IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Je hebt nu de prenatale screening en verwacht dat je ook wel even mag baby spieken omdat ze nekplooi op zullen meten. Dus ... :)

Lees vanavond weer even hoe het is geweest x

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Juulz, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. En die gedachten over je ouders zijn voor mij heel herkenbaar. Ik denk dat dat in deze periode van je leven extra omhoog komt. Jij gaat een nieuwe fase in van je leven, jij wordt straks moeder. En dan wordt jou moeder oma. Dat wil je graag voor altijd zo houden. Bij mij komen die gedachten soms ook omhoog. Maar ik wil er niet te lang bij stil staan. Ik ben dankbaar voor het feit dat ik beide ouders nog heb en mijn man ook. Dat Sophie dus beide opa's en oma's heeft en dat gaat nog lang zo blijven!

En haha, leuke opmerking over je teennagels. Inderdaad, straks lukt dat niet meer :D!

3. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    En en en? Hoe ging het vandaag?

4. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Lieve Juulz,

Hier even een berichtje van mij, een trouwe meelezert..
    Die gevoelens mbt je ouders zijn zo herkenbaar..... Ik heb af en toe van die momenten dat dat door m'n gedachten spookt...

Hoop dat je een goede screening had!! En jullie weer even een kijkje konden nemen naar jullie wondertje!

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Heb de hele middag gelukzalig lopen glimlachen....

Om 14.00 moesten we in het ziekenhuis zijn. Het was kantje boord op tijd, omdat mijn vriend vanuit zijn werk (50min rijden) naar huis kwam om mij op te pikken en uitgerekend alle stoplichten stonden op rood.... Eenmaal bij het ziekenhuis pas parkeerplek op de 11e (!) verdieping en de lift deed het niet, dus alle trappen naar beneden.... Daarna in het ziekenhuis even zoeken naar de afdeling verloskunde en we waren daar om 13.58. Uiteraard net een patiënte die net voor ons was en van wie nog een kaart moest worden gemaakt etc. Normaalgesproken ben ik iemand van 'op tijd is 15 minuten te vroeg', maar dit keer baalde ik van 'precies op tijd'. Toen ze eindelijk klaar was met de patiënte voor ons, liep er al een vriendelijk uitziende blonde mevrouw binnen en dat bleekonze verloskundige te zijn, om te kijken waar we bleven. We mochten uiteindelijk direct meelopen en ik excuseerde ons maar even.

Eenmaal in haar kamer (primeur 1 van de dag: bij een Verloskundige, ik! Een droom die uit komt!) namen we plaats op de stoelen tegenover het bureau en ik deed mijn jas maar even uit. Ze vertelde over wat prenatale screening in hield en vroeg naar erfelijke aandoeningen in de familie en naar mijn fertiliteitsverleden. Alles bleek al door haar collega's van gyn in de computer gezet, dus dat was netjes. Ze legde uit wat prenatale diagnostiek inhield en wij gaven aan dat we de combinatietest graag wilden doen. Ze vervolgde dat er daarnaast ook drie mogelijkheden waren om meer zekerheid te geven om te bepalen of het kindje al dan niet het Down-syndroom heeft: de vruchtwaterpunctie, de vlokkentest en een bloedtest... Al mag Nederland deze laatste officieel niet 'aanbieden'. Deze bloedtest kost, uiteraard, geld en wordt niet vergoed. Zou ik dit via ons ziekenhuis (academisch) willen doen, kan dat. Het bloed wordt dan naar Amerika gestuurd en de kosten hiervoor zijn $1500,-. Je kunt het ook zelf regelen via België en de kosten zijn dan lager, namelijk €650,-. Voor €100,- meer kun je het geslacht al weten. Indien wij een verhoogde kans op een Down-kindje zouden hebben, zouden we dit bloedonderzoek wel willen doen.

Voor geïnteresseerden:

Fetal Medicine Foundation Belgium - Prenatale niet invasieve diagnostiek (België)

FAQ | NIPT ConsortiumNIPT Consortium (via Nederlands ziekenhuis, dus in Amerika uitgevoerd)

Hierna volgde de tweede primeur van de dag. De Echo...
    Ik wilde me al ontkleden aan de onderkant, maaaaaar.... Het ging via de buik!
    Hoe bijzonder was dat!

Gel op mijn buik en even zoeken, maar al snel vond ze het kindje en.... We hoorden voor het eerst het hartje kloppen (primeur 3!). Ik was er stil van, zo mooi. Heb niet echt (lees, echt niet) vet op mijn buik, dus het kindje was al in de detail te zien, de oogkassen, het
    neusje, de lipje, de voetjes en handje... En dat in mijn buik! Ongelooflijk! Heb nog wel mijn zorgen over mijn gewicht geuit, maar de verloskundige gaf aan dat ze het liever zo zag, dan andersom. Bovendien zou ik echt vanzelf wel aankomen als mijn eetlust weer toeneemt. Weeg momenteel namelijk nog maar 50kg... Ben in totaal 1,8kg afgevallen sinds de positieve zwangerschapstest... Misschien komt het doordat ik niet meer snoep? Maar goed, ik voel me verder prima, buiten de 'normale' klachten, dus het komt wel goed.

Enfin, het kindje werd opgemeten en meette 3,89cm waarmee ik 3 dagen vooruit werd gezet. De uitgerekende datum volgens deze echo is 15 oktober, dus ik zou dan vandaag 10w + 6d (!) zijn, dus morgen al 11 weken. Volgens de verloskundige werken ze met een systeem: de echo meette bij ons dus 3,89cm en in beeld verscheen 10w + 4d. Dat 'bedenkt'. Het echo apparaat dan zelf...
    Als deze meting wordt ingevoerd in het computersysteem, komt er 10w + 6d uit en dat houden ze aan...

Zelf hou ik gewoon 18 oktober aan... En wat bij de 12 weken echo gezegd wordt, dat hou ik dan echt aan :).

Nadat we drie prachtige fotootjes van onze uk hadden meegekregen, liep deze aardige dame nog mee naar de balie waar we een verwijzing zouden krijgen voor de bloedafname ivm de combinatietest. Daarna schudde ze ons vriendelijk de hand en zei dat ze ons vast nog wel een keer zouden zien.

De bloedafname en de nekplooimeting werden in een gedaan in een gebouw, een apart aan het ziekenhuis gekoppelde verloskundig centrum. Dus we wandelden in het koude lentezonnetje naar dit gebouw.

Wederom werden we warm en vriendelijk ontvangen. Blijf dit zo bijzonder vinden, overal worden we heel persoonlijk behandeld (zoals het hoort zou je zeggen, maar ik vind het heel bijzonder). Conform de echofoto werd uiteindelijk door een echoscopische bepaald dat we op 2 april de nekplooimeting hebben. Vervolgens werd me gevraagd of ik mee wilde werken aan de zogeheten 'NEXT-studie', wat staat voor 'non-invasief trisomie onderzoek'. Kort samengevat wil men in Leiden in de toekomst ook het bloedonderzoek gaan aanbieden wat nu slechts in het buitenland wordt aangeboden: het middels bloed bepalen of het kindje Down heeft of een andere trisomie.

Tijdens de zwangerschap is er bij alle zwangere vrouwen DNA van het ongeboren kind in het bloed van de moeder te vinden. Als de moeder gezond is, maar het kind heeft een ziekte of afwijking die in het DNA zit, kan de (voor Nederland) nieuwe test dit abnormale DNA aantonen in het bloed van de moeder.
    Deze test kan dus leiden tot veel minder vlokkentests en vruchtwaterpuncties en tot het minder vaak missen van de diagnose syndroom van Down of andere trisomiën.

Krijg hier dus geen Nederlandse van, omdat het nog in een testfase zit, dus de test officieel nog niet betrouwbaar is. Het is een internationale studie en er kunnen 25.000 vrouwen aan meedoen. Het enige wat ik hiervoor vandaag hoefde te doen, was een extra buisje bloed afgeven. Nou, dat wilde ik wel.
    Ze hopen dan dit onderzoek over 2 jaar ook in Nederland aangeboden kan worden.
    Alleen al daarom doe ik er graag aan mee!

Kortom, het was een bijzondere dag met drie primeurs!

Nu donderdag weer naar de afdeling Verloskunde voor de officiële eerste echo en het bloedonderzoek voor de andere zaken enzo. En hopelijk weer even baby gluren...
    En dan 2 april alweer...
    Wat een immens groot wonder is het toch... Besef komt iedere echo een beetje meer...

Welterusten voor straks lieve meelees en meeleefmeisjes!

Liefs, xxx

PS
    Fotootjes volgen morgen, nu een beetje erg donker!

6. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Wauw ben er stil van juul.... Zinkt het al in bij jullie dat er echt echt echt n baby aankomt?

7. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Juul, wat geweldig dit te lezen. Heerlijk dat je zo kan genieten. Fijn dat alles goed is en gaat, houden zo. Knuf van mij

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Wat n mooi verhaal!!!

Dit is precies wat alle meelees/leef meisjes jullie al die tijd hebben gegund!
    En nu is t echt!
    Bij jullie!

xxx

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik sluit me helemaal aan wat Brabbel1988 zegt!!!!!

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    *traantje*

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    *knuffel*

12. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Liefie,

Weet je nog dat ik een tijd geleden in ons topic poste dat ik t volgende gedichtje zo prachtig vind en dat ik bang was dat ik dat nooit op een kaartje zou kunnen zetten?
    Ik 'geef' t jou nu, gewoon..omdat ik je een schat vind en jullie het prachtigste krullebolletje vd wereld gun! 💜

'Little one,
    little love,
    little hands, look how they hold the world.
    Stay a while,
    little smile,
    little eyes, soon they will know the world.
    Little one:
    enjoy,
    live every part of it,
    you're at the heart of it,
    little one'

Xx

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Koosje, zo lief.... Mooi... Dankjewel... *knuffel*

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Fantastische update Juul!!

Geniet!!!

15. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Het is je zó gegund!

16. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    wat heerlijk Juul, boem-boem-boem en zo'n handje!
    snif...zalig moment! Op naar het volgende stapje!
    xxx

17. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Zo fijn dat je dit nu ook mag ervaren!!! Met onze nekplooimeting (ondanks het medische aspect ervan) mochten/konden we 3 kwartier kijken omdat friemeltje niet stil wilde liggen. Toen is mijn grijns echt dagen blijven plakken :D
    Lees dat dat gevoel nu ook steeds meer en meer gaat komen bij jou! Genieten! !!

18. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wauw juul wat hebben jullie een mooie dag gehad :). Geniet van het moment schat, die is nu voor jullie xxx

19. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Juul: wat prachtig allemaal. De traantjes springen hier in de ogen, zijn wel vreugdetraantjes :) jij kan dat allemaal zo mooi omschrijven. Geniet ervan meisje en op naar 2 april, dan kan je weer naar jullie prachtig beebje kijken.

20. Kippetjuh

Kippetjuh Actief lid

30 mrt 2012
    433
    0
    16
    NOP
    Je wordt mama! Nee, je bent al mama.. En steeds een beetje meer

Deel Deze Pagina