Dag lieve vriendinnetjes hier, Vandaag begon de dag met een vrolijk zonnetje, maar de lentezon werd al gauw verdreven door een grijze wolkenpartij die het ook nog eens nodig vond om sneeuwvlokjes te produceren. De natuur heeft het niet helemaal begrepen. In deze tijd van het jaar willen de sneeuwklokjes, geen sneeuwklokjes. We willen narcissen en andere voorjaarsbloemetjes. Zonneschijn en zonder handschoenen en sjaal morgen paaseieren zoeken met kinderen, neefjes of nichtjes. Deuren open om de frisse lentelucht op de snuiven, warmte en zonnestralen en geen grauwheid en een wintersgevoel. Hoop maar dat de zomer het straks goed maakt, of nog beter, een lange Indian Summer met nog lekkere temperaturen in september. Hoe het verder gaat. Ik dacht voor een moment dat de moeheid iets minder werd. Heb twee dagen achter elkaar de fiets kunnen pakken om naar afspraken toen te gaat, maar merk wel echt dat mijn bloeddruk laag is aan de vermoeidheid en kortademigheid. En dan te bedenken dat ik voorheen gewoon voorheen met gemak 3 keer of vaker een flink aan ging hardlopen. Enerzijds mis ik het hardlopen, anderzijds voelt het echt niet goed. Doe af en toe wat oefeningen thuis en als het wat warmer wordt wil ik op de fiets naar het zwembad gaan om zwemmen op te pakken. Maar ik voel er geen haast bij. Het is ook weer niet zo dat ik dag in dag uit alleen maar op de bank hang. Mijn eetlust is ook nog steeds niet alles. Ben inmiddels wel weer van 50kg naar - jawel - 50,5kg gegaan, maar... Dat buikje mag wel komen van mij! Gisteravond helaas weer moeten overgeven. Had ineens zin in gebakken champignons. Mooi, ik champignons gebakken. En had ook zin in toastjes, met roomkaas. Dacht, wat goed, mijn eetlust neemt toe, eindelijk. Dus ik ook toastjes gegeten. En wat iedere keer het geval is bij mij: op het moment smaakt het prima, lekker zelfs. Maar daarna... Na een half uur... Krijg ik een raar gevoel in mijn hoofd en set de misselijkheid op... En moet ik naar de wc rennen, en komt het grootste deel er weer uit. Met als gevolg dat ik erna geen trek meer heb. Eergisteren een maaltijdsalade gegeten en dat ging goed. Al hield ik de hele avond de smaak van rode ui in mijn mond. Moet gewoon echt kleine hoeveelheden eten, maar het is zo verleidelijk als iets op het moment lekker smaakt om niet meer te eten. Gelukkig houd ik mijn vitamine supplementen goed binnen, dus ga ervan uit dat de baby alles krijgt. Zometeen gauw douchen (*deze luilak ligt nog in bed, heeft ook op bed ontbeten*) en daarna boodschapjes doen. Paasboeketje voor ouders, een vriendinnetje en schoonouders halen, misschien nog een nieuwe spijkerbroek voor vriendlief kopen... Zou zelf ook wel wat nieuws willen kopen, maar denk dat het niet echt handig is nu... Maar misschien kijk ik wel even. Koop ik gewoon iets in medium ipv xsmall. Moet ik dan toch even mee vooruit komen... Volgens mijn eigen berekening vandaag alweer 11 weken en 1 dag. Het aftellen naar de mijlpaal van 5 april: de 12 weken. Volgens de meting van de vorige week ben ik vandaag 11 weken en 4 dagen en is dinsdag de 12 weken. Is dan 2 april, we hebben dan ook de nekplooimeting. Ook weer spannend. Bloed is vorige week afgenomen. Hoe lang duurt het eigenlijk voor je hier uitslag van krijgt? En als mijn berekening aanhouden, ben ik dinsdag dus 11 weken en 4 dagen. Zou dat dan niet te vroeg zijn voor de nekplooimeting? Dat soort vragen spoken dan even door mijn hoofd. Jullie nog plannen voor het paasweekend? Of lekker rustig aan? Genieten elk geval van het weekend en tot gauw weer! Paasknuffel en liefs, X
juul wat balen dat je zo misselijk blijft, ik neem zelf smorgens 2 maria bicuitjes voor ik opsta, ze liggen in een bakje op het nachtkastje en ook al moet ik plassen,, eerst koek anders is het mis voor de rest van de dag..weet niet of je dat al doet?? (ik eet het liggend zodra ik omhoog kom os het al te laat)
Ricmar, dank voor de tip, maar heb geen last van ochtendmisselijkheid, meer van na de lunch en avondeten....! Fijn dat het bij jou ook al,op schiet met dit wondertje! X
Misschien zijn gembercapsules een idee? Hielpen bij mij goed in de eerste zwangerschap. Toen was ik ook later op de dag het meest misselijk.
Sea-Band Mama ginger pastilles. Etos Webwinkel: makkelijk online winkelen en laten bezorgen Dit is het
babyhope dank voor de tip... Juul ja ik schiet ook al weer mooi op, hier donderdag paniek ... vreselijk buikpijn, en extra echo gevraagd.. gelukkig alles goed beeb lag te schoppen.. en dus weer gerustgesteld het weekend in gegaan..ws bandenpijn in combi met darmen en een cyste die er nog zat..
Hoi juul... Wat heerlijk he die 11 weken! En na de nekplooi kun je echt alles los gaan laten en genieten tot de 20 weken tot die tijd is het weer Ff spannend... Nekplooi is op jouw termijn perfect! Meestal duurt de uitslag van combi nekplooi en bloed ong 3 weken Maar ze zeggen meteen al de nekplooi tegen je hoor alleen het bloed wacht even op zich.. Dus als de nekplooi goed is vande week heb je al meer dan de helft gewonnen! Ik was ook alleen misselijk bij lunch en diner, probeer echt maar n half bord te eten want anders voel je, je zo slecht! Over 4 weken zal t beter gaan.. En wat helpt is vanille vla erna Fijne paasdagen!
Ik denk dat dropje 3 dagen bedoelt. Omdat je bloed al afgenomen is, gaat het heel snel. En bij mij hielp een kauwgumpje goed na het eten. Hou je taai & enjoy!!
Dank lieve meisjes, voor de adviezen. Wat mij nu opvalt... Had vorige week een keer salade gegeten en vanavond weer en dat gaat goed. Maar vanmiddag een broodje en een cup á soup (crème prei) was weer geen succes. Ligt nu ergens in het riool . Dus echt lichtverteerbaar, dat werkt. Wordt morgen en overmorgen weinig paaslekkers eten denk ik... Maar ach, eerlijk gezegd vind ik het geen ramp. Dat komt allemaal wel weer wanneer het komt. Dat beebje goed groeit is mijn main priority! Dinsdag toch wel een beetje spannend. Dat blijft het elke keer. Net belde mijn broer en hij vertelde dat zijn schoonzus en zwager geen goede twintig weken hadden. Niet iets heel ernstigs, maar de kleine (een jongetje overigens) heeft klompvoetjes. Gelukkig is daar natuurlijk veel aan te doen, maar toch even schrikken denk ik als je dat hoort. Wens jullie allemaal fijne paasdagen! Liefs, x
Fijne paasdagen allemaal en Juulzon en man in het bijzonder. Hoe veel jaren heb je vast niet gedacht en gehoopt zwanger te zijn met Pasen en nu is het echt zo!!!!
Succes morgen Juultje...!! en dat je niks binnen kunt houden klinkt wel goed qua zwangerschap, misschien een troost? Jammer van dat Paaslekkers maar ach, volgend jaar ben je weer van de partij. Vindt het trouwens echt geweldig dat dit jaar kerst een heel ander karakter zal krijgen als afgelopen kerst voor jullie ....
Dank nog Mama van H, en de rest ook natuurlijk! Nu nog erg moe, maar zsm een nieuwe update, uitgebreid met echo's! Kort samengevat: Vandaag een goede nekplooimeting (1,5mm). Kans op een van de trisomale afwijkingen die zijn onderzocht zijn ad hand van nekplooimeting en bloeduitslag kleiner dan 0,06%, zoals de verloskundige zei, net zo groot als bij een 15 jarige! En dat met mijn 36 jaar! Trots op mijn lijf en ons kleintje! Uitgerekende datum precies conform banner, 18 oktober! Mijn vaders verjaardag. Zou ik heel mooi vinden. Verder zag je weer veel details: hersentjes in twee helften, als een vlinder. Twee armpjes en twee beentjes, een neusje en een mondje. Kleine hield de handjes heel schattig bij zijn mondje en later was het kindje weer aan het spartelen. Weer enorm opgelucht! Bij endo was ook het ok. Mijn TSH was nu 0,360 en Vrije T4 was 18. Ga nu over van 0,75 Thyrax naar 0,625. Dus vanaf morgen 2,5 pilletje blauw slikken. Over 5,5 wk weer controle. Later meer! En ook weer nieuwe foto's! Kan haast al een album van Voor de Geboorte maken! Liefs en tot later, Xxx
Juul wat goed..!!!! helemaal super meid..!!!! Ben benieuwd naar de nieuwe foto's van juulbeebje... en inderdaad wat een mooi album kan jij dalijk al maken van voor de geboorte.. het is jullie hardstikke gegunt
Goed nieuws, wat een opluchting en trots kun je dan al voelen he Ik vond het vooral bijzonder toen ze afgelopen week bij mijn 20 weken echo het hartje en hersenen en andere organen bekeken en dat ik daar lag en keek en me bedacht dat ik 18 weken daarvoor nog naar een klompje van 7cellen had gekeken wat niet veel later teruggeplaatst werd....niet te beschrijven en wat een wonder zo'n mensje in je buik eigenlijk is. Weer een genietmomentje erbij Juul! Bijna 12 weken!