Onschuldig! Maar ehhh oeps! Wat naar dat ze dat gevoel heeft en dat ze dat niet waardeert. Kan me wel voorstellen, al had ik (en meerdere dames van zp) ook zo'n contact met über S uit dd. Groetjes en knuffie daar in je holletje...
Heb een vraagje aan Wie Er Meer Van Weet of Ervaring heeft met schildklierafwijkingen... Na onze afgelopen mislukte cryo-poging, moest ik toch (protocol) bloed laten prikken om de HCG-waarde te bepalen. Nu wist ik al dat hier niets uit zou komen, dus besloot ik dat het een goede gelegenheid was om mijn andere bloedwaarden ook weer eens te bepalen. Vandaag kreeg ik de uitslag pas. Het bloed is geprikt op 23 februari, 2 dagen voordat ik echt mega-ongesteld werd (wat maar 1 dag duurde en daarna nog een beetje), maar wel al wat bruinverlies had. Het was 15 dagen na de terugplaatsing. Waardes waren: HCG >0 T4 11,5 (was in juli en in juni 11,6) TSH 3,2 (!) (was in juli 1,6 en in juni 1,5) T3 1,8 (was in juli 1,7) Ijzer 5 (!) (in juli 23, met ijzertabletten en in juni was het 7, zonder. Erg laag dus zonder supplementen...) Vit B12 594 (zonder supplementen, was in juli 722 met pillen) ijzerverzadiging 10 (ook erg laag dus, was met pillen 41 juli en zonder 13, was in juni) Progesteron 18,5 (was in juli 0,7 en in juni 0,6, maar nu waarschijnlijk nog resten van de utro ofzo???) Mijn ijzer is kennelijk van nature echt aan de lage kant. Zou dit nu ook nog van invloed kunnen zijn op de innesteling? En hetzelfde geldt voor die TSH. Volgens de huisarts is deze in orde (alles onder de 4 is ok), maar volgens de schildliervereniging is het toch te hoog... Om zwanger te worden moet deze rond de 1 zijn... Wat denken jullie? Vraag me af of het met zulke waardes wijsheid is om aan een volgende poging te beginnen. Bah, voel me nu nog meer down xxxx
Hoi, het enioge waarover ik iets durf te roepen is over hemoglobine (Hb). Wat is er dus precies gemeten? ijzer, ferritine of Hb Ik neem voor het gemak aan dat je Hb is gemeten. Een te laag ijzer SCHIJNT een niet bevorderlijke werking te hebben op zwangerschap. Je immuunsysteem schijnt iets geactiveerd te kunnen orden, omdat je lichaam al bij voorbaat denkt dat ie het niet aan kan. maar dat SCHIJNT! zo te zijn... kan geen wetenschappelijk bewijs op internet vinden. Ik heb dit ooit van een arts vernomen hier op zp.
Hi Marjah! transferrine (TRFE) is gemeten, was 2,7 (vorige keer ook) ijzer (FE) was 5 ijzerverzadiging (FEVZ) was 10 Heb net met Maartje al een mail opgesteld om deze vraag eens aan haar dok voor te leggen en heb de prof mijn vragen ook al gesteld. Vooral omdat ik het een groot verschil vind dat mijn TSH ineens zo hoog is in vergelijking tot vorige keer. We bellen gauw even voor een deet!!! Liefs! En ook voor de rest: KNUFFEL!!!
Hey juul, gaat het een beetje of overheerst het downgevoel? Fijn dat je zoveel steun krijgt van forum-dinnetjes ik weet niet heel veel van schildklierafwijkingen, het enige wat ik weet is van een vriendin die nu ook in gent loopt waar een te traag werkende schildklier is vastgesteld, ze wilden bij bepaalde tsh-waardes niet eens overgaan op terugplaatsing/ starten vd behandeling dus mij lijkt dat ze hier in gent toch wel heel zorgvuldig mee omgaan? Ik hoop dat je snel antwoorden krijgt en dan niet alleen nu maar voor je toekomst ook. Heel veel succes en ook een beetje sterkte...! Dikke knuffel!
Juul idd lijkt je schildklier waarde verstoord en moet die rond de 1 zitten, mijn ha gaf ook steeds aan beneden de 4 is goed tot ik na veel aan dringen en bemoeienis van een attente gyn bij de internist terecht kwam en toen moest hij rond de 1 zitten, en zeker beneden de 2. Daarna was ik zwanger en belangrijk bleef ik het ook, ik wil niet zeggen dat het daar 100% door komt maar zou zeker het in Gent aankaarten..
Ricmar, dankjewel voor je antwoord. Weet jij hoe lang het duurt voordat je schildklierwaarde normaal is? Hoe lang duurde dat bij jou? Ben zelf erg benieuwd waarom het bij mij ineens zo gestegen . Had de Prof nog gemaild en ze gaf als antwoord: Doorverwijzing naar een internist of endocrinoloog lijkt me niet zeer opportuun, vermits geen enkele waarde van die aard is dat ze een behandeling noodzakelijk maakt. Dat betekent niet dat u geen Thyrax kan opstarten. Wij bevelen dat aan bij patiënten met een geschiedenis van herhaald IVF falen bij wie het TSH meer dan 2.5 bedraagt. Uiteraard kan u ook opnieuw ijzertabletten innemen. Een hard bewijs voor het verband met innestelingsfalen is er niet, maar ook niet voor het omgekeerde. Zowel Thyrax als ijzer zijn goedkope en veilige behandelingen, en daarom beveel ik het dus aan. Ik hoop dat u hiermee verder kan, En nu is mijn volgende probleem... Waar kan ik zo snel bij een internist terecht??? Overal wachtlijsten... Weet nu niet of we wel of niet door moeten gaan komende maand... Wat haat ik dit stomme lichaam toch... Bah. (sorry allemaal dat ik zo somber ben de laatste tijd...) xxx
Lieve Juulz, ik heb geen antwoord op jouw vragen. Je somber voelen mag na alles wat je heb meegemaakt. Het enige wat ik wil is je positiviteit sturen. Hopelijk zal de zon snel achter de wolken vandaan komen en zal je uit je holletje te komen. In elk geval een enorm dikke knuffel!!!!!!
Juul ik weet zo niet meer hoe lang het geduurd heeft, maar kan een gyn je niet intern naar een internist verwijzen ik kon toen vrij snel terecht en eerlijk gezegd zou ik geen nieuwe pogingen doe voor je waardes goed zijn...
Idd wat ricmar zegt. en rondbellen heb je vast al gedaan. maar misschien kan een gyn de zaak verspoedigen? Snap je twijfel om door te gaan deze maand! Hoop dat je snel bij een internist terrecht kunt!!
Hele snelle, korte update, voordat ik weer eens een ouderwets lang epistel kom dichten hier... Nadat ik dit weekend veel heb zitten piekeren over die schildklier, uitstel etc. had ik de prof dus gemaild. Vanmorgen mailde ze alweer terug (echt bijzonder!!!). En heb haar inmiddels ook gesproken! Blijf het echt top vinden hoe ze omgaat met haar patienten (in elk geval met mij!). Plan de campagne van de prof: Ik ga aan de Thyrax, 0,025mg. Ze verwacht dat mijn TSH hiermee heel snel zal dalen en mijn T4 zal stijgen. Ze vindt dat we absoluut deze ronde voor de Pipelle kunnen gaan en zodra ik weer ongesteld wordt, weer met spuiten an gaan beginnen. Ze geeft aan dat zij het niet noodzakelijk acht om me naar een internist te sturen, omdat ik wel binnen de referentiewaarden val. Alleen geeft ze aan dat bij herhaaldelijk IVF-falen het kán liggen aan de schildklier, maar dit wetenschappelijk niet is aangetoond. Echter, ze vindt het dus wel het proberen waard om Thyrax te proberen. Omdat er dus al snel resultaat zichtbaar is, vindt zij dat we gewoon, conform plan, door moeten gaan!! Dus, ze heeft vandaag een receptje uitgeschreven en heb nu Thyrax in huis en begin morgen. Kan in Gent ook mijn bloed laten prikken over een maandje - als we er een keer voor een echo zijn - om te zien wat het doet. Maar zij is ervan overtuigd dat de TSH dan alweer gedaald zal zijn. En, ook de afspraak voor de Pipelle is gemaakt: aanstaande maandag om 09u15, door de prof. zelf (had ze aangegeven). Verwacht al wel enkele dagen daarop ongesteld te worden, maar ach: dan kunnen we weer van start! Denk dat ik vannacht na dit onrustige piekerweekend, weer wat lekkerder zal slapen. Langzaam maar zeker durf ik weer uit mijn holletje te kruipen!!! In elk geval SUPERlief dat jullie hier wel even om het hoekje zijn blijven kijken, geeft steun!!! Chantal, je hebt hier in elk geval genoeg gelezen over mijn bevindingen in Gent!!! Ben er nog niet zwanger geworden, maar de persoonlijke aanpak is er zeker en ze bieden ook veel onderzoeksmogelijheden. Ga nu even douchen en van de avond genieten. PS Maartje, als je hier ook meeleest,nogmaals MEGA dikke knuffel voor alles!!! En succes morgen!!! Vind je een KANJER!
Mooi plan de campagne Alleen jij al Thyrax in huis?? Haha heb ik jouw paps voor niets betrapt op van de soepopscheplepel te likken, heel stiekem in de keuken hahaha. Was een heel grappig momentje, ik kwam aanrijden, parkeerde mn auto, zag hem al in de keuken en net op het moment dat ik op het raam klopte... Zat hij aan de soeplepel te likken Hij nodigde me nog uit voor een bakkie, maar manlief had het eten klaar staan. Ik moest je paps beloven dat ik de volgende keer wel echt een bakkie ging doen hihi. Thnx voor succeswens en je geslijm Ohja... Je bent selluf een kanjer!!
Wat een fijn nieuws Juul. En wat heb jij een toffe arts zeg!!! Kom maar langzaam uit je holletje, want.....dan weer spannende tijden!! Ik ga 1000 kaarsen branden hier geloof ik!!!
Juulz, jij bent weer strijdvaardig lees ik. Wat enorm fijn dat de arts zo voortvarend is en je direct kan starten met het oplossen van het probleem. KNUFFF!!!!
Juulz, klinkt weer goed allemaal! Ik blijf je volgen. En wat een heerlijk mens hè die prof! En ik snap wel dat ze het niet tof vindt als iedereen haar persoonlijk mailt. Zelf zou ik er ook niet op zitten wachten dat iedereen mij persoonlijk mailt. Ze kan natuurlijk een max aantal patienten aan en wilt niet mensen zomaar in de kou laten staan. Goed te horen dat ze zelf de pipelle wilt doen. Bij ons deed ze ook het liefst alles zelf. Ook de fm's. En sowieso de tp's altijd van haar gehad. Sommige gevalletjes wilt ze helemaal zelf in de hand houden. Succes!!!
Meis je blijft in mn gedachte! Hoop dat je je weer op de zon kunt richten langzaam aan maar neem de tijd die nodig is. Ik wil graag meteen naar Gent, nu mn manneke nog over halen. Die wil eerst een poging hier, maar in ons zkh vriezen ze alleen Atjes in. En ik hoop nog steeds dat ze toch een oorzaak vinden waarom het niet lukt zodat er een andere aanpak kan worden verricht. Succes meis, hoe ist tussen jou en juulman?
Juul heel goed zet hem op met de thyrax en hopelijk volgende poging een positief resultaat. ik blijf stug duimen ... gun het je zo (anderen ook hoor begrijp me niet verkeerd)