Een hele dikke knuffel voor jou juulzon en je vriend. Ik weet een klein beetje hoe je je voelt denk ik. Eigenlijk wil je geen keus maken tussen deze twee dingen. Hier ook regelmatig met deze gevoelens geworsteld en gelukkig nog geen beslissing hoeven nemen. Maar het is geen makkelijke keus. Even over de verkoop van je huis. Als je met nhg-garantie gekocht hebt is de kans groot dat de restschuld door de nhg wordt betaald. Misschien iets om uit te zoeken mocht je voor die beslissing komen te staan. Wat ik niet voor je hoop natuurlijk. En wat zijn je mogelijkheden als je de beslissing neemt om alleen verder te gaan. Zet dat eens op een rijtje voor jezelf. Heb je de mogelijkheid om alleen een kindje te adopteren enz. Maar ik hoop dat er gewoon een mooi wondertje voor jullie is weggelegd. Heel veel succes en helaas leven we in een hele oneerlijke wereld. En de twijfel snap ik maar al te goed, hier hetzelfde gehad toen in febr dit jaar de cryo's op waren en we de discussie van een nieuwe poging moesten aangaan. Heb me toen ook afgevraagd wat ik zou kiezen als manlief had besloten om geen poging meer te doen. Gelukkig heb ik geen keus moeten maken, maar zou ook niet weten wat ik gekozen zou hebben.
Zonnetje: lief dat je meedenkt. We hebben idd met NHG gekocht, maar we hadden daarnaast een aflossingsvrije hypotheek om de hele verbouwing *we hadden een heel oud huis* te bekostigen... Verwacht dat we het huis dus wel zouden kunnen verkopen voor het precieze NHG bedrag, maar dan blijven we dus met die ton van de verbouwing zitten... Dat krijg je nooit eruit. Domdomdom Maar goed, misschien speculeer ik over iets wat niet nodig is (maar waarom spookt het dan wel door mijn hoofd....). Hoe gaat het nu met jullie
Het is angst. Wat als...? Wanneer voel je vrijheid? Dikke knuffel!!! Angelica, hoe kan men dit nu vragen???? Zeker tactloos!
Schrok van je berichtje! ook van fei dat je zei dat nhg aflossingsvrije deel niet vergoed, aangezien wij ook uit elkaar gaan en een hypothhek hebben van 275 waarvan 75.000 afl vrij. Vond dit bij nhg: Aflossingsvrij deel Het is mogelijk een deel van de lening aflossingsvrij af te sluiten. Dit deel mag maximaal 50% van de waarde van de woning zijn. Het bedrag dat u leent voor een verbouwing (valt onder kwaliteitsverbetering van de woning) mag u hierbij meerekenen. Ter verduidelijking een voorbeeld: waarde woning 120.000,- + verbouwing 10.000,- = 130.000,-. 50% van 130.000,- = 65.000,-. Het maximale aflossingsvrije deel van de lening in dit voorbeeld is 65.000,-. Sterkte met je beslissing!
Zo oneerlijk Juul.. en zo'n onmenselijk onmogelijke keuze, dat is eigenlijk geen keuze meer. Dikke knuffel, ik weet niet goed wat te zeggen.. ik hoop dat jullie eruit komen!
Lieve juul, ik vind het zo erg voor je. Lees met tranen in me ogen je verslagen. Zo mooi geschreven, zo eerlijk verwoord, maar daar heb je niets aan. Lieverd, heel veel sterkte en ik hoop dat er een wonder voor jullie gebeurt op welke manier dan ook. Liefs.
Lieve Juulzon Ik hoop zo op dat mooie wonder, heb tranen in mijn ogen. Het is zo oneerlijk verdeeld in de wereld. Een hele dikke knuffel!!!!
Ik hoop echt dat jullie allemaal ooit dat mooie wonder mogen meemaken. Ik heb zelf jaren in die afschuwelijke molen gezeten en het doet me veel verdriet om jullie verhalen te lezen. Ik wil jullie heel veel succes en kracht toewensen. Zolang je nog voelt dat je niet kunt opgeven doe dat dan ook niet, maar zet door! Ik duim voor jullie allemaal, ik weet hoe moeilijk en zwaar deze weg is. Xx
Lieve Juulzon, ik heb eindelijk je dagboek gevonden. En een stuk teruggelezen, maar natuurlijk lang niet de volle 2 jaar van jullie ...hoe zal ik het noemen, leven tussen hoop en vrees?! En de emoties en liefde en onbegrip en wanhoop en weer liefde tussen jou en je vriend. Het is allemaal zo heftig, zo ingewikkeld. Liefde maakt niet altijd alles goed, het is vaak zoveel moeilijker dan dat. Een hele dikke knuffel voor jullie allebei!
Even een antwoord op je vragen/ gevoelens. Weet niet of het dom is geweest dat je voor een ton hebt geleend om een een huis op te knappen. Als ik het goed heb, heb je dit huis 3 of 4 jaar geleden gekocht. En waarschijnlijk ging je er van uit dat je gelukkig samen zou blijven en de mmm gewoon positief resultaat zou geven. Jammer alleen dat het 2 hypotheken zijn. Wij hebben zelf ongeveer voor 25000 voor verbouwing in onze hypotheek zitten. Maar het huis en de verbouwing zijn 1 hypotheek. En als je het hebt over domme beslissingen. Ik heb vorig jaar ons huis gekocht. Toen nog 2 cryo's in de vriezer. Helaas zijn deze toen ook niet blijven plakken en ik woonde net een maand in mijn nieuwe huis na een half jaar intensief verbouwen toen bij ons de discussie over de mmm begon (was te verwachten, gezien de eerdere discussies). Heb me toen ook zitten afvragen of onze relatie het zou overleven. Ik heb het risico genomen om een ander huis te kopen en zelfs tijdelijk met 2 huizen te zitten en een lening ivm overige verbouwingen van ons huis terwijl ik ook niet zeker ben van onze toekomst samen. Hier het geluk gehad dat man toch na een week van discussie en voor mij slapeloze nachten heeft besloten weer door te gaan voor een volgende poging. Ik weet niet wat ik had gedaan als hij had gezegd dat we zouden stoppen (ik heb nog vergoede poging). Dus ach, zo dom vindt ik je keus niet. Gezien je destijds nooit had kunnen bedenken dat de huizenmarkt zou instorten en dat je evt hierover moest gaan nadenken als je zou moeten verkopen. Hier dus ondertussen met een nieuwe poging bezig. Zou eigenlijk in augustus gaan starten, maar toen bleef ongi ineens uit en kwam ik in de problemen met mijn planning. Na een maandje aan de pil geweest te zijn nu dus weer begonnen met spuiten en van de week een fm om te kijken hoe alles groeit en begin okt een nieuwe punctie. Hier is de mmm ook een discussiepunt en na het mislukken van de laatste cryo heeft manlief gewoon 4 maanden geen woord gezegd over de mmm. Zolang ik er niet over begon vond hij het prima. Hij vindt het ook goed zonder kinderen zegt hij zelf (hoewel ik daar soms ook twijfels over heb, toen zwager en schoonzus vertelde zwanger te zijn van de 2e zat hij ook te huilen en is hij dagen erg stil geweest) En niet alleen oude huizen moeten trouwens flink verbouwd worden hoor. Vorige huis was 30 jaar oud en hebben wij het nodige gedaan. Gezien het gewoon niet goed was bijgehouden. En nu een huis van 50 jaar oud waar we ook al het nodige hebben moeten doen. (nieuwe kozijnen, elektra, keuken, badkamer, toilet, alle plafonds, tuin). Maar dat wisten we en daar was de prijs ook naar. En ik snap jou gevoel maar ook dat van je vriend. Hier heb ik dat ook gehad tijdens de discussie. Als ik mijn kinderwens opgeef zal ik altijd het gevoel hebben dat ik het heb gedaan, omdat mijn man het wilde. Het is niet mijn keus. Maar aan de andere kant moet manlief nu zijn gevoel opzij zetten om mij blij te maken. Wat dus ook niet helemaal zijn keus is. Maar wij zitten nog niet in de discussie van adoptie of ecd. Ik wens je heel veel succes en ik zie nog zoveel liefde bij jullie. Maar de vraag is of dat genoeg is om tot een oplossing te komen. Ik hoop dat je er uit gaat komen en anders ergens advies kan inwinnen. Misschien bij lotgenoten via freya ofzo.
Dank voor je uitgebreide reactie Zonnetje-lief. Onze verbouwing is vanuit een bouwdepot gegaan, wat dus al aparte hypotheek is aangemerkt... We zullen het allemaal wel zien hoe het loopt. Het blijft een héle aparte situatie... En jullie weer aan de vooravond van een nieuwe behandeling toch? Zara, wat fijn dat alles nu goed gaat joh! Gewoon de eerste eiceldonatiepoging raak en blijvend! WOW! Geniet ervan. Gabrielle, dankjewel dat je de moeite hebt genomen mijn hoekje op te zoeken. Tja, twee jaar verder alweer. Bijna drie, dat ik dit opende... Time flies ... Ander nieuwtje, zal vanavond plaatsen welke, maar kreeg bericht van Fertilivres dat één van mijn gedichten het winnende maand gedicht is geweest en in een bundel komt. Dat vind ik wel bijzonder... Het zal anoniem zijn, want hoef niet zo nodig met naam en toenaam genoemd te worden... Het is het gedicht 'In een omowitte iglo' Zal 'm vanavond nog even plaatsen xxxx
Hier ook een bouwdepot, maar volgens mij 1 hypotheek. Maar zijn zoveel soorten en maten hypotheken. En bedrag bij ons was ook minder. Maar kan ook zijn dat het bij ons anders in elkaar zit. Hypotheken ben ik niet zo in thuis wat betreft kennis. Wat leuk dat je gedicht is uitgekozen. Hier nu sinds een week aan het spuiten en morgen 1ste fm. Dus inderdaad weer wat mmm-activiteit.
Al jou gedichten mogen in een bundel, zo mooi vind ik ze. Ik heb verschillende van jou tussen mijn 75 pagina's tellende word document verspreid. Deze hield ik bij toen we in de MMM zaten, en ik elke afspraak opschreef. Kleine felicitatie dus!
Lieve juul, Wat ben jij een bijzonder mens zeg. Heb heel veel bewondering voor jou vechtlust gekregen en natuurlijk horen daar ook de zware dipjes bij. Wat moet deze periode ontzettend zwaar zijn en dan ook nog de zorg om je huisje dat werkt ook allemaal niet zo mee. Andere kant op het moment dat je het huis kocht voelde het goed om de verbouwing te gaan doen denk dat hierop terug kijken dat het een stomme beslissing geweest is niet reeel is toen was toen en nu is nu ondanks de financiele zorg die er zal aankomen. Uiteindelijk gaat dat allemaal goedkomen meis. Maar wat een mooi nieuws van je gedicht zou hem graag van je willen ontvangen kan je hem in een pb sturen? Lees vaak met tranen je stukjes leef ook heel erg tussen hoop en vrees weet dat er bij ons nog verdere mogelijkheden zijn maar als er gewoon geen een 9 maanden wil blijven zitten dan weet ik het ook niet meer, ben er ook zo bang voor. Momenteel wel al aan het toeleven naar een toekomst zonder kindjes ben er al erg mee bezig. Volgende week gesprek met maatschappelijk werkster via het fiom hoop dat zij mij wat handvatten kan geven hoe beter om te gaan met bepaalde dingen. Voor nu geef ik de komende jaren de wens nog zeker niet op, maar wil gewoon in mijn hoofd wat rustiger worden zodat ik minder gespannen ben en wat makkelijker de dingen van mij af kan zetten (al is dat ook heel erg moeilijk en vraag ik mij af of dat wel mogelijk is!). liefs xxx bittersweet
Brabbel, Zonnetje en BS, dank jullie wel voor de lieve reactie. Er zijn zoveel vechters in zoveel situaties op het forum. Niet alleen 'wij' MMM-meisjes die nog altijd wachten op een kindje, maar ook meisjes die op een andere wijze met de oneerlijkheid van het leven zijn geconfronteerd, omdat ze bijvoorbeeld al vroegtijdig van hun kindje afscheid hebben moeten nemen (zoals Gabrielle) of met ziektes waar geen genezing voor is... Probeer zelf altijd wel te relativeren, al gaat dat ook met ups and downs... Maar, de steun die alle meelezers hier geven is fijn, bijzonder en geeft een warm gevoel.... Oh ja, het winnende gedichtje is al van een tijdje terug, maar misschien dat 'die hard' lezers hier het nog herkennen In een omowitte iglo In een iglo van verdriet Gebouwd van al mijn tranen Niemand die mij ziet Beschermd door een ijsberg Verstopt voor iedereen Verscholen achter tranen Want ik wil nergens heen De tranen blijven komen Bevriezen in de kou Alles kleurloos, omowit De wereld grijs en grauw Een winterslaap wil ik houden En ontwaken in de zon In een wereld waarin ik weer Geloven in nieuw leven kon Maar nu ben ik het even kwijt Ik weet het gewoon niet meer Teleurstelling op teleurstelling Wanneer lukt het ons een keer? Krachteloos, moedeloos Hoe doen anderen dat dan? Hoe raap je jezelf weer bij elkaar? Ik weet niet of ik het nog kan Het liefst wil ik verdwijnen Dit verdriet door merg en been Al zijn er zoveel lieve mensen Ik voel me zo alleen Een mislukkeling, een falende vrouw Mijn lichaam werkt niet zoals het moet Verwijt mezelf dat het niet lukt En omowit gaat over in bloed Zon, wanneer kom je mijn iglo ontdooien Zon, breng ons kleur en bloemenpracht Zon, breng mijn hoop en geloof weer terug Zon, weet dat ik op je wacht
@lieve juul: wat een ontzettend mooi gedicht..!!! wat kan je dat toch mooi verwoorden.. en wat wens ik jou dat mooie strand.. weg van die witte iglo..!!!! liefs maybe