IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Lieve Juul ik lees wel mee, maar heb niet de tijd om uitgebreid te reageren.
    Je hebt veel stof tot nadenken gekregen, meis!
    xxx

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hoe gaat ie hier Juulzon???

Knuffel voor jou!

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Juulzon@ Lieverd kom eens onder de steen vandaan!
    En vertel eens hoe het met je gaat, of moet ik me zorgen maken?

4. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Niet stikken in het stof tot nadenken hoor meis!

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    #225 brabbel1988, 31 dec 2010
    Laatst bewerkt: 31 dec 2010
    Moed,, Liefde En kracht is er nodig
    Om jezelf te kunnen zijn
    Tegenover jezelf
    En anderen te leven
    Bij je eigen mening
    En gevoel te blijven
    Als je bent gevallen
    In verdriet en pijn
    Dan weer op te staan
    Verder met het leven te gaan
    Kracht,, Liefde En moed
    In je eigen tempo
    Je mag er zijn
    Want jij bent jij
    De tijd die het je leren zal
    In jezelf blijven geloven
    Nee,,
    Niet het hoofd gebogen
    JIJ,,
    Mag zijn die je bent
    Dat is je levensrecht
    Licht laten schijnen
    Hoofd omhoog
    Donkerte verdwijnen
    Blijf geloven in jezelf
    Geef je moed Warmte en kracht
    Je bent een prachtig mens,,
    Pracht
    Dit is voor jou mooi mens
    Licht,, Liefde,, Warmte En kracht
    Dat is wat ik je toewens...

6. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wat een mooi gedicht brabbel.

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Brabbel, ben er helemaal stil van! Schatje! Dankjewel!

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Een stapel boeken naast me op de bank. De boodschapper, van Kader Abdollah. De psychologie van Acupunctuur en Congo. De krant met tal van jaaroverzichten ligt weer op tafel. Zo goed als uit. De Flair met allerlei feesttips en Places To Be voor Goede Nieuwjaarsfeesten ligt alweer op de weggeefstapel. De Viva halfgelezen onder de gids. Vriendlief schenkt nog een wijntje in. Voor mij een ijsthee. Kaarsjes branden. De lampjes in onze kleine kerstboompje met zilveren hartjes en sterretjes en twee witte vogeltjes (‘lovebirds’) branden zachtjes. De televisie hebben we net pas aangezet. Net zongen Novastar en Kane, nu Rowen Hèze (of hoe schrijf ik zijn achternaam eigenlijk). In de keuken daarentegen staat de Top 2000 weer aan.

Lekkerzit kleren aan. Het vuurtje brandt. Toch een kruikje op mijn buikje. Vriendlief heeft ook zijn stoere joggingbroek en een luie longsleeve aan. Vanavond geen Nieuwjaarsparty, maar knus samenzijn. De afgelopen week ging het eigenlijk heel goed. Na het gesprek anderhalve week geleden in de kliniek, heb ik er toch echt wel weer vertrouwen. De Kerstdagen zijn me ook enorm meegevallen, hoe vol ze ook waren, toch heb ik genoten van de nichtjes van mijn vriend en vooral ook Tweede Kerstdag bij mijn lieve ouders en broers. De kerstcadeautjes die we met zorg hadden uitgekozen waren een succes en heb volop geknuffeld met mijn eigen nichtje en neefje. En daar oprecht van kunnen genieten zonder weemoedig te worden. Afgelopen week was toch weer redelijk vol, nog naar mijn oude woonplaats geweest, naar Harry Potter, vriendlief was jarig en had een klein feestje voor hem georganiseerd (1e feestje in nieuwe huis).
    (’s avonds laat vaak wel even Forum gecheckt en nog even heeel erg gebaald bij de negatieve berichtjes
    L L Was vooral bij Maria echt overtuigd dat het goed zou zijn gegaan en baal dat ik dit hardop heb uitgesproken L L
    . Omdat ik het idee heb dat ik je nu teleurgesteld heb… Stom… Vind het vooral heel oneerlijk dat er geen plakkertje is in je buik meid…)

En dan is het plots de laatste dag van het jaar. Eigenlijk de eerste dag waarop ik even niets hoefde. Nouja, oliebollollen en appelbeignets halen en langs de apotheek voor mijn nieuwe voorraad medicatie… Heb verder lekker liggen lezen op de bank vandaag, wat dvd’s van 24 gekeken en kon genieten van het niets hoeven.

Vanmorgen voelde ik het al een beetje krampen in mijn buik. Daar ik nog steeds een beetje last heb van lichte kramp in mijn buik/darmen koesterde ik nog een klein moment van illustere hoop. Tegen beter weten in uiteraard, maar dat gevoel van hoop is altijd zo fijn. In de loop der middag werd ik toch weer lichtelijk met mijn neus op de feiten gedrukt: een lichtbruine waas bij het afvegen. Grapte nog tegen mijn vriend dat het wel mooi zou zijn als het dan morgen definitief doorbreekt, lekker makkelijk met de cyclusdagen bij houden
    J. We zullen zien.

Toch kwamen net de onvermijdelijke tranen. Even stilstaan bij het moment. Terugblikkend op het afgelopen jaar. Het jaar waarin we na een jaar Clomid de sta naar een speciale kliniek maakten. Hoopvol, verwachtingsvol. Herinner me onze nieuwjaars vorig jaar nog…
    Beginnen met andere medicatie: Puregon en Pregnyl, de 1e IUI. De tweede en derde volgden en … Een klein momentje van geluk! Een positieve test. Voor het eerst in mijn leven op een roze wolk! Uitgerekende datum: 31 december 2010. Vandaag…. Stel je voor… Dan had er een box in de kamer gestaan…. Had ik nog met een dikke buik gezeten of lag er al een klein frummeltje op mijn buik… Ik loop naar het raam, maar het is buiten te mistig om naar de sterren aan de hemel te kijken. Terwijl ik naar onze haard loop waar de vlammen spelen achter het glas, biggelt er een stille traan over mijn wang. Kan er niets aan doen. Starend in het vuur voel ik verdriet en de Grote Waarom vraag rijst weer op. Waarom wil het bij ons niet lukken? De onzekerheid. En de nog grotere vraag, waar niemand een antwoord op weet: Gáát het bij ons lukken? In gedachte laat ik het sterretje weten dat het zo welkom was. Dat ik hem mis. In gedachte vraag ik Het Hoger Iets of 2011 alsjeblieft het jaar mag zijn waarin we misschien papa en mama worden. Of zwanger raken… In gedachte beloof ik dat ik er alles voor heb. Mijn vriend komt achter me staan en masseert mijn schouders zachtjes. “Het komt goed schatje”, zegt hij zacht. “Echt waar. Geloof het nu maar”. Ik verontschuldig me, wil onze gezellige avond saampjes niet verpesten door mijn plotse droefenis van het moment. “Kom eens hier”. Hij pakt mijn hand, trekt me omhoog, drukt me stevig tegen zich aan en omarmt me. Streelt over mijn haar en zegt nogmaals dat het echt wel goed komt. “Kijk me eens aan”. Het vuur weerkaatst in zijn ogen en ik voel zoveel warmte en liefde. En nee, de warmte komt echt niet alleen van het haardvuur. We hoeven even niets te zeggen. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en het is goed zo.

Een laatste terugblik dit laatste uur van een veelbewogen jaar.
    Een eerste vooruitblik dit laatste uur op een kansrijk nieuw jaar.

Een jaar waar velen van ons vol onzekerheid, vol hoop, vol geloof, volop in stappen.
    Een jaar wat ons in ieder geval nieuwe wijsheid zal brengen.
    En wat mij betreft in elk geval een jaar waarin we er hier voor elkaar zullen zijn!

Lieve schatten, wil jullie bij deze ontzettend bedanken voor het afgelopen jaar. Jullie hebben me stuk voor stuk heel veel steun en wijsheid gegeven.
    In gedachten ben ik vanavond dan ook een beetje bij jullie.
    En ik hef straks het glas op een Vruchtbaar 2011!*

Dikke Nieuwjaarskus!

xxx

* En lieve zwangeren of net-mama’s: ook op jullie beebjes!!!

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Juulzon...
    per toeval kwam ik hier terecht en mijn hemel wat raken jouw woorden me zeg!!! zit met tranen dit te typen.

Ik wens jou en alle andere vechtenden een super plakbeeb toe in 2011!!!!!!

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wat lief dat je dat zegt Luckey! Kom af en toe maar meelezen, vind ik altijd fijn! Fijne avond nog en straks lekker vuurwerk kijken en in 2011 een mooi beebje op de wereld zetten!

Nieuwjaarsknuf!

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Goh..........

Ik zit me toch te huilen hier..............

31 december had vooral voor jullie anders kunnen zijn.

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Gisteren de dag dat je uitgerekend zou zijn. Dat is dan helemaal moeilijk inderdaad. Gelukkig heb je een hele lieve familie.

Succes ook voor jouw. En gelukkig heb je je vriend nog die je steunt.

13. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Lieve Juulzoon,

We zijn net terug van een enorm gezellig feestje, zitten nog even na te praten op de bank, en ik weet niet waarom, maar check toch nog even stiekum zp. En kwam bij jou topic uit.
    IK lees met veel topics mee, maar bijna nooit komt het tot reageren. Voelt toch soms een beetje stiekum. Maar ik leef echt oprecht met iedereen mee. Maar sommige berichtjes raken je recht in je hart. Zoals nu. Wat een liefde spreekt er uit je bericht, wat moeten jullie veel van elkaar houden! Ik weet niet waarom maar dat moest ik even kwijt. (en het is niet de alcohol talking, kan ik niet nalaten erbij te vermelden. Ik was de bob) En dat ik, hoe oppervlakkig het misschien ook klinkt met heel mijn hart hoop dat 2011 jullie jaar wordt. Wat een warm nest moet jullie kindje straks in terecht komen.

Groetjes van (een meelezend) vriesje

14. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    lieve juul: wil je heel veel geluk, gezondheid en liefde wensen voor het nieuwe jaar. Vooral een heel vruchtbaar jaar. d En dat onze grootste wens dit jaar uit mag komen.

liefs en een dikke knuf
    dancer

15. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Lieve Juulzon!!

Ik hoop dat 2011 jou jaar mag worden!!
    Een heel fijn 2011 met hopenlijk een dikke buik en een mooi beebje!!

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Lieve Juulzon....Ik hoop dat 2011 voor jullie een veel beter jaar mag worden dan 2010. Ik hoop en bid dat dit jaar jullie liefste wens en droom uit mag komen. Dat jullie strijd om zwanger te worden eindelijk beloond mag worden met een kindje.

Een hele dikke knuffel van mij!

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    ... En ik krijg weer tranen van jullie lieve berichtjes, lieve meiden... Dank voor jullie meeleven aan ons allemaal hier. Als het daaraan zou mogen liggen, hebben we in 2011 een babyboom!!!

En 'stiekem' meelezen klinkt alsof het niet mag, maar dat doe ik ook wel bij sommige topics ;). Dus blijf vooral meelezen :) Vriesje, zie dat jij zo'n beetje hetzelfde traject achter de rug hebt als ik, ook 6 IUI's, lange tijd zelf proberen en nu IVF. Hoop echt dat wij hier met een groot aantal meiden - IVF'ers / ICSI'ers / IVM'ers - de zwangerschapsgolf van 2011 en 2012 gaan veroorzaken!

Alkievalkie (grappige nickname :)), wat hebben jouw kindjes leuke namen!!! Scandinavisch toch? Dank voor je lieve woorden ook :)

Kus voor allemaal!

XX

PS Mijn 'wrange' grapje gisteren is nog uitgekomen ook: Een makkelijke cyclus om 2011 mee te beginnen: 1-1-2011: cyclus dag 1!

Op dag 3 begin ik met de Menopur (300 eenheden) en op dag 7 met de cetrotide....en zal dan mijn 1e echo hebben!!! Dus dat is eh... 7 januari...;) . Lekker makkelijk! (*sprak ze heel vrolijk en energiek, door de lieve steun en lieve woorden die ze net gelezen heeft en haar veel kracht en goede moed geven. Maar diep in haar hart vindt ze het allemaal weer heel spannend en is weer een beetje bang voor de mogelijke realiteit die de hoop weer zou kunnen doen vervagen....*)

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lieve juulzon

Slik slik je hebt het weer voor me kaar:)
    Ik hoop dat 2011 het jaar voor je word meis met een plak beeb.
    En voel wat jij gister voelde dat er een beeb in je had moeten zitten, of eigenlijk al in je armen.

Hier had er ook 1 in moeten zitten of twee, slik voeld zo oneerlijk dit.

Maar jij en ik gaan er weer voor en gaan voor een plak beeb!!

Ik zal je weer steunen waar het kan, en helpen met je vragen lieverd.
    Dikke knuf

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @juulzon: ik loop dat wat achter bij jouw. Ik verwacht maandag pas mijn ongi. En mag maandag bellen wanneer de puregon er dan bij moet (ook als ik eerder ongi wordt).

Best raar eigenlijk, mijn ei was eerder dan jouw ei en ik begin gewoon later met de ivf. Wel balen voor je.
    Ik verwacht ergens pas na 11 jan voor een echo te moeten.

Ps: hier is alles goed geknuffeld hoor. Maar spanning blijft nog wel even bij manlief.
    Succes en hopelijk wordt dit een goede ivf voor jullie.

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Aaaaah, wat lief dat je ook aan mij denk! :) :)
    En idd dit jaar gaat m worden Juulz!

En wel lekker makkelijk om bij te houden 1-1-2011!
    En niet bang zijn lieve Juulz, jij bent sterk, net als de andere MMM meisjes van ons groepje.
    We hebben afgelopen jaar aangetoond dat we het aan kunnnen, en ook dit jaar gaan we t m flikken!
    2011 word het jaar van de verandering!
    Bij jou, bij bij, en alle andere forum-dinnetjes!

Knuffel!

Deel Deze Pagina