IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lief Juultje,
    Je maakt iedereen hier zo nieuwsgierig ;)
    Ik hoop dat je straks met een koppie thee onderhandbereik, met laptop op schoot en een dekentje over je je grijze soort van joggingsbroek ;) heen iedereen hier uit de spanning komt halen.

Dikke kus

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Er waren eens 5 eicellen...
    1 eicel was niet goed genoeg om geinjecteerd te worden,
    4 eicellen waren wel geschikt voor ICSI
    en uiteindelijk zijn er 3 bevrucht...
    (er werden er 2 teruggeplaatst)
    (en 1 werd een cryo...)

Dat laatste weten we natuurlijk nog niet, maar de eerste regels kloppen wel..

Het spijt me dat ik jullie allemaal zo lang in spanning heb laten zitten!!!

Had de afgelopen nacht wel goed geslapen - een warme sfeer scheelt en een boel en wellicht had het vroege opstaan er ook mee te maken ;)...

Toen ik vanmorgen wakker werd heb ik eerst een boek uitgelezen. Dan hoef je er even niet aan te denken... Althans, dat lukt dan beter...Ietsje beter...

Vervolgens heb ik 'mijn lekker zit kleren aangetrokken' en ben maar gaan opruimen en schoonmaken... Weer zo'n afleiding waarvan je denkt dat de tijd sneller gaat...

En toen belde Maartje die me een hart onder de riem kwam steken, al had ik nog niets gehoord. Het rare van deze ochtend was dat ik eigenlijk heel gelaten was. Alsof ik me al voorbereidde op 'Sorry mevrouw, maar er is geen bevruchting opgetreden'.

Toen Maartje even ophing, omdat haar kleine meisje ziek is en aandacht nodig had, werd ik gebeld door Gent... Slik

'Dag mevrouw, ik bel u voor de uitlag van de punctie die u gisteren had... Er zijn 3 bevruchte embryo's. U mag morgen om 09u20 komen voor de terugplaatsing. Deze zal door de professor zelf gebeuren.'

'Wat is er met de andere 2 embryo's gebeurd?'

'Een eicel was niet goed genoeg om te worden geinjecteerd en de andere is niet doorgedeeld. De professor zal het laboratoriumrapport morgen met u doornemen'

'Oké, dank u wel'.

Dit laatste deel van het gesprek heeft Maartje, die weer terugbelde, meegekregen. Ze vroeg gelijk hoe ik me voelde. Maar eerlijk gezegd - en nog steeds - voel ik niet echt dat ik blij ben. Terwijl er wél 3 embryootjes zijn...
    En we een TP hebben...

De rest van de middag weer verder met opruimen. Alsof ik even niet na wilde denken. En vriendlief gebeld natuurlijk.
    'Het zijn er geen 5 en ook geen 4. Het zijn 3 bevruchtingen'
    'oh. En wanneer is de TP?'
    'Morgen om 09u20'
    'Niet zo goed nieuws begrijp ik...?'
    'Tja, ik had natuurlijk stiekem gehoopt dat ze alle vijf bevrucht waren...'
    'Maar we gaan er wel een gezellige avond van maken'
    'Weet je, ik wil heel graag blij en hoopvol zijn, maar het lukt me gewoon niet meer zo goed. Alsof ik nu al weet dat het niet gaat lukken...(stilte)... Denk jij dat het gaat lukken?'
    'Tuurlijk schat, het komt allemaal goed'

Ben toen maar onder de douche gesprongen en heb me opgefrist. Als je opgefrist bent, voel je je tenminste ietsje beter.
    Daarna nog even mijn eigen lieve mamsje gebeld.

(en de tijd vloog dus voorbij, hopelijk begrijpen jullie waarom de update dan ook zo lang duurde...)

En nu? Nu voel ik me nog steeds niet heel blij en daar baal ik van. Ik wil HOOP hebben. En GELOVEN dat het GOED komt.
    Keer op keer die teleurstelling, alsof ik er nu aan gewend ben.. Wat natuurlijk helemaal niet eerlijk is voor die drie strijdertjes daar in een schaaltje in Gent...

De eerste Utrogestans zitten er inmiddels weer in.

En heb bedacht dat ik eigenlijk eens aan de prof wil vragen hoe zij er tegenover staat - gewoon om het te checken - als ze nu eens alledrie worden teruggeplaatst. Hebben we dat niet betere kansen? Bedoel, de kans dat een cryo straks goed ontdooit is immers maar 50%. Dan kunnen we toch beter nu de kans verhogen? En áls de embryootjes het dan niet overleven, sterven ze tenminste op de plek waar ze dat horen te doen: in mijn baarmoeder...

Maar goed... Geen idee hoe zij hierover denkt...
    In elk geval hoop ik dat er twee mooie, hopelijk 4cellige embryootjes worden teruggegplaatst. En ik wil gewoon eens informeren naar mijn idee. Hoewel, mocht er een cryootje kunnen ontstaan, geeft dat ook wel weer een sprankje hoop...

Inmiddels is het alweer 16u geweest en ik krijg zo een bliksembezoekje van Marjah, die in de buurt moest zijn en morgen - duimduimduim als het goed is en haar laatste, allerlaatste cryo goed ontdooit - een TP heeft.

Dus ga even een pot thee klaarzetten.

Nogmaals, het doet me zo onwijs goed en het geeft me zo een warm gevoel dat jullie hier allemaal even komen meelezen. Bekend of onbekend, we zijn allemaal verbonden doordat we een zelfde wens / moedergevoel hebben. En sommige zijn al mama's. En sommigen hebben heel veel geluk gehad en hoefden deze MMM niet mee te maken, maar leven we mee. En anderen zitten er nog middenin... Maar, allemaal met dezelfde liefde voor een kindje. En dat vind ik nu weer zo mooi!

Ik duim ook voor de andere meiden die nog afwachtend zijn, zoals Angelica, voor een nog hoger HCG en het ophouden van bruinverlies, voor de cryo van Marjah en Maartje en voor Iejoor en Gabrie en voor iedereen verder!

Kiekske, mede-Gent ganger, dank voor je PB'tje!
    Als je dit leest kom maar gewoon meekletsen hoor :).

Kortom, blijf maar meeduimen allemaal! Ik duim mee, voor ons allemaal! En ik hoop zo dat ik mijn voorraadje verzamelde meds voor onze allerlaatste poging, mócht deze mislukken *niet aan denken Juulz, niet aan denke, probeer POSITIEF te denken, dat kun je... Je embryo's gáán doordelen en zullen blijven plakken dit keer. Heus!* aan iemand anders mag gaan geven...
    Want, als deze poging niet lukt, zal de laatste poging voor ons ingaan... * NIET AAN DENKEN! FOEI! Hou nu op, focus je op hoopvolle gedachten!*

Kom vanavond weer even gluren!
    (met de gedachten hopelijk wat hoopvoller gestemd...)

Knuffel voor allemaal!!!

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Daar ben je dan!!

3 uit 5 bevrucht!
    Ik zeg geweldig!!

(al begrijp ik natuurlijk wel je teleurstelling).

Maar wat je zegt; hier ga je gewoon zwanger van worden (van een tweeling uiteraard). DUSSSS.
    Komt goed.

Ik duim verder!!

x

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lieverd, soms kun je - ondanks drie (!) kanshebbers.. ;) - niet positief zijn. Kun je niets aan doen en daarmee houd je echt geen zwangerschap tegen. Alleen voorjezelf zou het voor nu wellicht makkelijker zijn om positief te zijn. Maar wat niet gaat, gaat niet. Niet schuldig voelen :)

Ik fik in iedergeval alles voor je af. En stiekem, stiekem is 3 uit 5 best een breezer percentage ;) Meer dan de helft bevrucht! Zie je, ik probeer een lichtpuntje in dit alles te zien. Maar als ik mn waffel moet houden, hoor ik het wel ;)

Ik duim duim duim duim duim duim duim duim duim me helemaal suf, hopende dat... Dat jij ooit halverwege een telefoongesprek ff moet ophangen opdat jij je eigen kindje ff moet troosten.

Je bent een Kanjer. Eentje met de hoofdletter K.
    Geef je Marjah, de TNTdrugdealer :)P), een dikke knuffel van mij??

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Oh, de tranen rollen over mn wangen......
    Ik herken dat gevoel nog zo goed....
    Zo lang geleden voor mij, maar nog zo vers....

Toch vind ik t een mooie score!
    Het is dan wel niet waar je op gehoopt had, maar toch 2 tp, en 1 reserve.
    Nu lekker broeden op die 2 draakjes, succes morgen!

Duimen draaien hier door.
    Dikke kus lieverd! :)

6. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Jeemig de Peemig.........wat een GOED nieuws!

En mij dan zo in spanning laten zitten...bah bah!

Natuurlijk zit hier het gouden EI bij...of nee, misschien wel 2!

Heel veel succes met de TP en we gaan weer 2 weken lang duimen draaien.

Maar .....mijn duimen draaien vanaf nu voor Marjah...

Vanaf zondag voor jullie alle 2!

Meid kom op het zijn er 3 nog altijd beter dan 2 of helemaal niets.

XX

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Slik.

je kunt een mmmeisje wel uit de mmm halen, maar hoe haal je de mmm uit het mmmeisje?

8. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Lieve Juul,

Ik was de laatste keer ook zo teleurgesteld toen er minder delingen waren dan gehoopt.. Bij mij waren het 4 uit 7. Beetje vergelijkbaar. Maar toch houd ik ook nu nog in mijn achterhoofd... De enige poging dat ik maar 1 tp had (1 verse emmy) ben ik zwanger geweest.. Voel je gewoon zoals je je voelt. Wat er ook al zo mooi wordt gezegd, je houd daar echt geen zwangerschap mee tegen! Wij hebben wel hoop voor jou.. Dus maak je daar maar niet druk over! Nu eerst morgen die speciale dag, en daarna dag voor dag verder.

Liefs!!

9. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Dat zeg je goed maartje!!!! De MMM blijft altijd een onderdeel van wie je bent vind ik!'

Juulz, ik bekijk het ook positief. 3 uit 5 is meer dan de helft!!!!!
    Oh wat spannend! Succes morgen met TP. ik ga zo ontzettend keihard fikken, duimen en alles wat mogelijk is.

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Dat is idd de vraag.
    Ik voel me nog steeds "een van die meiden die in t IVF-ICSI topic thuis hoort".
    Het verdriet en de pijn van die wens kan ik me nog zo goed voorstellen.

Ik denk dat zoiets moet slijten.
    Alleen dat kan niet binnen een zwangerschap, of 1 jaar, maar daar moet tijd overheen gaan....
    Daarom leef/lees ik ook nog mee met de IVF topics, of bijvoorbeeld die van Juul.
    Ik voel me hier meer thuis dan tussen sommige zwangeren-topics.
    Stom he?! :)

Knuffel! :)

11. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Juulz, meis, 3 is hartstikke goed! Ik had de laatste poging uiteindelijk maar twee toppertjes en zie in mijn banner het resultaat! Jezelf beschermen is goed, verder vooruit kijken dan hopelijk nodig is, is goed maar jezelf alle hoop ontzeggen is niet goed, dus hoop ik keihard voor jou en nu jij ook he:)

Maartje wat zeg je dat treffend, het beschrijft al mijn angsten en onzekerheden van het zwanger zijn: ik kan maar niet toegeven aan het zwanger zijn, ik snap die wereld niet zo en stiekem ben ik ook als de dood uit dat wereldje gegooid te worden...

Juulz: toitoitoi morgen!!!

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi Juulz,

Nu dan maar een reactie echt in het topic ;)

Ik vind je opbrengst zeker goed!! 3 goede bevruchtingen uit 5, helemaal super toch! Ze controleren de eicellen in Gent nu veel beter en intensiever, dus dit zijn gewoon geweldig goede eicellen geweest!!

Op naar morgen!

13. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Juulz ik Duim Voor je lieverd ik ga een kaarsje Voor je branden

14. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Juulz, ook ik duim voor je, voor ons. Ik had de dag voor jou (3e) punctie: opbrengst 'maar' vier eicellen. Vandaag terugplaatsing van twee. Ik ga er voor dat deze vrijdag de 13e onze geluksdatum gaat zijn en wij beiden (en Angelica ook, en ST ook, en Marjah ook...) over negen maanden onze eigen wondertjes in onze armen hebben! Desnoods wisselen we de positiviteit de komende tijd af, er is vast wel elke dag iemand positief!
    Liefs, Sonne (die verder niet veel meer meeschrijft, maar wel meeleest en meeleeft)

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Weten jullie....

Ik krijg gewoon HOOP door al jullie lieve, fijne en hoopgevende berichtjes hier!!!

Dank dank dank!

:) Yeah, ik heb weer hoop!!!! :)

16. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Lieverd, duimen draaien weer!

17. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Lieve Juul,

Gelukkig dat je weer hoop gaat krijgen.
    Ik ga ook echt heel heel hard voor je duimen dat je over 9 mnd maar een beebje (misschien zelfs 2) in je armen mag sluiten.

Veel liefs,

Bittersweet

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    HOPPAAAAAAAAAA!!!!!!!
    Daar doen we t voor!
    Ben blij dat we je toch zo kunnen steunen, al kan ik niet net als Marjah (LIEF!!!!!) met een bosje bloemen op de stoep staan, al zou ik t zo graag willen soms!

Thats the spirit Juulzje, vasthouden dus!

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Juulzon, jij heb 3 emmy's!!!! :D Na al je ervaringen is het begrijpelijk dat je geen gat in de lucht spring. Meid, dan moet het nu gewoon aanslaan!;) Heel veel succes morgen!!!!! Denk aan je.

Brabbel, je bent nog steeds welkom hoor! ;)

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heel veel succes morgen meis!!!

En Brabbel, ook ik ben nog vaak te vinden tussen de vruchtbaarheidsbehandelingen topics.

Deel Deze Pagina