IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hey, hoe is het nu met jou?
    Jullie hebben besloten toch weer verder te gaan met de behandelingen?
    Ik hoop dat jullie Juulzon snel mogen volgen. Want je wacht ook al zo vreselijk lang met allerlei tegenslagen....:(

@Juulzon: nog een paar dagen aftellen tot de echo.....Spannend spannend spannend! Als alles goed blijkt te zijn (daar ga ik flink voor duimen) ook wel even een echofoto spammen hier van jullie homemade wondertje he? :D

2. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Ik had ook die enge dromen! Ook sliep ik slechter, maar vooral richting het einde met zo'n bolle pens...En inderdaad, je lichaam 'verwacht; nu de gebroken nachten hahaha :D. Kom maar op met die wallen he Juul!!?? Ze zijn van harte welkom!!!! ;) Denk trouwens net als Zara75 dat het ook deels spanning is omdat het nu eenmaal een hele spannende en intensieve tijd is. Zeker de aanloop naar de eerste echo...en de volgende is ook weer spannend, en de volgende ook..en daarna wordt het (hopelijk) wat minder en is er andere spanning, of het kindje bv wel gezond is. Die spanning hoort er bij, het is ook zo'n proces van vorming wat er gaande is. Soms kijk ik met verwondering naar mijn dochtertje die via IVF is gekomen en dan denk ik: je bent ontstaan in een petri schaaltje in het ZH en nu kijk ik naar je mooie handjes met je kleine vingertjes en alles zit er op en er aan.....hoe is het mogelijk?! Dan kan ik weer ontroerd raken, ook al is ze al 6 maanden nu.....

Ik ben zo benieuwd naar je echo...nog maar 3 dagen (of eigenlijk 2,5 dan nu ;)) en ik ben benieuwd ook wat er al te zien is. En is het hartje nu niet te zien dan is dat zeker de volgende keer. Wat een aanleg is er nu in je lijf bezig he? Zo bijzonder! Ik blijf het een wonder der natuur vinden, het mysterie der natuur vooral. Dat er een klompje cellen ontstaat wat 9 maanden later een kindje is geworden......ongelooflijk.

Nou ik heb weer genoeg 'ongelooflijk'uitingen gedaan hahaha!

Geniet er lekker van he, dat er iets groeit in je!!!!!!!!!!!!!!!

Kus

3. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    PS ik ga er dus nu wel vanuit dat alles goed is als ik over het hartje schrijf, ik weet dat dat niet kan want je kunt het niet zeker weten, maar ik duim net zo hard mee, hopelijk zijn alle positieve vibes van invloed van alle dames hier die meeduimen!

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    Je bent hartstikke zwanger :) herkenbaar de dromen en de nachtelijke honger..

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Oh Ja, die honger s nachts.

Ik had dat bij Siem heel erg en daarna nooit weer gehad.

Toen ik een tp bij de poging van Fiene had werd ik na een week weer 's nachts wakker met honger! Toen juichde in inwendig al!:D!

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Juultje, het moet gewoon goed komen! Nog maar 3 nachtjes slapen en dan mag je al kijken!

Gekke dromen, hou er over op. Ik heb de laatste tijd zulke bizarre dromen. Steeds wisselende verhaallijnen die soms ook nog dwars door elkaar heen lopen, heel onrustig. Gelukkig slaap ik enorm goed als ik zwanger ben (ja, ook met dikke buik :)), maar soms zijn de dromen zo heftig dat ik er wakker van word.
    (En leuk maar een tikje gênant: ook heftige erotische dromen:))

7. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    O die dromen! Zo herkenbaar! Ik werd gek van de meest realistische dromen maar ook onrealistische dromen haha!

Nog een weekend en dan 1 dag en dan eindelijk echo!
    Jammer dat pas eind van de middag kan maar wij wachten wel samen met jullie :)

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Goedemorgen lieve meiden!

Om maar met de deur in huis te vallen. Ben gisteravond een beetje dom geweest, weer door de onzekerheid :(. Wat heb ik gedaan... Ging alweer rond 22u naar bed. Was geloof ik voor het eerst misselijk... Al zou dat ook kunnen door de hoeveelheid spinazie die ik had gegeten ;)... Maar, had bevestiging nodig en deed dus weer een kvtestje, had ik toch nog liggen. Nu verscheen de teststreep vrijwel direct, maar werd uiteindelijk niet zo donker als de controlestreep... Dus ik weer ongerust :(. Zal even kijken of ik een fotootje kan plaatsen...

Afgelopen nacht weer onrustig geslapen, vriendlief snurkte, en gedroomd... En wel weer heel bizar...

... Over de echo van maandag... Hartje klopte wel, lag op schema, maar was niet voldoende hcg in vruchtwater (?!!? Alsof het daarin zit, maar ja, dit was een droom). En kindje had bloed op het neusje.. Was helemaal ongerust, want zeiden dat dat wel eens de rede kon zijn waarom het mis kon gaan???

Bij inzoemen bleek dat het schedeltje niet goed dicht was gegroeid... Snapte er niets van, had toch alle vitamines geslikt? Ze zeiden dat het ermee te maken kon hebben omdat ik op natuurlijke wijze zwanger was geraakt en niet volgens IVF, daar was mijn lichaam immers aan gewend... Gééén leuke droom dus, bah!

Maar goed, vandaag mag ik 6w+1d op de teller zetten....

Fijne zaterdag!!!

9. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Lieve Juul,

Het is gewoon een super mooie test. Ik merk helaas vaker dat ze niet meer zo knallen als ze vroeger deden:( En wat een vervelende droom, snap dat je dan absoluut niet meer kan slapen:(

Ik blijf duimen meid voor maandag en het MOET gewoon allemaal goed zitten.. Dit mooie wonder waar jullie zolang op gewacht hebben, dit kleine wondertje wat jullie als geweldige ouders heeft uitgekozen.

liefs Maybe

10. Laurise

Laurise Niet meer actief

Wat een nare droom...maar lieve juul het is nog steeds een knaltest!!! Nog 2 zachtjes slapen zonder vreselijke dromen hopelijk

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    (Ben wel een beetje een muts, concludeer ik achteraf... De opgedroogde test is wel even donker als de teststreep... Kortom, moet niet meer testen en mezelf nodeloos ongerust maken... Laat ik het op trauma van de afgelopen jaren en hormonen gooien... ;). Dat mag toch wel...)

X

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hij is nog steeds knallend hoor. Lees hier wel vaker dat rond de 6 weken men wat lichter test, terwijl er niks aan de hand is.
    Ook heb je 's avonds laat getest ipv met geconcentreerde urine van de ochtend.

Heb zelf bij deze zwangerschap toten met 7 weken getest (had met 8 weken mijn eerste echo).Dit omdat ik met 5 weken en 3 dagen plots bloedverlies kreeg, gevolgd door een aantal dagen bruinverlies. Ook mijn testjes waren wisselend. Allemaal van KV, maar soms kwam het teststreepje direct en soms duurde het even. Zenuwslopend!

Ik ga weer verder duimen voor een goede echo maandag. Nog een paar nachtjes slapen...

13. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Daar mag je het zeker op gooien.. Weet niet hoe je thuis zit;) maar vind dat je hier nog heel rustig overkomt gezien jullie verleden en dan deze mooie testen;) dikke RESPECT voor jou juul!!!!!

Zo nu ga ik weer verder duimen, denk dat maandag m,n f5 knop eraf ligt van het refreshen of er al nieuws is:D

14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Weet je wat ik de eerste weken heel vaak droomde.

Ik zat 's ochtends heel vroeg op de wc en had al een dikke buik, plotseling zag ik allemaal bloed in de wc en voelde ik het hoofdje komen. Ik strompelde onder naar de trap en begon naar mijn vriend te roepen dat hij moest komen. Hij sliep en hoorde helemaal niets omdat hij oordopjes in heeft. Ik ben dus in mijn droom bevallen onder aan de trap en het kindje is dood gegaan.

Nachten werd ik soms echt huilend wakker omdat het zo echt was!!!!!!! Dit was in week 6,7 en 8 van mijn zwangerschap. Ik heb alles opgeschreven vandaar dat ik het nog weet.

Aan het einde van mijn zwangerschap kwam deze droom terug maar is gelukkig geen werkelijkheid geworden maar naar was het wel.

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Vraagje, ga je nog meedoen met Moeders voor Moeders? Of kan dat niet na je BBZ (weet niet of je toen een bloedtransfusie hebt gehad want dan mag het niet).

16. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Juul, echt, dit is een prachtige test, superdonker. Bij mij wisselden de testen ook met deze termijn en dat was niet alleen zo met die van kv. De ene dag was de testpoint knal en de kv niet en andersom.
    Ik zou als ik jou was nu ook niet meer testen nu je voorbij de 6 weken bent, want vanaf nu worden de testen alleen maar lichter. Dit komt doordat de testen de grote hoeveelheid hcg niet meer aan kunnen (google maar eens op prozone effect).

17. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Lieve lieve Juul, wat kan ik me je onzekerheid goed voorstellen en snap precies dat je dan gaat testen. Wat kun je jezelf gek maken hè.
    Pfff geen leuke weken dit. Nog 2 nachtjes...op naar een mooie echo

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Joh... Het is echt niet raar hoor die onzekerheid. Zelfs zonder jouw voorgeschiedenis. Je wilt het zooooooooooo graag! Dit kindje is zo welkom (wie weet wel kindjes hihi). Maar nog 2 nachten en dan weet je meer. En wij wachten met je mee! Xxx

19. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    Lieve Juul,

Ik kan het me ook zo voorstellen, die onzekerheid ..
    Kon je je maar werkelijk ergens aan vast houden.
    Maar weer een prachttest die er niet om liegt! Droger nog mooier!

En, maar goed dat het schedeltje niet dichtgegroeid was anders kan je straks niet bevallen ;). Die kleine fontanelletjes moeten prachtig over elkaar heen kunnen schuiven als jullie kleintje er over een paar maanden door jou uit geperst wordt.

Nog heel even en dan naar Gent. Je lief gaat natuurlijk mee toch?
    Hoe gaat het met hem nu? Ben zo benieuwd hoe dat voor jullie relatie doorwerkt ..
    Die hele grote nare vragen waar jullie zo tegenover elkaar leken te staan spelen nu helemaal niet meer.
    Ik vind het zo fijn voor jullie!

Ik hoop dat er met regelmaat ook grote geluksgolven door je heen gaan.

Liefs,
    Duim

20. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Die nachtmerries in het begin van je zwangerschap... echt vreselijk! Heb ook gedroomd over miskramen maar is gelukkig niet uitgekomen. Toen rond 20 weken een prachtige droom gehad over de geboorte van mijn dochter en toen was ik de rest van mijn zwangerschap een stuk relaxter. Denk wel eens dat het een boodschap is geweest van mijn kindje. Na de geboorte trouwens ook weer nachtmerries gehad, was heel bang om haar weer te verliezen en dat ik het niet goed zou doen als moeder. Inmiddels ben ik wat zelfverzekerder.

Deel Deze Pagina