IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    juul had dus een heel verhaal over al je eitjes lees net dat het er 4 zijn. Ik duim dus dat ze alle 4 goed door delen en dat er 2 in de vriezer kunnen. Ik ben normaal een stille mee lezer maar deze keer moest ik ff laten weten dat ik met je meeleef.

2. maybe3

maybe3 Niet meer actief

lieve juul,

wat balen dat je vrees uit is gekomen... Maar ik ga voor de theorie van Juulman.. alle 4 doordelen.. 2 terug geplaatst en 2 in de vriezer..

dikke knuff meid..

en ik duim met je mee voor dinsdag
    en nee het is helemaal niet gek dat je een beter resultaat had gehoopt meid..

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Lieve Juul,

Aan de ene kant snap ik dat het tegenvalt, maar aan de andere kant: je hebt wel vier kanshebbers! Je hebt er maar één nodig meid... Wij hadden maar 3 embryo's, waarvan er maar ééntje dag 5 heeft gehaald. Het is genoeg, dat zie je.

Ik hoop dat je dinsdag één toppertje of meerdere toppertjes terug krijgt. Je verdient het!!!

Liefs...

4. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    Lieve Juul,

Ik snap je teleurstelling heel goed, en die mag er ook helemaal zijn hoor.
    Maarrrrrrr, 4 embryo's; die Zijn Er!
    Ik Duimmmmmmmmm met volle teugen voor de optie van je vriend, 2 'Excellentjes' in je buikje en twee 'Excellentjes' in de vriezer, dat zou mooi zijn!

Ik blijf je volgen!

Liefs,
    Duim

5. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Juultje
    ik snap dat je meer gehoopt had, maar je hoeft maar 1 plakbeeb te hebben en met een beetje mazzel heb je straks gewoon 4 toppers en 2 in je buik en 2 voor een brusje :D....duim-duim-duim....!!
    voor "meer" heb je een iets langere immuun protocol nodig qua lengte ong. 4 maanden. Als je de uitleg ervoor wilt hebben hoor ik je wel via PB ;).

(hoeveel had je er vorige keer? ook 12 - 7 - 4 ??)

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Kan jullie optimistische woorden wel even gebruiken, thanx lieverds!

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Mamavanh, ben wel benieuwd naar dat immuunprotocol waar je het over had....

Vorige keer, 9 follikels, 6 eicellen, 2 embryo's, wel beide dag 5.... Maar niet blijven zitten...

Waarmee adviseer jij me vandaag vwb medicatie mee te starten? De utrobollen, de Progynova, prednisolon nog steeds 10mg en na tp ophogen? En fraxiparine en aspirine ook pas na tp toch?

Nogmaals, dank voor jullie duimen en lieve woorden. Zoveel lieve meeleesmeiden die meehopen... De embryootjes moesten eens weten ;).

X

8. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Lieve juul,

Je teleurstelling is begrijpelijk maar idd wat je mannetje zegt we gaan voor 4 emmy's en dan 2 cryo's het moet gewoon. Blijf duimen duimen op een heel mooi resultaat meid.

Dikke knuffel,
    Bitterswet

9. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het leven tussen hoop en vrees bereikt altijd rond deze periode zijn climax he? Laat alle emoties er maar gewoon lekker zijn zolang je reeel blijft: 4 is echt hartstikke goed, en al redden 2 vd 4 het, dan zit DE topper er gewoon tussen: je hebt deze ronde toch veel medicatieveranderingen gehad, je doet er alles aan: laat nu moeder natuur aan jouw zijde staan!!!

Duim, duim, duim!!!

Xxx

10. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    wanneer is de TP Juul?
    moet je de utro nu al gebruiken? (sorry maar die gebruik je toch pas na TP? je weet ik ben geen IVF wiki :D) hoe deed Armani dat?
    weet je dat van die utro en progynova zou ik met P..nny afstemmen.
    Na TP pred idd ophogen tot 20 mg en fraxi en aspirine hervatten na TP.

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Mamavanh, utro moet je de dag na de tp mee starten. Utrogestan zorgt voor voldoende progesteron. Hoop dat ik dinsdag ook van de prof te horen krijg wat mijn estradiol waarde was. Die wordt overigens niet standaard geprikt in Gent, maar ik heb dit keer flink gebluft en gezegd dat ik dit met de prof had besproken... Oké, ik had het met de prof ook over estradiol gehad, maar niet over dat het bij mij gemeten moest worden. Maar omdat Penny van Serum mij vroeg wat de waarde was, heb ik aangegeven toen er er gisteren bloed afgenomen werd (wordt daar standaard iedere keer gedaan om op hepatitis a en b, hiv en syfilis te checken) dat er ook estradiol gemeten moest worden. De verpleegkundige merkte nog op dat er niets van in mijn dossier stond. Ds. Ik gaf aan dat het door de telefoon nog besproken was. En toen heeft ze het maar gewoon meegenomen ;). Dus ik hoor het dinsdag wel.. En krijg misschien wel op mijn donder van de prof ;) , maar dat risico neem ik maar...

X

12. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik duim ook heel hard mee!

13. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    toen ik het telefonisch aan een vroedvrouw voorstelde vond ze dat prima. Later besproken met de prof en moet nu steeds op dag 10, 14 en 21 checken.
    komt vast goed ;).

14. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Ga duimen voor de theorie van je man. Kan me je 'teleurstelling' wel voorstellen. Je hoopt toch op meer met 12 eicellen, maar Lieve Juul 4 is ook een mooi aantal. Dat ze allevier maar goed gaan doordelen.
    Op naar dinsdag..

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Juultje, ook hier nog ff je verhaal gelezen.
    Rea al per whatsapp, maar las nu dat je schreef utro na tp. Maar daarmee bedoel je denk ik starten na punctie (ff voor de meelezers dit ff geschreven voordat mensen denken dat ze 'te vroeg' starten met utro.
    Dikke kus en ik hoop me suf op goed resultaat!!! Xxx

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Maartje, klopt! Sinds vandaag aan de utro ;)! X

17. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Lieve Juulz,
    De opbrengst is relatief gezien teleurstellend en toch ook weer mooi, en ik hoop dus hard mee met jou (en iedereen hier)!!! Wat zou het een mooie afsluiting zijn van het jaar, vind je niet!???!! En dit zijn rotdagen, het wachten, hopen, in spanning zijn....Vreselijk vond ik het, ook al heb ik het maar 1 x meegemaakt. En dan de dag dat ze bellen met de uitslag..klotsende oksels...Dus...ik denk aan je en we gaan er gewoon voor dit keer dat het lukt...Daar ga ik gewoon hard aan denken en visualiseren. Ze zeggen dat dat kan helpen in de goede richting....

Liefs! En slaap lekker zo.

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dank astarte! Lief! Ik visualiseer me ook suf. Dan bedenk ik me waar de box huis komt te staan en hoe we babykamer gaan inrichten... Fijn om even te dromen... Al blijf ik me beseffen hoe hard De Val van de Mislukte Realiteit kan zijn....

Weltrusten allemaal!
    X

19. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    #3439 mamavanh, 17 dec 2012
    Laatst bewerkt: 17 dec 2012
    Juul: oke, komt ie....wiki fertility...aan....
    Dat protocol in het kort....LIT 3 maanden voorafgaand een poging (bloed van je man in jouw arm zodat je lichaam "went" en herkent wat je man's DNA is waardoor de kans toeneemt op innesteling.
    IVIG (maar is erg duur werkt wel doeltreffend) en langer gebruik van prednisolon (maar je lijf went hier ook aan dus is niet echt adviseerbaar). Serum kan je hier bij helpen. Het grijpt in op ANA (voor de meelezers: anti nucleaire antistoffen). Ze hebben het over een succes rate van 78,6%....als je daarnaast nog de prednisolon in een poging inzet kom je dicht tegen die succes rate van dr. Beer aan ;).

Antinuclear antibodies in women with recur... [Zentralbl Gynakol. 1994] - PubMed - NCBI

Het recruteren en de voorfase van zo'n eicel is in doorlooptijd ongeveer 3,6 maanden bezig voordat (dat zegt dr. Beer) het ovuleert. Dus in een normale cyclus zou dat betekenen dat indien je de immuunfactoren onderdrukt dat je na ca. 3,6 mnd betere eicellen krijgt (want het wordt dan niet meer aangevallen).
    verder zijn er supplementen die je eicel kwaliteit verbeteren (je hoeft tenslotte maar 1 topper te hebben) waaronder gebruik van melatonine, myo-inositol, resveratrol, co-Q10 etc. maar het hangt ook af van de individu wat ze nodig heeft.

Wiki fertility uit...;)

Die 7 eicellen vorige x waren dat 7 bevruchtingen?

weet je ik ga gewoon keihard duimen dat je bovenstaande info helemaal niet meer nodig hebt en dat je op je Juulzon's man's verjaardag het mooiste kado ooit hebt! ;) Visualiseer-ze...oja enne de kleur van de baby-kamer?? Heb je die al in gedachte en waar hij/zij naar de kinderopvang gaat en welke school? :D

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Juulz ik duim voor je
    Ik mocht gelijk na de punctie beginnen met de utro. Ik slikte na de tp 20 mg prednison

Deel Deze Pagina