Ik hoop zo dat dit hem gaat worden! Duim,duim,duim,duim. Sterkte in de komende wachtweken en dan hopelijk een knallende test voor jullie! Ik hoop het zo!
lieve Juulz, ik duim me ook helemaal het heen en weer! Ik sluit me aan bij alle wijze woorden van mn voorgangers: je hebt 2 emmy's in je oventje en een betere plek is er niet voor ze!
Juul, hier ook een meelezende meeduimer, en zoals al eerder door iemand gezegd, de fragmentatie hoeft niet te zeggen dat je kansen verkeken zijn hoor! Ik ben nu ook zwanger van een matig tot goede embryo, na hele matige eicellen, laag bevruchtingspercentage en heel laag amh.
Lieve Juulzon, Ik lees en leef al heel lang met je mee. Ik duim voor je dat deze poging eindelijk jullie wondertje op gaat leven! Liefs en knuffel, Aislyn
Ook hier weer een dikke knuffel van een meelezer en meelever... De duimen gaan weer in turbostand!!! Zet m op emmy's....
Wat lief en wat fijn, zoveel meeduimers! Die kleine embryootjes moesten eens weten.... De dag is vandaag gelukkig voorbij gevlogen. Mijn hele sombere gevoel van dinsdag, de dag van de uitslag en de terugplaatsing is weer wat bezonken.... Ben gisteren, voor mijn doen, mooi op tijd gaan slapen en probeer nu dus ook wat extra op mijn voeding te letten. Geen extra suikers, veel groente, vandaag lekker visje gegeten, genoeg fruit, veel groene thee en infusions, soyamelk en het dagelijkse portie Pom. Als snackje ongezouten nootjes (pecan, macademia en cashews) en snoeptomaatjes. En eigenlijk bevalt dit best goed. ( sprak ze na 1 dag tijd ...). Verder (onverwacht) toch een halve dag gewerkt, maar hoefde geen fysieke inspanningen te verrichten, dus dat scheelde. Morgen misschien nog een halve dag werken, maar dat weet ik nog niet zeker, hoor ik morgen. Verder nog even de aanvullende medicatie die nog openstond bij de apotheek opgehaald, dus ben nu helemaal bij en op orde. Indien er zich een volgende poging zou aandienen.... Heb ik het merendeel in huis.... Daar had ik het gisteren nog heel even met mijn meelevende mamsje over. Ze duimt zo trouw mee... Ze vertelde dat ze met een vriendin naar Utrecht was geweest. En ze hadden daar even op de kleindochter van die vriendin moeten passen. Maar, van tevoren had die vriendin van mijn moeder gezegd dat het was omdat haar dochter 'naar de tandarts moest'. Maar, wat bleek - jullie voelen hem al aankomen- dochterlief van de vriendin van mijn moeder moest naar het ziekenhuis voor een eerste zwangerschapsecho van Nummer Twee... En dat vonden ze toch wel moeilijk om aan mijn moeder te vertellen, omdat ze weten van mijn situatie. Ik hoorde het verdriet van mijn moeder aan de telefoon en voelde me haast schuldig... Natuurlijk niet nodig, maar vind het zo zielig voor haar dat mensen op die manier - goedbedoeld - mijn moeder nu ook al proberen te ontzien. Nu heeft mijn moeder natuurlijk al kleinkinderen, vier in totaal, twee per broer, maar, zegt ze zelf, dat is toch anders dan als je eigen dochter zwanger is... En dat begrijp ik. Denk dat anders zal zijn als je alleen maar zoons hebt, zoals mijn schoonmoeder. Maar goed, we zaten wat te filosoferen en ik zat stiekem, al wil ik niets liever dan dat deze poging lukt, al een backup plan te maken... Dan toch niet nog 1 poging in Athene bij Serum? Waar ze breder kijken naar immunologie, waar je enorm lief en persoonlijk behandeld wordt? Ik had mijn moeder verteld over Armani die nu zwanger is, de infectieonderzoeken destijds en de antibiotica-kuur en hun immuunonderzoek/protocol.... En ik dacht dit hardop. Dat ik dan gewoon vakantie opneem en tijdens het spuiten en de echo's tussendoor in een appartementje in Athene ga zitten met een lading boeken. Er is strand en zee en cultuur. En dan vliegt vriendlief gewoon in wanneer de punctie is en eventueel de terugplaatsing en ga ik daarna gewoon afwachten in Nederland... Waarom niet? Mijn moeder wilde wel mee hoor, vond ze ook nog gezellig. En zo bereid je je eigenlijk alweer een beetje denkend in mogelijkheden voor op de teleurstelling. En in je verlangen naar een kindje, de lege plek in je hart, het niet kunnen uiten van je moedergevoel, verleg je de grenzen telkens weer.... Maar, desalniettemin praat ik in gedachten tegen mijn buik, visualiseer het doordelen (vandaag zijn het al morula's/blastootjes) en zaterdag nestelen ze in. Of misschien al vrijdag . Eerder testen kan dus niet, want conform het zetten van Pregnyl 5000 op 13/14 december om 00.00, zit er nog behoorlijk wat Pregnyl in mijn lijf . Moet 20 dec, 23 dec en 26 dec weer 1500 Pregnyl zetten, dus dit keer kan ik gewoon niet vroeg testen! En de trouwe meeleesmeisjes weten dat dit best heeeeel moeilijk is voor een vroege testverslaafde als ik. Vrees dus dat ik het echt pas op 31 dec zal weten, dmv de bloedtest... Tenzij mijn menstruatie al eerder doorbreekt... Maar daar wil ik voorlopig niet aan denken! Vanavond dromen over de Emmy's die innestelen, over een babykamer en een buikje... Want ach, indien de test de 31e negatief is, zal de klap toch wel weer ongenadelijk hard zijn... Daar ontkom ik dan toch niet aan.... Nu nog even een kop thee zetten! En nogmaals, fijn om jullie hier te lezen lieve meiden, stuk voor stuk! Liefs en welterusten voor strx!
Zet de gedachte van een vervolgpoging even op een zijspoor als het lukt. Ook dit zijn namelijk gedachte naar het universum. Is moeilijk ik weet het. En hier ooit dus het advies gehad niet teveel groene thee te drinken, vooral niet uit de supermarkt. Deze is vochtafdrijvend. Hooguit dus 2 kopjes per dag. Andere kruidenthee als rooibos en kamille mag wel. Weet niet wat ervan waar is, maar dat was mij geadviseerd door een acupuncturist en een homeopaat destijds.
Dank voor de tip Zonnetje! Weet je, met zo'n backup plan creëer ik een beetje rust voor mezelf, vermijd ik de spanning en en stress voor Wat Als Het Niet Lukt... En dan een backup plan in gedachte hebben, dat geeft mij wat rust. En nu heb ik het backupplan ergens geparkeerd en voel ik me ontspannener in deze poging. Snap je dat een beetje...? Dus mijn backupplan slinger ik niet naar het universum, dat doe ik wel en vooral met mijn droom en wens... ( al zou het universum hier inmiddels na alle jaren toch wel een keertje van op de hoogte moeten zijn ! ) Groene thee met mandarijn-orange van Lipton, tahiti en andalusia infusion, ook van Lipton. En pucca thee en sleepytime ban Tension Tamer (of hoe je het ook schrijft) en inderdaad ook goedenacht thee uit Frankrijk met kamille.. En rooibos, ook... Theevariatie genoeg toch... En jouw banner staat je geweldig, hoe fijn dat de 12 weken nu voorbij zijn meis! Zullen bijzondere feestdagen worden voor jullie met dit wonder in je buik. X
Hey Juul, herkenbaar hoor: ik moet ook altijd een plan b hebben, geeft mij enorm veel rust. Als je plan b hebt geaccepteerd kan je teleurstellingen van plan a beter aan, zou ik ook doen! Ik dronk ook niet teveel groene thee tijdens mijn zwangerschap vanwege de anti-oxidanten geloof ik...heel veel rooibos van zonnatura en kamille thee! Wat lief toch dat jij zo lief reageert naar alle zwangere meisjes hier, heb je bij mij ook altijd gedaan, enorm respect voor! Ik kan mij niet eens voorstellen hoe ik zou functioneren als ik zo vaak klap op klap had gehad zoals jij helaas, vind ik zo knap, je moet stiekem wel een enorm positief mens zijn, mooi, kan ik echt nog iets van leren. Maar, nu wordt het tijd dat dit positieve, vechtende mensje een klein minimensje bij zich gaat dragen, vind je niet? Probeer je zelf niet teveel op te leggen: je doet het harstikke goed, je mag echt megatrots zijn op jezelf. Duim, duim, duim!
Lieve Juul ik hoop, duim, wens voor je dat de emmies 9 maanden bij je blijven! En dat van plan B kan ik me goed indenken (zou ik ook doen), maar dit keer geen plan B voor jou, maar gewoon nu plan A!!! P.s. Over groene thee: er zit cafeïne in, vandaar dat je dat net als koffie beter niet te veel kunt nemen.
Oww meis ik duim me een ongeluk voor je!!!! Dat je 2012 toch nog positief af mag sluiten... Ik hoop het zo verschrikkelijk voor je!!!!
He Juul, ik had je al suc6 gewenst maar ben het eens met de andere schrijfsters over de groene thee! liever niet (teveel) ook liever geen prikkelende dingen of koude dingen (ijs, ijsblokjes), geen munt/mint, geen salie heel voorzichtig zjin met kruiden, kunnen vaak baarmoederstimulerend zijn (en dat wil je pas tegen de tijd van je bevalling ). En idd geen of weinig fysieke inspanning, niet tillen etc. dus laat juulman maar even voor je zwoegen knuffel en sterkte met de wachtdagen...! oja je hebt mail... veel liefs,
Juul, ik duim! Plan B in je hoofd kan nooit kwaad. Lekker doen waar jij je goed bij voelt. Mijn plan B is uiteindelijk zeer overtuigend plan A geworden. Als plan B door zou gaan voor je, en dat hoop ik niet!, maar dan heb ik nog het een en ander. Voor het geval je nog iets te kort komt Maar voor nu duim ik dat dit plan lukt!