IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zal het meenemen, maar in Gent was mijn ijzer en ferritine de vorige keer op orde volgens de prof.... Ik pb je ze wel even!

X

2. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    liever mailen want pb-bak zit op 1 pb-tje na vol ;)

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ok!

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Goeiemorgen! Weer een dagje erbij.

Spannend hoor dat MvM weer even komt. Vind het wel een beetje slecht dat er niks over de aanvullende voorwaarden zoals een bloedtranfusie op hun site staat. Kan inderdaad veel meiden behoeden van een zware teleurstelling en verdriet als ze mee willen doen. Zo weten ze van te voren al dat het niet kan of dat het lastig wordt.

Ik denk dat je misschien alsnog de test mag doen en dat je het MvM geschenk krijgt. Volgens mij is dat een ketting of een armband (of de geschenken zijn inmiddels anders geworden?) of een lijstje om een echo in te bewaren.

Is Tessa dezelfde Tessa van het zesde zintuig?

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Nataly, klopt... Is dezelfde. Ik kom er dus al een tijdje, kende het 6e zintuig in eerste instantie niet eens ;).
    En van MvM, dit keer niets gezegd over urine opvangen... Wellicht laat ze een testje achter? We zullen zien, hoop niet dat het een moeilijk gesprek wordt.

Fijne dag allemaal, ondanks de druilerige regen...

X

6. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Je loopt ab so luut niet te jengelen!
    En ook ik had een mailtje gestuurd, was toch al aant mailen omdat ze een verhaaltje van mij gaan plaatsen op de mvm FB pagina met daarbij het liedje I would die for that van kellie coffey.
    Gunde het je gewoon zó.

Je bent een prachtmens en zeeeeker geen jengelaar (is dit überhaupt een woord hihi)
    Knuf en hopelijk omvang je de gestuurde energie goed van Tessa

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Jij ook al Chantal, wat onwijs lief en bijzonder. Laat je (evt via pbtje) weten wanneer jouw verhaal online komt?

Xxx

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Juul, ik vind het echt heel goed van je dat je MvM nog hebt gemaild. Als deze aanvullende voorwaarden niet op hun site staan, is dat natuurlijk heel slecht, en zal dat ongetwijfeld vaker voor teleurstellingen zorgen. Ik hoorde ze zelf ook pas toen de informatrice bij mij was. Bij mij begon ze er trouwens pas over aan het eind van het bezoek, toen de test allang gedaan was. Ook een beetje vreemd, besef ik nu. Ik hoop dat jij het straks voor jezelf goed kunt afronden. En misschien neemt ze idd het testje voor je mee, zou mooi zijn.

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik ben ook wel erg benieuwd wat ze (mvm) voor je afgeeft dinsdag. Misschien wel een test inderdaad, maar ik zit ook te denken aan een cadeautje dat je normaal gesproken krijgt als je meedoet.

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zodra ze is geweest dinsdag, laat ik het weten.

Voor wat betreft misselijkheid... Een vraag...

Van ochtendmisselijkheid, voor het ontbijt, heb ik geen last...
    Maar vandaag, na mijn ontbijt... Ineens misselijk en moest echt naar het toilet rennen en alles kwam er weer uit (ook mijn vitaminepillen...)

Later een poging tot weer wat eten gedaan, weer hetzelfde verhaal (en weer de vitamines eruit!)....

Zou het aan mijn eten kunnen liggen?
    Ik at de eerste keer een versgebakken smoothie met lijnzaad, kiwi's, banaan, een limoentje erdoor en soyayohurt en een een beetje innocent (wat ik normaal ook allemaal neem).

Het smaakte wel lekker...

Dus mijn tweede poging weer de smoothie, maar dit keer met Cruesli volvezel met noten erdoor, in het kader van 'wat vast voedsel' erbij helpt vast. Dit ontbeet ik overigens gisteren ook en de dag daarvoor...

Vind het zelf raar. Normaal ben je bij zwangerschap toch niet misselijk ná het eten?

En het was ook weer niet zo heel veel wat ik at...
    Strx toch maar weer een eetpoging doen, er moet wel wat in natuurlijk!

X

11. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik was gister ook ineens misselijk na het eten van een boterham als ontbijt. Ik voelde plots een golf van misselijkheid opkomen en gooide de boterham er zo weer uit. En dat terwijl ik nog nooit misselijk ben geweest tijdens de zwangerschap, kwam het nu ineens zomaar bij 12 wkn nog, raar! En het was ook meteen weg na het spugen, ik heb er gelijk een nieuwe boterham in geschoven.

Volgens mij bestaat zwangerschapsmisselijkheid in alle vormen.

12. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Heb ik ook vaak gehad, daar kun je geen pijl op trekken... de ene keer ging het eten goed en de andere keer (zelfde eten) gaat t mis....
    Ik had ook vaak dat ik t eten heerlijk vond en toen ik het op had ineens alles er weer uit kwam....
    Heb tot 16 weken elke dag gespugt.. maar voor de baby kan dat geen kwaad hoor, die pakt toch wel van jou...

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Hier vooral misselijke vlagen tussen 10-12uur, ook nooit voor het ontbijt. Wel dat yoghurt en zurig fruit echt een recept voor een rondje wc is.. blijkbaar kan ik er opeens niet meer tegen. Mss bij jou ook en gaat een boterham beter?
    En wat ga je hard :D

14. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier juist vooral in de middag en avond misselijk. Helaas met 24 weken nog vaak last van maag. ( nooit hoeven overgeven, maar wel maagzuur en misselijk gevoel). Vooral met koude yoghurt meer last.
    Maar misselujkheid is er op vele tijdstippen en vormen schijnt. Hoewel je meestal alleen de ochtendmisselijkheid hoort.
    Succes en geniet lekker van jullie wondertje.
    Probeer evt verschillende ontbijtjes en neem evt je vitaminepil later op de dag in.

15. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Ik ook nu nog regelmatig misselijk en kokhalzen. Heb het juist als ik mn vitamine heb ingenomen... wat zonnetje zegt, probeer die later te nemen als je wat meer bodem in je maag hebt?
    8 weken :D :D :D :D

16. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik was altijd misselijk maar heb vaak chronische diaree waar ik Norit voor gebruik. (soms een week niet) Dag misselijkheid! Ik kan nu zelfs met smaak een koekje eten.

Juulzon als je een kadootje krijgt,het is een baby badcape. Ik zeg het alvast ;)

17. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Knap van je dat je mvm heb gemaild! Ik ben heel benieuwd waarin ze je nu tegemoet komen:) ik had mij niet opgegeven voor mvm, ik vond het te confronterend, gek he, hoe we kunnen verschillen? Maar goed ook;)

Wat betreft misselijkheid: ik heb nauwelijks ergens last van gehad tijdens mijn zwangerschap, klinkt nu heel ideaal maar destijds wilde ik zo graag kwalen: het enige wat ik wel geleerd heb is dat een zwangerschap zich niet in regels laat vastleggen, jij kan overgeven na het eten, de ander geeft continu over, feit is, jouw kleintje doet nu heeeeel hard zijn/ haar best zich aan jou vast te houden en het enige wat jij kan doen is je beebje vertrouwen geven...:)

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wat je schrijft klopt als een bus Amy! In het begin, met net de positieve test in handen, vond ik MvM bellen ook nog erg eng.. Ik stelde het uit. Maar na 8 puncties van de 10 pogingen, voelde het voor mij toch dat ik met dit wonder in mijn buik wat niet eens via IVF of ICSI is ontstaan, maar homemade, dat ik iets terug moest doen voor alle meiden die nog vechten... (Al blijf ik nog steeds onzeker)... En eindelijk durfde ik te bellen... En dan komen ze langs en kreeg ik de afwijzing... En het voelde extra dubbel omdat de rede van de afwijzing, de bloedtransfusie, me weer deed denken aan een pijnlijk moment...
    Maar begrijp jouw gevoel om niet mee te doen ook hoor!

De misselijkheid is wellicht vervelend, maar klagen, no way! Kan me nog zo goed herinneren dat mijn schoonzus in 2011, nadat wij dus de Bbz hadden gehad, klaagde over haar misselijkheid... Ik kon haar wel achter het behang plakken, want ik had er alles voor over om die misselijkheid te mogen hebben, een baby'tje in wording in mijn buik... En nu mag het eindelijk zo ver zijn! Het is hooguit dat ik me zorgen maak of het vruchtje genoeg voeding krijgt, omdat ik een lichtgewicht ben, maar zoals vele meiden al schreven, de baby neemt wel wat hij nodig heeft!

Klaproos, wij lopen trwns bijna gelijk!

Andere lieve meiden, dank voor de tips, ga wat experimenteren met al wat jullie aan tips geven...

Gisteravond zijn we uiteten geweest en ik heb zowaar wat binnengehouden! Wellicht ongezond (frietjes) en stukje kip en wat groente... Vooral de frietjes smaakten me en dat terwijl ik daar normaal niet zoveel om geef! Goed voor mijn calorieën zullen we maar zeggen... Vanmorgen overigens geen trek (wellicht door de frietjes, had best veel genomen :) ), maar wel mijn vitamines binnengehouden (samen met een slokje activia). Was daarna beetje misselijk, maar hoefde niet over te geven.
    Zometeen eens proberen wat te lunchen...

Fijne zondag allemaal en ik houd jullie op de hoogte!
    Nogmaals, dank voor alle tips, lief!

X

19. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    En jij hebt ook helemaal gelijk Juul, dat je iets terug wilt doen, ik heb mij er namelijk achteraf best een beetje schuldig over gevoeld dat ik niet mee heb gedaan aan mvm maar ik kon het gewoon niet....

Overigen wat betreft je angst over of het vruchtje wel genoeg voeding krijgt zei mijn vk het volgende: in de hongerwinter zijn er ook kindjes geboren...misschien geen lieve vergelijking maar het zette mij wel aan het denken.

Meis, wat ga je hard, ik hoop zo hard over een paar weken je buikjesfoto te bewonderen:)!!!

X

20. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Hoi juul,

Wat fijn te lezen dat alles goed gaat en je eindelijk de zwangerschap kwaaltjes mag meemaken. Ik had last van misselijkheid vooral savonds. Maar ondanks dat ik zo blij was met mijn zwangerschap was ik het na 15 weken wel een beetje zat de hele dag misselijk te zijn. Gelukkig nam het af en rond de 16 weken kon ik eindelijk weer normaal eten.
    Ik was dus in het begin van mijn zwangerschap iets van 7 kilo afgevallen maar mijn kleintje heeft daar geen last van gehad want ze was bijna 8 pond bij de bevalling.

Lieverd geniet van het zwanger zijn. Dikke digi knuf.

Deel Deze Pagina