IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Lieve Juul,

Mooie score meid!
    Ga maar lekker slapen en goed broeden!!!
    *namens Dibbes bedankt voor de complimenten ;)
    XXXXXXXXXXX

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @juulzon: dan gaan we bijna gelijk op lopen volgende maand. Ik heb denk ik vandaag mijn ei gehad. (doe geen testen of tempen deze maand, maar elke rustmaand is gelijk bij mij tot op heden).
    Gisteren wel gebruik gemaakt van de vrije zondagochtend. Dus wie weet. (kans is klein).

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen morgen. Succes en hopelijk goed nieuws.
    En wie weet komen we elkaar dan nog tegen.

3. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Veel suc6 vandaag. Hopelijk zijn je follikels mooi gegroeid. ik ga heel hard voor je duimen!!

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    succes vandaag

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hoe was het juulzon?

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Wat fijn om te lezen Juulz!

@ Maria, het ziekenhuis zal ongetwijfeld gelijk hebben haha.

Die van mij waren al in morula stadium allemaal. Geen idee wat dat nu weer betekend, maar ze waren allemaal een klompje en niet meer te tellen.

Ik duim voor iedereen, ga nu even verder zitten met een slapend poesje op schoot.

xxx

7. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    @ Babii--> Dat is wel het ideaal hé, dat stadium! *thumbs up!!*

@ Juul--> Chickaaaa, hoe was het?

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lieve Meiden,

Was een onwijs drukke vrije dag hier: om 07u de electricien, om 08u de loodgieter, om 09u nog een mannetje en ze gingen pas rond 14u weg, toen kwam de volgende (ivm dubbelglas offerte voor keuken/badkamer/slaapkamer). Er zijn nadelen aan het kopen van een ouder huis :) !
    Maar, we hebben weer verwarming in keuken en badkamer, dus we zijn blij.

Welnu, even een verslagje van vandaag in de kliniek. Moet eerlijk bekennen dat ik er een beetje gemengde gevoelens bij heb, zal uitleggen waarom en hoor ook heel graag de reacties, vooral van meiden die in Belgie / Dusseldorf zijn geweest...

We moesten er om 11u45 zijn, werden om 12u binnengeroepen.
    Ze begon te vragen hoe het ging (doen ze altijd). Redelijk ontspannen. Mijn vriend was de vorige keer niet mee en antwoordde dat het wel ging, alleen dat de kinderwens het afgelopen jaar veel energie had gekost. "ja helaas, maar je hebt een dametje dat er bovenop zit... En, daar wilde ze het over hebben....

Of het niet tijd werd om daar met iemand over te praten. Ze had namelijk van de dames van de receptie gehoord dat ik nog wel eens emotioneel aan de telefoon reageerde! Ze hadden een uitstekende psycholoog, het is ook allemaal niets en wellicht zou het wel goed zijn voor me om het meer los te laten; er niet teveel mee bezig zijn! *voelde me best aangevallen, alsof ik het niet goed doe?! Dus ik slikte dapper. Wilde vooral niet emotioneel reageren nu...Maar tegelijkertijd dacht ik: het is toch mijn goedrecht om op te komen voor onze droom? Om vragen te stellen? Om voor mezelf op te komen als speelbal in het spel der fertiliteitsbehandelingen?!*

Ik dacht terug aan de telefoongesprekken die ik met de dames van de afspraken had gehad. Ja, het betrof 1 vraag nadat de escape IUI mislukt was en ik dat moest doorgeven, omdat we nu voor bloedonderzoek ivm vervroegde overgang moesten. Dat vond ik idd erg. Toen ik informeerde of er met een arts besproken kon worden of ik deze maand evt nog een IUI kon krijgen - evt in eigen cyclus - antwoordde de assistente dat dit niet kon. Waarop ik idd pissig reageerde en zei dat ik dat liever van een deskundige hoorde. Zij reageerde weer pinnig en zei dat dat niet hun policy was. Ik was er idd redelijk klaar mee en vroeg teruggebeld te worden door een deskundige... Mijn vader zat notabene bij dit gesprek en keek met gefronsde wenkbrauwen en vond het vreemd dat de receptioniste daar zo op antwoordde (tel stond op speaker toen ik me begon op te winden!).

Maar goed, het is niet zo dat ik negatief sta tegenover praten met iemand, maar ben zo bang dat men mij gaat vertellen wat ik al dan niet mag voelen. Of dat ik dingen 'fout' voel. Op mijn manier probeer ik dit alles te handelen, waarbij het van me afschrijven hier, jullie lieve reacties en herkenbaarheden mij onwijs veel steun bieden! Waar ik naar mijn idee 'veel meer' aan heb dat een psycholoog. Daarbij vind ik het ook geen prettig idee om 'op afspraak' met iemand te gaan praten. Zo'n gesprek is bijvoorbeeld fijn als het kan wanneer het moment van verdriet en onmacht je overkomt. Dat heb je niet altijd in de hand. Nu zal de bijdehante lezer zeggen: daarom moet je juist met iemand praten, zodat je die momenten wél in de hand krijgt, maar soms kan het ook opluchten om je te laten overvallen door dat moment. Even toegeven aan je verdriet.

Beheerst de kinderwens mijn leven? Ja. Maar helpt het om er met iemand over te praten? Word ik daar dan sneller zwanger van? Nee. Tuurlijk, soms zit ik behoorlijk in een dip en in de knoop met mijn emoties. Dan voel ik me een bewoonster van een falend lijf. Dan voel ik me minder vrouw en heb ik minder zin in vrijen. Maar dat is - wat ik al eerder schreef - ook iets geworden wat je je realiseert. Ik kan wel doen alsof er geen ups en downs zijn, maar ze zijn er nu eenmaal. En soms is het ravijn dieper en lijkt de zon heel ver weg. Dan wordt het licht overschaduwd door de berg waar ik het liefst bovenop wil staan. Omdat de top van die berg zo ver en onbereikbaar lijkt. Soms verborgen in een schemerige mist. Soms heeft dat tijd nodig. Een zonnige dag kun je ook niet afdwingen.

Anyway, vriendlief en ik hebben geantwoord dat we hier zeker voor open staan - dat doe ik ook hoor! Begrijp mijn bovenstaande reactie hierboven niet verkeerd :). Het is meer dat ik het praten ook relativeer. We kunnen altijd eens kijken hoe zo'n psycholoog het gesprek in gaat, of ze tips heeft om ermee om te gaan etc. We laten het even bezinken en zullen zien.

Daarna gaf ze me een nieuw schema:

dag 1-2 :niets
    dag 3-6: menopur 300 eenheden
    dag 7 : echo 1 |
    menopur 300 eenheden of verhogen
    cetrotide
    dag 8- ? : echo 2 / 3 / ?
    Menopur 300 eh
    cetrotide

2 dagen voor punctie: 10.000 Pregnyl
    Dag voor punctie: geen medicatie

Punctiedag : 2x 2 capsules utrogestan
    Dag 2: 3x2 capsules
    Dag 3: 3x2 capsules - telefoon van lab
    Dag 4: Embryotransfer 2 Emmy's (als er 2 zijn, Inshallah!)
    Dag 5 tm 14: 3x2 capsules
    Dag 15: 1x2 capsules
    Dag 16: test

Nadat ik dit schema had gehad, vertelde ze dat ze dus - op mijn verzoek (dank Maartje) de Cetrotide had voorgeschreven. Ze benadrukte dat zij de toegevoegde waarde niet inzag, het werkte anders, maar heeft hetzelfde effect als decapeptyl. Omdat ik het had verzocht, heeft ze het voorgeschreven. Als ik er een beter gevoel bij had, vond ze het prima.

Ik informeerde naar Suprefact (werkt volgens haar hetzelfde als de Decapeptyl), maar door neusverkoudheid (ben ik vaak) kan dit minder goed opgenomen worden.

Ik informeerde naar een combi van Menopur met bijv. puregon of Gonal-F, maar dit zou juist ook averechts kunnen werken. ander merk enzo. Dus dat doen zij niet.

Ik vroeg me af of er een uitgangsecho gemaakt zou worden, maar dat doen ze niet. Dat zegt niets over de mogelijke groei van de follikels.

Ik informeerde naar de Fomara-tabletten (*schrijf het even xpres verkeerd, ivm google-acties :) !), die Maartje noemde, en dat viel op! Ik was al de zoveelste die hierna informeerde en ze vroeg zich af dit in het nieuws was geweest. Dus ik antwoordde een beetje vaag (geen zin het forum te noemen), zei dat ik het van een vriendin die in Dusseldorf liep had gehoord, dat het positief kon werken. Volgens MCK had dit geen toegevoegde waarde, althans, niet bewezen. Zij doen er niets mee.

Tot slot informeerde ik of ze samenwerken met buitenlandse ziekenhuizen, zoals Gent. Doen ze niet. Ik zei dat het me toch opviel dat ze daar wel verder leken te zijn met onderzoeken... Dit leek wel een beetje gevoelig te liggen. Het antwoord luidde dat er ook mensen uit Belgie bij hun kliniek kwamen en hier wel zwanger raakten, terwijl ze in Belgie waren opgegeven. En dat daar dan bijvoorbeeld ook Assisted Hatching (AH) was toegepast, wat veel geld kostte. Haar conclusie leek te luiden dat het meer kostte in Belgie, maar niet met meer resultaat... Dat zij ook AH hadden geprobeerd, maar dat de resultaten niet bewezen zijn (bevestigt internet idd).

Lief was wel dat ze erop inhaakte en zei dat ze ook echt wil dat wij zwanger raken, dat ze met ons meeleeft en echt kijken naar de mogelijkheden.

Ik vroeg hoever deze bij hun gaan voordat je wordt 'opgegeven'. Ze noemde 'als de kwaliteit van de embryo's heel slecht is' of als er geen embryo's onstaan. Ze was wel eerlijk, wat ik wel waardeer.

(Vraag van ICSI ipv IVF had ik gisteren al gesteld, daarop antwoordde ze dat dat in ons geval geen meerwaarde had, had ik al opgeschreven gisteren!)

Uit zich zelf vroeg ze toen hoe ik erover dacht om 2 embryootjes (als ze er zijn dus) terug te plaatsen, met de kans voor de complicaties). Was erg blij dat ze dit vroeg, omdat de statistiek toch uitwijst dat de kansen op een zwangerschap dan hoger liggen. Wij staan hier beiden achter.

Enerzijds vond ik het dus wel een heel positief gesprek hoor. Anderzijds merkte ik wel dat sommige onderwerpen wel redelijk kort af werden gedaan. Nou ja. We wachten af.

Gisternacht heeeeel erg fijn geklust :) Zo fijn dat vriendlief nu al in diepe coma ligt :). Mócht 'm nog proberen wakker te maken...

Wanneer denken jullie eigenlijk dat mijn eitje gesprongen is / springt als ik gisterochtend 09u een :) ++ ovutest had? Dan hebben we toch zeker een kansje als we afgelopen nacht hebben geklust? Kan het vannacht ook nog gezellig maken hoor, you never know.. :)

Verwacht anders rond 3/4 januari mijn ongie (dus zonnetje, dan lopen we redelijk gelijk op!!!).

Nou meiden, tot zover dit mega-lange verslag. Ben benieuwd naar jullie reacties :)

Liefs en een kerstkus!
    xxx

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Nieuw / anders komende ronde is dus:

- cetrotide ipv decapeptyl
    - 300 menopur ipv 225
    - terugplaatsing op dag 4 na punctie ipv dag 3
    - als er 2 emmy's zijn, 2 emmy's tp ipv 1

xxxxxxxxxx

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Juulzon lieverd, sorry heb het niet direct gevonden maar in welk zh ben je geweest nu voor dat gesprek??

Hier overigens zoals je weet heel tevreden over jette ( brussel)

En zag Inshallah staan:)
    Insha'Allah worden jullie beloond met een mooi wondertje!!
    lees nog altijd met je mee:)
    xxx

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Thnx Elif! Eliefke, maak ik ervan :). Loop in Leiderdorp. Hoe voel jij je? Heb je nog een mooie buikfoto :) ?

xxx

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lieverd ik moet morgen weer een nieuwe maken, de kleine is al goed ingedaald.
    Maar binnen zit alles nog hoog en droog.
    Momenteel is hij binnenin een hele verbouwing aan het houden.

Merk dat in NL ze vaak heel raar zijn, en op alles zeggen nee heeft geen nut!!

Je maakt me wel heel nieuwsgierig hoe je op het woord inshallah bent gekomen:D

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @juulzon: hier is ook heel vaak door mensen van buitenaf geadviseerd dat ik naar een psycholoog moet, omdat ik ook zo vaak met mezelf in de knoop lig. Maar tot op heden heb ik daar ook geen zin in gehad. Zo iemand probeert je een andere kijk op de situatie te geven.

We lopen inderdaad gelijk op dan. Dus wie weet zien we elkaar wel eens.

Geen ervaring met het buitenland en ga daar zelf ook niet heen. Weet nu al dat mijn man dat niet ziet zitten en ik ook niet wat betreft afstand.

En hier ook regelmatig last van emotionele reacties hoor en gevoelens van onmacht.

Gelukkig wel een ander schema voor je

Je ei springt tussen de 24 en 36uur na de positieve ovutest (36uur na de lh-piek, maar die weet je niet precies) En je bent dan nog ongeveer 12uur vruchtbaar. Dus nog een gezellige nacht kan best, maar zou het alleen doen als je zin hebt.

knuffel voor jouw en gelukkig wordt je huisje al wat warmer.

14. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Juulz, meid kom je even een dikke knuffel brengen. Dat je soms emotioneel bent en dat je met het zwanger worden leeft is echt niet gek. Nu kan het zeker geen kwaad om er met iemand over te praten.
    Ik heb zelfs nu ik een klein meisje heb nog regelmatig last van het hele mmm gebeuren dat ik soms zelf ook denk had ik toen maar met iemand gesproken. Even alles van je afpraten is dan ook erg fijn.
    Hopelijk lucht het een beetje op en wordt je er wat rustiger onder.
    Want er totaal niet meer aan denken kan gewoon niet.

Er zijn nu in ieder geval duidelijke afspraken, dat is heel fijn.
    En je hebt goed geklust, dus wie weet.

Ik duim heel erg hard voor je en dit keer steek ik nog meer kaarsjes voor je aan!!

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Lieve Juulz, ik heb ook gevraagd of ze wilde samenwerken met gent, maar daar stonden ze niet voor open.
    Mijn man heeft een tel gesprek met mck aangevraagd, ze wilde de redem niet geven.

Ik hoefde niet te smeken alleen te lusiteren naar de arts in Gent en ze was zo lief. Ik ga ivf krijgen omdat ze met medicijnen kunnen proberen om mk te voorkomen.

Ik loop bij een maatschappelijkwerkster in het zkh LUMC en zij is geweldig. ze praat niets op je in. Ze luistert en geeft advies. Ik hoefde ook niet elke week te komen en als ik in een dip zat, mocht ik haar mailen of bellen. Zodra ik zwanger ben, ga ik ook gelijk naar haar toe alleen al om mijn angst te uiten.

Ik wens je heel veel succes

Knuffel

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lieverd als je er behoefte aan hebt om met iemand over te gaan praten moet je dat doen.
    Maar laat het je niet aanpraten!
    Je weet zelf toch wel qua gevoel wat je prettig vind.
    Dank je wel voor je lieve pbtje!
    xxxx

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    He lieve Juulzon,

Zo, dat is een heel verhaal ;) maar wel een heel duidelijk verhaal! Fijn om het even lekker van je af te schrijven he!

Over dat psych-gedoe:
    Ik heb ook gesprekken met een psych gehad. Toen ik mezelf maanden naar de hel moest spuiten (ehh ik bedoel in de overgang spuiten met eerst een poosje Lucrin en daarna Decapeptyl) werd ik verschrikkelijk. Ik kon alleen maar huilen, huilen, ruzie maken, huilen, krijzen, janken, huilen en ruzie maken. Soms in deze volgorde, soms in een ander ;)
    Toen ik te horen kreeg tijdens een gesprek dat ik mezelf nog langer in de overgang moest spuiten werd het me te veel. Ik ben toen een beetje ingestort: lees: ik moest hartstikke janken bij de arts in de kamer. Maartman en de dokter waren het met elkaar eens dat wat gesprekjes met een psych me wellicht goed zou doen. Arts zou een afspraak regelen bij de psych in het ZH. Nu bleek de psychs in het ZH geen ervaring te hebben met MMMeisjes. Ik kwam bij een jonge griet die een stuk of 5 geboorte kaartjes in het vensterbank had staan en geen idee had wat een FM was, wat hormonen spuiten betekende en wat het uberhaupt betekende om ongewild kinderloos te zijn en zo hard aan het vechten te zijn. Wel vond ze het goed van mij hoe ik er mee om ging en vond ze dat ik alles wel op een rijtje had. Na 2 gesprekken was ik er wel klaar mee en ben ik er mee gestopt.

Verder heb ik ook een poging tot een cursus: 'omgaan met je onvervulde kinderwens voor zowel uitbehandelden als nog in de MMM zittende meiden' gevolgd. De cursusleidster begon haar cursus met een verhaaltje. Mevrouw was ook onder behandeling geweest maar besloot dat allemaal niet te willen en besloot te stoppen met behandelen en samen lekker te genieten van het vrijen en er niet meer mee bezig te zijn en ja verhip: ze raakte zwanger. Met wens voor 2e wel weer de molen in en alleen IUI of IVF zou kunnen maar met er niet mee bezig zijn en uit de MMM te stappen werd kind 2 verwekt. Yeah right. Ik had een kotsbakje nodig en wenste mijn geest niet met dat soort onzin te vervuilen. Echt, kan als je het grappig vind wel eens de link van haar website naar je mailen, kun je lachen. Maar gewoon te triest voor woorden.

Wat ik wil zeggen: iedereen beleefd het allemaal op een andere manier en als jij behoefte zou hebben aan een psych oid dan moet je dat doen, maar je kunt het niet doen omdat anderen dat nodig vinden (die cursus was op aanraden van de gyn... :$ Niet dat ze wist wat het precies inhield, want ze had dat foldertje pas net gekregen en had zich er nog niet in verdiept...)
    Ik had niets aan een psych of een geitenwollensok maar sommigen wel. Van jou heb ik echter wel het idee dat jij het allemaal wel op een rijtje hebt. Je schrijft een hoop, uit een hoop in je gedichten en weet volgens mij wel de mensen te vinden om het er over te gaan hebben. Krijg altijd de indruk dat vooral je vader en je broer hele dierbaren voor je zijn. Het is dus niet verplicht om een psych nodig te hebben. In mijn ogen is het niet meer dan normaal als je je in deze tijd wel eens of wel eens vaker dan wel eens flink kut voelt want het is ook allemaal gewoon kut.

@ Cetrotide:
    Wat een domme gyn! Er is wel zeker een verschil: bij POF (Pre Overieel Falen, POF is dus een handige korte afkorting van vervroegde overgang) meiden is het zo dat Lucrin dan wel Decapeptyl vaak te veel de boel platlegt waardoor je heel weinig eieren hebt en/of mindere kwaliteit. Bij deze meiden is Cetrotide vaak beter aangezien Cetrotide de boel minder plat legt en dus meer en betere eitjes.

@ 300 eenheden Menopur:
    Kan ze je AMH ook ff prikken? In combi met je FSH?
    300 eenheden klinkt wel goed om te proberen, maar mocht je AMH net zo bagger zijn als die van de andere POF'ers dan is 1 of 2 ampullen extra geen gek idee. Maar niet zelf dokteren hoor!! Niet zonder bloedonderzoek zomaar een extra ampul er in jassen omdat deze gek het hier over heeft hoor!!

@ Utrogestan:
    Waarom zo snel al stoppen?
    Met een punctie word het follikel gesloopt als het eitje er uit wordt gehaald. Het geel lichaam is om die reden soms minder goed in staat om goed wat progesteron aan te maken. Je zou kunnen vragen of je wat langer met dat spul door mag gaan. In veel ZH'en laten ze je niet voor niets het langer gebruiken.

@ AH:
    Yeah right! De enige reden dat Belgen naar NL komen is omdat in BE IVF en ICSI vele malen duurder is dan in NL.

@ 2 emmy's per keer TPen:
    Goeso!

@ ICSI ipv IVF:
    Nou ze heeft daar niet helemaal gelijk. Er zijn POFertjes waarbij hoe goed het zaad ook is, de eitjes toch wat minder goed in staat zijn om bevrucht te worden ivm een hardere eierschaal.
    Maar dit is niet standaard het geval.
    Bij mij was het bij de 1e IVF in Dusseldorf zo dat ik 9 eicellen had, 5 bevrucht
    2e IVF in DD: 8 eicellen, 3 bevrucht
    3e IVF/ICSI in DD: 11 eicellen, 2 bevrucht (en eentje viel voor de TP al af).

Dus bij ons hadden we niet extra bevruchtingen met ICSI. Maar er zijn gevallen waarbij het wel op gaat. Maar niet bij iedereen dus.
    In DD zijn ze trouwens eerder geneigd als je ICSI wilt, dat je dan ook ICSI krijgt. Daar betaal je namelijk extra voor de ICSI. In NL krijgt een ZH voor zowel IVF als ICSI hetzelfde van de verzekering dus ze hebben er helemaal geen baat bij als een IVF'er voor ICSI gaat want dan hebben ze meer kosten maar krijgen ze niet meer terug van de verzekering.

@ zelf klussen:
    Goeso!! Hoe verdomde moeilijk het ook is, probeer dit soort momentjes te vinden en het te koesteren. Saampies genieten van elkaar is nodig in dit kloterige traject.

Zooo!! Dat was mijn 'zieke' :p geest over al die onderwerpen die je aanhaalde ;)
    Hoop dat je er iets aan hebt en als je we eens wilt spreken, je mag me ook altijd PBen hoor!!

Kussie!!!

EDIT:
    Frommelmara ;)
    Niet iedereen die het heeft gebruikt is er heel tevreden over hoor!! Ik heb deze keer nog nooit zo weinig bevruchtingen gehad, maar wel zwanger dus ik ben er nu wel redelijk happy over, maar Sikki en Marjah zijn er minder enthousiast over.

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik zal de info van hier even goed onthouden wat Maartje schrijft.
    Hier bij iui ook al veel hormonen nodig voor minimale aantallen eitjes. Dus als de decapeptyl al snel te veel plat legt hier ook misschien minimale eitjes.

Oorzaak bij ons is het zaad van manlief, dus hier bekijken ze per keer of het ivf of icsi wordt. Of beide misschien wel.

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Maartje! THNX! FIjn dat je zo uitgebreid antwoord!
    Hier heb ik best wat aan! Mijn AMH en FSH is dus onderzocht, maar heb de cijfers niet. Zal MCK even bellen / mailen om de exacte cijfers te vragen. Ze zeiden dus dat het een grensgeval was, dat ik nog net niet id vervroegde overgang was. Een rede kon ze niet geven. Zit nl niet id familie en heb - voor zover ik weet - geen ziektes gehad.
    Ben erg blij wat je schrijft over de cetrotide. Voor mijn gevoel legt het echt teveel plat namelijk. Heb bij een IUI met Puregon namelijk een keer 5 eitjes gehad (groeiden er uiteindelijk 2 door en was niet zwanger, maar dat terzijde) en nu met de menopur deca maar 1...

Heb zelf een beter gevoel bij dit schema en hoop maar op een mooie groei en dat er eitjes zullen zijn van goede kwaliteit....

En wat betreft de pych, tja. Het is niet zo dat ik standaard niet wil. Heb in het verleden na een fikse verbroken relatie (huwelijk wat niet doorging toen ik een soort van bleu kuikentje was) ook bij een psych gelopen, die erg fijn was. Voor toen. Maar nu.. Als vriendlief het graag wil, ga ik mee. Maar wat Maartje schrijft, uiteindelijk is het toch jijzelf die het verdriet een plekje moet geven, met wie je er ook over praat. Voor mijn gevoel is het nog niet de tijd. We zullen zien (maar herken jouw type verhaal wel Maartje, als ik straks ook zwanger ben, gaan we toch maar eens voor dat boek..... ;) ! Weet zeker dat we er wat van kunnen maken!!!).PB ook jou nog! Maar thnx again!

Elif: jij ook bedankt voor je lieve PB-tje terug, skatje! PB je gauw weer terug!

Angelica: *stevige knuff terug en een glimlach!* Wel fijn dat ze in Gent zo lief zijn. Ga je nog wel eens uithoren :) over het traject daar / kosten / verzekering e.d.

Marsim: lieverd!!! Als het aan jouw kaarsjes had gelegen was ik inmiddels al wel voor de derde keer zwanger geloof ik en had ik reeds 2 baby's :) :) ! Dit keer waren het misschien wel wonderkaarsen :) ! Knuffffff

Zonnetje, weet je wat ik achteraf wel eens denk, waarom ze niet gelijk die bloedwaarde hebben onderzocht... Enerzijds snap ik het wel, er moet een indicatie zijn. Anderzijds denk ik: als ze het eerder hadden gedaan, hadden ze gelijk andere medicatie kunnen geven bij IVF. Misschien dat je het nog eens kunt overleggen? Bloed moet op dag 3, 4 of 5 afgenomen worden, zonder hormonen te spuiten. Misschien toch eens navragen???

Lieverds, ga zo naar bed! SNOT verkouden!

Morgen weer even jullie persoonlijk schrijven !!!

Kuzzzz!

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Maartje! THNX! FIjn dat je zo uitgebreid antwoord!
    Hier heb ik best wat aan! Mijn AMH en FSH is dus onderzocht, maar heb de cijfers niet. Zal MCK even bellen / mailen om de exacte cijfers te vragen. Ze zeiden dus dat het een grensgeval was, dat ik nog net niet id vervroegde overgang was. Een rede kon ze niet geven. Zit nl niet id familie en heb - voor zover ik weet - geen ziektes gehad.
    Ben erg blij wat je schrijft over de cetrotide. Voor mijn gevoel legt het echt teveel plat namelijk. Heb bij een IUI met Puregon namelijk een keer 5 eitjes gehad (groeiden er uiteindelijk 2 door en was niet zwanger, maar dat terzijde) en nu met de menopur deca maar 1...

Heb zelf een beter gevoel bij dit schema en hoop maar op een mooie groei en dat er eitjes zullen zijn van goede kwaliteit....

En wat betreft de pych, tja. Het is niet zo dat ik standaard niet wil. Heb in het verleden na een fikse verbroken relatie (huwelijk wat niet doorging toen ik een soort van bleu kuikentje was) ook bij een psych gelopen, die erg fijn was. Voor toen. Maar nu.. Als vriendlief het graag wil, ga ik mee.

Maar wat Maartje schrijft, uiteindelijk is het toch jijzelf die het verdriet een plekje moet geven, met wie je er ook over praat. Momenteel vind ik steun hier, van jou. Van jullie! Daarnaast inderdaad hele lieve ouders (vader idd, maar moeder ook! Steunt me op een hele fijne, niet bemoeierige maar lief-luisterende manier). Broers ook. En mijn dichtjes idd...

Voor mijn gevoel is het nog niet de tijd om het met een 'buitenstaander' te delen. Maar we zullen zien (Herken jouw type verhaal wel Maartje, van die cursussen... en dan die psycholoog die niet eens wist waar ze het over had... bijna hilarisch...!) als ik straks ook zwanger ben, gaan we toch maar eens voor dat boek..... ;) ! Weet zeker dat we er wat van kunnen maken!!!).PB ook jou nog! Maar thnx again!

Elif: jij ook bedankt voor je lieve PB-tje terug, skatje! PB je gauw weer terug!

Angelica: *stevige knuff terug en een glimlach!* Wel fijn dat ze in Gent zo lief zijn. Ga je nog wel eens uithoren :) over het traject daar / kosten / verzekering e.d.

Marsim: lieverd!!! Als het aan jouw kaarsjes had gelegen was ik inmiddels al wel voor de derde keer zwanger geloof ik en had ik reeds 2 baby's :) :) ! Dit keer waren het misschien wel wonderkaarsen :) ! Knuffffff

Maria: hoe gata het met jou meis??? Spannend hé, deze dagen... Ook jouw kaarsje brandt!

Zonnetje, weet je wat ik achteraf wel eens denk, waarom ze niet gelijk die bloedwaarde hebben onderzocht... Enerzijds snap ik het wel, er moet een indicatie zijn. Anderzijds denk ik: als ze het eerder hadden gedaan, hadden ze gelijk andere medicatie kunnen geven bij IVF. Misschien dat je het nog eens kunt overleggen? Bloed moet op dag 3, 4 of 5 afgenomen worden, zonder hormonen te spuiten. Misschien toch eens navragen???

Lieverds, ga zo naar bed! SNOT verkouden!

Morgen weer even jullie persoonlijk schrijven !!! (Ga morgen met mijn broers kerstacadeautjes shoppen!)

Heb hier 'Onze Kaarsjes' voor mooie eitjes, bevruchtingen, mooie innestelingen en beebjes die nog verder moeten groeien :) branden hoor!!!

Kuzzzz!

Deel Deze Pagina