Wat een superlief cadeau van vriendlief! En van je ouders natuurlijk ook! Nog een ruime week tot je eerste echo dus, fijn dat dat toch eerder kan. Heb je ook wel verdiend. Ik ben de hele zwangerschap niet echt relaxed geweest, helaas. Eerste echo met 6,5 was ik zo bang dat t mis was, tweede echo met 8,4 zelfde verhaal. Echo met 11 weken vond ik nog heel spannend en pas met de echo van 14 weken kon ik me er aan overgeven 'ik ben zwanger, er zit een spartelend, compleet kindje in mijn buik'. Maar toen voelde ik t nog niet, dus totdat ik beweging voelde vond ik t nog eng. Toen vond ik het weer eng als ik eens een dag niks voelde en op t eind was ik zo bang dag hij alsnog dood zou gaan in mijn buik Ga toch echt mijn best doen om er de volgende keer (hoop! Duim!) meer van te genieten. Maar goed Juul. Het is gewoon een heel spannende tijd, zo'n zwangerschap. Maar er zijn zoveel genietmomenten! Eerste schopjes, je buik die alle kanten op gaat bewegen, hartje horen, hartje zien, eventueel geslacht ontdekken, alle echo's sowieso Ik duim me rot voor jullie dat jullie dit deze keer allemaal echt mee mogen maken! Ik gun het jullie van harte! En heb er ook vertrouwen in, want een spontane zwangerschap na al die jaren is zo onbeschrijflijk bijzonder. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit jullie zou overkomen om vervolgens meer mis te gaan. Snap je?
Het is logisch dat je angst hebt Juul, dat hoort erbij, maar probeer vooral te vertrouwen, hoe moeilijk dat ook zal zijn, dat weet ik echt...En als de angst er is, adem dan diep in, laat het weer gaan, en adem weer uit....het mag er zijn, als het daarna ook weer weggaat, is er niets mis mee. Het vertrouwen komt vanzelf. Bij mij was het in het begin vooral de angst dat het alsnog mis zou gaan maar na een week of 14 was het bij mij weg. Ik heb natuurlijk spanning gevoeld bij de 20 weken echo: is alles wel goed? Maar toen dat in orde was, was ik ook weer gerustgesteld. Ik was meer bezig met het geslacht ook al wist ik dat het een meisje werd van de echo's, toch dacht ik al die tijd ervoor het is een jongen, dus toen was ik af en toe toch ongerust dat het na het kopen van meerdere roze dingen, toch een jongen bleek hahaha. De echo had overigens gelijk, dus onterecht ongerust, zo bleek. Blijf bij je eigen gevoel, bij je hart en schiet als het lukt, niet te vaak in je hoofd. Vanuit je hoofd gaat het altijd malen . Ik weet hoe makkelijk het praten is van mij maar zolang je elke keer weer teruggaat naar je hart, mag die angst er ook gewoon zijn, zonder dat ie extreme vormen aanneemt. Maar jij bent een heel geaard persoon, dus ik maak me daar absoluut geen zorgen om!!! Dikke pakkerd.
Die angst is heeeel herkenbaar.... Ik heb de eerste weken mijn kop in het zand gestoken, kon gewoon nog niet blij zijn. Eerst maar eens zien of er een kloppend hartje zou zijn. De dag van de eerste echo was vreselijk!! Ik was zooo nerveus en wist bijna zeker dat het niet goed zat ( ook al zei mijn gevoel dat dit een goede zwangerschap zou worden). Toen ik ook nog eens bruinverlies kreeg bij 6.4 weken dacht ik alleen maar: zie je wel. Een paar dagen later zagen we een prachtig kloppend hartje op de echo. We hebben allebei van opluchting enorm potje lopen janken. Toen de angst van de 12-weken grens. Yes gehaald! Maar stel dat ze bij de 20 weken echo ineens zien dat het kindje niet gezond is.... Tussen de 12 en 20 weken heb ik bewust geprobeerd te genieten. Ik dacht: wat voor uitslag er ook komt, dit pakken ze me niet meer af! En ook de 20 weken echo was goed, gelukkig. Pas toen zijn we de stad ingegaan en hebben we onze eerste aanschaf voor de kleine spruit durven kopen. Ondanks dat ik me goed voel, het gevoel zelf goed zit en alle controles goed zijn, blijft er een stemmetje in mijn achterhoofd zeuren. Ik vrees dat de onzekerheid en vooral angst pas weg gaan als ik de kleine gezond en wel op mijn buik heb liggen. Ik schaam me er niet voor. De MMM heeft zoveel sporen nagelaten, de open wond moet nog een litteken worden. Ik merk dat het steeds beter gaat en ik steeds meer vertrouwen krijg. Elk schopje is weer een bevestiging. Ik gun jullie dezelfde weg, vanaf nu alleen nog maar goed nieuws!!! Deze liefdesbaby gaat er komen meis.
Thnx lieve meiden! Inderdaad nog een week geduld... Net gebeld voor de bloeduitslag... Was dus op 13 februari geprikt, was toen 4w+5: hcg 1710, TSH 0,43... (Erg laag...) t4 16,0 oestradiol 525 progesteron 48,1 bloedstolling aptt (?) 33,1 (licht verhoogd??) en nog iets anders, weet niet meer wat ik had aangekruisd was 14,3, had ook met bloedstolling te maken.. Wat denken jullie van deze waarde? Thyrax weer verlagen naar 1x 0,025 per dag? En stoppen met de asirine? Xxx
Lieve Juul, Van je thyrax waardes heb ik niet zoveel verstand maar vind dat je een super mooie HCG waarde hebt meid..!!! Zit met je mee af te tellen voor je echo..!! En m,n duimen draaien overuren.. Jullie verdienen dit mooi wonder zo liefs Maybe
Hcg is top! Knetter-zwanger! De rest zegt me weinig, maar daar kunnen anderen je vast verder mee helpen. Ik neem zelf nog wel een half kinder-asperientje per dag, beter voorkomen dan genezen. Dat kan tot de 38e week veilig...
Je hcg is mooi hoor. Gewoon heerlijk zwanger zo te zien. Helaas geen garantie dat het goed blijft gaan, maar voor nu ben je gewoon zwanger. En de angst blijft hoor. Die heb ik soms nog steeds. Bang dat het alsnog mis gaat. Na een controle aan de verloskundige ben ik 1,5/2 weken gerust gesteld en dan begint komt de angst dat het mis gaat weer de kop op steken. Ondanks dat het bij mij ondertussen toch al zichtbaar is dat ik zwanger ben. Gelukkig heb je uiteindelijk geen keuze hoeven te maken over je relatie met je vriend. En zo te lezen is het kwartje bij hem ook gevallen en is hij er superblij mee.
Wauw, lees net je bericht pas en had zin om te schreeuwen!!!! (doe maar niet, zit op mn werk...) maaar ooooooooooooooooooh wat een geweldig nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een knal test!!!!!!!!! Ons eigen lieve mannetje, is ook zo spontaan tussen de behandelingen door gepiept, heeft t ook helemaal zelf gedaan... ECHT een wonder!!!!! Geniet ervan, al kan ik me voorstellen dat je bang bent,.... hopelijk gauw een mooie echo!!! KNUF!!!!
Lieve Juulz, Wat een mooi HCG! Verder heb ik niet heel veel verstand van alle waarden, maar ookal heb ik er niet veel verstand van, mijn oog viel toch op je progesteronwaarde. Ik vind deze best aan de lage kant voor een zwangerschap. Heb je Utrogestan in huis? Dan zou ik dit toch gebruiken. Mijn progestron was namelijk >130 bij 4 weken zwangerschap. Het zou ook je bruinverlies kunnen verklaren. Ik duim voor je door tot je een mooi kloppend hartje ziet volgende week! En duim daarna nog 8 maanden door!
Sikki dat was mijn gedachten ook al dat de progesteron aan de lage kant was ik zou ook de utro opgaan steken tot 12weken dan ga de placenta het overnemen.
Ga ik dan toch maar doen dames, dank voor het advies... Ben alleen ook weer bang om meer afscheiding te krijgen door de progesteron... Lees: misschien dus meer bruinverlies of dat ik per ongeluk de baarmoedermond beschadig ofzo... Ben gewoon stresskipje... Onzeker stresskipje....
Ik wil me nergens mee bemoeien maar wat is de eenheid van het progesteron? nmol/L of microgram/L. Is namelijk nogal van belang voor de hoogte van het progesteron.. Snap volkomen dat je een stresskipje ben meid, mijn duime draaien in ieder geval voor een super goede afloop en over 8 maanden een prachtig kindje voor jullie!
Wat je ook doet, keep breathing! Tuurlijk ben je gestresst!! Wie zou dat niet zijn? Blijf ademhalen en weet dat hier heel veel meiden zijn die meeleven. Niets is gek Juul! Dus schroom niet je angsten te delen als je daar behoefte aan hebt! Knuf
ik heb geen verstand van al die andere waardes maar je HCG is echt fantastisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hopelijk kunnen de meiden je hier tips geven over de rest. Baad het niet, schaad het niet! en stressen mag je!
Lieve Juulz Meid wat een prachtig hoog getal!!! (misschien zijn het er 2???). HCG = goed/ super! TSH = zou voorleggen aan DS wat ze ervan vindt maar mijn gyn hier wilde 'm liever laag hebben hij had me liever bijna hyper (ik niet) zo ongeveer waar je nu op zit, de TSH krabbelt vanzelf langzaam omhoog) en ook niet ineens aan teveel knopjes draaien denk ik want dan weet je niet wat er gebeurd - begrijp je? nu gaat het goed.... laat het volgende week bij de echo anders gewoon nog eens prikken dan weet je of die nog verder gedaald is of al gestegen is. Dat van die utro is waar. Prog is niet slecht maar ook niet erg hoog. Leg het aan de prof voor hoe zij erover denkt (en overleg met Penny zij is hier ook erg goed in). houdt er ook rekening mee dat er een verband is tussen TSH en progesteron (volgens mij gaat je schildklier beter werken onder invloed van progesteron en verminderd de schildklierwerking door de werking van oestradiol). Met andere woorden ik weet niet wat er gebeurd als je progesteron toevoegt en wat dat dan doet met je TSH (of die nog lager wordt dan nu dat getal of niet natuurlijk). Leg het voor aan de prof (en aan Penny?!?). Ik vind het moeilijk om je hierin te adviseren en doe dat ook niet nu. Zou je de referentiewaardes en in welke eenheden de waardes zijn uitgedrukt achter de bloeduitslagen kunnen zetten ? (m.n. voor oestradiol, progesteron etc). Net zoals APTT wat is de referentiewaarde hiervan? dan kun je er pas wat van zeggen. En wat was die andere bloedstolling dan?? Mocht je al gaan afbouwen met de thyrax doe dat dan heel heel voorzichtig aan. Dus niet ineens 1 pil eraf ofzo. Maar bijv. door de midden breken en dan nog eens door de midden breken (6,25 mcg hou je dan over). Maar niet op eigen iniatief hoor! overleg met een arts (bijv. Penny). Of kan dat niet met Thyrax? (ik heb eutirox daar kan het wel mee). Waarom wil je de aspirine stoppen dan? Volgens mij moet je nu niet teveel dingen anders gaan doen hoor ...je hebt nu een evenwicht..misschien nog wat voorzichtig. De progesteron deed ik uuuhh opsteken in een andere plek ...heb je ook niet zoveel rommel en het irriteert je baarmoeder niet. Liefs en broed-ze.......
Mamavanh, kun je de utro ook daar opsteken???? Dat eeeeh, wist ik niet!!! Ha ha... Maar heeft het hetzelfde effect? Heb net bij thuiskomst idd toch maar twee utrootjes erin gestopt, maar wist niet dat het ook daar kon... Ben inderdaad bang voor die troep en het onzekere gevoel wat ik erdoor krijg als ik weer meer afscheiding zal hebben.. Je snapt het wel. Ik pb je nog even... Dank meiden voor de antwoorden! X
Juultje ik geloof dat je de utro zelfs kan slikken. Staat dat niet in de bij sluiter? Ik dacht echt dat ik dat had gelezen ergens
Ja, heb al besloten dat ik het niet meer vaginaal ga inbrengen... Heb het vanmiddag gedaan en merkte al dat ik het niet fijn vind voelen... Net weer bruine afscheiding, had ik eigenlijk de hele dag niet. Alsof ik toch wat irriteer van binnen ofzo. Dus anders maar gewoon slikken...kan inderdaad ook, staat in de gebruiksaanwijzing! (En nu weer hopen dat het bruin weer snel ophoudt!) X
Ja klopt ik heb het net weer gelezen dat je het kunt slikken. Idd hopen dat het bruinverlies nu gaat stoppen. Het kan nog van de innesteling zijn, het kan van het draaien van baarmoeder zijn(groeien) het kan door de betere doorbloeding zijn, het kan zelfs een zo genoemde pseudomenstruatie zijn(moment dat je nu ongi was eigenlijk) Het kan van alles zijn meid. 1 ding is zeker je bent ZWANGER!! en op een natuurlijke manier zonder nare punctie's utro's en tp's met die slopende wachtdagen. nog 1x wauwww voor jou meid xxxxxx