Vier uur is gemeen!! Dat is nog 7 uur wachten!! Juulzon, tijd om de zenuwen met chocolade weg te eten. Das ook nog eens goed voor je gewicht. En anders moet je maar ff een augurkje pakken. Met wat slagroom erop doet het ook goede dingen voor je gewicht
Succes juul hier word ook geduimd. Ik nam altijd 2 kiwi's en moet zeggen dat ik daar goed van naar de wc kon
@maartje, ben niet zo een choco addict op dit tijdstip van de dag . En augurken heb ik nooit lekker gevonden . Ben echt zo een raar mens wat havermout lekker vindt, allbrans met banaan (net nog gegeten) en wat houdt van waldkornbrood met kaas en tomaat... En van pecannootjes en walnoten... En druiven en appels.... Dus niet echt handig als je wil aankomen... Wordt ook misselijk van snoepjes... Of suiker door de havermout, dus dat doe ik ook niet...Dus ben ook niet geneigd nu te snoepen. Zelfs geen zin in Ben & Jerry's!! Heeeeeel apart.... En dat aftellen is inderdaad heel gemeen . In mijn droom was ik om 16u bij UZ Gent en werd me verteld dat ik te laat was en de afspraak om 14u was. Ze hadden me geprobeerd te bellen, maar ik had geen gemiste oproepen. Kon toen bij een andere arts terecht en niet bij de prof en dat vond ik echt niet tof.... Raaaare dromen...
@ obstipatie: drink op nuchtere maag een kopje lauw water. Daarnaast idd de activiatoetjes. Tip van een andere forumdame: desnoods een scheutje olijfolie door de activia. Ik red het nu met het lauwe water en het toetjes zonder olie. En niet drukken meis. Dat schijnt niet te mogen met obstipatie. @ gewicht: ik weeg ook niks. Met veel moeite heb ik voor de start van de poging, na maanden 's avonds borrelnootjes te eten (komen nu nog mijn neus uit), een gewicht bereikt van 51 kg bij 1.64 m. De hele zwangerschap kan ik al niet goed eten. Ben niet misselijk, maar krijg gewoon niet veel weg. Eet kleine beetjes door de dag heen. Vandaag 16 weken zwanger en een gewicht van 52.2 kg. Hier schiet het dus ook niet op. De laatste keer bij de vk (vorige week) was dit nog geen probleem. Nu sta ik echter al een week stil (buik groeit wel!), dus ben benieuwd wat ze de volgende keer zeggen. Eet goed en gezond, meer kan je niet doen. Nogmaals succes vanmiddag meis!
Astarte, infusions van Lipton (bijv. Andalucia) en Pucca thee en thee van Pyramids en ontspanningsthee van Zonnatura, soms rooibos van Lipton. Wissel af. Duimelot, ga die link eens checken! Kiekske, misschien idd overgaan op activia voor het ontbijt. Kreeg ook al een tip van lijnzaadolie. En lauw water, check! Thnx. En de kiwi's van minimuis gaat ook lukken, vind kiwi's namelijk lekker. Mogen Zespri's ook ? Thnx! X
Nog een tip: zemelen werken bevorderend maar zijn wat groffer voor je darmen. Gebroken lijnzaad (bij de natuurwinkel te vinden o.a). is veel zachter voor je darmen en werkt hartstikke goed. Schep in de yoghurt doen of door een gezonde shake. Helpt bij mij super goed als het nodig is!
En wat zijn de ingrediënten daarin, want ik gok dat misschien (als het zo is dat het daardoor zou komen) de thee van Zonnatura iets bevat....Kijk even naar de ingrediënten en google of 1 daarvan iets tegenwerkt. Zo niet, dan is het niet de thee maar door de hormonen in de zwangerschap en kun je los met al onze tips!
Afwisselen van thee is goed. Je moet geloof ik vooral opletten dat je niet teveel van een bepaalde soort drinkt, zoals o.a. groene (i.v.m. opname foliumzuur). En havermout, heeel gezond (en lekker)! Je ontbijt ziet er prima uit! Suiker is sowieso niet heel gezond. Kan je beter dadels of andere natuurlijke suikers eten. Hopelijk geeft je lichaam je straks aan wat goed voor je is, en of waar je opeens heel veel trek in krijgt . Ik heb trouwens fenegriek nog even gecheckt en daarvan is de veiligheid niet bewezen dus geen goed idee dus. Ze zullen je vast wel goed adviseren in Gent.
Lees nu pas ook de tips van Zonnetje en de uitgebreide reactie van Duimelot! Thnx meiden, met alles bij elkaar zou ik toch zonder zorgen glimlachend op het toilet moeten gaan zitten... Ga morgen even inslaan!!!! Nog 6 uur te gaan.... (Mijn hart klopt in elk geval vol verwachting... Hopelijk nog 7,5 maand lang!!!) X
Ik zie dat je al heel veel tips hebt gehad. En wat betreft de dromen: wen er maar aan, want dat is ook een bekend zwangerschapskwaaltje. Wat heb ik een maffe dromen gehad zeg Heel veel succes vandaag! Ik denk aan jullie en voel dezelfde spanning als bijna 2 jr geleden