IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Marija, thnx, en we zijn vriendjes zag ik :).
    Stefanie, lief dat je er weer bent om mee te duimen!
    Chantal, eeh... Ja, 8,5cm is wel flink...;).

Ben zelf erg benieuwd naar de echo dinsdag, hoe snel en hoeveel er doorgegroeid is. Vriendlief kan dan mee, dat is wel fijn.

Zo lekker sushi eten...

Tot later dit weekend

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Lieve Juulzon, wat heftig dat je juist zo vlak voor die toch al moeilijke feestdagen geconfronteerd wordt met de zwangerschap van je schoonzus. Ik begrijp heel goed dat je kerst wilt boycotten en je moet je ook écht niet schuldig voelen over je voelt. Ik denk dat iedereen wel begrijpt hoe en wat- en als ze het niet begrijpen dan zijn het lompe honden en hebben ze dikke pech... :p. Ik heb toen wij bezig waren 2 jr achter elkaar zowel kerst als O&N geboycot- had er gewoon geen zin in. Doe wat maakt dat jij je het beste voelt, daar gaat het nu om!

Wat een goed nieuws dat je bmslijm al zo mooi dik is én er zoveel eitjes groeien!!! Ik ga heel hard duimen en hopen dat alle eitjes lekker doorgroeien en je er straks 10+ hebt!!

3. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Wat een mooie opbrengst!! Ik zou doen wat je gevoel zegt... jij kent je lichaam inmiddels wel het beste! Succes!!! Hopelijk groeien de kleintjes ook mooi door!!

4. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben erg benieuwd waarvoor je uiteindelijk gekozen hebt. Hier beetje hetzelfde soort dilemma vandaag. Morgen insemenatie. Omdat mijn eisprong altijd pas 24 uur na insemenatie valt, ik al na 4 dagen hoofdpijn heb (dus tekort aan progesteron misschien) en ik steeds een cyste heb dacht ik 10000 pregnyl te spuiten ipv 5000. Nu gaf de arts net aan dat hij mij adviseerd toch 5000 te spuiten ivm overstimulatie van de follikels. Help! Ik heb net nog effe met de assisente gebeld en die adviseerde toch mijn eigen gevoel te volgen. Dus dat ga ik doen! Ik voel me zo eigenwijs nu...

5. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @juulzon: mooie score en hopelijk groeien de kleintjes ook mooi door. Kan je geen advies geven over de medicatie. Heb dit middel nooit gebruikt.
    Succes en hopelijk is het geluk aan jullie kant. Lekker veel aandacht aan jezelf besteden op dit moment

@babsie; ik moest tijdens mijn iui standaard 10000eh pregnyl spuiten. Was standaard protocol.

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Weer even een update!

Heb uiteindelijk zondag de eerste cetrotide gezet en ben niet gaan ophogen.

Merk overigens wel dat ik nu ik aspirine en frexeparine gebruik ik echt net een junk ben vwb de spuiten! Laten echt allemaal blauwe plekken na.

Heb verder een rare zaterdag op zondagnacht/ dag achter de rug. De man van mijn vriendinnetje belde vannacht om 3u omdat mijn vriendinnetje groen vruchtwater had, de baby (een week over tijd) had in het vruchtwater gepoept. Ze moesten naar het ziekenhuis en of ik er wilde zijn voor hun dochtertje, want opa en oma moesten van ver komen. Dus ben in de auto gestapt midden in de nacht. Gelukkig geen ijzel, wel zware regen. Lag er zondag om 09u weer (eerst even de cetrotide gezet)in en heb tot 14.30 doorgeslapen! Ze is trouwens bevallen van een gezonde zoon en maakt het goed.

Vreemdgenoeg voelde ik me niet verdrietig ofzo. Juist fijn dat ze belt en me niet als zielig beschouwt of iets dergelijks.. (Zoals schoonfamilie doet...).

Dinsdag weer controle bij de prof zelf. Ben benieuwd hoeveel er mee is gegroeid en hoe groot het is...
    De vraag die ik haar in elk geval wil stellen, is of ik evt 3 Emmy's terug geplaatst mag krijgen.. (Als er drie ontstaan) en op dag drie...
    Hebben jullie nog goede tips voor vragen?

Zit nu trouwens weer bij de tandarts voor Project Achterstallig onderhoud deel II... De verdoving is nu ah inwerken... Ben geen fan van tandartsen... Heb ook een verraderlijk gebit, het ziet er ad buitenkant prima uit, mooi recht etc. Maar tussen de kiezen... En heb last van tanderosie.. Toch maar minder fruit eten?
    Mmm... Vind ik veel te lekker...

Tot later weer!

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi Juultje, ook ff via dit kanaal naar je zwaaien :)

Ik ben voorstander van tp's van drie tegelijk bij herhaaldelijk IVF falen. Al moet ik ook eerlijk zijn dat mijn tp van drie tegelijk nergens tot geleidt heeft, en die ene tp van 1 wel... Maar als ik toen 2 of 3 of meer had gehad, had ik toen ook 3 in 1 keer laten terugplaatsen.
    Er zijn mensen die ook zeggen dat je het beter kunt laten invriezen zodat je het over verschillende maanden kunt spreiden, maar ja... Wie zegt dat het (de) embryo('s) het invriezen en ontdooien overleefd (overleven)???
    Ik zou er voor gaan, indien de prof het aandurft! Zeker ook in het kader van alles eens geprobeerd hebben!!

8. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Lieve Juul,

Ik denk aan je, duim voor je en brand een kaarsje op een heel mooi resultaat meid. Je weet dat ik momenteel even een beetje op de achtergrond ga blijven hoop je over 14 dagen meer te kunnen vertellen!

Heel heel veel succes morgen meis.

Liefs
    Bittersweet

9. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    succes vandaag bij de prof! de duimen draaien zoals altijd. liefs!

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    denk aan je

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Succes bij de fm zo!

12. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Heel veel succes!!

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Vanuit de auto weer een update! Het stond vanmorgen helemaal vast bij de ring Antwerpen, dus helaas moest ik bellen dat we iets later waren.
    Het was gelukkig slechts een kwartiertje, dus dat viel mee.
    Vriendlief zette me af bij p4 en liep alvast naar binnen en meldde me aan. Werd nagenoeg gelijk naar binnen geroepen.
    Na een hand en een compliment van mijn kant over hernieuwde model kapsel van de prof (stond haar erg leuk) in de stoel...
    Ze vroeg of ik al wat voelde en ingaf aan rechts wel wat te voelen.

Het zag er goed uit op het eerste gezicht.

Het endometrium was vandaag 7,2mm. Rechts waren de follikels al flink gegroeid. Geschatte aantal staat nu op 9! De grootste was 20. De rest 18,5 16,5 15,5 14 en 13,5. De allerkleinsten ook 13,5. Links zijn er drie:16, 14 en 13,5.

Moet donderdag terugkomen en dan hoor ik of ik donderdagavond of vrijdagavond de Pregnyl moet zetten. Punctie zal dus zaterdag of zondag zijn.

Er was niet veel tijd voor vragen, ze liep al uit en ik was later. Wel merkte ze op dat ik echt die zaterdag de cetrotide had moeten zetten... Omdat de grootste vrijdag al 13 was. Heb maar niet verteld dat ik eigenwijs was geweest... Maar als ik nu de cetrotide spuit kan er toch niet een spontane eisprong plaatsvinden...?

Heb ook gevraagd naar de tp van 2 versus 3 embryo's. Zij gaf aan dat ze toch 2 embryo's adviseert, omdat ze vermoedt dat het bij mij om een implantatiefalen gaat en dat gaan we nu te lijf met de prednisolon en de fraxiparine. Als er nu 3 mindere embryo's zijn, dan kan 3 wel. Maar anders denkt ze echt dat er een kans op een drieling met alle risico's van dien. Ik ben hiermee akkoord gegaan. Pregnyl na de tp vindt ze ook akkoord, maar om dit naast de utrobollen te doen, vindt ze overbodig. Wat is jullie ervaring hierin, ervaringsdeskundigen?

Ook vond ze het prima dat er bloed werd afgenomen ivm tsh. Vind ik wel prettig om nu even te weten, slik nu immers 0,05 thyrax.

De rest van mijn vragenlijst heb ik even laten zitten. Kan eventueel donderdag, dan doet zij de meting weer. Mocht voor haar officiële spreekuur begint, dat vind ik wel weer lief!

We rijden nu nog even langs de baby van mijn vriendinnetje die afgelopen zondag bevallen is. Even snel, daarna gaat vriendlief weer naar zijn werk en ben ik de middag nog vrij...

Vind het superspannend dit keer, ook omdat ik heel benieuwd ben of er nu meer kans is met de prednisolon en de heparine...
    En moet ook wel een beetje inwendig gniffelen omdat ik nu op aanraden van een aantal forumvriendinnetjes toch een combi ben gaan gebruiken van menopur en puregon (300 meno en 150 puregon, alletwee in de avond) en vooraf al bloedverdunners heb gebruikt en er groeit nu toch echt meer dan de vorige keren... Geloof niet dat dat toeval is....

Maar, eerst weer afwachten... Eerst maar eens mooie eitjes oogsten en dan nog bevruchtingen en dan nog mooie embryo's en dan nog eens blijven plakken... Het blijft een afvalrace... En het wordt tijd dat we de wedstrijd nu eens mogen winnen....

X

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    ....en zo te lezen zijn jullie deze race goed van start gegaan! 9 follikels is echt goed zeg! Hopen dat er in allemaal een mooi ei zit. Ik duim! :)
    Sterkte met kraambezoek....toch dubbel, denk ik....

15. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Wow Juulz, wat een mooie score, 9 stuks!! Mijn duimen draaien en mn huis staat vol met kaarsjes die ik voor je brand! Dit moet 'm worden!! Heel veel succes donderdag!

16. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    mooie score, op naar mooie bevruchtingen.

En om eerlijk te zijn, hier ook weleens gelezen over utro en pregnyl gebruiken en dat dames zwanger waren.
    Om eerlijk te zijn heb ik zonder overleg ook de afgelopen ronde utro en pregnyl gebruikt en zie het resultaat.
    Ik had nog een ampul pregnyl liggen, dus dat was mijn voordeel. Zelfs niet tegen manlief gezegd, gezien die zich liever aan het schema houdt.

Volgens mij heb ik de pregnyl 5 dagen na de tp gezet. Enige nadeel was dat ik dus wel paar dagen veel meer last van buik kreeg (opgezet, dus was even bang voor overstimulatie)

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dank voor de lieve reacties!

Tat, wat zie ik nu?? Ook al zo'n prachtige banner, wow! Van harte...
    Zonnetje, jij al mooie echo's gehad? En hoe is het nu met jou en manlief? Jij hebt op dag 5 na tp dus nog pregnyl gezet. Hoeveel? De prof waarschuwde inderdaad voor overstimulatie, maar gaf tevens aan dat als ik dan op 3 dag na tp de pregnyl zou zetten (zei benoemde op dag 3, 5 en dag 8 na tp) en last zou krijgen van mijn buik, dit een indicatie was voor overstimulatie. Met de hcg-spuit maakt je lichaam zelf meer dan genoeg progesteron aan zei ze en dus was utro dubbelop... Maar ik denk nu dus ook aan en en... Kan geen kwaad, dat zei ze ook, maar volgens haar voegt het niets toe... Wil zelf toch voor de combi gaan...

Annedore, trouw lief meeleesmeisje! Het viel mee, de kraamvisite. Raar is dat toch wel, bij 'eigen'. Heb ik er geen moeite mee, maar bij de Fam. Van vriendlief wel.. Wellicht omdat ik daar echt het idee heb dat ze me niet begrijpen.. Maar daar heb ik nu gewoon lekker even s***** aan ;). Excuses-le mot....
    Vriendinnetje was erg lief en de baby was ook echt een mooi manneke. Wel zielig, had zijn sleutelbeentje gebroken bij de bevalling en zij was helemaal uitgescheurd... Inschattingsfoutje van de verloskundige, die dacht dat de baby kleiner was... Maar was niet zo...

Enfin,als er een gezonde baby uitkomt, wil ik ook wel uitscheuren hoor, over zo'n 9 maandjes... :).

Nu, weer op naar de echo donderdagochtend...

X

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Juulz toppie! Duim voor je.

ps goed dat je zo eigenwijs bent hahahaha

19. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Mooi resultaat tot nu toe. Duimen blijven draaien. Word idd tijd dat je de wedstrijd nu eens wint.
    Succes

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb het dus zonder overleg gedaan op eigen gevoel. Twijfelde eerst of ik de pregnyl erbij zou doen, maar inderdaad in jou topic eerder positieve verhalen hierover gelezen. Bij punctie 10000eh gespoten en 5 dagen na tp 2500eh. Durfde geen 5000eh gezien ik het op eigen houtje deed en bang was voor overstimulatie. Waren 12 eitjes aangeprikt. En daarna dus inderdaad wel 3 of 4 dagen stuk meer last van buik gehad en schuldgevoel dat ik op eigen houtje de pregnyl had gezet (dit ook niet aan manlief verteld, die had nee gezegd) weet niet of dit de rede is dat het gelukt is, maar is wel opvallend.

Hier nu 3 mooie echo's gehad. Zal ze eens proberen in een album te zetten. Kindje was donderdag 4cm. Lief dat je het vraagt ondanks het bij jullie zo tegen zit.

Hier gaat alles goed tussen man en mij, mits ik maar niet teveel doe. Dat mag niet, moet zuinig op onze uk zijn. Maar alle stress en spanning van jaren die vooral tijdens de behandelingen speelde is weg. En hij is supertrots en blij als hij de echo aan mensen last zien of we het vertellen. Hij is zelfs doodziek meegeweest naar intake bij verloskundige.

Heel veel succes en hopelijk ben jij een van de volgende in de rij.

Deel Deze Pagina