Angelica... schrik er zelfs een beetje van... Ben wel benieuwd wat er nu is / was...Hoop echt niets ernstigs...? Denk aan je meis... Updeetje hier: gisteravond en vanmorgen een lachende smile op de ovutest! Dus vanavond hebben we fijn 'geklust'. En ben keurig met de beentjes omhoog gaan liggen! We duimen voor een wonder in het kader van Ze Zijn De Wereld Nog Niet uit.... Ook heb ik vandaag intake gehad bij de acupuncturist. Was erg leerzaam ook ! Kreeg eerst uitleg over acupunctuur. Dat het een Chinese geneeswijze is, waarbij o.a. met naalden wordt gewerkt. Het is in het verre Oosten, m.n. China, Japan en Korea, al eeuwenlang de belangrijkste geneeswijze als onderdeel van de traditionele Chinese geneeskunde .De reden hiervoor is dat de oosterse denktraditie en de acupunctuur in elkaars verlengde liggen. In het Westen, waar de acupunctuur een steeds grotere plaats gaat innemen, wint de gedachte dat het lichaam, de geest en de omgeving van de mens niet los te zien zijn van elkaar, steeds meer terrein. Daarom spreekt men als het gaat om acupunctuur, niet meer over een alternatieve (=andere) maar over een additionele (=toegevoegde) of complementaire (=aanvullende) geneeswijze. Acupunctuur is gebaseerd op het begrip energie. Energie die in de natuur zorgt voor o.a. plantengroei, het klimaat, de seizoenen, dag en nacht. In de mens zorgt het voor alle processen die hem tot een levend wezen maken: het kunnen zien en horen, denken en voelen, verteren van voedsel, de ademhaling en het kloppen van het hart, slapen en dromen, het kunnen uiten van emoties en het ontplooien van talenten...kortom alles. Normaal gesproken, in een gezonde situatie, zijn al die vormen van energie in de mens en zijn omgeving, met elkaar in evenwicht. Ziekte evenwel is, simpel gezegd, een verstoring van deze natuurlijke balans. Om de beweging van energie in de mens en de natuur te verklaren, zijn er de begrippen Yin en Yang en de theorie van de 5 elementen. Yin en Yang zijn tegenpolen, elkaars tegengestelde, waarbinnen het leven haar evenwicht zoekt. Yin staat voor alles dat daalt, naar binnen gaat, koel en donker is; voor rust, voeding, nacht, winter en water. Yang stijgt, treedt naar buiten, is warm en licht, actief, beschermend, dag, zomer en vuur. Deze 2 tegenpolen kunnen zonder elkaar niet bestaan. Ze vullen elkaar aan en gaan in elkaar over: dag in nacht, zomer in winter, actie in rust etc.. Gezondheid betekent dat er evenwicht is tussen Yin en Yang. Ziekte betekent dat een van de twee overheerst. Zo kun je een "yange ziekte" hebben, b.v. koorts, ontsteking, rode uitslag of een "yinne ziekte" zoals bijvoorbeeld gewrichtsslijtage of oedeem. Met acupunctuur wordt de te zwakke pool versterkt en/of de te sterke pool geremd. Een ander uitgangspunt in de acupunctuur is dat van de Vijf Elementen, waarbij men stelt dat alles in de natuur, inclusief energie, cyclisch (d.w.z. in cirkels) verloopt. In de natuur is dat te merken aan o.a. de wisseling van de seizoenen, in het menselijk lichaam aan de onderlinge samenhang van de diverse organen. Binnen de acupunctuur worden aan een orgaan ook andere functies toegekend dan in de westerse geneeskunde. Zo zorgen de longen, naast de ademhaling ook voor de keel, de neus, de slijmvliezen, de lichaamsbeharing, de huid, het kunnen voelen van verdriet en het helder kunnen oordelen. Een ander voorbeeld: de energie van het hart zorgt niet alleen voor de bloedsomloop, maar ook voor slapen en dromen, iemands uitstraling, transpiratie, tong en spraak. Stotteren kan dus b.v. gezien worden als een verstoring van de hart-energie. Wanneer er in een van de 10 organen een verzwakking of blokkade van de energie optreedt, heeft dat niet alleen invloed op de functies van het orgaan, maar mogelijk op den duur ook op de energie van andere organen. Zo ontstaat in de loop van de tijd een waar web van klachten, die vaag en op zichzelf staand lijken, maar het kan dus met elkaar te maken hebben. Na een aantal vragen over mijn 'leven' en onze kinderwens, mijn cyclus, de behandelingen etc. voelde hij aan mijn pols om de energie van mijn organen te voelen. Hij had reeds uitgelegd hoe de organen in verbinding staan en ook dat de nieren en de maag met de uturis in verbinding staan. Na het voelen van mijn pols en mijn antwoorden, gaf hij aan dat hij middels de komende behandeling zich wil richten op meer energie naar mijn dikke darm en nieren. Die voelden heel zwak. Ook is mijn yin yang balans verstoord, en moet ik meer naar mijn yin (dat herken ik ook enorm). Overigens, de ovulatie die mijn lichaam nu zelf in gang heeft gezet, vond hij een positief teken. (ja, ik ook!) Daarna over op de behandeling. Hij vroeg of ik naaldenangst had... Nou, heb in 1 jaar tijd nog nooit zoveel naalden in mijn lijf gehad als het afgelopen jaar !!!! Nee hoor, geen naaldenangst. Naalden horen inmiddels in mijn leven !. Moet zeggen dat ik het niet geheel pijnloos vond, op sommige plekken was het wel even een naar prikje. Daarna voelde ik het enorm tintelen, wat de Chinezen omschrijven als 'Chi' of 'Qi'. Als we echt met de 2e IVF gaan beginnen, dan gaat hij zich meer richten op de behandeling, maar de komende weken meer op mijn innerlijke balans. Verder koude dranken en koud eten vermijden. Meer rust nemen. Regelmaat. Eigenlijk van die dingen die je al weet, maar te weinig doet. Ga wel echt mijn best doen.... Volgende week dus weer terug! En ga de komende weken dus gewoon weer KEIhard hopen en duimen!!! Tot zover, nu heeeeel gauw mijn bedje in ! Veel liefs allemaal, xxxxx
Wat goed dat je nu ook acupunctuur doet, juulzon. Ik ben gisteren ook geweest in verband met eisprong. Meer naaldjes in mijn buik als normaal, extra voor stimulatie. (voor evt bevruchting enzo) Ik hoop maar dat het helpt. Tis idd niet altijd pijnloos. Vooral de naaldjes aan de binnenkant van mijn onderbeen(plekjes voor de nierenergie) doe altijd best even pijn. Maar ja, alles voor het goede doel, toch? Mochten wij ook gaan starten met ivf dan gaat ze gerichter daarop behandelen. Maar natuurlijk hoop ik, net zoals jij, op een wonder!!!
Mijn hcg was licht positief op dag 12 na de IUI, ik heb geen vertrouwen in hoor. vanmorgen weer naar het zkh geweest om bloed te laten prikken, nog geen ongi te bekennen. Hou je op de hoogte Wel goed van je acupunctuur, krijg ik ook al een paar weken en mijn bloeddruk, hartslag en er is weer een balans in mijn lichaam/baarmoeder
Hier nog iemand die acupunctuur doet en het inderdaad ook verschil merkt. Hoewel ik het nu even niet doe. Moest maar weer afspraak maken als ik met de ivf ga beginnen. Kon ook niet altijd heel goed ontspannen daar. Maar merkte wel verschil bij het behandelen. Is inderdaad niet altijd pijnloos nee, maar dat betekend dat het op dat punt noodzakelijk is. En dat tintelen is juist goed. Dan gaat het goed werken. @angelica: succes en waarom heb je geen hoop?
Wat leuk en goe dat jullie ook allemaal acupunctuur doen! Dancer, idd, aan de binnenkant van de voet de plekjes van de nieren én van de baarmoeder! Vond zelf het naaldje ad zijkant (binnenkant) van mijn knie niet echt fijn en die op de pols (aan de binnekant van je pols, onder de pink zeg maar) en die op mijn duim-muis ook erg gevoelig... Heel benieuwd naar de komende behandelingen! Angelica!!! Licht positieve HCG!!! Meis, dat is toch goed nieuws??? Dat zal de pregnyl toch niet meer zijn ? Ik duim keihard en hoop het onwijs!!! Ga nu even heeeeeel hard aan een stuk werken wat ik nog moet doen.... Liefssss!!!
He Juulz, hcg was nu 16 en dat is te laag. ik heb nu verhoogde kans op mk of bbz. ik heb 1 op 1000000000000 kans op een gezonde zwangerschap, maar daar moest ik niet vanuit gaan. Vrijdag om kwart over 10 weten we meer, tot die tijd wachten, daar zijn wij hier op deze forum heel goed in helaas. pffffff het is zo k*^&
Dankjewel Marnat!!! *Vangt hem op en knuffelt terug en gooit hem weer naar Marnat!!* Hoe het hier gaat ? Goede vraag... Kan ik beter aan jou vragen!!! Morgen punctie toch??? Spannend!! 31-10-2010 Het is een grijze zondag en ik heb 'huiswerk' te maken: rapporten lezen en een presentatie voorbereiden...Komende maand wordt nog even todrukte (goede afleiding!) en dan rustiger. Vriendlief en ik hebben besloten na deze 2e IVF behandeling (tenzij er cryo's zouden zijn) toch een paar maandjes rust te nemen. We willen eind januari drie weken op vakantie, eindelijk.... Onze laatste vakantie was alweer te lang geleden en ook te kort... Dat was in mei, net na de miskraam. Hebben slechts 2 dagen zon gehad toen en we waren erg verdrietig. Moet bekennen dat we achteraf niet zo'n ontspannen vakantie hebben gehad... Afgelopen tijd verhuizing en verbouwing en het oude huis is nog steeds niet verkocht ... Daarnaast weer verder met de MMM... Dus: nu duim ik gewoon KEIhard dat we deze rustmaand met het spontane ei een spontaan wonder hebben doen ontstaan (heel klEIn kansje natuurlijk met die EI-kwalitEIt van mEI ) en anders naar de 2e IVF met Menopur... We zouden dan rond 7-10 december weten of die IVF gelukt is of niet, en zoals het er nu naar uitziet zullen we dan een rustperiode inbouwen van dec tm februari. Drie maandjes.... Dan weer verder.. MAAAAAAAAAAAR, hoop en duim dat we dan gewoon zwanger zijn hoor... Ander ding: word SNOT verkouden, holtes vol en zere keel... bah, de herst is not my season.... Fijne zondag allemaal!!! xxxxxxxxx
Soms is t echt nodig om ff op adem te komen, ik kan t goed begrijpen hoor meid. MAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRR............... Eerst nog dit jaar ff hoop houden! Jij bent die posi power persoon(ppp, nieuwe naam voor juulz) die alles aan kan, dus we gaan er voor! Nog dit jaar t liefst! Dikke knuffel lieverd!
Thnx lieve Brabbel! Je bent een Schatje! Ofwel een Blij Bijzonder Brabbeltje (BBB) ! Knuf voor jou! Updeetje: gisteren dus een hele luie zondag gehad, was erg moe. Waren zaterdagavond naar de dinnerlive show in studio 21 geweest. Erg bijzonder, echt een avondje weg. Waren pas om 01u30 thuis!! Ben gelijk mijn bed ingegaan en was zondag ook echt gaar... Deze week weer een volle week, maar voel me wel ontspannen. Ondanks dat mijn NOD eraan komt en dat dan weer spuiten betekent... En een nieuwe IVF-behandeling en alle emoties van dien... Vandaag weer naar de acupuncturist geweest. Hij kon voelen dat ik een drukke dag had gehad. En vroeg weer waar ik in mijn cyclus zat. Kreeg de naalden op andere punten, mijn lever had weinig energie en mijn nieren en dikke darm ook. Hij kon niet voelen of ik bevrucht was, ha ha (helaas!). Viel zowaar even in slaap met de naaldjes in mijn lijf. Net nog even mijn opdracht voor morgen gemaakt en zo gauw naar bed! Maar wilde eerst even komen kijken of er al een updeet was bij Luuske . Ervanuitgaande dan mijn ei vorige week maandag was, zit ik nu dus op dag 8DPO. Denk dat ik de 14DPO niet haal, werd meestal met clomid ook al na 11-12-13 dagen max ongie. Maar goed, zal dapper blijven duimen... Veel liefs! xxx
Ah! Ik heb je weer gevonden! Heb niet zoveel tijd om te reageren. Ben een soort ongestelde robot die de hele tijd roept 'I must clean!' Laat ik dan maar gebruik maken van dat ene positieve puntje dat er aan deze menstruatie is. Lees dat jullie een pauze in wilen lassen. Toevallig. Wij ook. In ieder geval december en januari. Daarna zien we verder... Nou, ik ga je weer volgen Juul! Ben benieuwd of spontaan ei ook spontaan bevrucht wordt en innesteld! *knuf*
He lieve juulz, helaas slecht nieuws. ik heb nu nog 2 opties bbz of mk. HCG daald maar te weinig en baarmoeder is leeg Marnat, mijn duimen draaien weer voor je lieverd
Even rust is soms ook nodig hoor juulzon. Merk dat het aan de ene kant vervelend is, maar aan de andere kant ook wel even lekker om te doen wat je wilt. En even geen rekening moet houden met alle ziekenhuisbezoeken. En wie weet is het gewoon niet meer nodig om pauze te houden.
Ken je dat? Dat je al weet wanneer je wakker wordt, dat het 'm vandaag gewoon niet gaat worden? Terwijl je opstaat, onderdruk je dit gevoel, immers: de plicht der dag roept. Je nog een keer omdraaien en de licht negeren 'doe je immers niet'. Dus je maakt je bed op en doet de gordijnen open. Hetgeen je al meende te horen, blijkt meer dan waar: De regen valt een grijs regendek en de door de herfst verkleurde blaadjes dwarrelen dansend op het onstuimige ritme van de wind naar beneden. Wat achter blijft zijn de steeds kalere taken. Geen winterjasje voor de bomen... Ondanks dat ik gisteren - voor mijn doen - op tijd op bed lag - en dus absouluut 8 uur slaap heb gehad, voel ik mij moe. Neem mijn temperatuur op en deze is nog keurig 37gr. Nu ik deze maand helemaal niks heb gebruikt en toch een ei heb gespot met de ovutest, koester ik toch weer een beetje hoop. Misschien tegen beter weten in, maar toch... De ovutest was zondag en maandag positief en denk zelf maandagavond mijn ei gehad te hebben. We hebben het 't weekend ook 'heel gezellig' gehad, zoals mijn allereerste gyn. zo mooi formuleerde als we een kans wilden hebben en 'moesten' vrijen. Dus tja, dan koester je weer hoop. Als mijn ei die maandag is geweest zit ik nu op 11DPO. Meestal werd ik met clomid of niets tussen 10 en 14 dagen echt wel ongesteld, dus de tampons zitten weer in de toilettas. Na een douche waar ik het liefst de hele dag onder zou willen staan, kleed ik me aan. Heb weer eens zo een dag dat ik twee keer uittrek wat ik aan had. Mijn gezicht en haar wat fatsoeneren en net als ik klaar ben om te gaan, bedenk ik me dat we vandaag een onofficieel werkbezoek hebben aan een organisatie die ik al lang en breed ken... Ben dus vergeten 'netjes' gekleed te zijn en op dat moment bedenk ik me: ik maak er een thuiswerk dag van. Skip het werkbezoek en ga de rapporten die voor het weekend af moeten zijn afmaken. Ik vind het allemaal wel best... Bel naar mijn werk en gelukkig is het geen probleem. Hakken uit, oorbellen uit, horloge af, armbanden af, skinny uit, riem af, blouse uit: jogging broek aan, uggjes aan mijn voeten en een lekkere longsleef aan. Há, da's beter.... Naar beneden en ik maak een grote kop thee. Ondertussen bedenk ik me, terwijl ik de gordijnen open doe en het huis wakker maak (vriendlief is al om 07u vertrokken), drie keer nies en mijn neus snuit, dat dit de juiste beslissing is. Zoals de acupunctuur al zei: aan jezelf denken en rust nemen. Bij deze. En ik voel dat mijn lichaam het nodig heeft, even een dag niet op pad. Het tikken komt vanmiddag wel, nu even ontspannen. Een kruikje op mijn buikje en met een dampende kop sterrenmunt en een kom all brans ga ik achter de computer zitten... De kamer is inmiddels lekker warm. Na het een en ander te hebben gechreven, even surfen. En als vanzelf kom ik weer op ZP . Lees de forums en lees her en der dat er - gelukkig - weer wat zwangeren bij zijn op het clomid forum en ivf na IUI. Meiden die net de punctie en TP achter de rug hebben, meiden die wachten tot ze met IVF mogen beginnen, meiden bij wie het weer niet gelukt is en meiden bij wie het vruchtje helaas niet is blijven zitten. Er ligt een geboortekaartje op tafel en in een mail schrijft een vriendin van vroeger dat ze voor nummer 2 gaan. Op Hyves weer blij nieuws van een collega die een dochtertje heeft gekregen en weer een andere 'vriend' op Facebook... Hoe blij ik oprecht ben voor het geluk van de ander, het blijft en blijft en blijft toch ook wel een klein steekje geven... Het verlangen, onze onvervulde wens zit zo diep... zo diep dat ik het echt wel in het 'dagelijkse leven der verplichtingen' kan weg stoppen. Maar ondertussen... als iets zo diep zit, dan zit het ook veel dichter bij jezelf. Bij je ziel. Bij je hart. En als het je dan raakt, dan raakt het je dus ook heel diep... Kijk naar buiten, de kale bomen die hun kleur kwijtraken en ik voel me ook een beetje kaal. Vol verdriet en vol dromen. Vol angst en slechts een sprankje hoop... De leegte lijkt voelbaar en ligt voor me. De toekomst is open. Maar zou je me een pen geven, dan vul ik 'm maar wat graag in! xxxx
Lieve meid, Wat naar dat je toen je opstond al zoiets had , dit is mijn dag niet Maar idd soms kun je van die dagen hebben. Ga je idd niet opjagen of dergelijke en blijf dan lekker thuis op de bank , lekker verwarming aan en de tv aan heerlijk Je beschrijft je gevoelens zo goed en herken het van eerst. Ik hoop zo dat jullie na jullie rustperiode mooi nieuws mogen ontvangen en dat je zo mag gaan genieten van een prachtige zwangerschap. Gun het jullie zo! xxxx
hey juul, jeetje, wat kan jij je gevoelens toch mooi verwoorden. Wou dat ik dat talent had. Maar ik herken zoveel in wat jij schrijft. Om je heen babies geboren of een zwangere in je hyveslijst met een echo als profiel foto. Tuurlijk ben je blij voor ze, maar toch steekt het je in je hart. Want wij willen ook zo graag. Dat sprankje hoop wat ik eerst had deze rustronde met ovutesten, werd vanmorgen weer weggeblazen. Had klein beetje roze bij afvegen. En dat zegt meestal genoeg. Hoop zo dat mijn ongi snel komt zodat we eindelijk met ivf mogen beginnen. Meid, doe het lekker rustig aan vandaag. Ik denk aan je. (ps wanneer ga je testen? of wacht je je ongi gewoon af)
Hé Dancer, heeft het nog doorgezet? Hoop echt VAN NIET!!!! Laat me weten, anders duim ik nog even voor je door (nou ja, doe ik toch wel!) Hier nog niks te merken, temp was vanmorgen weer 0,2 lager, dus ik wacht de ongie af . Toch maar geen vroege testen dit keer. Geloof dat ik echt aan het afkicken ben... Zal hier dit weekend wellicht weer van me af komen schrijven. Morgen of zaterdag, dat verwacht ik... xxxx
hey juulzon. Nee hier ook nog niets te bekennen. Denk dat het nog wel paar dagen gaat duren. Ik verwacht pas iets maandag of dinsdag. Voelde wel iets mijn boobs vandaag. Maar daar heb ik wel vaker last van(heb borstverkleining gehad). Dus kan er eigenlijk nog niets van zeggen. Ik hoop dat het snel gaat komen, des te eerder kunnen we met ivf gaan beginnen. Pfff wat duurt het wachten toch lang. Heb gelukkig een heel druk weekend voor de boeg, dus kan ik er ook niet te veel bij stil staan. Dus je gaat deze keer niet vroeg testen. Je bent zeker aant afkicken Beter ook van niet. Des te leuker is het te testen als je echt overtijd bent Ik geloof nog steeds in wonderen. Laat het ons deze keer eens gebeuren. Please!!!! fijn weekend
Hoe het hier is? Tja... Niet echt, ik wacht op mijn ongie zullen we maar zeggen. Nog steeds snotverkouden, hoofd zit echt vol. En ik had dus besloten echt niet eerder te testen maar af te wachten. Had dus ook geen tests in huis, op zo'n dure clearblue na die je toch pas gebruikt als het al raak is met een kv-testje . Nou had een vriendinnetje me met de de post een testje gestuurd die ze over had (is in april bevallen van haar 3e), dus ik dacht, waarom niet. Was een gewone Etos-test. Nou: omowit weer. Story of my life. Dus wachten maar weer.... Overigens, mijn NOD kan ook dinsdag zijn... En dan IVF-poging 2... Beetje een down op het moment, sorry meiden... xxxx