IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Juulzon, vandaag vrij om bij te komen van je trip en jetlag? Dan is het fijn om in het zonnetje te gaan genieten.
    Fijn dat je nu snel afspraken heb. Nu geen gedoe meer, maar duidelijkheid!!!

Ik moet straks 4 uurtjes werken. Vanmorgen haptonomie gehad en het was erg prettig. Weer een aantal linkjes in mijn lijf kunnen maken. In de tuin bezig geweest en nu rustig aan totdat ik weg moet.

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Even een hele dikke knuf voor jullie lieve juulz.
    Denk nog wel aan jullie hoor.

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    digiknuf!!!

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    .... Had ik hier gisteren een hele updeet geschreven.... Blijk ik ineens geen internetverbinding meer te hebben en weg is alles.
    Dus even een korte updeet...

Ik heb dus as vrijdag de hysteroscopie en ben erg benieuwd. Hoor veel verschillende verhalen en laat het maar over me heen komen. Blijf het raar vinden dat ze in NL die hyst. pas na een aantal mislukte IVF-en doen en niet zoals in het buitenland eerder zodat je weet of IVF zin heeft. Maar goed....
    Laat vrijdag wel even weten hoe het gegaan is.

Heb trouwens een nieuwe laptop :) Mijn oude laptop was inmiddels bewoond door een naar Trojaans paard wat in een maand tijd echt mijn internet zo traag als ik weet niet wat maakte en ervoor zorgde dat ik minder online was, omdat de computer ook iedere vast liep en ik raakte aardig gefrustreerd. Daarnaast was er toch niet zo heeeel veel te melden...

Verwacht dat wij in oktober pas weer verder kunnen gaan; in sept op vakantie. Heel misschien zou augustus nog kunnen, maar dat hangt van mijn cyclus af en te intake in Gent. Ik zou wel willen, maar vriendlief heeft zoiets van, laten we eerst maar even op vakantie gaan en rust nemen... En daar heeft hij een punt. Ware het niet dat ik Op Zeer Korte Termijn (lees over 30 min) alweer 35 wordt... Pffff, en dan te bedenken dat we op mijn 30e stopten met de pil in Alle Hoop Op Het Wonder... Doet wel een beetje pijn te bedenken hoe lang we al hoop hebben... En sta dan ineens ook weer extra stil bij de miskraam en de bbz... Tja, zo ben je ineens een sentimentele kip op de vooravond van je verjaardag...

anyway, dikke kus voor allemaal!

xxx

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hiep hiep hoera! Juulzon is 35 jaar! Ga zo lekker slapen en dan toch genieten van je verjaardag en alle verwennerij.

6. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve juul gefeliciteerd!!!! Kan me voorstellen dat je dan wel even flashbacked naar het verleden lieverd!! Ik hoop echt van harte dat je volgend jaar als mama je verjaardag mag vieren!

Heeeeel veel succes vrijdag met de hystero!! Ik ben hier niet veel meer maar wil wel even laten weten dat ik aan je denk!!

Dikke knuf Shantii

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Gefeliciteerd met je verjaardag meis en maak er een mooi dag van.
    Denk aan je.

8. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Juulzon gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat je een mooie dag hebt

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Lieve sentimentele kip ;)

Ondanks alles wens ik je toch een fijne verjaardag!
    Een mooie dag voor jullie en dat je maar flink verwend wordt door Juulzonman! :)

Liefs

10. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Lieve Juul, gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik snap je gevoel bij het 35 zijn geworden en nog altijd hopend op dat Wonder. Ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jij en word 35 in september. Toch ga ik nu eerst mezelf op nummer 1 zetten, zorgen dat ik lekkerder in mijn vel kom te zitten en dan weer verder. Ik ga me de komende tijd even niet druk maken om de tijdsdruk, want dat helpt me absoluut niet verder.
    Ik hoop voor ons beiden dat we in de 1e plaats ons gewoon weer eens lekker kunnen voelen en dat dat Wonder voor ons in het verschiet ligt.

Dikke knuffel!

11. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hoe is je hysteroscopie gegaan juulzon?
    En is er nog wat uitgekomen?

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ben ook nieuwsgierig hoe je hysteroscopie is gegaan????

Liefs
    Nataly

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Lieve Juul,

Ik hoop dat de hysteroscopie goed is gegaan en je er niet al teveel pijn van hebt!
    Verder kom ik je even een dikke knuffel geven, ook nog voor je verjaardag!

Liefs, Doortje

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meiden!

De hysteroscopie zit er weer op. Inmiddels is het zeurende gevoel weer uit mijn buik verdwenen en ga ik zo met een diepe zucht maar eens Huis Houden. Heb er de afgelopen weken een beetje een zooi van gemaakt en doordat ik druk en weg was voor mijn werk, is het er niet van gekomen... Maar eerst even vertellen hoe de hysteroscopie ging.

Vriendlief en ik moesten er om 11u30 zijn en om 11u45 stond de afspraak. Was nog nooit op de poliklinische ok in Gouda geweest, maar het was makkelijk te vinden. We waren de enige in de wachtkamer... Totdat er een mevrouw kwam zitten die nogal hard aan het bellen was en we konden het hele gesprek over haar zoeken naar een andere baan en de zeurende collega's en weet ik veel wat volgen. We vonden het nogal hilarisch, want zij zeurde naar ons idee zelf de hele tijd aan de telefoon en dan ging zij het hebben over hoe irritant zeuren wel niet is. We zaten een beetje gniffelend te geinen in de wachtkamer, wat wel een goede afleiding was, want ik keek toch een beetje op tegen de behandeling. Om 12u mochten we naar binnen. Vriendelijke gyn en nog vriendelijkere assistente. Ik mocht gaan zitten en ze vertelde kort wat de bedoeling was (had ik al gelezen in de folders) en ze vroeg ik nog vragen had. Nee. Had ik niet. Zei dat ik meer over me heen zou laten komen. Wat anders kan ik doen?

Naar de wc waar ik mijn onderkleding uit mocht doen. En nog even plassen, just in case...
    Naar de stoel, met een zacht kussen. De beeldschermen stonden al zodanig dat ik goed kon meekijken. Vriendlief ook, als altijd aan mijn zijde. Er hoefde geen eendenbek in. De gyn vindt dat het voor de patient (moi in dit geval) prettiger is als deze er niet in hoeft. Vervolgens gingen ze beginnen. Een dun, stevig flexibel doch niet te flexibel slangetje met een lampje en camera, waaruit ook nog eens lauwwarm water komt werd langzaam naar binnengebracht. En vanaf dat moment zie je jezelf van binnen. Heel apart. Via de schede naar de baarmoederhals. Je zag zelfs het flubbertje wat over was van de pil die de avond ervoor vaginaal binnengebracht moest worden. De gyn deed het heel langzaam, zodat er niets geforceerd werd. De vloeistof voel je ook langs je billen gaan als je ligt, dus het lijkt net of je plast ofzo. Maar later voel je dat niet meer. En het voelt ook als meer vloeistof dan het is, want het is maar een smal slangetje natuurlijk. Ik voelde wel een druk in mijn buik en het gevoel dat je wat buikkrampen hebt, maar: het was te doen.
    Na een minuut of 5 arriveerde de hysteroscoop bij de baarmoedermond. heel grappig, want je ziet hem open staan, maar sluit direct als het slangetje naar binnen wil. Schijnt een natuurlijke reactie te zijn. De waterdruk werd wat opgehoogd, want het slangetje wilde niet naar binnen. Inmiddels was er trouwens ook een beetje bloed gekomen, wat al het weefstel is hartstikke teer daarbinnen. Het duurde wel even voor ze de baarmoeder in kon, want er bleek nog een stukje weefstel (geen idee wat, een flubberig wit iets) in de weg te zitten. Dat moest met een tangetje weggehaald worden. Wederom een kleinzetje tegen de baarmoedermond en floep... daar ging de kijkbuis naar binnen. Nu ik dit zo schrijf, klinkt het alsof het heel makkelijk ging, maar nee! Niet waar! Het krampte inmiddels behoorlijk en ik kreeg het hartstikke warm. Moest echt op mijn ademhaling letten, want de buikkramp deed behoorlijke pijn. Niet fijn.... Deed me denken aan de pijn van de BBZ, straalde ook uit naar de benen. En het voelt alsof je naar de wc moet voor de grote boodschap. Inmiddels keek ik naar opzij en niet meer naar het beeldscherm, want het deed best zeer. De gyn legde uit dat er een opgebouwde slijmlaag te zien was, wat paste bij mijn cyclusdag (dag 15). Ik kreunde zachtjes 'oh ja', want merkte dat de pijn en de krampen me toch wel wat inspanning kostten. De aardige verpleegkundige vroeg regelmatig of het nog ging, want ik werd wel steeds stiller. Zo op het eerste gezicht vond de gyn dat alles er normaal uit zag. Geen rare dingen. Wel moest ze nog even wat weefsel wegnemen. Prima, dacht ik, als het maar snel gebeurd. Want inmiddels had ik het wel gehad met die kijkbuis in mijn baarmoeder. Voor mijn gevoel duurde het nog wel lang, voor ze haar ding had om weefsel mee te verkrijgen en ik was een beetje licht in mijn hoofd. Gelukkig was daar het verlossende woord: "ik ga nu de hysteroscoop weer terug halen". Prima, goed idee!
    Voelde echt dat ik niet gelijk moest opstaan, want dat zou geeeeen succes zijn!!! Kon gelukkig nog even blijven liggen terwijl de gyn de boel in de computer ging zetten en de verpleegkundige ging opruimen. Voelde me ook best wat zwakjes.
    Na een minuutje of 5 weer overeind en het lichte gevoel in mijn hoofd was weg. Wel krampte het nog van binnen. Kreeg een handdoekje omdat ik voor het moment even incontinent was ;). Lees: de vloeistof uit mijn schede moest er weer uitlopen. Daarna naar het toilet en me weer aangekleed.
    De dames netjes een hand gegeven en ze bedankt voor de lieve zorg. De gyn zei dat er niets afwijkends te zien was en dat ik over 2 weken telefonisch uitslag zou krijgen. Is dan 5 augustus. Verwacht over 2 weken weer ongesteld te zijn, dus in augustus gaan we echt niet meer voor een vervolgbehandeling. De afspraak bij Dr C zal ik dan pas na Gent (is op 8 aug) kunnen maken, dus zal de kliniek binnenkort even mailen met de vraag of ik een kopie van mijn dossier kan krijgen. En zal diezelfde week als Gent een afspraak met Dr C. gaan maken om te horen wat hij nu zegt. Afhankelijk van onze bevindingen gaan we kijken waar we de 5e poging gaan doen... En zullen we horen of het IVF of ICSI gaat worden.

Dus augustus en september nog een rustmaand. En oktober misschien ook, dat hangt van mijn cyclus af en daarbij moet ik zelf eind sept nog een weekje weg van mijn werk. Dus we zien het wel.

Dat ervaar ik nu dus wel, voorheen vond ik het zo moeilijk te accepteren dat we niet direct verder konden. Nu weet ik, ik hebt toch maar twee pogingen te gaan, dus ach... wanneer... Tja.... Geen onverschilligheid, maar wel een soort van berusting. Vriendlief zegt dan - terugdenkend aan wat dr C zei, maar miscchien worden we de komende periode wel spontaan zwanger... moeten we gewoon heeel veel vrijen ;). Dan zeg ik: "Ja, je weet maar nooit"... Maar ondertussen denk ik: "de kansen zijn zo klein.. Het is nog nooit spontaan gelukt, waarom nu wel ineens?". Eerlijk gezegd durf ik dara niet meer in te geloven.
    maar goed...

Nou lieve meiden: ga nu even opruimen, moet nog enorm veel doen!!!

Dikke kus voor jullie!

xxx

wil ik dan eigenlijk ook in augustus

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Op ipad gelezen dus nu ff geen megarea, maar wel een korte rea dat ik je een dappere chick vind!! Een hystro zonder narcose, brr!!
    Hoop dat je een Maartje gaat doen: geen bijzonderheden uit de hystro maar wel mooi de IVF, correctie: de ICSI daarna (wat dan de eerste ICSI zal zijn na de IVF"jes") hartstikke EN blijvend zwanger van zult worden... Thinking of joeee!!!
    Ps thnx voor je lieve kaartje!! Maartbeeb heeft nu lieve Nijntjesokken aan... Ja die mooie sokjes van jou.... Hoop dat ik over niet al te lange tijd jou ook mooi sokjes mag geven, jouw strijd is nog niet gestreden!!!
    Dikke smak!!

16. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dikke knuffel voor juulzon. Kan me voorstellen dat het niet fijn was. (vond ik mijn hsg ook niet). Doe nog wel even rustig aan voor je buikje. Ze zijn toch weer bezig geweest van binnen.

Ben benieuwd naar de uitslag. Nu dus richten op 2 ziekenhuizen.
    En we blijven hopen op een mooi klein juulzonnetje.

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    juulzon wat ben je dapper en ik hoop zo voor je dat je een kans krijgt in Gent en dat dat blijvend raak is, het is jullie zo gegund!

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meisjes!

Dankjulliewel voor de lieve reacties.

Nog wel een vraagje aan anderen die een hysteroscopie hebben gehad...
    Hadden jullie bloedverlies na de hysteroscopie? En zo ja, hoe lang? Ik heb vrijdag de hysteroscopie gehad en had vandaag weer een behoorlijke veeg rood... De afgelopen dag ook af en toe een veegje, maar nu meer. Niet de hele dag door, maar wel zo nu en dan.. Vroeg me af of dit normaal is en zo ja, hoe lang het nog blijft duren.
    Mij eisprong is nog niet geweest, heeft dit bloedverlies nu invloed op de eisprong? En breekt het bmslijm nu dan alweer af?
    Heb dit niet eerder gehad...

En wat ik me ook afvroeg, ze zeggen idd dat ze zien dat er vrouwen zijn die na een hyst. dan plots wel zwanger raken na de behandeling... maar, wij kunnen onze volgende poging pas weer in sept / oktober gaan doen... zou het dan nog opgaan? Augustus gaan we niet meer redden, omdat we 29 aug op vakantie gaan... Als we terugkomen zit ik weer ergens midden in mijn cyclus en moet waarschijnlijk eind sept / begin weer op reis, dus vrees dat het pas halverwege oktober gaat worden :(. Vriendlief zegt dat we dan maar voor een wonder (lees;zonder behandeling) moeten gaan in de komende maanden... Fijn dat er nog iemand in de sweet dreams of fantasy wil geloven ;).

We krijgen vrijdag 5 aug de uitlslag, 8 aug naar Gent en wil die week ook nog een afspraak met MCK maken..

Gisteren een beetje mijn verjaarsfeestje gevierd. De aanwezigheid van lieve familie, fijne vrienden en vriendinnen en prettige buurtjes (niet de net-mama, die wonen een paar huizen verder), rondrennende kindjes gaven ons huis een levendige, gezellige sfeer. Druk, maar leuk. Hoop zo dat er door ons huis ook eens de voetjes van ons kleintje mogen rondrennen...

Werkse morgen voor de werkende onder ons of geniet van de week voor de lekker thuiszittenden of vakantievierenden hier!

xxx

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Knuffie voor jou juulz en hoop voor je dat je toch nog zwanger raakt lieverd.
    En niet net als ons eindigt ! Sterk ben jij zeer zeker en samen met je mannetje red jij het wel .
    Zet hem op kanjer !!

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Een dikke knuffel voor deze kanjer. Zonder verdoving de hsg aangaan... WOW! *Timon neemt petje af*

Ik zou in augustus maar veel lol gaan hebben. Misschien heeft het nut nu je de hsg heb gehad. Ik heb vaak gelezen dat je erna goed vruchtbaar bent.;)

Deel Deze Pagina