tijdens de punctie 10, 5 bevruchtingen waarvan 4 code 3 en 1 code 2, code 2 had wel een goede celdeling 12, matige vorm van fragmentatie en de rest had een cel deling van 4 en veel fragmentatie. Ik heb sinds dpo 3 ongi krampen. ik snap eigenlijk niet hoe het werkt met je ongi meestal werd ik na 12/14 dg pregnyl ongi
Door de utrogestan kan je ongie nog wel eens uitblijven. Ik heb begrepen dat als je 12 dagen na de TP niet ongesteld bent geworden, je voorzichtig hoop mag hebben. Ik werd de afgelopen keer op dag 12 ongesteld... De keer ervoor (*raak*) had ik 10 dagen na de TP een lichte positieve (KV)test. Duim voor je! Wat zeiden ze in Gent van de emmy-kwaliteit? xxxxx
Bij veel dames blijft ongi weg door utro. Maar wat juulzon zegt over die 12 dagen heb ik niet gehoord. Hier testen als utro op is. En als hij negatief is wordt je na een dag of 2 dagen ongi. Maar ook dat is wisselend. Ik werd destijds niet ongi, maar op dag 13 na tp helaas wel negatieve test. Dikke knuffel voor de dames hier. Goed dat je contact hebt opgenomen met gent juulzon. Hopelijk kunnen ze je helpen. Tijdje geleden had je het over wel og geen cryo's hebben. Zat er van de week nog aan te denken. Als ik ze niet had gehad, was het nu ook over. Hopelijk komt jullie wonder ook.
Ik dacht ik ga ff op zoek naar je. Mmmm Geen vrolijk nieuws, maar wel naar Gent gemaild. Ik kan je alleen maar zeggen : goede keus. Helaas zijn er nog niet veel van oude groepje zwanger. Of al met de laatste IVF bezig: marnat, zonnetje, jij, ik... Moeilijk he, hoe sluit je zoiets af?
Helaas inderdaad weinig dames zwanger van het groepje. Hoewel een deel nog wat pogingen hebben. Maar bij jou dus ook nog geen geluk kaboutertje. Wel balen, hoewel je al zo voorgevoel had.
Klopt mss nog 1 cryo tp, maar dat wordt hem ook niet hoor. Ik vind het alleen moeilijk om het af te sluiten: hoe doe je dat? Hoe doen jullie dat? Juul jij gaat dus nog verder?
Op dat punt ben ik nog niet. Heb nog 3 cryo's en ook nog 2 punties als manlief het nog ziet zitten. Maar eerst nu 3 maanden pauze ivm vakantie. Als ik het moet afsluiten heb ik denk hulp nodig van psycholoog of maatschappelijk werk. Je komt in een soort van rouwproces terecht. Succes kaboutertje. Ik ben er 2 weken niet, ga morgen op vakantie
Ooooh dus jij hebt nog heel veel kansen, die zeker goed uitpakken voor je! Ik heb bijna alles al verkocht: behalve de kamer en mc nog niet. ( omdat niemand het wil )Dus ben zeker aan het afsluiten. Maar ja dat is doen, maar dat koppie he. Hoop blijf je houden. Waar ga je heen, lekker hoor!
Tot op heden zijn ze nog niet goed uitgepakt. Heb nu 3x een tp gehad. Ik ga rondtrekken in duitsland. Ga zo bedje opzoeken, morgen weer op tijd op en op pad. Fijne avond en ik zoek je over 2 weken nog wel even op hier
Nee dat niet, maar je hebt nog kansen! Ik denk niet dat ik hier vaak terug kom hoor. Kom zo eens af en toe spieken. Die rust hier, gaf mij ook rust.
Hee Juul, had je de uitslag van je bloed al binnen, of weet je wanneer die binnen gaat komen?? En je evaluatie, hoe was die gegaan, ben je nog iets wijzer geworden? Enneuh, buurvrouw met baby, auw, pijnlijke bedoeling. En je vriend heeft wel gelijk, ze kan er ook niks aan doen, maar dat wil niet zeggen dat jij niet ff boos mag zijn op de hele wereld als er een beebje geboren word. De MMM is al zwaar genoeg zonder geboorte-berichten rond je heen, laat staan als je buuf met leuk nieuws komt, die kan je haast niet negeren. Dan is t gewoon nog net ff pijnlijker dan al die andere maanden. (Daarom ben ik op dit moment blij dat onze straat allemaal 45+ is en mijn man en ik de jongste zijn hier. ) Ingeschreven in Gent: GOED ZO! Ik hoop dat je nog tot September je ff goed op kan laden, om er vol goede moed tegenaan te gaan in Gent! Ik hoor steeds meer succesverhalen uit Gent, ik hoop dat jij binnenkort ook bij die succes-verhalen hoor. Maar ik hoorde je over vakantie, waar gaan jullie heen, en hoe lang? Mannetje en ik willen elk jaar in de zomer op vliegvakantie, en steeds stellen wij t uit door de MMM, we willen gewoon echt geen kansen missen. Man en ik zijn nog nooit samen op vliegvakantie geweest, lijkt me heerlijk. Aan de andere kant willen we dat geld liever nog extra aan de beeb-to-be spenderen, daarom gaan we nog steeds niet...... Je weet dat jullie in mn gedachte zijn, en dat ik veel aan jullie denk. Dikke kus, knuffel, veel liefde, en heel veel warme zonnestralen voor jou en je mannetje!
Juul, ik kom je even een dikke digi-knuffel geven. Op een buurvrouw met pasgeboren baby zit je nu helemaal niet te wachten, kan me voorstellen dat het enorm confronterend is. Hoe is het evaluatiegesprek gegaan? Ben benieuwd naar de bloeduitslagen, hopelijk kunnen ze er iets mee! Als het gewoon domme pech is dat het steeds niet gelukt is, lijkt me dat zo moeilijk te verkroppen, want dan is er ook niets wat je anders kan doen... Gent lijkt me trouwens wel heel goed, lees er zoveel positieve verhalen over. Hopelijk hoor jij over een tijdje ook bij die verhalen!
Dag lieve Forumvriendinnetjes! Weer even een update van de afgelopen week... Ben niet zoveel achter de computer geweest, ook omdat het een druk weekend was...Vrijdag een volle werkdag en we moesten dus om 14u45 bij Dr C zijn. We waren de laatste en moesten redelijk lang wachten.. Lees: driekwartier. Hij was wel erg vriendelijk en nam de tijd. Het gesprek verliep wel ontspannen. Wij gaven aan dat we ons afvroegen hoe hij het verklaarde dat de 3e IVF weer mislukt was. Dat we ons afvroegen wat de invloed van bijvoorbeeld verschillende bloedwaarden, het immuunsysteem en de schildklier zou kunnen zijn (had lijstje mee) en hoe het kon dat er van de 12 eicellen maar 2 emmy's matige kwaliteit zijn ontstaan en hoe hij de toekomst ziet... Ziet hij nog mogelijkheden? Over de bloedwaarden zei hij dat de TSH het belangrijkst was en dat de T3 en T4 nog binnen de grens vielen (wat conform andere referentiewaarden NIET zo is! Dan zijn ze echt te laag!) Ook had hij het over de stolling van het bloed wat een belangrijke factor is en dat we dit zeker ook nog zouden moeten uitzoeken. Heb weer een lijstje mee om bloed te laten prikken, en hij wil dan ook de schilklier waarden nog een keer laten testen. Alleen die anti-TPO staat er niet bij, dus denk dat ik die er zelf maar bij schrijf. Ik informeerde nog naar het boek van Alan Beer, maar hier deed hij een beetje sceptisch over. Met name over het feit dat waar Beer over schrijft, niet in een wetenschappelijk vakblad is verschenen en normaal gebeurt dat wel met dergelijk baanbrekend onderzoek. Dus dat vond hij jammer en daarom vond hij het boek en de methode niet wetenschappelijk onderbouwd. Ook gaf hij aan dat hij bij het lab wilde navragen of het raadzaam is de volgende keer (als die er is, maar laat het hem maar navragen hoor...) ICSI te doen, of er dan meer kans is o een mooiere deling. Nou, ik heb het niet gezegd, maar reken maar dat de zwemmers van vriendlief de komende keer een stuk actiever zullen zijn Wat hij ook wil laten doen, is een hysteroscopie. Is bij mij nog nooit gedaan...! Dit moet na de menstruatie en voor de eisprong gebeuren, dus dat kan hopelijk komende maand (tenzij Dat Ene Wonder...). Hij gaf aan dat er dan met een cameraatje gekeken wordt in de baarmoeder. In de meeste gevallen komt er niks uit, maar soms wel en dan zijn het meestal poliepen. Ook zei hij dat - hij kon het niet verklaren en het was niet wetenschappelijk onderzocht - het lijkt er in verhouding meer vrouwen zwanger raken na een hysteroscopie. Wellicht dat dit zou komen doordat er wat vocht mee de BM in gaat met de camera en dat daardoor de baarmoeder als het ware even van elkaar af gaat (ligt als een vuist in rust en wordt dan dus even uit elkaar geweekt). Dus dat kan ik in Gouda (werkt MCK mee samen) laten doen; hij stuurt een doorverwijzing en ik moet dan zelf bellen als ik ongesteld ben voor een afspraak. Als de hysto geweest is, dan een afspraak maken met dr C en gaan we alles bij elkaar evalueren en kijken Hoe en Wat verder (zal dus over een maandje zijn ofzo). Heb zelf zoiets van,laat alles maar gebeuren, heeft België het dossier strx alleen maar completer. Heb trwns nog geen reactie gehad van Gent. Al met al hadden we toch wel een goed gevoel bij het gesprek, al wil ik eigenlijk zelf graag (via een doorverwijzing) die medicatie voor schildklier gaan proberen...). Anyway, toe was het alweer vrijdag Veel Later en broertje kwam nog met zijn kleine omdat we zijn trouwpak dat vermaakt was gingen ophalen. Zijn aanstaande had vrijgezellending met collega's, dus was erg gezellig. Vriendlief was echt zo lief met kleinneefje. Dat besefte me alleen maar weer meer hoe sterk het verlangen en de wens is.... Vrijdagavond lag ik er al met al redelijk op tijd in, was MOE! Zaterdag hebben we een beetje uitgeslapen en een Gezellige Ochtend gehad . Daarna in de stromende regen naar het centrum, ook een pak en mooi overhemd en manchetknopen voor mijn vriend gekocht, stond hem echt supergoed . Hij draagt eigenlijk nooit pakken voor zijn werk, dus leuk om 'm eens zo netjes te zien. En 's middags weer naar mijn grote broer (ja, de apotheker), omdat we bezig zijn met een fotoboek te maken van ons broertje voor zijn trouwen. Een soort Album van Broertje in de tijd voor zijn aanstaande. En we moesten nog even cadeautje overleggen enzo. Zij moesten 's avonds weg en ik had aangeboden op nichtje te passen, dus zo gezegd zo gedaan. Nichtje was een beetje ziek, dus ze is nog wel wakker geweest. 's Nachts toch maar terug naar huis, mocht blijven slapen, maar wilde lekker in eigen bedje wakker worden. Had ik 's nachs file!! Hoe fijn . Thuis was vriendlief ook net thuis, was in Den Haag naar een concert geweest. Aangezien ik weer aardig gaar was van de volle dag, weer mijn bedje in gerold! En toen alweer vandaag... Even hardgelopen (warm!) en weer verder met de foto's voor broertje - de bruiloft is immers al snel! Al met al best weer een volle dag... Dus had nog helemaal geen tijd genomen om jullie even te schrijven!!! maar, bij deze dus! Dikke knufffff!
hee meis fijn om te lezen dat t gesprek goed is gelopen .. en ook weer wat wijzer geworden .. laat dat éne wonder maar gebeuren .. hoef je niet NOG verder de mmm in .. gun t je zo meis! x
Lieve Juulzon, weer een stapje verder dmv het gesprek. Nu de onderzoeken en dan zie je weer verder. Hopelijk hoeft de mmm niet meer. Ik hoop het van ganse harte. Heb je nog iets op je mail vernomen? Wij zijn lekker een week naar Turkije geweest. Helemaal bijgekomen, bijgekleurd en nog steeds geen spijt van deze afgebroken poging. Ik zit eigenlijk wel lekker in mijn vel. Volgende week weer 2 daagjes weg. Hoe vreselijk kan het momenteel wezen. Brabbel, even een vakantie is echt de moeite waard. Neem anders een last minute. Dan maar wat minder centjes voor de baby to be.
@juulz, ben benieuwd naar de bloedonderzoeken.... ik blijf posi, dat het ooit bij jullie zal lukken!!! dikke digi knuf vanuit het zonnige zuiden!!
Fijn dat je een gesprek heb gehad, en dat er toch weer actie word ondernomen. Over ICSI ipv IVF voor een mooiere deling en-of kwaliteit van emmy's, dat ga ik morgen in evaluatie gesprek ook eens aankaarten. Ik bedoel 12 eicellen, 10 groot,2 klein, 6 eitjes, en maar 1!!!! emmy. Tsss, neemt Brabbel geen genoegen mee...... Dus ik kom in de loop van de week even de visie van mijn artsposten. Wie weet wat hij zal zeggen. Hysteroscopie., hmm, even googlen, en even lezen. Duidelijk, maar wel ingewikkelde materie. Is voor verschillende "afwijkingen" of klachten aan te raden zie ik. Let we hope Juul....... Enneuh, waarom wil je de medicatie voor de schildklier gaan gebruiken? Heb jij een vermoeden dat t daar aan ligt, of wil je alles op alles zetten, en ook alles proberen wat er te proberen valt? Geef je geen ongelijk........... Trouwdag broertje spannend!!! Leuk he die voorbereidingen treffen? Dikke knffel Juulz, ook voor je mannetje!
Hey Juul, Wij moesten er vrijdag ook om 14.45 uur zijn, wat was het druk he! Er stond op een gegeven moment zelfs een rij voor de balie. Hebben we een wachtkamer-meeting gehad zonder dat we het wisten hihi! Onze arts nam helaas minder de tijd, het was echo aan, hartje zien knipperen en weer klaar... Vond het wel jammer, maar over 2 weken hebben we een herkansing op het gewone ziekenhuis! Fijn dat dr. C wel de tijd voor jullie nam en begripvol was. Elke arts zegt dat de TSH het belangrijkst is, maar mijn zusje heeft een schildklierziekte gehad en de T3 en T4 zijn net zo goed belangrijk! Aan alleen de TSH valt niet alles af te lezen, goed dus dat je je daarin hebt verdiept. Staar je echter niet blind op je schildklierwaarden, mijn oma heeft 5 kinderen gekregen met een slecht werkende schildklier en mijn buurvrouw ook. Zij wisten toen nog helemaal niet dat hun schildklier niet goed werkte en zijn later aan de Thyrax gegaan. Het kan echter wel van invloed zijn, maar vaak is er dan nog meer aan de hand. Fijn dat dr. C zelf ook met ideeën kwam en ik kan me wel voorstellen dat hij wat sceptisch over de methode van Alan Beer was, want wat is de reden dat het niet wetenschappelijk onderbouwd is? Fijn dat de hysteroscopie al zo snel kan gebeuren! Hopelijk levert het iets op, of geeft het juist aan dat het bij jou wel allemaal goed zit. Vergeet niet dat je wel al een keertje zwanger bent geweest hè Juul, maar dat het kindje zich op de verkeerde plek had genesteld. Houd er dus wel vertrouwen erin, ook als er verder niets uit de onderzoeken komt! Heb je inmiddels wel al een reactie van Gent gehad? Ben wel benieuwd! Spannend dat je broertje bijna gaat trouwen! Kan me voorstellen dat het gemis van een kindje extra hard binnenkomt als je je vriend zo leuk met andere kindjes ziet doen. Dat had ik ook en nu kijk ik er zo naar uit dat hij eindelijk met ons eigen kindje mag kroelen en gek doen. Dikke knuffel voor jou Juul, ik heb er veel bewondering voor hoe jij je door alles heen slaat!
Lieve Juulz, Ik heb al eventjes niets geschreven hier, maar heb veel aan je gedacht. Ik gun het jullie zo verschrikkelijk en zou willen dat ik iets voor je kon doen. Maar wil je ook iets voor mij doen? Noem jezelf geen aansteller, of zeg niet dat de tranen nergens op slaan. Je gaat door een ontzettend heftige tijd heen in een soort rollercoaster van emoties dus dan is het je goed recht om eens even flink te huilen! Die emoties moet je ook niet opkroppen, want daar wordt het alleen maar moeilijker van... Meis, ik blijf voor je duimen. Veel liefs! xxx
Juulz@ Even een knuf van mij meis !! hoe gaat het met je dipjes hier had ik er vandaag weer een aardige pff.