IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve lieve meelezende forumvriendinnetje!

Vanuit de auto met mijn lieve paps als chauffeur weer even een kerseverse update uit Gent.

Had vandaag dus weer een echo en wel door de prof zelf.
    Mocht bijna gelijk op de stoel, nadat ze even de stand van zaken had doorgenomen en keek wat er van de vorige echo was opgeschreven.

Het baarmoederslijm was 8,2 cm, mooi dik.
    We begonnen rechts... Nog altijd 3 follikels... En nog altijd klein (9, 10 en 11mm). Ze zei dat het ook nog vroeg was, dat ze no door konden groeien.

Toen naar links... "Vergeet u wat ik net zei", gaf de prof aan waarbij ze me aan keek en naar het beeldscherm wees.
    "Het is duidelijk dat de linkerkant dominant is". Ze telde hier een viertal follikels met een gemiddelde diameter van 13,5 , 12,5 , 12,5 en 13,5 mm. Dus waarschijnlijk, net als de vorige keer, weer een viertal kanshebbers. Ze zei dat die kleintjes nog een groeispurt zouden kunnen maken, maar met zekerheid kon ze niets zeggen...

Welnu, het plan... Zaterdag of zondag terugkomen...? Toch maar zaterdag. Afhankelijk van die echo zal ik zaterdagavond of zondagavond de Pregnyl gaan spuiten en zal maandag (2e Paasdag) of dinsdag de punctie zijn.

Vervolgens vroeg ik de prof of het mogelijk was dat zij zelf de TP zou doen. Ook gezien mijn vorige ervaring met de cryo, waar ik achteraf gewoon een slecht gevoel bij heb, want dat ging niet echt vlekkeloos (understatement). De prof ging gelijk in haar agenda kijken.

Ze gaf aan dat de terugplaatsing dan wel op dag 5 zal gebeuren ipv op dag 3. Maar, hier gaven ze toch eigenlijk ook steeds meer de voorkeur aan, omdat ze dan meer zicht hebben op het doordelen van de embryo's. Wel gaf ze aan dat er dan ook een kleine kans is dat een zeer gering aantal dag 5 haalt, maar als dag 5 wordt gehaald, heeft het wel meer kans dat het blijft doordelen. Over de kansen op innesteling kon ze uiteraard niets zeggen, want dat blijft een duister gebied voor de wetenschap. Maar goed, daarvoor hebben we nu de pipelle gedaan en slik ik trouw mijn blauwe Thyrax.

Dus: as zaterdag weer vroeg opstaan, want we moeten om 08u in Gent zijn, bij dokter D. dit keer (nooit eerder gehad, een assistent van de prof). Hij zal de prof dan bellen en dan wordt het vervolgplan (zaterdag of zondag pregnyl) besproken.

Al weet ik dat ik misschien weer keihard teleurgesteld kan zijn als er bijv. geen bevruchting plaatsvindt of... nou ja, we kennen alle Stappen Der Teleurstelling inmiddels wel...
    Maar toch heb ik wéér een Goed Gevoel: April moet gewoon doen wat ik Wil :) (wat wij allemaal willen, al klinkt wensen wel wat vriendelijker ;)). Maar jullie begrijpen wat ik bedoel.

Dus, ik duim nog even hard door dat misschien die 3 kleintjes groter willen groeien. Ze worden hoe dan ook aangeprikt, maar ja, de kans dat ze nog rijpen... daar duimen we voor!

Tot zover weer de Gentse update :)

Liefs voor allemaal!!!

Gabrie: dank voor je compliment en lief dat je even speciaal komt aanwaaien! Hoest nu met jou??? Hartje al gezien? Hoe voel je je verder? Zou het leuk vinden je af en toe eens te lezen, mocht je hoofd ernaar staan. X

Chantal: Ik vang al je HCG op!!! Nu hopen dat ik het ook ga aanmaken, met ingang van ehhh. volgend weekend bijvoorbeeld :) !

xxxx

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    goed niews dus! duimen weer volop in beweging!
    succes alvast

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wel goed nieuws... Al had ik heus wel heeeeeel stiekem gehoopt dat alles mooi zou zijn doorgegroeid, want we moeten het eigenlijk iedere keer hebben van emmy's dmv verse punctie.. En laten die puncties nu niet onbeperkt vergoed worden...
    Maar goed, als er er maar 1tje blijft plakken... ben ik al blij. Wel 8,5 maanden lang, dat dan weer wel :) !

xxx

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik duim voor je lieverd.

Ze hebben mijn eitjes nog een kans gegeven en er zijn er 2 ingevroren
    ze gaan niet gelijk weg daar ben ik wel blij mee in gent

de tp had ik ook door haar en het ging perfect.
    Ik weet alleen niet wanneer de innesteling is sommigen zeggen dat een blasto binnen 4dg moet innestelen

PS even als vroege testen onder ons. mijn testen zijn nu negatief

5. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Dit zijn gewoon prachtige paaseitjes meis! De duimen gaan weer in de draaistand.

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Thnx ;)!

@Angelica, dank nog voor je PBtje. Dus jij hebt ook dag 5 TP gehad en nu 2 prachtige blastootjes in je buik! Spannend! Enne, als je test nu omo is, wil dat zeggen dat de Pregnyl echt je lijf uit is... Maakt het alleen maar spannender. Wanneer mag je officieel testen?
    Wat me wel aan het denken (eigen onzekerheid) zette, is dat jij een top aantal eitjes had 14 toch? En daarvan zijn er dus 4 over... Ga je statistisch kijken naar mijn aantal (4 eicellen) dan blijft er niets over :(... Weet wel dat deze beredenering niet echt klopt, maar zoiets schiet dan door mijn hoofd.. Nou ja, we wachten maar af...

(ga jij,vraag van de ene vroege tester aan de andere) nu iedere dag checken of je een streepje ziet :) Of om de dag...? Ik zet DUIMEN AAN....)

Ben nu bijna thuis!

xxx

7. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik test om de dag.

Ik had 18 eitjes. Sommige vielen op dag 5 af en een paar eerder.
    Mijn officiele testdag is 13 april

8. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Lieve Juul,

Even wat anders ik had de laatste keer in DD Synarella gebruikt. Dat heb ik gebruikt om mijn eicellen langer door te kunnen stimuleren.

Uit mijn hoofd waren ze bij de puntie 24 en 25 mm....... Ehh groot he?!
    En dat waren ze alle 4.

Met mij gaat het wel. Volgens de gegevens ben ik nu 9 weken ver.
    Bij 7 weken klopte het hartje ook mooi en was frummel ruim 1 cm.

Eind volgende week de volgende controle.

Ik blijf je volgen!! Kom op eicellen groeien...groeien ...groeien...

LIefs,

9. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Juulzon, ik doe met je mee!! Waarschijnlijk hebben we ongeveer gelijk de punctie... Ik verwacht hem ook maandag of dinsdag... :) Mijn duimen draaien nu dubbel zo hard, voor ons samen op roze.

10. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    mijn duimen draaien voor een zonnig en vruchtbaar pasen...

11. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Laat de paaseieren hun werk doen lieve juulz, het is je zo ontzettend gegund....!!!

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Klinkt erg goed hoor Juulz!
    Laat ze allemaal maar goed doorgroeien.

En ze zeggen dat ongeveer de helft van de verkregen eicellen bevrucht wordt. Maar ja, dat is een gemiddelde natuurlijk.

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    En wel nu, hier even een snelle Gentse update (vanuit de auto):

Vroeg opgestaan (om 05u45 in auto) en weer naar Gent. We hadden dr D., een assistent van de prof. een vriendelijke vrouw. Baarmoederslijm was 9mmm. Toen naar rechts en jawel... er doet 1 van de 3 folli's mee en die was nu 14mm. Links zaten de 4 tussen de 14 en 17mm. Dus... nog even doorspuiten. Maar: er zijn 5 kanshebbers. Mijn eieren hebben kennelijk een lang rijpingsproces.... Moet nu 2e Paasdag weer voor controle en dan waarschijnlijk woe of do. de punctie. Afhankelijk vh aantal bevruchtingen op dag 3 of dag 5 de TP.

Vriendlief zit chaggo naast me id auto.. Hij is moe vh vroege opstaan, morgen weer vroeg opstaan (naar zijn ouders, paasbrunch), ma weer naar Gent, di. weer werken en woe / do weer naar Gent.... En hij heeft het mega-druk op zijn werk op het moment. En ik wilde maandag eigenlijk dan ook nog wel mijn ouders, want die hebben ook nog een paasbrunch en ik vind het ook fijn mijn broer en schoonzus en nichtje weer te zien. Mijn andere broer (met gevolg, de Youknowwho's) zijn op vakantie met vrienden (net zo'n type stel als zij, detail voor Marjah) naar Duitsland, dus die is er niet. Maar goed. Weer een discussie of we dan nog wel of niet naar mijn ouders gaan... *zucht*. Naar zijn ouders moeten we, maar naar mijn ouders... En daar word ik ook weer chaggo van. "Dan ga ik wel alleen" , is dan mijn (volgens hem kinderachtige) reactie. Waarop hij weer zegt: "Dan ga ik morgen naar mijn ouders en jij naar jouw ouders". Waarop ik dan (oké, die is wel flauw) zeg: "Of we draaien het om en we bellen iedereen en dan gaan we morgen naar mijn ouders en maandag naar jouw ouders, want daar rijden we dan toch praktisch langs, terug uit Gent". En nu is hij heeeeel boos op me, omdat ik heb gezegd dat doordat hij moeilijk doet over maandag, ik helemaal geen zin meer heb in dit oh zo vrolijke paasweekend... (werkelijke reden: baal dat mijn follikels zo langzaam groeien en ben zo onzeker over de bevruchting etc.etc. Heb dat geprobeerd uit te leggen, maar komt geloof ik niet aan...).

Dussss, de sfeer zit er weer lekker in...

14. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ach lieve Juul, het is toch ook niet zo vreemd dat jullie wat chago op elkaar reageren? Het vroege opstaan, de lange reizen, de spanning..... Ik zou er volgens mij lekker voor gekozen hebben om thuis pazen te vieren.

Ik denk aan jullie! Es

15. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Lieve Juul,

Misschien iets teveel hooi op jullie vork???? Iets in de zin van HEEL VEEL!! Daar komt door de vermoeidheid ruzie van, herken dat wel.
    Jullie zitten in zoooooo'n drukke tijd!! En onwijs spannende tijd!!
    Eigenlijk zou die hele paasbrunch van beide families ff overgeslagen moeten worden, maar das mijn mening ;). Vermoeidheid + Spanning = killing!!

Anyway, 5 follikels dus :$. Nou das prachtig!! Laat ze maar lekker rijpen.

Nu goed voor jezelf zorgen, voldoende rust nemen. Met de TP moet je lichaam Zennn zijn en in goede conditie. Das belangrijk.

Ik blijf duimen, hopen, bidden ennnnn....STRALEN!!!

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He juulz ik Duim Voor je

Dat is 1 nadeel van gent die Lange ritjes vol met discussies zo herkenbaar denk aan je

17. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @juul, dit moeten ze worden!!
    en die discussies herken ik wel...hihi...

18. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve juulz,

Duim, duim, duim: 5 eitjes, 5 kanshebbers: er MOET gewoon een toppertje bij zitten! Het is trouwens echt geen slechte score hoor!

En wat betreft het geruzie: zolang je weet dat je 100% voor elkaar gaat zijn dit helaas ook de facetten die bij de mmm horen waar niemand rekening mee houdt. De spanning is niet raar, het komt maar even zoals het komt!

Ik denk aan je!!!

19. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ook mijn duimen draaien voor jou!!

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Juulzon, jij heb 5 kanshebbers!!! Wat goed, zeg.:D De combi van alles geeft spanning en dat raak je niet zomaar kwijt. Is je vriend gistermiddag niet even gaan liggen? Dat kan wat meer rust geven.
    Hopelijk hebben jullie toch nog een gezellig weekend. Morgen weer naar Gent... ik duim voor je!

Deel Deze Pagina