IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Wow, weer heerlijk nieuws!
    Gefeliciteerd!

Geniet van deze mooie dag!!!

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Jeeeej ! Wat een geweldig nieuws ! Prachtige echo foto's, nogmaals gefeliciteerd !

3. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    Pfieeuwww, wat fijn!
    En ontroerend om de foto's te zien!
    Lekker even met je buikbeebje in het zonnetje :)

4. In love

In love Actief lid

27 feb 2013
    274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een prachtige echo's!!! En wat fijn dat jullie zo lief geholpen zijn, en terrecht! Ben echt super blij voor jullie!!!

5. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Joehoeeee super mooie echo's.
    En fijn dag je over 2 wkn weer mag.

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Moeders voor Moeders is net langgeweest.

En nog vol van de hormonen zit ik te huilen, ben heel verdrietig.
    De test werd niet eens gedaan...

Mag namelijk niet mee doen en ik wilde het zo ontzettend graag.
    Het voelde voor mij als een cirkel die rond is, door mee te doen. Hoe vaak heb ik geen Pregnyl gespoten?

Maar de bloedtransfusie die ik in Thailand heb gehad, mag ik niet meedoen. Het zijn de regels. En ik had ze in mijn enthousiasme niet goed gelezen op de website...

Iemand had me hier nog erop geattendeerd. Maar ik had er eigenlijk verder niet over nagedacht.

Nadat ik ons hele verhaal aan de informatrice had verteld - mijn plas stond al in een potje klaar - gaf ze aan dat ze me ging teleurstellen en ze liet me het formulier zien waarop je moet tekenen en aangeven dat ... Tal van dingen... Je nooit creutzveld-Jacob hebt gehad, je niet langer dan 180 dagen achtereen in een bepaalde periode in Het VK hebt gewoond, je nooit een hersenvliesontsteking hebt gehad of een hoornvliestransplantatie en nog een aantal dingen, waaronder dus een bloedtransfusie...

Ik begon gewoon spontaan te huilen. Had ik eindelijk de moed verzameld me aan te durven melden, krijg ik een 'sorry, dit zijn de regels'. Gewoon enorm teleurgesteld. Tegelijkertijd denk ik, maar wat heeft mijn bloedtransfusie van twee jaar geleden voor een invloed op de hcg in mijn urine?

Nadat ze begripvol had aangegeven dat dit nu eenmaal de regels waren etc. ging ze weer weg. Met de kannen. Geen trotse Moeders voor Moeders Gefeliciteerd test....

En ik voel me nog steeds heel verdrietig. Had zo graag 'iets terug willen doen'... Dat ik er nog steeds emotioneel van ben... Misschien moeilijk voor te stellen, al denk ik dat de meeste (MMM)meisjes het hier wel zullen begrijpen...

Ga de tuin maar even vegen.

En dan weer proberen te genieten van het fijne nieuws van de dag, de mooie echo en het feit dat er nieuw leven aan het groeien is mijn buikje... Een klein, lief mensje in wording...

X

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Is natuurlijk een domper Juul, en zeker niet leuk. Snap dat je flink teleurgesteld bent.
    Maar... je hebt een goede echo gehad en je bent zwanger. Dat is het allerbelangrijkste. Laat de regeltjes je mooie nieuws niet verpesten.

8. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach Juul, begrijpelijk dat je teleurgesteld bent. MvM gaf je de gelegenheid om je verleden als mmm-meisje af te ronden. Je wil zo graag iets terugdoen en nu kan dat niet, juist omwille van zo'n pijnlijke herinnering in je mmm-verleden...
    ... maar... toen is toen...nu is nu...
    ... probeer het heerlijke gevoel dat je bij je echo vanmorgen had terug te vinden en geniet, geniet, geniet!

Je verdient het zo!!

Big hug!

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hersenvliesontsteking?
    Hebben ze mij niet gevraagd toen hoor. Heb gewoon kannen gevuld.

En heb vroeger hersenvliesontsteking gehad. Hm

Ik vind het wel heel jammer idd voor jou gevoel:( had ze niet zo'n testje achter kunnen laten voor je.
    Ondanks dat schatje geniet van je mooie echo foto's jullie prachtige baby is onderweg dikke kus en knuffel meid.

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hey,

Ik had die twijfels of je mee mocht doen omdat ik vanuit het poffertjes topic gelezen had dat je bij je BBZ in Thailand een bloedtransfusie hebt gehad.

Ik had het je erg gegund maar dat is wat ze mij ook tegen mij hebben gezegd bij mijn intake. Bloedtransfusie is niet meedoen, hoe hard het ook is.

Ik snap dat het je heel verdrietig maakt maar je moet nu vooral genieten van je zwangerschap.

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Babyhope dat dacht ik ook ze had een testje kunnen doen en die dan met het kaartje achter kunnen laten vooral als je het verhaal net gehoord heb.

Juul ik wist het maar was het helemaal vergeten ik mag ook niet meer mee doen als ik nog een keer zwanger zou raken heb bij de keizersnede een bloedtransfusie gehad.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat een domper, maar snap de regel wel van MvM. Omdat je pregnyl ingespoten krijgt wil je elk risico op wat dan ook zo veel kogelijk beperken.
    Blijft balen. Snap zo goed dat je iets terug zou willen doen!!!
    En... Idd een beetje kinderachtig dat ze je niet eens en testje hebben gegund!
    Hou je vast aan het idee dat je mama gaat worden en laat MvM los!
    Knuf voor jou!

13. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Lieve Juul,

Wat ontzettend fijn dat je zo'n begripvolle gyn had. Wat heerlijk dat je echo weer goed was.
    Nu op naar de 12 weken grens. En daarna de 20 weken echo, na de 20 weken echo de levensvatbaargrens en dáárna de bevalling! Je kunt het je nog niet voorstellen, maar het gaat zó snel!!! Straks de eerste kriebeltjes in je buik, waarvan je denkt "was dat hem/haar nou"? Op een gegeven moment krijg je een dusdanige trap dat je het zeker weet. Zo bijzonder! Maar ook dan blijf je onzeker, je voelt hem eventjes niet en maakt je direct zorgen, of hij is juist erg druk wat ook weer reden tot zorg is ;) Je 'zorgeloze' leventje is voorgoed voorbij :D

Ik had net als jou ook steeds bloedverlies. Ook wij hadden een poos moeten wachten op een zwangerschap en waren bekend met miskramen. We kregen daarom ook extra echo's, puur voor de geruststelling. Wat was dat fijn zeg! Ik zou het ook gewoon doen als ik jou was. Je hoeft je niet onnodig zorgen te maken op die manier. Het leuke nú is, dat we onze baby via de echo's kunnen zien groeien. Het is zo maf om dat terug te zien, nu ik weet hoe onze smurf er in 'real life' uit ziet ;)

Lieve Juul, broedt jullie kleine wondertje maar lekker uit! Lekker zachtjes tegen je buik praten of zingen. Goed beschermen, met je handen over je buik wrijven, kortom genieten van de kleine kostbare momenten!

14. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Juul, ik lees hier sinds 2 weken mee. Geen idee eigenlijk hoe ik hier terecht kwam. Wellicht omdat ik een wonderverhaal zocht, gezien ik in januari te horen heb gekregen dat het voor ons zo goed als onmogelijk is om nog zwanger te worden.

Dat wonderverhaal heb ik dan hier toch gevonden, ik kan het niet nalaten om je even te feliciteren met dit wondermooie nieuws :)
    Geniet van je zwangerschap en ik duim voor jullie dat alles goed blijft gaan en jullie snel dat prachtige wonder in jullie armen mogen houden!!!

15. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Lieve lieve Juul,

wat een domper dat je niet mee mag doen aan mvm, zeker ook nog eens omdat je plasje al klaar stond!
    Ik vind het ook wel erg jammer dat ze je toch niet de test heeft laten doen, al was het dan maar met een briefje erbij dat je helaas niet mee kon doen.

MAAR ik hoop dat het zonnetje toch ook in je hoofd weer is gaan stralen doordat je in al die zonnestralen de tuin bent gaan vegen. Want vanmorgen heb je een super echo gehad!! Wat heerlijk en wat genieten! En wat fijn dat ze zo meewerkte en dat er een gyn beschikbaar was!
    We gaan weer verder met aftellen, nog 2 weken en dan weer echo :)

16. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Whaaaaaaaaaaaaaaah Juul, wat weer een prachtige foto's! Ik ben echt zo onwijs blij voor jullie. Heb het zelfs op het werk over jou met collegaatjes. Dat ik iemand ken op een forum en dat die... Dat is dan toch wel weer mooi aan social media he? Dat je zo kunt meeleven met iemand die je in het dagelijks leven helemaal niet kent.

Dan MVM. Ik snap de teleurstelling! Heel begrijpelijk dat je graag al die kannen vol had willen plassen!! Je graag meer meiden had willen helpen. Maar weet je, jij helpt al heel veel meiden! Op jouw eigen manier! Omdat je hier al die jaren in alle eerlijkheid je verhaal hebt geschreven. En omdat je, door je onverwachte, super spontane, home made zwangerschap HEEL VEEL hoop geeft aan ieder die nog in de MMM zit.

Dus wees niet verdrietig Juul! Je hebt je bijdrage al dubbel en dwars geleverd! Het is nu 200% Juulzon tijd! We gaan je allemaal met ontzettend veel plezier en liefde volgen en hopen op nog veel echo en buik(!!!) foto's. En uiteraard je prachtige verhalen. Die ongetwijfeld nog voor menig traantje zullen zorgen. Maar nu door ontroering en niet meer door verdriet!!

GENIET Juul! You owe it to yourself!

Kus!

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Inderdaad even een domper voor je meid, MAAR...
    Gewoon alweer een tweede goede echo!!! Fantastisch toch! En daar komt nog een heel rijtje mooie echo's bij van jullie hummeltje. Totdat hij/zij er niet eens meer helemaal oppast :D!!!

18. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeee, een goeie echo, super! Gefeliciteerd weer!!!!

En laat die hormoon-tranen maar lekker komen, je gaat echt wel een ander 'eigen' momentje krijgen waarop jij de cirkel rond maakt!

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Fijn, jullie lieve, begripvolle reacties. Het verbaasde me wel, mijn emotionele reactie. Misschien kwam er op dat moment meer los dan ik had gedacht...

Heb maar even in de tuin geveegd, toen bedacht ik me dat ik best moe was. Besloot spontaan om even in bad te gaan liggen (nee, niet te warm!). Ben een waterliefhebber en ontspan van in bad liggen, water om me heen. Heb tegen mijn buikje gepraat en kwam tot de conclusie dat mijn borsten inmiddels iets gevoeliger zijn :).

Daarna, heel lui, met telefoon en een Santé op bed gaan liggen. Mijn broertje belde nog om te zeggen hoe blij hij was. En hij gaf aan dat, als we zouden willen, hun babykamer (mijn nichtje slaapt er nu nog in, maar zij wordt 2 in oktober en ze willen kennelijk al naar een groter kamertje voor haar gaan kijken) mogen hebben en ook hun groene Stokke Xplory kinderwagen.
    Moesten we maar over nadenken! Wel heel lief aangeboden... Al zijn dat dingen waar we nu nog over dromen...(En in mijn dromen is de kinderwagen niet groen, ben meer van de natureltinten :) maar wellicht dat je de bekleding nog los kunt kopen? Wellicht klink ik enorm verwend, maar het lijkt me ook een geweldige aankoop om te mogen doen tzt, al scheelt het in elk geval een heleboel geld! We denken erover na, aanbod vind ik superlief!!!)

Nog steeds amper eetlust, dus vanavond mezelf maar weer gedwongen mijn stukje vis en groenten op te eten. En dan zit ik ook echt zo vol! Heel irritant, want normaal vind ik eten gewoon heel erg lekker!

Verder nog heel verdrietig nieuws gekregen vanavond. Het nichtje van mijn vriend is op de jonge leeftijd van 25 aan non-hodgkin overleden (was mijn peetoom ook aan overleden). Het blijft ook zo een gemene, oneerlijke ziekte... Zonder spelregels, grillig en afloop voor een ieder onbekend... Iedereen is er helemaal stuk van.

Desalniettemin ga ik zo slapen en probeer ik me op ons beebje focussen, wiens hartje stevig klopte en zo zijn best heeft gedaan en nog steeds doet, om bij ons te zijn. Bij ons te zijn, om bij ons te blijven. Om lief te hebben!

Welterusten allemaal!

Liefs, x

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Kweenie, dankjewel voor je mooie woorden! Weer een traan-momentje voor mij, in combinatie met deze rare, emotionele dag...

En, zonder jullie steun en berichten had ik hier nooit zo lang geschreven hoor!

Als dit topic de 5000 reacties heeft gehaald, dan zal ik eens denken over een vervolg...!

Dikke knuffels voor ALLE Lieve meiden hier!

X

Deel Deze Pagina