IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ja, nog steeds utro. Moet een document op mijn werk afgeven, heeft mijn leidinggevende morgen nodig voor de directeur en ben morgen niet op het werk :(. Ben al eerder weggegaan, nu id trein...

    Xxx
     
  2. Lin71

    Lin71 Fanatiek lid

    19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Bel je toch naar het ziekenhuis , misschien kun je nog langs voor een echo !
    Je mocht toch altijd bellen van die arts ass. Gyn?
     
  3. Amy81

    Amy81 Fanatiek lid

    5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook een paar keer gehad, heb je het nog steeds of blijft het bij die paar vegen? Lieve Juul, het hoort echt ook bij zwanger zijn dat je inlegkruisjes niet altijd omo-wit zijn, je baarmoeder is zich aan het uitzetten en dit zet druk op jouw ietwat gevoelige baarmoedermond: maar ik snap je spanning en onzekerheid en die gaat gewoon niet weg totdat jij gerustgesteld bent. Desnoods bel je wel gewoon je VK en vraag je of ze naar het hartje kunnen luisteren?! Dat mocht ik ten alle tijden doen!
     
  4. chantal85

    chantal85 Fanatiek lid

    2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Meis toc, onverwachte spanningen weer... gewoon bellen hoor, dan slaap je vannacht tenminste!
    Knuf!
     
  5. bdotsie

    bdotsie Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Juul: dikke knuffel! Ik zou ook even bellen. Maar je fietst nog enzo? Dat zet wel extra spanning op je buikje. Kan je dat laatste stuk niet met de bus gaan of je mannetje even bellen om je op te pikken. Neem vanavond goed je rust.
    Ik kan er ook van mee spreken dat bruinverlies niet zegt dat het fout zit, heb er ook last van als ik teveel doe op 1 dag.
    Heeeeeeeeeeeellllllllll veeeeeeeeeeeellllllll succes morgen en dikke knuffel
     
  6. dropje26

    dropje26 Fanatiek lid

    9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Juul: hier week 6,7 bruin en bloed, toen week 11, 12 daarna week 16 en sindsdien niet meer! Hoor er echt bij en zolang geen buikpijn geen ramp! Maar toch fijn dat je morgen echo hebt
    Het zit echt wel goed hoor! Knuf
     
  7. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Het stelt me weer wat gerust, wat jullie schrijven. Het waren twee keer beige, bruine vegen (wel 'transparant') en in inlegkruisje een paar kleine stipjes. En ja, had ongeveer 3/4 km heen en dus ook terug naar het station gefietst. Daarna van station een kwartier wandelen naar het kantoor waar ik moest zijn. Rugzak met boeken en documenten. Dus misschien was dat het? Vanmiddag tot nu nóg geen bruin gehad, maar blijf het gewoon toch weer eng vinden. Laatste gekleurde vegen waren met 7 weken, daarna niet meer....
    Misschien is het de inspanning, of de groei? Of mijn volle darmen? Vind naar de wc gaan ineens weer 'eng'. Hopen dat kleintje morgen gewoon nog goed zit.... Ben gewoon heel erg bang dat dit oh zo gewenste, nu al liefste, wonder ons zal worden afgenomen. Het is immers toch te mooi om waar te zijn (stomme gedachte, stomme angst, ik weet het....).

    Dan spookt door mijn hoofd dat er misschien iets niet goed is gegaan nu de placenta de voeding van het kindje heeft overgenomen, dat soort gedachten. De 12 weken is immers niet voor niets ooit 'cruciaal' geweest...

    Nu even kruikje op buikje en poging tot ontspannen....

    Dank voor jullie reacties, jullie zijn lief!

    X
     
  8. Laraxx

    Laraxx Fanatiek lid

    16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Snap dat je ongerust bent... hopelijk kun je lekker ontspannen!!!
    Je hebt morgen vast weer een mooie echo!! X
     
  9. brabbel1988

    brabbel1988 VIP lid

    8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Juul, ik wil t zelfde zeggen als de andere dames:
    T kan er echt bijhoren, dus probeer niet te erg te stressen.
    (Ja,ja, makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet t.)

    Veel plezier bij de echo, xxxx :)
     
  10. butterfly0511

    butterfly0511 Fanatiek lid

    7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Jeetje snap dat je toch weer schrikt. Gelukkig morgen weer een echo.
    Hoop dat je goed slaapt.
    Succes morgen.
     
  11. dropje26

    dropje26 Fanatiek lid

    9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Alle beste adviezen blijven natuurlijk fijn maar
    Denk dat je echt pas 'ontspant' na 25 weken, tenminste hier wel.
    Komt goed meis! Succes vandaag!
     
  12. butterfly stars

    butterfly stars VIP lid

    14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    denk aan je veel succes vandaag!!!!
     
  13. maybe3

    maybe3 Niet meer actief

    Lieve Juul,

    veel succes vandaag..!!!
     
  14. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Och jee ... dikke knuffel van mij. De echo van vandaag is gewoon goed!!!!!! Ik duim voor je!

    XX
     
  15. Tat76

    Tat76 Fanatiek lid

    20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Succes vandaag!!
     
  16. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik heb me laten vertellen door mensen die het zouden moeten kunnen weten, dat die 12 weken grens iets van vroeger is. Voorheen ... ("vroegah") werden er bijna geen echo's gemaakt. Toen was een zwangere vrouw afhankelijk van de verloskundige, die pas op week 12 een hartje kon horen met een doppler. Eerder werd er dus niet getest/gekeken. Als je dus op 12 weken geen hartje hoorde, was het niet goed, maar eerder wist je dat dus niet.

    Het schijnt zo te zijn dat alle fundamentele dingen aangelegd worden in week 8/9 van de zwangerschap. Als je na week 9/10 een kloppend hartje hebt gehoord, dan zit je aan de goede kant. De kans op een miskraam is dan aanzienlijk verminder, en eigenlijk procentueel gedaald naar de kans op een miskraam gedurende de gehele zwangerschap (ca. 1%).

    Het overnemen van de placenta heeft te maken met een aanmaak van progesteron, die eerst door het gele lichaam wordt aangemaakt, maar die krimpt en daarna moet de placenta het overnemen. In 99 van de 100 gevallen neemt de placenta het al over voordat het gele lichaam stopt met die productie van progesteron, maar soms wil het dus wel eens dat die overlap er niet is, en de placenta te laat die productie overneem. Geen progesteron betekent dat het lichaam denk dat er een menstruatie aan komt ... de baarmoeder gaat verkrampen en afstoten en komt er dus een miskraam :( Maar daar gaan we dus absoluut niet vanuit. Jij bent die termijn al voorbij, dus ik ga er gewoon vanuit dat je kleintje nog lekker safe bij je zit!!! Het moet gewoon (aldus sprak ik ;))

    De term "eerst twaalf weken afwachten" is dus eigenlijk gebleven, terwijl dat dus blijkbaar eigenlijk niet meer nodig is.

    Waarom weet ik dit?? :D Omdat manlief zich maar bleef afvragen waarom die 12 weken-grens zo heilig was. Hij geloofde daar niet in, vond eigenlijk na de laatste echo dat het wel snor zat en toen ben ik op zoek gegaan.
     
  17. Loontje85

    Loontje85 Fanatiek lid

    19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Succes vandaag !
     
  18. brabbel1988

    brabbel1988 VIP lid

    8 jul 2009
    7.504
    139
    63
  19. Chicken1975

    Chicken1975 VIP lid

    26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Heel veel succes vandaag!! Jeetje alweer 12 weken!!! WOEHEOOOOOOOOO
     
  20. Chicken1975

    Chicken1975 VIP lid

    26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Wat een prachtige foto's trouwens in je album!!!
     

Deel Deze Pagina