IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Wat spannend allemaal !
    We duimen vrolijk door tot vrijdag.
    Enneuh jij weet t nieuwe begin van 2011 bijzonder goed te vertalen.
    Bijzonder dat jij kan beschrijven wat ik denk!
    En een dikke duim voor jou mannetje, niet roken is altijd beter.
    En wees eerlijk, 2 sigaretjes per dag is ook echt niet nodig toch? :)
    Als je al zo ver bent dat je 2 per dag rook, kan je ook net zo goed stoppen.
    Maar toch applaus dat hij het uit zichzelf heeft gedaan!

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Heel herkenbaar juulzon die woorden door de hormonen. spanningen enz.
    Maar hopelijk komt het goed allemaal.
    Succes vrijdag

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @juulz, succes vandaag!!

4. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @juulzon: hoe was het vandaag?

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    3 eitjes links, 4 rechts!
    Varierend van 5 tot 12 mm...
    BMslijm 6mm

Dus we duimen heeeel hard dat ze allemaal doorgroeien!
    Vandaag 7 januari en 7 eitjes, ha ha!
    Laat het maar geluksgetal zijn.

Vanavond begin ik ook met de cetrotide

Waardes van het onderzoek waren trouwens 9,6 en 1,2. Weet niet wat FSH en wat AMH was? Iemand?
    Dinsdag 2e echo!!!

(nu weer gauw aan het werk)
    xxxx

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Uiteraard duim ik hard voor je mee!

* DUIM * * DUIM * * DUIM * * DUIM*

Follikels: doe allemaal jullie best!

7. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    mooie score meid!
    Laat je maar goed gelijk opgaan met de dagen, morgen 8, overmorgen 9, helemaal goed!
    ;)

Liefss en werkze

8. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Mijn duimen draaien voor je dat ze maar allemaal mooi doorgroeien. Bms al mooi op dikte.
    Op naar dinsdag.
    Wordt vanavond de 1ste keer dat je cetrotide moet spuiten? Vond de spuit niet pijnlijk vond het alleen eng om hem te zetten;)
    Kan je niet helpen met de waardes, heb namelijk geen idee.

Werk ze

9. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    wat goed juulzon. 7 follikels. Dat is echt geweldig. Vast een hele opluchting meid. Ik ga voor je duimen dat ze flink doorgroeien en dat er dinsdag misschien nog wel meer zitten.
    Broed ze!!!!

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Mooi aantal juulzon.
    Hoeveel eitjes had de je vorige keren bij de 1ste echo.

Hier reageer je in ieder geval goed op.
    Van de waardes heb ik geen verstand.

Ik ga je niet tegenkomen deze ronde in het mck. Want hier dus nog geen ongi te bekennen.

11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.312
    1.466
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    @juulzon, ik denk dat die 1,2 de AMH is want mijn gyn zei dat de waarde bij een vrouw met een normale eicelreserve 1,5 tot 2 is. Dus is het bij jou iets verlaagd, mijn AMH is 0,1!!!!, heel erg laag dus. Vandaar dat ze het bij mij nogal somber inzien.

7 eitjes is inderdaad heel erg mooi, ik duim voor je dat ze allemaal doorgroeien en ook van goeie kwaliteit zullen zijn, je verdiend het!

Ik ben vandaag ongi geworden, denk ik, het was vanmorgen nog roze bij het afvegen maar het zal vandaag of morgen wel doobreken. Mag ik maandag beginnen met de pil en dan we weer echt van start met IVF nummer 1 poging 2.

Veel liefs
    Nataly

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier helaas net ook game over. Mijn droom was inderdaad een droom.

Nu alleen wat bruinverlies, zal zo wel rood worden dan maar bellen.

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Schat, wat een mooie score!

Hieper de piep:

HOERA!!
    (Brabbel staat op de stoel, met de handen in de lucht!)

Groei follies groei!
    Luisteren naar Tante Brabbel he?!

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Liefie, wat goed!! Ik ga keihard voor je duimen dat ze mooi doorgroeien :)

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Super aantal Juulz! Cetrodide is goed spul :p. had er ook vele eitjes mee, althans door de Gonal, maar m.i. is de Cetrodide vriendelijekr voor je lichaam als de deca (die spuit ik nu).

ik duim!

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lieverds, dank voor jullie geweldig lieve meelevende reacties!

Nataly, dank voor je info over de AMH. Geeft mij in ieder geval iets meer inzicht. Jouw AMH is dan inderdaad wel heel laag :(... Maar, ze geven het wel een kans, doen ze vast niet voor nix! Dus meid, ik duim voor je!

Zonnetje, had gewoon wel hele erge hoop voor je en baal stiekem erg dat je ongie bent geworden :( Nouja, laat het maar zo zijn dat je lichaam goed de rust heeft genomen en nu klaar is voor een mooie ei-stimulatie en IVF! Duim duim!

Oh ja, IVF 1: 5 follikels, uiteindelijk 3 eitjes, 2 emmy's, 1 overleefd en TP.
    IVF poging 2 take 1: 1 ei van 17mm op dag 6! met 225 menopur en deca.

Tante Brabbel :), klinkt leuk :) ! Hopelijk luisteren de folly's! Ga jouw topicje morgen weer even uitgebreid lezen!

Maria: Ha ha, denk niet dat ze zo mooi vermeerderen :) Zou leuk zijn, doen ze helemaal met de cyclus met :). Als ze allemaal blijven ben ik al blij!

Dancer: Hoe gaat-ie bij jou? Binnenkort lekker weekendje weg toch? fijn! En gewoon deze maand weer kans op een spontaan wondertje :)

Babii, thnx liefie! Ja, vind de cetrotide fijner spuiten dan de deca. Mijn gevoel zegt gewoon dat deca teveel plat legt bij mij... PB je dit weekend nog even! Dikke kus kanjer, hang in there!

Wennes, die cetro valt dus mee. Prettiger dan de Deca met de botte naald! Vriendlief bereidt mijn spuiten, dus daar had ik geen omkijken naar. En deze ronde probeer ik niet na te denken bij het spuiten. Scheelt een beetje! Lees ook jouw topic dit weekend weer meis! Toitoi!

Be Happy: lief dat je weer even energie deze kant opstuurt! Geef het door daarbinnen :) ! Groeit jouw buikje al mooi?

En Vlinder, leuk dat je even aanwaait! Heb jouw buikfoto's en echo laatst even bekeken! Dat groeit al rap zeg :) Mooooi!!! Blijf maar doorduimen hoor :) ! En geniet van je buikje...

Hieronder weer even een verslagje van de avond.... Blijven Ups en Downs hier...

xxxxxxxxxxx

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Vrijdagavond 7 januari (of eigenlijk vrijdag op zaterdagnacht)

Het is vrijdagavond en ik lig alweer ruim een uur op bed.
    Het was gezellig vanavond. Echt, ouderwets gezellig.
    We vierden dat het weekend was, vriendlief had lekkere hapjes gehaald, ik zat lekker op de bank met wat leesvoer en vriendlief achter de computer. Onze kaarsjes weer aan. “Ik hou van jou”, hoorde ik af en toe, waarbij hij me dan met zijn koptelefoon op liefdevol aankeek. Met een warme, intense glimlach beantwoordde ik hem en zo kunnen wij soms heel zoetsappig zijn samen
    J. Met het zetten van de spuiten – vanavond de 5e menopur en de 1e cetrotide ook nog niet aan de hand… maar…

Inmiddels lig ik alweer ruim een uur bed en heb net het 25 jaar Freya boekje, uit de kliniek meegenomen, uitgelezen. Echt concentreren lukt me niet en de beginzinnen van een vervlogen liedje van weleer, van Clouseau wat ik vroeger nog wel eens luisterde, komen in me op.

We hebben weer eens naar elkaar geschreeuwd
    Met handen en stem en onze ogen
    Al die beloften lijken nu een sleur
    En zijn met een paar woorden vervlogen…
    Jij ziet het zus, ik zie het zo, we kunnen niet kiezen….
    Dus we zullen elkaar en dus allebei verliezen…

Ik sta heel alleen, ik sta heel alleen…

Let wel, deze tekst moet je vooral niet letterlijk nemen! Nee, wij verliezen elkaar niet, maar het lijkt er soms wel op dat het begrip voor elkaar niet kunnen vinden. Of laat ik het zo zeggen, alsof vriendlief het moeilijk vindt om begrip voor mij op te brengen… En nee, schreeuwen doen we ook niet, al helemaal niet met handen. Ja, ogen… als blikken konden doden zeggen ze weleens…

Maar waar ging het nu om?

Terwijl er een (heel slecht, maar wel lekker) schaal met frituurhapjes op tafelstond en ik net een hapje van een bitterbal had genomen, vertelde vriendlief dat we toch eigenlijk nog op kraamvisite moesten bij X. Je voelt ‘m al aan komen… Tijdens de Kerst had zijn moeder een opmerking gemaakt dat ‘we nog steeds niets hadden laten horen aan X en vriendX’ .

Toelichting:
    A. X is een dochter van één van de beste vrienden van schoonouders
    B. Ik heb X zelf welgeteld 2x gezien, 1x op feest van schoonouders waarbij het onwijs druk was, werd in een kroegje gehouden – de 2e keer op verjaardag van x, waarbij ik haar notabene kort had verteld (vond haar best aardig) over onze kinderwens, dat was in juli 2009.
    C. X is nog geen enkele keer ooit bij ons langs geweest (wat ik overigens niet erg vind, maar wel noemenswaardig in deze… Zowel niet in ons oude huis, als in ons nieuwe huis.
    D. Toen X per sms vorig jaar februari liet weten dat ze zwanger was (net positief getest, in januari 2010 gestopt met de pil!), heb ik direct zo’n leuke BLOND kaart gestuurd met Zwanger, gefeliciiteerd!
    E. X is begin oktober bevallen van 1e kindje, meisje en wederom heb ik direct zo’n hele leuke kaart met lieve minisokjes van LIEF gestuurd. Niets op gehoord.

Toen schoonmoeder dit verkondigde viel een seconde zo’n stilte…. Ik hield mijn mond, héél bewust. Schoonmoeder vervolgde zelf dat ‘ze dit ook wel begreep hoor, gezien onze situatie en dat moeder van X en vader van X dit ook wel begrepen en X en vriendX ook…..Maar toch’.
    Vriendlief reageerde toen dat ‘hij nog wel een keer zou gaan. Het was er niet van gekomen’.

Vanavond begon hij hier dus over, waarop mijn reactie was dat als hij dat zo voelde, hij vooral moest gaan. Hierop keek hij me met opgetrokken wenkbrauwen aan, waarop ik mijn (bovenstaande) visie toelichtte. Dat ik de opmerking van zijn moeder eigenlijk heel misplaatst vond. Immers, met al mijn goede bedoelingen had ik wel echt mijn best gedaan met de kaartjes enzo. Wij horen niets van ze. Wat ik echt niet erg vind, want we hebben het al druk genoeg en een echte natural klik is er ook niet, maar ik vind het gewoon gevoelsmatig niet terecht dat dit zo wordt vermeldt. Mijns inziens is er geen sprake van tweerichtingsverkeer.

Nu kreeg ik me toch een tirade over me heen van Vriendlief. Ik moest me daar niet druk over maken. Zo bedoelde X dat niet. Ik zag spoken en… Ik was jaloers.

Nou, dat laatste kwam echt hard aan. Ik vond dit zó ontzettend oneerlijk van hem. Nogmaals legde ik uit dat ik notabene kaartjes had gestuurd, terwijl X niet mijn ‘familie-vriendin’ is. Er viel amper meer over te praten. Ik reageerde niet objectief. Ja, zei ik, tuurlijk was ik zelf heel graag zwanger geweest of net bevallen… Dat was – als de natuur dat niet anders besloten had – anders ook gebeurd! Maar jaloers? Hoe durfde hij! Verdrietig, tuurlijk, dat ben ik ieder moment dat ik erbij stil sta en wordt geconfronteerd bij mensen die ‘bij de eerste keer, het stond eigenlijk nog niet op de planning’ zwanger zijn geworden.
    De discussie die volgde kan ik geen discussie noemen. Vechtend tegen verdriet en boos worden heb ik gezegd dat ik hier geen zin in had. “loop maar weg”, volgt er dan. Dat doe ik niet, reageer ik dan weer, maar wat ik ook zeg, je luister niet naar me. “Oh, dus het ligt aan mij?”. En zo gaat dat voort.
    Ik had de gezellige avond (weer) verpest, omdat ik naar boven ging en er niet over wil praten.
    Dus nu lig ik van me af te schrijven. Mijn boosheid is inmiddels weer gezakt, ik was het al niet. Bedoelde wat ik zei niet eens boos!!! Maar meer ‘opkomend voor vriendlief’ dat hij zich niet verplicht moet voelen, wat hij richting zijn familie dus wel doet. Maar daar iets van zeggen, ho maar!

En heus, ik weet wel dat we het morgen weer goed maken. Dat een nacht rust dit onderwerp zal doen bezinken. Maar toch. Zulke gesprekken vinden de laatste om Welke Redenen dan ook net iets te vaak plaats. Hoeveel we ook van elkaar houden, dit soort dingen dat botst keer op keer… Dan gaat het weer een tijdje goed en dan volgt er weer iets, waar we in buien van vermoeidheid (vrijdag, beiden drukke week gehad) tegenop botsen…

*zucht*

Laat morgen(middag / avond) wel weer even weten hoe het is afgelopen, uiteindelijk…

Liefs, ga nu echt slapen....

18. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Kom je ff snel knuff geven, kom morgen terug.

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    He lief, zo herkenbaar, de ruzie's door onmacht en vermoeidheid en frustratie....Komt allemaal goed.
    KNUF.

Een echo van mij bekeken?? Dan heb je bij de verkeerde gekeken denk ik want mijn echo's staan niet online. ;)
    Buikie wel.
    En natuurlijk kom ik af en toe eens aanwaaien, ik wil wel weten hoe het met je gaat meis. :)

Liefs

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het is heel herkenbaar juulzon. Hier gaat het ook regelmatig zo.
    En vooral tijdens de behandelingen en ziekenhuisbezoeken is het heel erg. Denk toch een beetje spanning en onmacht.

En het is lastig om ouders tevreden te stellen. Merk ik hier ook wel hoor.
    Zal ook niet gaan als je niks met die mensen hebt en je hebt inderdaad netjes een kaartje gestuurd.

Ik had inderdaad goede hoop, maar ach.

Voel me nu heel beroerd, al sinds gisteren flinke buikpijn en hoofdpijn. Nadeel dat het later was dan moest.
    En een zieke man.

Succes en een dikke knuffel.

Snap nu wel waarom ik gister zo bloedde als de deca een stompe naald heeft. Wordt vele blauwe plekken prikken dan.

Deel Deze Pagina