IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Hier een hele stille meelezer, maar wil toch even laten weten dat ik ontzettend hard voor je zit te duimen!

2. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    Jaaaa, we gaan met zijn allen voor vervulling van plan Aaaaa!

Ik duimduimduimduim ook nog lekker mee.
    En over groene thee (lijkt wel een gedicht ;)),

Van mijn acupuncturiste geloof ik, hoorde ik dat het bij een teveel ook de opname van foliumzuur kan belemmeren. Dus nog een reden om er matig mee te zijn.
    Nog wat tips van haar: 's avonds voor het slapen lekker met je voeten in een emmer/teil met warm water. Sowieso zorgen dat je voeten warm blijven. Geen (hete) kruik op je buik, bij je voeten mag wel.
    - Granaatappelsap inderdaad
    - En verder vooral warm eten en drinken, als het kan ook je ontbijt.
    - Geen/weinig zuivel (zoals yoghurt en melk)
    - Wel soya- of rijst- of bijv. amandelmelk

Ik eet sindsdien altijd een warm ontbijt van rijst/amandelmelk met gierstvlokken en verschillende vruchten en geweekte goyibessen, ook heel lekker!

Nou, lieverd, broed ze en ik blijf je volgen,

Duim

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Juulz, je bent geen aansteller, ik snap je teleurstelling. Voor nu moet je hoop houden, goed voor je kanjers en jezelf zorgen. Kom op Emmy's, jullie kunnen het!

Het enige wat ik voor jou nog wens dit jaar Is zwanger 2013 ingaan!

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik ga ook voor optie A

5. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Juul, denk aan je, duim voor je!!!!
    Ik zag nog iets over thee voorbij komen: bij de tuinen heb je theïne vrije thee, die drink al enige tijd. Ook erg lekker! Is van Celestial... Drink je je pommetje nog??

Knuf!

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dank voor die groene thee tips meiden! Wat ik me wel afvraag, is vitamine e dan ook negatief? Ik meende juist dat antioxidanten weer goed waren....

De meeste thee die ik nu drink is theïne vrij, check.

En warm ontbijten, ik vind havermout lekker en dat neem ik met soyamelk.
    En dagelijks een glaasje Pom ( ook antioxidanten...)
    Kruisje op voeten, check...

En slaap lekker veel, ga ook wat eerder naar bed ;).

Sas, in geval van plan b, ga ik je zeker even pb-en... Maar hoop dat het niet nodig is! Wat fijn dat jullie het nieuwe jaar al gauw een gesprek hebben met kind en toekomst. Ik lees en leef nog met je mee.... En blijf het prachtig vinden hoe jullie samen sterk in jullie verwezenlijking van jullie droom staan.. Komt steeds dichterbij!

Andere lieve meeleefleesduimmeisjes, glimlach om jullie fijne warme berichten hier!

Egoberichtje...

Vandaag lekker uitgeslapen, behalve dan dat ik even een pregnylshotje heb genomen om 07.15 ;). Die maakt vriendlief dan even klaar voor hij naar zijn werk gaat.
    Rond 09.15 eruit en ben wat gaat rommelen in huis. Je kent het wel, ladekast onder het wastafelmeubel uitmesten en weer even overzichtelijk neerzetten (had nog heel wat shampoo van een 1+1 gratis actie Ooit ;) ) en heb tevens mijn medicatievoorraadje even overzichtelijk, op datum neergezet. Van het een nog eventueel voldoende voor een plan b, maar sommige dingen weer niet. Had ook nog een hele lading met die zakjes met injecties/naalden/ alcholdoekjes - echt veel- die ik op advies van een forumvriendinnetje naar de Dierenambulance of het Dierenasiel (wat was het ook alweer Maartje?) ga brengen, waar ze dat goed kunnen gebruiken...

En wat hoop ik intens dat ik alles wat ik op voorraad heb mag gaan weggeven aan iemand die er dan *wishfull thinking conform plan A* óók zwanger van mag gaan worden.....

Verder nog wat kerscadeautjes verzameld... Voor mijn familie, waar we op 2e kerstdag naartoe gaan en toch ook voor schoonfamilie, al ga ik echt niet mee. Maar vind het ook zo lullig voor vriendlief als hij met lege handen aan komt... Hoewel ik begreep dat het bij zijn familie er anders aan toe zal gaan. Het is daar namelijk ieder jaar zo dat ieder stel een cadeautje koopt voor 25€ voor de anderen personen. In ons geval zou dat betekenen dat we voor schoonmoeder, schoonvader, schoonzus 1, schoonbroer 1, schoonzus 2 en schoonbroer 2 en de nichtjes voor 25€ een cadeautje moeten kopen... Dus: 8x25€ ! Best veel geld, helemaal deze maand... Omdat ik niet mee zou gaan en zijn wel cadeautjes wilden doen, hebben ze besloten om met elkaar, zonder vriendlief die eerste kerstdag komt, kerstavond al cadeautjes te doen. Wij doen immers niet mee, dus ook geen cadeautjes voor ons. Wat ik uiteraard vanuit principe begrijp. Maar toch sta ik iets anders in de wedstrijd. Je geeft een cadeautje als aardigheidje en het gaat mijns inziens met name om de achterliggende gedachte en niet om de prijs. Een cadeautje omdat je weet dat je er iemand blij mee maakt. Nu had ik in de loop van het jaar als ik iets tegenkwam al eens een cadeautje gekocht. Dus heb nu een tas gemaakt met voor iedereen een lief aardigheidje (echt niet altijd precies 25€ per stuk) erin in het kader van de Kerstgedachte. Vermoed dat ze vreemd zullen opkijken... Maar tegelijkertijd vind ik het ook weer sneu voor vriendlief en ik hoop dat zijn familie ook een beetje aan hem gedacht heeft. In het kader van ook al zijn verdriet en het feit dat hij hun broer / zoon is... En voor mezelf maakt het me niet zoveel uit. All I want for Christmas is dream to come true...

In de middag moest ik nog langs mijn werk voor een soort van kersttoespraak van mijn afdelingshoofd en ben daarna, helaas in de regen en file, naar mijn ouders gereden, waar ik een nachtje slaap. Ga namelijk nog steeds in de woonplaats van mijn ouders naar de kapper. En zo zie ik mijn ouders ook weer even. En kon ik de kerstcadeautjes al onder de kerstboom hier neer leggen...

Hele saaie, dagelijkse dingen op de vrije dag. En uiteraard, tussendoor nog de nodige medicatie tot me genomen. Raar overigens geen bijwerkingen, dus dat is fijn. Maar voel me wel een beetje een medicijnjunk.

Op weg naar de woonplaats van mijn ouders in de file reden er echt lui waarvan je denkt, wat hééft het voor een zin om in te gaan halen of te gaan bumperkleven in de file? Probeerde me niet druk te maken, al schrok ik een paar keer behoorlijk... Dan legde ik een hand op mijn buikje en zei gewoon hardop tegen mijn Emmy's dat alles goed komt en dat mama ze wel zou beschermen. Voelde me toen wel een hele erge softie....

Op de radio 3fm serious request aan. Thema: all for the babies... Wel een beetje confronterend, maar tegelijkertijd natuurlijk ook heel mooi. Echter, waren veel 'vaders to be' be die dan een plaatje aanvroegen... Heb nog overwogen om ook een plaatje aan te vragen voor Ons MMM, de wensmoeders die er ook in Nederland zijn...

https://www.google.nl/search?q=precious+child+by+karen+taylor+lyrics&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari

Maar aangezien bellen en autorijden gevaarlijk is, heb ik dat maar niet gedaan. Maar dacht er wel aan....

Ach, van die dagelijkse dingen... En weer een dag voorbij...

Liefs en tot morgen!

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lieve Juulzon,

Fijn weer ff een berichtje te lezen van jou. Jammer van de saaie toespraak op je werk, dat wel :p

En wat ben jij toch ontzettend lief dat jij voor iedereen weer wat leuks hebt gehaald. Typisch de Juulzon die ik ken, ongetwijfeld zelfs voor V-Z iets leuks.
    Hoe gaat Juulman er mee om dat jij niet mee gaat? Geen wraaklustige gevoelens in de trant van: 'dan ga ik ook niet naar jouw ouders', oid?

Over vitamine E. Ik slik het wel, het staat op Scholtes en Pfeiffer hun standaard lijstje. Zelf slik ik sinds vandaag ook weer vitamientjes. Heb het een poos niet gedaan, maar nav jouw tip om in het Gent topic es mee te gaan lezen heb ik weer een hoop wijsheid opgedaan en lieve tips van oa Mama van H gekregen! :)
    Maar waarom het op het lijstje van die wijze mannen uit Dusseldorf stond??? Misschien weet iemand anders het??

Over serious request. Ik zat er vandaag ook steeds aan te denken: Ik zou het janknummer I would die for it van Kelly Koffey oid. wel willen aanvragen. Gewoon omdat het super is dat er geld ingezameld wordt voor de baby's... Maar ook 'aan het gewone volk' duidelijk maken dat er vele moeders in hun hart zijn die zo vechten om ooit hun baby in hun armen te hebben...
    Zou het aanvragen van zo'n nummer kunnen of zou je perse een nummer uit een bepaalde lijst moeten plukken??

Btw, heb je al post gehad?? Dat ene wat eigenlijk gisteren al wenselijk was??

Zorg goed voor je buikje en ik blaas een slaap lekker luchtkusjeknuffel een paar kilometer richting het westen :)

8. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Vitamine E is een anti-oxidant en zorgt voor een betere doorbloeding van het baarmoederslijmvlies. Goed om te nemen dus.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ha! Daar weer zo'nn slim Gent topic mmmeisje :)

Dan weten we dat ook weer :)

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Weer even een 'niet echt iets te melden maar alledaags updeetje'...

Gisteravond lekker naar mijn ouders gereden en daar een nachtje gelogeerd, altijd weer even fijn, om Thuis te zijn bij je paps en mams. mijn moeder was er pas later, dus met mijn vader samen gekookt en gegeten. Hij had speciaal gewacht, lief!

Later kwam mijn moeder thuis, had opgepast bij mijn nichtjes (kindjes van mijn broer) en nog even geklets.
    Lekker geslapen en vanmorgen na een ontbijtje naar de kapper. mijn haar zit weer goed. Verder mezelf nog verwend met een krultang (jawel, ik! Die meestal voor gemak gaat!) en lekkere shampoo en conditioner. Maar de kapster had mijn haar echt zo leuk gedaan met die krultang, dat ik dat... dat ga ik gewoon ook eens doen... Daarnaast is mijn haar weer wat warmer van kleur, ben blond, maar vind te blond gewoon eeeh, soms te blond. Meer iets voor de zomer ofzo. Dus nu is het weer wat meer honingkleurtje.

Daarna nog even langs mijn oudste vriendinnetje (kennen elkaar al vanaf ons 2e, dus al 34 jaar) en we zien elkaar niet vaak, maar als we elkaar zien, is het heel vertrouwd. Ze voelt mijn verdriet en gemis goed en mooi aan. Zegt ze, "weet je, ik heb er nog over nagedacht... Maar mocht je ooit een draagmoeder nodig hebben, dan wil ik daar best eens over nadenken, want als ik zou kunnen bijdragen om jouw mama te laten worden, dan zou ik dat echt voor je willen doen." Vond ik wel heel lief. We hebben het nog gehad over de verschillen in opvatting tussen vriendlief en mij op dit vlak, en dat blijft toch immer een pijnlijk en gevoelig en zeer confronterend onderwerp... Maar, we besloten gewoon met de positieve gedachte dat het nu maar eens moest lukken. Haar drie kindjes waren ook thuis en haar dochtertje van 7 merkte op een gegeven moment heel bijdehand op, toen we niet meer beneden waren, omdat we de jongste van 2,5 uit bed gingen halen en naar boven was gekomen, "ik dacht al, er klopt iets niet. Ik hoor de meiden niet meer kletsen". Erg grappig.

En als afsluiting van de dag nog even een kop thee bij mijn ouders alvorens ik de file, viel reuze mee, weer in ging. Een ontspannen dagje dus....

(Lekker slap geouwehoer van mij, sorry als het erg saai is... is ter afwisseling van Serieuze Onderwerpen en Afleiding van de Wachtweken...)

Jullie nog wat leuks doen dit weekend?

X

Oh ja,

Kreeg dus nog van Serum Athene, Penny, een mailtje (geheel kosteloos!) mbt mijn medicatieschema en zij adviseerde mij wel nog antibiotica te slikken mocht ik een positieve test hebben. Dit schreef ze:

I wish you all the best for the outcome of this IVF my dear. Your estrogen levels are indeed excellent and in your case I would not suggest supplementing with estrogens. It will not make a difference and your levels are already high enough. I agree with the rest of your medications and when you get a positive result I would suggest taking some azithromycine pills to protect the pregnancy from the previous infections.

I wish you all the best
    Penny xx

Als dat niet ontzettend lief en persoonlijk is.... Vandaar mijn backup plan B... Waar we natuuuuuuuurlijk geen gebruik van hoeven gaan maken... Want we zitten nu middenin plan A en dat moet hem gewoon worden....

11. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Juist gezellig zo lezen van je dag Juul! :)
    Klinkt goed deze dag! Wat lief van je beste vriendin om over draagmoederschap te beginnen. Zij heeft er dus al 3?! Wow!

Hoe voel je je?

Aardig van die penny de mail die ze stuurde!
    Ga zo slapen, jij Trusten!!!!!

X

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Juulz, hier ook een stille duimer!!!

Enne wist je dat jouw 2 emmy's nagenoeg gelijk zijn aan mijn laatste 2 emmy's...
    En eentje ligt hier nu heerlijk in haar bedje!

*duim duim*

13. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Lieve Juul,

Vol spanning wachten wij met je mee......en wat gunnen wij jou op de valreep in 2012 een posi test!

En die statistieken tsssssss van ons POF-cluppie moet JIJ het dit jaar gaan worden.

En de voetjes warm houden he :p!!

xx

14. Herfst80

Herfst80 Lid

4 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juul, ik weet (helaas) niks van embryo's, fragmentatie etc, maar zoals ik hier lees ga ik er vanuit dat je twee mooie kanshebbers aan boord hebt! Duim keihard mee, en hoop op een mooie afsluiter van het jaar en een supergoed begin!

Grtjs Herfst

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dank dank dank lieve meisjes! Hoe ik me voel... Goede vraag... Kan ik positief zijn? Niet echt, erg moeilijk... Zit nu op 9 dagen na de punctie en gebruik trouw alle medicatie... Gisteren de 2e hcg/Pregnyl 1500 injectie en op tweede kerstdag de derde en laatste. Eerder testen heeft dit keer geen zin, dus het blijft spannend...

Moet eerlijk zeggen dat ik als de dood ben al eerder uit mijn droom wakker te worden door een veeg bruinverlies ofzo....

Blijft afwachten... It's out of my hands....

Nu nog even werken!

X

16. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Hier een meelezer die zo ontzettend hoopt dat je een fantastisch oud en nieuw gaat hebben!
    Je angst voor het bruinverlies herken ik maar al te goed. Op het moment dat je maar iets spot dat op bruin lijkt, zakt de wereld onder je voeten vandaan.... Maar dat mag jou nu niet gaan gebeuren!
    Ik duim voor je!
    Heel veel succes met de laatste wachtdagen!

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dank tlc! En wat een mooie banner heb jij! Moet voor jullie een bijzondere kerst worden, na al die jaren. Hoeveel IVF pogingen had jij dan achter de rug? En na de dhea echt spontaan zwanger? Wel met een goede timing middels ovulatietesten of echt Wonder boven Wonder? Dat klinkt als een mooi sprookje waar ik van droom :) ! En wat ik keer op keer weer zo bijzonder en speciaal vind om te lezen...

Dank voor je meeduimen met alle lieve meiden hier...
    En sikki, hoe was het weer in Gent? Gaan jullie voor nummer 2?
    Hoop dat ik ook 'een Sikki'. Mag doen ;). In het kader van 'de aanhouder wint'. Met nu de 8e icsi achter de rug en de 9e terugplaatsing, kom ik wel heel dicht in de buurt...

Voel overigens nog helemaal niets van kwaaltjes of steekjes of andere dingen, maar ach, dat zegt natuurlijk helemaal niets ;).

Liefs en ik denk aan jullie deze kerstdagen!

X

18. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Helaas is het rustig afwachten. Maar blijf hoop houden. De laatste maanden zie ik meerdere dames die na vele tp's toch eindelijk zwanger zijn.

Hoop dat het voor jullie ook een keer weggelegd is.

19. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Juul, we hebben 6x IVF in eigen cyclus gehad ( 2x geen bevruchting, 1x vroegtijdige eisprong, 3x TP zonder resultaat) en 3x volledige IVF/ICSI. Omdat bij ons nooit een oorzaak was gevonden, besloot ik eens DHEA te proberen. We hebben nog nooit cryo's gehad, dus het kon nog wel eens aan mij eicellen liggen dacht ik. We hadden ons aangemeld in Dusseldorf, intake gehad en daar was ineens ons spontane wonder. Zonder ovu-testen, totaal geen rekening meer mee gehouden. Wat had ik altijd de pest er in als weer iemand me zo'n verhaal vertelde. "Want mij gebeurt zoiets niet". En toch is het zo. Wat gun ik jou en alle MMM meisjes ook zo'n verrassing van het jaar!!!

20. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    #3520 mamavanh, 24 dec 2012
    Laatst bewerkt: 24 dec 2012
    lief Juultje, bruinverlies wil niet altijd zeggen dat het dan mis gaat, zeker niet als je aspirine en clexane gebruikt. Okay? Dus dan niet meteen opgeven mocht dit je overkomen en alle meds aan de kant gooien, echt doorgaan met gebruiken tot je een bloedtest hcg hebt...ik PB je wel over iemand die dit heeft meegemaakt ;)

Deel Deze Pagina