ik me druk om, ik heb er al 1...
    Maar omdat ik weet dat Juulzon mijn gehersenspinsel ondanks haar eigen rottige situatie wel begrijpt, durfde ik het hier te posten...

Ontopicccccccccccccccccccccccccc ;)
    Please! :)

15. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    En net wat Doortje schrijft....mocht ik OOIT zwanger worden (please) dan zou ik mezelf ook zien als kutwijf in een IVF-kliniek.

Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, ik herken het gewoon zo!!
    Dus Maartje, graag gewoon ongenuanceerd je verhaal doen hier....:D.

Tis ook helemaal niet dat ik zwangeren ECHT een kutwijf vind....tis meer een grapje tussen m'n man en mij wat ons traject af en toe een stuk makkelijker maakt.

ANYWAY, ieder z'n eigen humor....ja soms is die niet te begrijpen. Ikzelf kom uit Amsterdam, dus lekker grof zijn we hier. En niet alleen naar anderen toe, ook genoeg zelfspot!! Mijn man heeft azoospermie, kunnen we gewoon ook grapjes met elkaar over maken....juist om het verdriet minder aanwezig te laten zijn. Zo doen wij dat.
    Andere mensen doen dat anders, ook prima. Hoor je mij echt niet over zeuren.
    SO! Dat lucht op.....

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Het doet mij ook gewoon extra beseffen dat ik een stadium verder ben. Ik zit gewoon in de afsluit-geef-het-een-plekje-fase. Dus eigenlijk zou ik bedankt moeten zeggen ;)
    Aangezien ik wel heel hard roep dat het goed met me gaat en dat we ons leven rustig aan op aan het pakken zijn. Nu merk ik dat het ook echt zo voelt en zo is. Ik ben niet gefrustreerd, en niet verbitterd.
    Eigenlijk hoor ik helemaal niet eens meer op zp. Ik ben geen mama, geen mama-to-be en geen bezig mmm-meisje meer.
    Maarja, ik kan sommige meiden gewoon niet missen en ben veels te benieuwd naar de rest :)

17. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Saskia, wat ontzettend knap hoe je erin staat nu. Ben heel blij dat jullie jullie leven weer goed aan het oppakken zijn :).

Hier ook niet gefrustreerd of verbitterd....maar ksnap dat dat (zonder uitleg) wel een beetje zo overkomt. Het is meer een soort coping, hoe ga je ermee om?!?! Mijn man en ik soms met platte humor.
    Maar, geef ik onmiddelijk toe: wel jaloerzie....
    Iets wat m'n (zwangere) vriendinnen maar al te goed kunnen bergijpen van me (gelukkig ;)).

Weet je, iedereen gaat er anders mee om, iedereen gaat anders om met pijn en teleurstellingen....
    Wat mij betreft mag iedereeen er op zijn manier mee omgaan ;):).

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dank je Doortje.
    Ik gun het iedereen hier ook zo ontzettend!!

Ja, ik heb me ook heel lang een kutwijf gevoelt (en nog steeds wel hoor).
    De eerste keer dat ik Juulzon (in het echt) ontmoette was ik al behoorlijk zwanger. Ze kwam bij mij wat drinken. Ze had ook nog cadeautjes gekocht. Cadeautjes die ik zelf absoluut niet had kunnen kopen voor een ander als ik nog niet... Ik kreeg een fles buikzalf, lieve sokjes voor mn beebje (met een konijn, Nijntje erop) omdat mijn kindje in het Chinese jaar van het konijn geboren ging worden...) En een kaars zodat ik voor haar kon blijven fikken!!
    Zo ontzettend lief. Ik heb die avond meerdere malen gezegd dat ik een enorme... was ;) Juulzon zei dat ik dat niet was, ze wist mn traject zei ze.

Maar ik voel me dan wel zo. We zijn ook eens uit eten geweest (met Marjah erbij). Wederom een dikke buik... Ondanks dat ik het mezelf zo ontzettend gun, vind ik mezelf dan wel een ontzettende ... ;)
    En toen ik met een vriendin mee ging naar de gynaecoloog voor gynaecologisch ongemakje. Ik had geen oppas voor dochterlief en mn dinnetje durfde niet alleen en ik als 'ervaren gyn-bezoekerster' ;) wilde ze graag mee hebben... Jongens jongens... Toen ik met mn dochter in draagdoek daar in de wachtkamer ging zitten... Er zat een stel met beiden betraande ogen. Ze keken met een bepaade blik naar mij... Ik herkende die blik. Het was mijn blik van toen ik... :(
    Wat voelde ik mezelf toch een ontzettende rotzak dat ik daar met mn dochter was.

Ik heb ernstige rugklachten en loop daar voor op een pijnpoli in hetzelfde ZH als waar ik eerst voor mn behandelingen in NL liep. De pijnpoli en de IVFafdeling zitten in dezelfde vleugel, je deelt daar dezelfde lift naar boven... Ik weet nog hoe ik mij voelde toen ik in die lift zwangeren en mensen met kinderwagens tegenkwam. Nu een paar week geleden stond ik in die lift met kinderwagen... Er stapte een jong stel bij mij de lift in. Ik hoopte maar dat ze of van de afdeling kaakchirurgie kwamen.. Vanmorgen moest ik weer heen. Deze keer had ik mn dochter niet bij me. Voelde een stuk minder opgelaten in de lift.

In de auto daarna wel ontzettend hard zitten janken en meeblehren met een liedje op de radio. Ik vind het zo confronterend om daar in dat ZH te zijn... Als we naar de bios gaan rijden we ook langs dat ZH. Ik heb heel lang niet eens die kant op kunnen kijken, te gevoelig...

Saskia, wat verdrietig dat je op dat punt al bent.

Zonnestraal, bedankt voor je lieve woorden!! :)

Nog over 'kutwijf': ik zou als iemand mij een kutwijf zomaar vanuit het niets zou noemen zou ik dat heel erg asociaal vinden. Bijv. ik zou tegen iemand op botsen in de supermarkt en als iemand mij dan een kutwijf zou noemen, dat zou ik zo ontzettend onbehoorlijk gedrag vinden. Maar mijn vriendinnen en ook mijn forumdinnetjes zoals bijv. Juulzon en Marjah en meer meiden weten wel hoe ik zoiets bedoel. Niet als 'kutwijf in de zin van iets asociaals roepen, meer als ergens mee om te kunnen gaan'. Hoe vaak ik mezelf ook wel geen kutwijf heb genoemd naar hen toe...

;)

Ook gewoon vanuit mijn eigen ongemakkelijke gevoel en om duidelijk te maken dat ik hun situatie nog steeds hartstikke verrot vind

19. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Beetje raar dat mijn bericht verwijderd is, volgens mij was er helemaal niets mis mee maar goed.

Maartje, je begrijpt wat ik bedoel en ik begrijp heel goed wat jij bedoelt, zo herkenbaar!

Sas, ik vind het ontzettend knap dat je op dat punt bent beland, maar ook heel verdrietig. Had het graag anders voor je gezien, maar wel heel mooi hoe jij ermee omgaat! Ik weet niet of ik dat had gekund, heb er veel respect voor!

En Juul, nog maar eens want het stond in mijn vorige berichtje: Ik duim voor je dat het ontdooien goed gaat en dat je ook snel bij de ...wijven mag horen! ;)

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Het geeft op dit moment gewoon erg veel rust. Het draait nu weer om mij, om ons, om onze familie en vrienden. En dat voelt erg fijn. En ineens zie ik weer wat en wie ik allemaal om me heen heb en kan ik weer intens genieten van het leven wat wij hebben. Van mijn lieve nichtjes, van kindjes van vrienden, van elkaar, van de simpele dingetjes, van simpel shoppen en eindelijk weer naar de sauna gaan. Ik vind het voor nu erg fijn. Wat later komt, dat zien we dan wel weer :)
    Adoptie of pleegzorg is nog wel een lijntje wat uit ligt. Daar zijn we nog niet over uit. En nu denken we er ook niet over na. We hebben daar ook even geen behoefte aan. Het is goed zo. Zo voelt het ook.

Deel Deze Pagina