IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja Juul, het klinkt een beetje raar, maar ik gun het jou enorm om over 9 maanden giga uit te scheuren :D
    Fijn dat de visite toch mee viel. Begrip en het gebrek daaraan speelt ongetwijfeld mee bij de intensiteit van de emoties op zo'n moment.

*terug naar de film!* ;)

2. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik lees een positieve flow Juul: jeeeej! En wat gun ik jou dat uitscheuren, de misselijkheid en vervolgens de slapeloze nachten: alles is relatief wanneer je zo'n zwaar mmm-traject hebt ondergaan!!!

Denk aan jouw en je eitjes!!!

Dikke knuffelx

3. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Ja lieve Juulz, ik kan het eigenlijk nog niet echt geloven en heb misschien daarom ook maar even een banner aangemaakt. Zo van: dan staat het er echt :)
    Maar het lijkt inderdaad alsof er een roze flow stroomt door deze laatste maandjes van 2012 en hierdoor 2013 nog wel eens een geluksjaar kan worden voor ons MMM meisjes!! Ik hoop zo dat je mee gaat op die flow! Ik hou een warm plekje naast me vrij voor jou ;)
    Succes morgen en volg je gevoel qua medicatie! Baat het niet.....
    Ik duim zó voor je!!!!

4. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Huh Juultje,

Hoe kan dat nou weer.....is het al PASEN???? Bijna een heel VOL eierdoos!

9 eicellen,....7 bevruchtingen,.....3 terug plaatsen..... 2 in de vriezer....en 2 aan MIJ DONEREN...

Yep samen zullen we alles delen!

Kussie ohh ja en ga nog ff in bad met je gelukszeepje!!

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ben net terug van vakantie... wat spannend hier! Heel veel succes Juulzon!

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Wauw!!!! wat een aantal!
    net geen elftal, maar je bent aardig op weg ;)

Ik ga zo ontzettend duimen voor een plakkerd.
    Jij mag nu ook wel een keertje!!!! SO!

En gewoon gelijk twee! Ik zo'n goed gevoel bij deze poging van jullie.
    HET MOET MOET MOET!

ZO!

En nu ga ik in de duim-modus!
    DUIMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wat een lieve duimreacties hier! Doet mijn dag een beetje goed.

Was vandaag vrij, maar op de een of andere manier was ik droevig. Ging toch maar weer het kerstboompje neerzetten. En in december ben ik gewoon nooit op mijn best met al die feestdagen. En dit jaar is alweer dubbel. Weer nieuwe baby'tjes geboren, weer iemand zwanger en wij zijn inmiddels 4 jaar medische malle molen verder, 6 jaar proberen in totaal en nog steeds geen buikje of baby'tje op peutertje in huis.... Dan komt de post met een herinnering van een betaling van Gent, die ik toch echt dacht al betaald te hebben, dan is er een envelop van de verzekering die een declaratie niet vergoed en dan bedenk ik me dat we op de dag van de punctie weer €3600,- moeten betalen. Niet dat geld de rede is om verdrietig van te worden, maar de hele teneur, de hele achterliggende gedachte. Nee. Het is niet eerlijk. Het enige wat we willen is moeder worden, een kindje op de wereld zitten, datgeen waarom de natuur ons vrouwen van een baarmoeder heeft voorzien, waarom we eitjes produceren, om ons voor te planten. Als de natuur ons vrouwen dit gegeven heeft, waarom werkt het niet? Wij moeten betalen als we de pech hebben niet zwanger te worden van IVF 1, 2 of 3 omdat er bijvoorbeeld geen cryootjes ontstaan. Of omdat een embryootje niet wil innestelen. Maar onbeperkte abortussen worden wel vergoed. Hoe krom...als iemand een gezin van 10 kinderen wil met IVF en het iedere keer lukt, wordt dat ook zo vaak vergoed. Maar voor kindje nummer 1 meerdere pogingen, daar is een maximum aan verbonden... (En nee, adviezen over andere verzekeringen zijn vanwege mijn werk niet bruikbaar, heb een verplichte verzekeraar).

Maar goed, dit spookte vandaag door mijn hoofd, terwijl ik moedeloos op internet zat te surfen naar het gebruik van estradiol na de terugplaatsing, wat bij Serum en in Istanbul en ik meen zelfs in Engeland en de VS redelijk gebruikelijk is ter preventie van miskramen. Wil de prof hier morgen eens naar vragen.
    Tegelijkertijd merk ik dat ik wat moedeloos van al het proberen met medicatie... En het zelf uitzoeken en puzzelen. Een oneerlijke zoektocht die helaas door veel vruchtbaarheidsklinieken in Nederland niet ondersteund wordt. Omdat er te weinig bekend is over onderzoeken, omdat het niet in een protocol past etc.

Maar, wat een forumvriendinnetje mij in een mail vroeg:

"Stel dat je deze ronde zwanger raakt en je zou een miskraam krijgen bij 6 wkn, zou het dan aan je knagen als je de oestradiol NIET genomen zou hebben?"

En ook:
    "Wat is de kans dat als het deze ronde niet lukt, dat jij en je vriend nog een poging doen (en naar Serum gaan?). En als je naar Serum gaat krijg je oestradiol.... weeg het af tegen de risico's voor je eigen gezondheid (maar niet die voor eeen zwangerschap) en hoe graag je deze ronde raak zou willen laten zijn?"

En dit zijn inderdaad vragen waar wat in zit. Het voelt alsof we deze ronde alles uit de kast moeten halen, maar alles op eigen initiatief...
    En dat is vermoeiend... Maar tegelijkertijd denk ik, misschien is voor mij de prednisolon en de fraxiparine, in combinatie met de hcg en utro na de tp wel voldoende om de innesteling te bevorderen... Eventueel nog intralipid, maar dat hangt er nog even vanaf of dat lukt.

Echter, wat zij benoemt, daar zit zeker wat in... Want voor hetzelfde geld heb ik spijt dat ik het niet geprobeerd heb.. Enfin, ga het morgen eens met de prof bespreken. Wat haar visie is op het gebruik van estradiol.

Dus ondanks dat ik tot nu toe absoluut niet mag klagen, want heb een mooi aantal follikels, spoken verdriet en onzekerheid weer door mijn hoofd. Het blijft afwachten hoeveel eitjes er tevoorschijn komen, hoeveel bevruchtingen er zullen zijn en hoe de embryootjes eruit zien, als ze ontstaan...

Wilde geen klaagzang schrijven hier hoor, begrijp me niet verkeerd... Maar heb vandaag gewoon even zo'n bui dat je bij alles stilstaan en snel somber bent gestemd...

Morgen laat ik even weten hoe het in Gent was. Zal pas in de vroege middag zijn, denk ik, want ik rijd alleen... Mijn wekker gaat om 05u, wil om 05u30 rijden... Dus nu snel naar bed!

Liefs voor allemaal!
    X

8. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Succes morgen, denk aan je

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Juulz heel begrijpelijk wat je allemaal schrijft. Denk aan je en mijn duimen draaien

10. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Het komt dichterbij nu! Heel benieuwd hoe het is gegaan vandaag! Knuf!

11. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    #3371 Leonie27, 13 dec 2012
    Laatst bewerkt: 13 dec 2012
    Hier ook een meelezer die enorm voor je aan het duimen is!

Ik heb destijds mijn avatar mee veranderd voor Sikki (daarna swang), daarna gelukspoppetje voor emma (daarna swang). Nu ander geluksteken, hopelijk voor jou!

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat zijn idd rake vragen Juul. Je hebt heel wat te te overdenken en bespreken.
    Ik hoop dat alles voorspoedig gaat/is gegaan vandaag. Ik denk aan je.

13. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo logisch je gedachte lieve Juul, bang om verwachtingen te hebben, jezelf indekken omdat je te vaak bent gekwetst en teleurgesteld...ik duim voor je vandaag, morgen en wanneer jij dat nodig hebt!

Hele dikke knuffel!

14. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Denk aan je!!!

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    En weer even een update na een langggge dag....

Als ik zelf zo'n eind moet rijden, kan ik nooit goed slapen van tevoren. Dus wat was het geval... Ik heb amper geslapen de afgelopen nacht. Dan weet ik dat de wekker heel vroeg gaat en dan val ik dus niet goed in slaap. En ik slaap altijd heel erg licht. Zelfs door mijn oordopjes heen hoor ik dan ieder ronkend geluidje van vriendlief. Met als gevolg dat ik misschien een uur, twee uur geslapen heb en toen ben ik maar opgestaan. Moest na Gent gelijk door naar mijn werk, omdat er een belangrijk overleg was.

Gelukkig amper file, een beetje bij de ring Antwerpen. Maar, toen had ik wel moeite om wakker te blijven... Was keurig op tijd in Gent en heb op de toilet als een ware junk de cetrotide gezet. Mijn afspraak was om 8.15 en om 08.20 werd ik naar binnen geroepen. Ik was natuurlijk erg benieuwd...

De dikte van het endometrium was 9,6mm, prachtig dik dus.
    Het geschatte aantal follikels links staat nu op 3: 18,5 - 17,5 - 14
    Het geschatte aantal follikels rechts is 5: 23,5 - 22-22- 20,5 - 18,5. Rechts zaten er geloof ik nog 2 of 3 van rond de 13, maar de prof schat dat die niet rijp zullen zijn.
    Dus, strax om 00.00 de Pregnyl zetten en dan moeten we ons zaterdag om 08.00 bij de kas melden. Ben de 4e punctie op zaterdag en moest me om 8.30 melden voor de punctie.
    Toch weer spannend, dat blijft het...
    Ben heel benieuwd hoeveel eitjes we zullen hebben en vooral hoeveel er bevrucht worden en hoeveel embryootjes er zullen ontstaan. We duimen weer volop...

Heb nog even bij de prof gevraagd naar haar visie op het gebruik van oestradiol na de tp, maar zij gaf aan dat het wetenschappelijk onderzoek dat in Brussel heeft plaatsgevonden geen wetenschappelijk resultaat heeft aangetoond. Zij gelooft er niet in. Ik informeerde naar haar visie op oestradiol-gebruik na tp wat wel bij bijvoorbeeld Serum wordt toegepast, maar ze reageerde wat cynisch. In welke media publiceerden zij dan? Maar ze was wel benieuwd en als ik een artikel had, of ik dat wilde mailen. Nu hebben wij hier op zp een eigen wiki-infertility (Mama van H) die mij wat artikelen had gemaild, dus zal eens wat doorzetten aan de prof.
    Heb tevens recept gekregen voor de 1500 pregnyl die ik 3x na de tp zal gaan gebruiken en dit gelijk opgehaald bij de ziekenhuisapotheek. Dacht, in Nederland is het er wellicht niet, gezien de problemen met de levering en ik zie wel wat het kost. Welnu, dat laatste voel reuze mee: €5,91! Voor drie buisjes pregnyl ! Medicatie in België is toch een stukje goedkoper dan in NL.

Mijn TSH was vreemdgenoeg, ondanks dat ik nu 0,05 Thyrax slik gestegen naar 1,8. De prof vond dat nog keurig, maar ik verbaasde me wel wel een beetje. Wil mijn TsH gewoon rond de 1 hebben. Vraag me af of ik nu zal ophogen... Zou dat kwaad kunnen?
    Heb ik niet overlegd... Wat zeggen onze eigen schildklierdeskundigen hier van...?

Informeerde bij de prof of zij de komende week aanwezig was om de terugplaatsing te doen. Ze keek direct in haar agenda en jawel, ze had nog 1 plekje op dinsdag! Dus, ervan uitgaande dat er een terugplaatsing is,zal de prof deze zelf doen om 09.15.

En nu, nu ben ik best wel heel erg moe.. Morgen weer niet uitslapen, maar ben wel vrij en thuis vanaf 12.15. Misschien dan nageven een tukje doen... Blijf nu wakker tot de Pregnyl is gezet en dan lekker slapen..

En op advies van een ander forumgenootje conform de theorie van The Secret onze Liefste Wens en Droom visualiseren voor het slapen gaan :).

I'll keep you posted lieve meiden!

X

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Oh ja, nog onwijs lief en dankjulliewel voor alle lieve duimsels en zelfs een mooie geluksavator!

Vind ik keer op keer ontzettend lief en bijzonder.

X

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    lieverd ik duim .... ik gun het je zo...

18. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Wauw, wat een goed resultaat!!! Ik duim op mooie eitjes!!!!!

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dankjewel ricmar. Waarom noodgedwongen stop voor brusje? Wat is er gebeurd?
    Liefs!

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ricmar, lees het net van je man en zijn val. Pffff, heftig zeg. Een goed herstel gewenst voor hem.. Sterkte met alles. X

Laraxx, thnx meis!

Deel Deze Pagina