IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Waait even langs for een BIG hug! Kan nu nog, straks zit je buik in de weg ghihihihihi.....

2. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Lieve Juul,

wat mooi omschreven hoe jij in dit gevecht hebt gestaan. Net zoals je altijd alles zo mooi verwoord. Mijn kaarsjes zullen branden voor je volgende echo, en mijn duimen zullen overuren draaien..!!

Elke ochtend vanuit m,n bed kijk ik gelijk hier of er een nieuwe update staat. En zodra ik je weer een dag erbij zie tellen begin ik spontaan te lachen zeg dan "yes juultje is weer een dag verder" :D

Liefs Maybe

3. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Lekker veel slapen, Juul, voor je 't weet is het 7 weken en 2 dagen! :) Oef, iedere dag weer een genot en een opluchting tegelijk!
    Dikke knuffel!

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Gabrielle, lief dat je meeleest en meeleeft. Hoe gaat het nu met jou?

Gisteren redelijk op tijd gaan slapen, na nog even lekker gelezen te hebben op bed. Gisteren slechts een keer een beige veegje gehad. Verder niet, ondanks fietsen en wandelen. Dat stelt me dan weer gerust... Hoe raar ook hè...

Als vriendinnen vragen hoe het gaat, ben ik eerlijk. Dat ik het nog onwerkelijk vind, en nog best wel onzeker ben. ook door die af en toe veegjes bruin of beige. Van vriendinnen die niet in de MMM hebben gezeten krijg ik, soms nogal hard, te horen dat echo's echt geen miskraam voorkomen of een garantie geven dat het goed gaat. Daar hebben ze wellicht wel gelijk in, maar ik kan ze niet duidelijk maken dat het een stukje onzekerheid wegneemt. Dan zeggen ze: eerst doe je allerlei testen ter bevestiging en nu zijn het echo's. En heus, ze hebben ergens gelijk, en bedoelen het ongetwijfeld goed. Maar deze opmerkingen doen ergens best wel wel pijn. Dat spreek ik ook wel uit al wil ik geen discussie of mezelf hoeven te verdedigen over hoenik het voel. Zij hebben mijn verleden niet.

Het is niet zo dat ik niet geniet hoor, maar meer dat ik gewoon bang ben om weer te verliezen waar je zo naar verlangt en al zo lang van droomt. Van een klein wondertje in je leven wat zo welkom is.

X

5. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Laat ze maar Juul. Is je energie niet waard... Jij bent wie je bent en voelt wat je voelt.
    Niet iedereen snapt elkaar of voelt hetzelfde. Dat is niet erg zolang we elkaar maar in onze waarde laten...

Liefs en het gaat goed! :)

6. maybe3

maybe3 Niet meer actief

lieve juul,

je angst is begrijpelijk, en tuurlijk voorkomen echo's geen miskramen.. Maar ik heb zelf genoeg miskramen gehad, en als je op een echo ziet dat het goed zit geeft dat gewoon een stukje bevestiging en niet de spanning van weken afwachten. Ik begrijp je dus volledig hierin.

En tuurlijk geniet je, maar de angst blijft helaas.

Maar ik blijf duimen dat je over ongeveer 33 weken juulbeeb in je armen hebt:)

7. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Lieve juul... Alleen als je een miskraam hebt ervaren weet je wat n
    Echo echt inhoudt... In mijn vriendengroep niemand met n mk verleden ik kan nergens mn ei kwijt daarom zo blij met forum
    Na mijn 3de mk (bbz) kreeg ik doodleuk te horen: moet je maar niet zo snel achter elkaar zwanger willen worden
    Tja klap in je gezicht
    Daarom hebben wij bewust niemand verteld tot 13 weken dan kon ik die opmerkingen wat beter verwerken omdat de angst voor n mk wat minder was..
    En jeeeeej bijna echo weer!!!! En je zit officieel in je 8ste week lalala

8. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Juul, ook ik was echt enorm bang om het kleintje te verliezen.
    Na zo'n lange tijd en dan eindelijk zwanger, wat eeen angst en onzekerheid.
    De gedachte het weer te verliezen was echt ondraaglijk.

Wat mij heel erg geholpen heeft is een angelsound.
    Die heb ik via internet gekocht toen ik rond de 9 weken was.
    Iedere dag luister ik het hartje even en dat stelt mij zo enorm gerust.
    Vooral de periode tot 12 weken heeft het mij een stuk gemakkelijker gemaakt.
    Ik kon het hartje dus ook al rond de 9 wkn horen.

9. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Lieve Juul,

Ook ik ken de onzekerheden van het zwanger zijn. Ik kreeg tot 14 weken wekelijks een echo voor mijn gemoedsrust. Misschien kun je daar anders naar vragen . Nog even wachten en dan heb je eindelijk weer een echo !

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dank voor jullie lieve woorden!

Vandaag was ik de hele dag hangerig en moe. We hebben nog even boodschappen gedaan, maar was gewoon weer moe bij thuiskomst. Niets voor mij, normaal liep ik minstens 2x in de week hard en deed trouw mijn oefeningen iedere dag. Dat heb ik nu op een laag pitje gezet. Nu weet ik wel dat je mag blijven hard lopen, maar omdat ik niet nog meer gewicht wil verliezen, laat ik het maar even. Wellicht dat ik over een paar weken het zwemmen weer oppak. Maar voel geen enorme druk om nu persé fysiek actief te zijn. Laat mijn lichaam maar even alle kracht aan de baby-in-wording geven.

Ik heb het vanavond gedurfd, ondanks dat we De Tweede Echo nog niet hebben gehad, al vond ik het eng.
    Maar, heb contact opgenomen met Moeders voor Moeders en heb een afspraak voor as dinsdag....

Nog een nachtje slapen en ik mag weer een dagje erbij optellen...

Welterusten allemaal en werkse komende week...

X

11. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Hier ook sinds de positieve test niet meer gesport ik durf t gewoon niet klinkt stom maar wat tussen je oren zit ach na de bevalling maar weer volle bak er tegen aan!
    Jeeeeej mvm!!! Goed van je!!!
    Wanneer heb je ook alweer tweede echo?

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Volgende echo is aanstaande dinsdag om 09u30, wordt de tweede echo, is met 7w4d.

De echo daarop staat pas met 11w3d gepland, dat is als we ook de voorlichting van prenatale diagnostiek krijgen. Dus daar zitten gewoon 4 weken tussen!!! Vind ik erg veel... Met 11w6d pas de eerste officiële termijnecho bij een gynaecoloog in opleiding.

Dus vandaar dat ik toch wil vragen of het mogelijk is om bijvoorbeeld met 9 weken nog een echo te krijgen. Het liefst zou ik net als Lin wekelijks een echo krijgen, maar geen idee of ze daaraan mee willen werken... Misschien als ik daar onder behandeling was geweest, maar dat was ik niet :). Kan het altijd vragen, nee heb je... Ja kun je krijgen...

Tot morgen weer allemaal.

X

13. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Is dinsdag ook in gent of bij je eigen kliniek?
    Ik liep bij de gyn (ben spontaan zw geworden) maar nadat ze mn stress zagen mocht ik ook elke week even langs komen voor n echo
    Dus misschien als je dit bij je gyn aangeeft? Met jouw geschiedenis lijkt me dit geen probleem? En anders pretechobureau? Doen wij nu ook na de 20 weken echo ben je namelijk helemaal ver van echos af

14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Stoer dat je MvM hebt gebeld!

Ik was ook erg bang omdat ik ook bruin/beige en soms echt rood had tussen week 5 en week 12 van mijn zwangerschap. Voor mijn gemoedsrust kreeg ik ook elke week een echo. Ik heb er zelf om gevraagd en mijn gyn deed helemaal niet moeilijk. Hij zei, je hebt er zo lang op moeten wachten als je dan elke week even wilt kijken en horen of het goed zit dan werken wij hier graag aan mee, de lieverd!

Jammer dat je niet in de buurt woont anders had je naar mijn gyn gekund ;).

Gewoon vragen om die extra echo's, nee heb je en ja kun je krijgen!

Alweer een dagje erbij, hoera!

15. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Jeeej MvM gebeld! Dat vond ik de meest mooie test om in handen te krijgen :D En gewoon zo'n mooi gebaar dat ik eindelijk mijn "deel" terug kon geven :)

Ik heb trouwens ook niet meer gesport sinds dat ik 7 weken was, maar dat had ook met de hematoom te maken. Nu mag het inmiddels weer, maar heb ik de puf simpelweg niet.

Die onzekerheid blijft echt, ook tussen de echo's in. Je zweeft de dagen na zo'n echo, maar dat gevoel ebt weg en maakt bij mij weer plaats voor onzekerheid. Ik heb nu een maand geleden mn laatste echo gehad en mag pas donderdag naar de VK. Weet dat ik daar dan geen echo krijg, maar ik ga er wel om vragen. Ff de bevestiging dat er iets wiebelt in mn buik. Ook ik krijg opmerkingen dat ik wel MOET genieten en dat het zonde is om zo onzeker te zijn...ja duh! Zoals ik hier ook eens mooi op ZP heb gelezen: je kan het meisje wel uit de MMM halen, maar de MMM niet uit het meisje. Dus ik accepteer het maar gewoon van mezelf dat ik de ene dag op een roze wolk zit en dan andere dag er net zo hard weer vanaf ben gedonderd.
    Hekpen echo's een mk voorkomen, nee, maar ze helpen wel om weer ff uit die onzekerheid te komen.

Succes morgen Juul met je echo!!

16. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Stoer van mvm. Elke druppel telt immers. dat wordt kannen volpiesen, be prepared for the smell! :)
    Gefeliciteerd juul, weer een dag verder!

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @MvM: ja, dat riep bij mij ook heel veel emotie op. Die test inderdaad, maar ook het besef dat na zoveel jaren het cirkeltje eindelijk rond is. Ook voor jou Juul, en wat is het je gegund!

18. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    lieve juul, ik was ook niet in behandeling in dat ziekenhuis.wij moesten onze droom laten varen. Heb de situatie toen verteld en als ik geen echo had belde ik dat ik mijn onzeker voelde en dat ik buikpijn had.. Veel begrip dus. Vanaf 15 weken voelde ik gelukkig de baby.

19. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Dat moeite hebben met zo 'weinig' echo's herken ik! Ik had er erg veel moeite mee dat er tussen de 12 en 20 weken geen echo meer zit. We hebben een pretecho laten maken met 15,2 weken (geslachtsbepaling) en bij de vk heb ik uiteindelijk ook nog een echo los weten te peuteren. Die heb ik morgen :) En dan 21 maart de 20 weken echo.
    En dan daarna. Dan hoop ik maar dat ik hem goed voel. En ik blijf luisteren denk ik.

In mijn ziekenhuis heb je een aparte echo afdeling, biometrie, waar ik ook altijd mijn fm's liet maken. Zij hebben tegen mij gezegd dat als ik me zorgen maak, ik mag bellen en dan kan ik komen. Heb er nog geen gebruik van gemaakt, maar het zit wel in mijn achterhoofd...

En wat goed van MvM!! Ik heb vorige week mijn laatste flessen zien vertrekken. En de stank... ik heb er geen last van gehad. In de pot plassen, adem in, in de fles gieten, dop erop en adem uit...

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat fijn toch dat je altijd zoveel steun hebt ervaren van al die lieve meiden hier op het forum! En nog steeds!

Spannend hoor, mvm! Toen zij aan mij wilde uitleggen waarom ze het doen en ik gelijk daarop insprong en mijn verhaal vertelde vond ze het prachtig om te horen en vond ze het leuk om iemand tegenover haar te hebben die het zelf gebruikt had.

En dan morgen weer een echo, joepie! En wat ik zo bijzonder vond is dat het zo snel groeit. Als het goed is alweer zo'n 7 á 8 mm groter als de vorige keer!
    Ik heb met 6, 7, 8, 10 en 12 weken een echo gehad. Dit bij het behandelziekenhuis en ook bij de gyn in het controleziekenhuis. Zo had ik dus dubbel aantal echo's soms ja en vond dat echt heel fijn. Niet geschoten is altijd mis, dus ik zal er gewoon om vragen om elke week een echo te mogen krijgen. We hebben inderdaad zelf ook nog met 16 weken een geslachtsbepalende echo tussendoor gedaan bij een pretechobureau, omdat er anders wel heel lang tussen zat naar de 20-weken echo toe. En de controles bij de gyn en het horen van het hartje deden mij ook altijd veel goed en dan horen van de gyn nadat ze m'n buik op had gemeten en had gevoeld was ook een fijn gevoel.
    Ik leef echt met je mee en hoop met heel mijn hart dat je dit allemaal gaat meemaken met dit kleine frummeltje in je buik nu!!!!!

En genieten doe je toch wel, alhoewel het misschien niet heel de dag is en komen er twijfelmomentjes tussendoor. Dat is inderdaad helemaal niet gek en dat zal toch wel zo blijven. Daar kan je niks aan doen helaas.

Deel Deze Pagina