Bij mij in het ziekenhuis zeiden ze dat ik de utro vaginaal moest inbrengen maar dat ik dat niet bij de apotheek moest vertellen want daar vertellen ze je dat je het oraal moet gebruiken. Dat klopte ook, bij de apotheek kreeg ik mee dat ik de utro moest slikken. Ik zou in jou geval de utro dus gewoon oraal innemen als je dat een beter gevoel geeft. Zo krijg je in ieder geval extra progesteron binnen.
In verband met bloedverlies heb ik ook tot 12 weken utro gebruikt, in opdracht van het ziekenhuis. Ik heb het vaginaal gebruikt. Maar volgens het doosje kan het ook oraal.
Dank voor al het meedenken girls! Fijn! Heb in elk geval de prof gemaild en hoop morgen op een antwoord. Tot die tijd ga ik niet teveel ophogen of doen, maar wel twee utro's slikken voor het slapen gaan en de Thyrax met een kwart pilletje verminderen. Had ook nog even met MamavanH gesproken en wat zij ook zei, met wat ik nu gebruik (de Thyrax en de aspirine) ben ik wel zwanger geworden. En ik weet niet wat de progesteron gaat doen als ik de Thyrax zo blijf slikken... 'Niet aan teveel knoppen gaan draaien'. Zo lekker slapen (eerst weer naar de wc, bbbbbbrrrrrr) en morgen alweer week 5 dag 4.... Tot morgen allemaal! Liefs, x
Hee Juultje, wat super fijn dat je HCG zo mooi hoog is!!! Wat betreft de progesteron, volgens mij kan utro echt geen kwaad hoor. Dus als dit je een fijner gevoel geeft gezien je progesteron waarde, dan zou ik ze inderdaad gewoon nemen. Pfffff, dat jij ze durft te slikken, haha. Ik moet er echt niet aandenken, gezien de troep die ze geven in een onderbroek . Wat betreft je thyrax- ik zou dit denk ik niet zonder arts durven te verminderen. Je waarde is wel vrij laag, maar tijdens de zwangerschap wordt deze juist vaak snel hoger. En aspirine zou ik inderdaad ook blijven slikken- just to be safe. Hopelijk krijg je morgen snel een reactie!
Lieve Juul ik zou ook alleen aan knoppen draaien in overleg met een arts ! als je nog een endo wil, ik ken nog wel een lieverd. hoera alweer een dagje zwanger liefs
jullie zijn lief ! Heb vandaag toch besloten een kwartje Thyrax te minderen en 2 bolletjes te slikken (klinkt alsof ik drugs vervoer ofzo...)... Gisteren maar twee keer een veegje bruinig beige gehad, hopen dat het het vandaag wegblijft... (Ga weer tellen). Vandaag weer een dag erbij, nu 5 weken en 4 dagen... We blijven tellen en pas na een goede echo durf ik een banner te maken... Verder voel ik nog steeds niet meer dan anders. Dus vaker plassen en 's avonds eerder moe... Belabberd geslapen omdat mijn vriend snurkt en ik dit zelfs door mijn oordopjes heen hoor. Heel irritant.... Ook voor hem, omdat ik de hele tijd zeg dat hij snurkt. Op het werk doe ik erg rustig aan. Pas na een ontbijten thuis ga ik naar het werk . En ga 's middags ook weer redelijk op tijd weg. Gelukkig geen haan die er (nog) naar kraait... Door interne drukte valt het niet op. Maar heb zelf zoiets van, dit is nu even het allerbelangrijkst, jullie komen er wel uit... Beebje boven alles! Werkte allemaal vandaag en vanavond weer even een update... Liefs!
Ha juultje. ik gun jou nachten vol slaap, mijn zwager snurkte zo hard dat mijn zus eerder ging slapen en in een andere kamer. Dit was al voordat ze trouwden. Toen kwamen ze via via bij de snorex. Hij moet in zijn geval wel een paar keer per jr afgesteld worden maar ze slapen weer lekker bij elkaar! Ff de link: Ervaringen van patiënten SnörEx® liefs en hopelijk vliegen de dagen voorbij!!
ha, ha! toename in gevoeligheid voor geluid was een van mijn zwangerschapskwaaltjes....ik werd wakker van elk vliegtuig, van auto's die voorbij reden enz. Gniffel en vaaaaak plassen gush....alsof je een lamme blaas hebt . Heeft de prof nog iets gezegd over je TSH??? (en utro?). Kan je deze week anders nog voor een check?? wie weet is het alweer heel anders als vorige week?? Beeb voor alles....je hebt een heel waardevolle zwangerschap... xx
Juultje zwanger!!!! OMG!!!!! Jeetje meis, VAN HARTE GEFELICITEERD!!! Een heus wonder!!! Wonderen bestaan!!! Ik ben zoooooooooooooooooooooo blij voor je en voor Juul-man. En, voor Juul-beebje want die krijgt zo'n liefdevolle papa en mama!! Ja een tijd van onzekerheid breekt nu aan helaas....op naar de 1e echo. Pffffff wat spannend!!! Maar wat een knaltest, dit MOET gewoon goed zijn!!! MOET en kan niet anders.
Juultje, wat goed van je dat je lekker voor beebje en jezelf kiest!!!!! Erg knap van je en natuurlijk ook helemaal de juiste beslissing!!! Ik fik/bid/klaver en duim met je mee tot de 1e echo!!!! Liefs Loesie
@juulzon, wat een super HCG!! wowwie... enne die asperine die heb ik de hele zwangerschap moeten slikken, dus ik zou alles even overleggen.... hopelijk houdt het bruinverlies snel op, maar ook ik heb geleerd dat 20% van de dames dit heeft....weet dat je killing nerveus kunt zijn hierdoor, maar echt het komt goed!! mijn duimen draaien voor deze plakbeeb!!
Dank voor de adviezen lieve meeleefmeisjes! Fijn! Had nog niets gehoord van de prof en dus mailde ik mijn mail net nogmaals... Had specifiek naar progesteron en TSH gevraagd... Kreeg binnen een minuut antwoord(!!) 'Beide waarden perfect en geen bijkomende maatregelen nodig. Mvg' Dus tja... Blijf de utro 's avonds maar slikken, stemt mij gerust... En de Thyrax... Had vanmorgen dus een kwart tabletje minder geslikt... Dan nu toch maar twee blijven slikken, de prof zegt het immers...? Wat denken de ervaringsdeskundigen? Vandaag dus weer bijtijds naar huis gegaan. Had einde van de dag wat steekjes (geeeeen krampjes gelukkig) in mijn buik, met lopen vooral. Dus vond dat een goede rede om de computer af te sluiten . Morgen en donderdag lekker thuiswerken en vrijdag een intake voor een training van een week (in week 11 dit jaar, dus niet mijn 11e week!!!). Dan weekend, ouders weer ophalen van Schiphol en zondag hopelijk rustig dagje.. Tel de dagen echt af. Vandaag (klop 'm gelijk af!) maar één keertje een beetje beige bij het afvegen, dus heb heel vaak 'jaaaa, groei maar goed kleintje' in gedachten gezet en breed geglimlacht op de wc! Het blijft zenuwslopend tot maandag... Hoef ik MMM-meisjes niets over te vertellen, die herkennen het vast! Op naar morgen, weer een dagje verder.... X
Moest echt even glimlachen bij je: groei maar goed kleintje! ! Zooooooooooooooooo mooi dat je dat mag zeggen nu!!! Wachten is echt zenuwslopend! Maar we slepen je er doorheen! SMAK
juulzon zeker niet minder, je moet vaker ophogen dus laat het zo. morgen mag ik zelf prikken als ik weet wat daar de waardes en stappen voor zijn laat ik je het weten