IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Voor ieder die zich aangesproken voelt. Knuffel!

Bijgevoegde bestanden:

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik lees dat Marokko veel met je doet.....
    Hoop dat je wel een beetje hebt kunnen genieten met je man samen.
    Het is allemaal zo oneerlijk, soms zou ik de reden willen weten waarom sommige dingen gebeuren.
    Helaas zullen we die uitleg nooit krijgen lieve Juulz:(
    Het enige wat we krijgen zijn (ex)MMM meisjes en belangstellende om je te troosten daar waar nodig is.
    Soms zou je liever een oplossing willen ipv steun, maar goed, de steun is er, en t antwoord niet.
    Kortom, we moeten t er maar mee doen......

En we zullen je blijven steunen daar waar nodig is.....:)
    Xxx

3. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve juul,

Ik heb al even niet gereageerd maar wil jouw weblog als enige nog wel blijven volgen. Ik was op een gegeven moment zoveel topics aan het volgen waarop ik merkte dat ik door alle verhalen van iedereen zo down werd. Maar, op de 1 of andere manier wil ik die van jou blijven volgen omdat jij je verhaal zo persoonlijk en reeel weet te brengen en ik jouw hierdoor ook het wonder van zwanger worden als geen ander gun. Het doet mij ook echt wat wanneer het weer niet gelukt is, wanneer je weer niet bij de wonderen van de mmm mag horen. Het is zo hard en zo gemeen, als men zegt dat dingen soms zo moeten gaan dan vraag ik mij bij jou echt heel sterk af wat de reden is dat het zo moet gaan.

Ik merk wel dat zp een vorm van een verslaving heeft (althans bij mij) waardoor jij je waarschijnlijk gaat focussen op alle wonder verhalen waarbij het toch na zoveel ivf pogingen lukt zwanger te raken en ik doe het andersom; ik focus mij op alle vroeggeboortes, miskramen etc. Wat ik wil zeggen, soms vergroot je voor jezelf verhalen om je heen uit waardoor je je heel eenzaam en alleen voelt en dat vind ik heel verdrietig voor je want ik begrijp dat dit een rotgevoel geeft.

Lieve juul, ik hoop dat je me begrijpt, ik wil niet oordelen of moraliseren: ik gun jou alleen zo enorm een beetje positief, blij gevoel ook al hoor je bij de groep wensmoeders. Vooropgesteld: ik gun je zo enorm die positieve test!!!!!!!

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat mooi verwoord inderdaad.
    Knuffel.
    Ook fijn dat je man een beetje met je mee is gaan denken en dat het niet vaststaat dat de volgende poging echt de laatste zal zijn.

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lieve Amy, wat je schrijft is herkenbaar en ik ervaar het idd zo. Je hebt zeker gelijk. Het is ook logisch, je focust je op dat wat je bezig houdt en op je angsten. Omdat je angsten vaak overheersen. Omdat teleurstellingen 'bekend' zijn en 'goede dingen alleen bij anderen gebeuren'. Mocht ik ooit nog een keer zwanger mogen raken, denk ik dat ik hier ook heel erg voor zou moeten waken. Anderzijds, door alle ervaringen, is dit loslaten heel erg moeilijk. Als bloed dat kruipt waar het niet gaan kan. Jij bent nu alweer 26 weken. Nog 14 weken en je bent moeder. Dat zal ongetwijfeld nog heel onwezenlijk en onvoorstelbaar zijn, omdat je ergens ook nog Ammmy met die 3 m's bent... Alsof het 'eerst zien dan geloven is'.... En toch, toch is het zo! Fijn en lief dat je blijft meelezen. Hoop hier deze zomer met goed nieuws te komen. Aan de gunfactor ligt het niet als ik alle lieve berichten lees. Dan had ik al een heel weeshuis bij elkaar gehad om lief te hebben en voor te zorgen!

Zeehondje, ook lief dat je weer even om het hoekje komt gluren. Net als iedereen die even meeleest.
    ------------------------------------------------------------

Vallen en weer opstaan. Was hier als klein meisje al getraind in. En het is geloof ik ongewijzigd gebleven. Hoewel het vallen steeds gemener lijkt te zijn, onvoorspelbaarder. En het opstaan steeds lastiger, als je je zelf iedere keer weer bij elkaar moet rapen, Alsof de onderdelen steeds verspreider en verder weg liggen. En je soms een essentieel onderdeel niet kan vinden.

Inmiddels zijn we 10 dagen weg. En de laatste dag(en) merk ik dat ik pas tot rust ben gekomen. Ja, ik ZP nog en ik schrijf. Maar heb besloten dat dat niet geeft. Er 100% niet mee bezig zijn, ik kan dat (nog / nu) niet en ik vind zelf dat dat ook niet geeft. Kan wel doen alsof het niet zo is en 'ik er niet mee bezig ben', maar ik heb geaccepteerd en sta mezelf toe hier mijn uitlaatklep even te hebben. Het is goed zo.

We doen niet heel veel behalve cultuur opsnuiven in de eindeloze souks, lekker eten, met de vriendelijk bevolking praten, genieten van het heerlijjk weer en wat wandelen. Hoewel, ik heb besloten om het hardlopen en zwemmen weer op te pakken en voel me hier heel lekker bij. Goed voor lijf en lichaam. Dus om de dag weer lekker sporten!
    En morgen gaan we (weer) naar de hammam, dit keer voor een 2uur durende massage, vorige week hebben we eerst het hammamritueel gedaan en daarna een uurtje massage. Voor de optimale ontspanning dit keer een extra lange massage!!

Heb een fotootje bijgesloten voor een sfeerimpressie.
    Tot zover deze korte update :) vergezeld van wat zonneschijn uit het zuiden!

xxx

6. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh wauw Juul, wat ziet het er prachtig uit en wat hebben jullie een mooie invulling van jullie vakantie, heerlijk!!!

Trouwens, ik bedoel ook niet te zeggen dat je niet op ZP moet komen enz. hoor, want ik heb er, ook nu nog heel veel steun aan. En dan kan iedereen in mijn omgeving zeggen 'je moet niet zoveel op forums zitten, dat maakt je helemaal gek' dan denk ik altijd maar 'nee, die hele mmm ellende die niemand begrijpt, dat maakt je gek' want dit is en blijft toch echt de enige plek waar iedereen snapt waar je het over hebt; en al is de emotie nog zo klein, hier mag tie er zijn.

Je hebt helemaal gelijk, je bent altijd geneigd je op je grootste angst te focussen. Je angsten houden je wakker, je angsten laten je wankelen en die willen we op de 1 of ander manier onder controle houden en *zucht* dat lukt dus niet altijd, althans mij niet.

Het enige wat mij altijd tijdens de behandelfases op de been heeft gehouden is het feit dat ik tussen de behandelingen door wèl genoot van het leven: vond ik heel belangrijk te ervaren want zo wist ik wel dat het goed zou komen, hoe dan ook. Maar ja meis, ik snap ook heel goed dat jij nu denkt 'makkelijk gezegd met je 27 weken zwanger' maar weet dat er echt heel positief aan je gedacht wordt en wat je zegt, dat hele gun-weeshuis moet jouw kant op:)

Genieten daar hoor!!!!!!!

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Prachtig die foto.

Geniet ervan.

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Die foto smaakt naar vakantie!!!:D

Geniet nog van de rest van jullie tijd in Marokko. Ik denk aan je en blijf je knuffelen.

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Amy, weet ik :) ! Enne, begrijp wat je bedoelt en pak het ook zeker zo op! Jouw wijze woorden vind ik altijd wel fijn, heb het idee dat je begrijpt wat ik bedoel en waar ik in zit!

Timon, thnx!!! Enne, voor jou spannend! Als ik thuis ben kom ik weer even uitgebreider aanwaaien.

Iejoor, zie Poffertjes-topic. Denk aan je!

Zeehondje: lief! Trouwe forumvriendin die je bent :)
    Brabbeltje, zelfde geldt voor jou!

Zat net even op Facebook en soms lijkt het wel alsof ik echt de enige zonder kids ben...Alsof iedereen in je omgeving (nieuwe en oude omgeving...je heeft ingehaald. Zelfs mijn oppaskindjes van vroeger zijn al zwanger!! Vind Facebook tegenwoordig ook aardig stom... Nou ja, het voelt ook, juist daar alsof iedereen je heeft ingehaald. Iedereen plaatst of echo-foto's, hoera WIJ zijn zwanger of krabbelt er het wel en wee van kind- en babylief neer. Ga het geloof ik maar even boycotten. Bedoel, heel fijn, maar ik wil het even niet lezen...

Heb zelf iets raars wat ik even wil delen.

Zoals jullie weten is mijn vorige poging mislukt... (oud nieuws). Maar ik dacht, ga weer ovutesten doen, zodat ik zicht heb op mijn cyclus. Nu heb ik normaliter een vrij late eisprong. Ben vanaf dag 14 ovutesten gaan doen. En nee, heb nooit en nooit ervoor eisprong gehad.

Nu heb ik vrijdag 27 april als dag 1 geteld (rood, daarvoor bruin, bruin en bruin). Aangezien ik normaal rond dag 18, 19 of 20 een positieve test heb, had ik tot dag 21 testjes meegenomen. Nou, jullie raden het al, niks noppes nada geen smiley...

Tja, theoretisch gezien zou ik 'm gemist kunnen hebben, maar lijkt me stug... Streepjes waren iedere keer erg licht / onzichtbaar.

Nu hebben vriendlief en ik het maar gezellig gemaakt vanaf dag 16 zeg maar (in het kader van Die Wereldwonderen Die Bij Anderen Gebeuren. En ohja, het kan ook nog fijn zijn :)). Alleen had ik rond dag 18/19 wat lichtbruin, een veegje bij het afvegen.

En vandaag (ma.dag), zit nu op dag 25, had ik ineens weer echt, paar druppels, bruinverlies ??? Erg raar. Mijn cyclus is kennelijk van streek ofzo. Normaalgesproken heb ik dus rond dag 21 mijn ei en word dan 10/11/12 dagen later ongesteld.

Maar nu?

Heb ook helemaal geen ongi-hoofdpijn of buikkrampen. En (nog) geen helderrood verlies. Tot op heden, ook na een mislukte poging, heb ik altijd een eisprong gedetecteerd en een 'regelmatige' cyclus....

Vind het erg bizar en baal ervan, Is mijn cyclus nu echt van slag?
    Hoort dit bij een vervroegde overgang? :(

Vriendlief vanavond, tijdens onze laatste etentje hier: "Schat, zou het - puur hypothetisch- zo kunnen zijn dat het een innestellingsbloeding is?".

Waarop ik nuchter antwoordde dat ik geen eisprong heb gehad, dus dat het niet zou kunnen. En dat een innesteling meestal pas na 5 dagen plaatsvindt. Vriendlief hield lief en hoopvol vol dat ik misschien niet op het juiste moment getest had en dat we misschien onverhoopt wel op het juiste moment gevreeen hadden. Mijn lieve dromer....

Stiekem droom ik mee. Al weet en besef ik donders goed dat het toch niet zo is. Ongetwijfeld herkenbaar, die illustere hoop...
    Die stomme cyclus is gewoon de kluts kwijt.

Nou ja. Hoop maar dat het morgen niet doorbreekt, want heb amper spullen bij me en om nu aan het zwembad en in het vliegtuig ongesteld te zijn is ook niet alles...

Wilde dit dus nog even delen.
    Ervaringen en reacties van meiden die dit ook wel eens gehad hebben zijn welkom, want ik vind het maar vreemd.

xxxx

10. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    hi meis,
    vreemd... Geen ervaring mee, buiten dat mijn cyclus nu vd kaart is; altijd normaaltemp van 36,7 en na eisprong 37,0. nu op cd 26 een temp van 36,4, maarja dat zal wel door de MA zijn. Hier dus geen advies, het enige wat ik je kan bieden is een knuffel en een lieve zwaai terug!

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    FB: ken ik!
    Hyves: ken ik!

en je cyclus ??? Ken ik niet!
    Geen idee wat er aan de hand is, maar ik hoop zo dat je vent gelijk heeft. Maar ja... dat zal wel niet :(. Je kent je lichaam immer nu zo onderhand het beste.

Geniet nog eventjes daar! Enneehhh ik hoop dat de ongi nog eventjes wegblijft, al is het maar totdat je het vliegtuig uit bent.

Kus, M

12. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Juul, gelukkig dat je mijn woorden niet verkeerd begrijpt:)

Enne, w.b. FB grrrr....irritatie nummero 1 als het gaat om baby's, kinderen, echo's, dikke buiken foto's. Ik doe bewust helemaal NIKS erop zetten, ik weet hoe kwetsend ik het altijd heb gevonden en ik gun dit gevoel niemand. Lekker negeren, zegt meer over hen!

Wat betreft je cyclus, ik herken het in zoverre dat mijn cyclus ook altijd wat meer van slag is als ik op vakantie ga naar warme landen, misschien door de temperatuursschommeling: al hoop en duim ik enorm voor je dat het iets anders betekent maar ik begrijp je zelfbescherming!

Goeie reis!!!!

13. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juulzon, ik hb niets wijs te zeggen, behalve dat ik je het beste gun. Je foto ziet er fantastisch uit en ik ben blij dat je geniet samen met juulman. Doe energie op lieve juulzon en kom opgeladen weer naar nederland.

14. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Lieve juul,

Van meerdere mensen om me heen heb ik de laatste tijd de opmerkingen gekregen "zit je niet teveel op dat forum?" "is dat forum wel goed voor je?" "word je niet juist verdrietiger door al die verhalen daar?"
    Ik probeer dan altijd uit te leggen dat de meiden op t forum teminste echt snappen hoe ik me voel. Omdat ze weten hoe het is om een diepgewortelde wens te hebben, soms al jaren lang. Hoe het is om in de MMM te zitten Hoe het is om bij een toiletbezoek er weer teleurgesteld achter moet komen dat het deze ronde niet is gelukt. Hoe het is om een mk/MA te hebben gehad.

Ik kwam dit gedichtje tegen en vond m wel toepasselijk, vandaar dat ik m wilde delen.
    Bekijk bijlage 247400

Juul, samen slepen we je er doorheen!

Dikke knuffel voor jullie allemaal en nu ga ik echt proberen te slapen!

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve allemaal,

Weer vanaf de bank in Nederland, maar wel met een kop Marokkaanse thee met munt, heerlijk geurend in Marokkaanse glaasjes uit een Marokkaanse theepot om de sfeer nog even vast te houden. Vriendlief ligt net op bed en ik nog even hier om even wat van me te laten horen...

Een korte vandaag ;), dit weekend weer uitgebreider...
    Nou, die cyclus na de vorige poging was dus compleet van slag. Want jahoor, was dus gewoon ongesteld geworden zonder een positieve ovutest gehad te hebben. Hoe kan dat nu weer? Verlies bloed, niet veel, maar genoeg om het ongesteld te noemen. Dit nu al sinds drie dagen. Ben dus na 25 dagen ongesteld geworden. Heb nog nooit zo'n korte cyclus gehad. Of het nu door de warmte / klimaatsverandering is gekomen? Kan... Maar kan het me moeilijk voorstellen. Heb de afgelopen jaren behoorlijk wat gereisd en nooit eerder gehad. Zal het de prf eens vragen de 11e.

Morgen weer naar mijn werk, 's avonds afscheidsetentje van een collega en vrijdag de verkoop van mijn huisje in Lalalalala en naar de kapper en naar broertjes verjaardag.
    Volle dagen voor de boeg...
    Dus, nu maar bedje in.

xxx

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    @Chantal, lief gedichtje. Wat je schrijft over de opmerkingen over forummen ;), herkenbaar! Gelukkig zijn we er hier voor elkaar :).

xxx

17. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    In maart heeft de maan heel dicht bij de aarde gestaan en hoor sindsdien meerdere mensen die last hebben van cyclus.

Hoor bij veel dames rare cyclussen (incl mezelf).
    Volgens een collega van mij heeft die maan dan toch invloed hierop.

Dikke knuffel verder, lees vaak vooral even snel mee.

18. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    verkoop huisje, ist dan eindelijk gelukt??? of ist kijkdag? hoop t eerste, een zorg minder!

19. Laurise

Laurise Niet meer actief

Lieve Juul

Lees nog steeds mee, huil nog steeds mee, en denk nog steeds aan je/jullie.

Wat goed dat jullie even weg zijn gegaan..

Betreft je ei niet kunnen vinden, heb ik ook 1,5 jaar gehad en zelfs met om de dag bloedprikken niet de goede waarde voor zwangerschap kunnen vinden (en wel zwanger dus de piek is er wel geweest) Bij sommige is de piek heel kort zodat je het met ovutest niet kan vinden/mist. Had even goede hoop op een wonder voor jullie..maar lees dat je toch ongi bent geworden.

Hele dikke knuffel!!!

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad zeg, super!
    En de komende dagen leuke dingen in het vooruitzicht, fijn.
    En wat betrefd je cyclus, geen ervaring mee. Hoop maar voor je dat 'ie nu weer 'normaal' is. Dan hoef je je daar iig geen zorgen over te maken.

Deel Deze Pagina